MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Hendrik68
Ik ben er eigenlijk niet bang voor dat we op de een of andere manier toch kunnen blijven kijken. Ik sluit echter niet uit dat het achter de decoder verdwijnt en dat ik een paar tientjes per maand moet gaan betalen. Dat zou ik op zich best wel willen, maar dan wel voor alle Amerikaanse sporten tegelijk. Maar de door jou aangehaalde link houdt de hoop levend dat het zender op het oog onveranderd blijft. In september begint de NFL weer. Waar heel Nederland op Studio Sport afstemt begint voor mij elke zondag om 19.00 uur een wedstrijd uit de NFL. Dat wil ik graag zo houden.

Bij ons zit het nu in een speciaal sportpakket dus ook al achter de decoder. Je betaalt er namelijk voor.

Dat maakt me ook echt helemaal niets uit als ik maar live honkbal kan zien en dan met het originele USA commentaar en niet het zoutloze commentaar van bijvoorbeeld Robert Eenhoorn of Charles Urbanus. Eurosport heeft het wat dat betreft goed begrepen, die zenden alles tweetalig uit.

Waarom wordt Wawrinka - Gasquet nergens uitgezonden? Is stukken interessanter dan elke willekeurige partij van Nadal. Ok, dat is overdreven, maar ik vind zijn wedstrijden doorgaans wat aan de saaie kant.

Het spelverloop van beide wedstrijden zegt mij genoeg.

Wawrinka - Gasquet is op eurosport 2.

Als je dat niet hebt, zal het vast wel via internet ergens te volgen zijn.

Wedstrijden van Nadal zijn altijd saai.

Ah maandag en met nog 4 dagen te gaan slaat de Duivel-koorts al toe op alle Belgische sportfora. We zijn mss wat overenthousiast maar 3-4 jaar geleden kraaide er geen haan naar als Belgïe een kwalificatiematch speelde dus geniet ik er nu dubbel van.

Mijn opstelling voor vrijdag.

Courtois, Vertonghen, Kompany, Van Buyten, Alderweireld, Dembele, Witsel, Fellaini, De Bruyne, Lukaku, Hazard.

Benteke, Mertens en Lombaerts als invallers.

Ik kijk ook al uit tot vrijdagavond! De Rode Duivels heb ik altijd iets speciaals gevonden, zo heel het land achter een ploeg. Leuk dat de sfeer rond de Rode Duivels helemaal terug is.

Bijna dezelfde als die van mij, maar ik heb toch wat meer vertrouwen in Lombaerts bij de nationale ploeg dan in Van Buyten hoewel die het zeker niet slecht doet bij Bayern. Verder prefereer ik momenteel nog altijd Benteke boven Lukaku, is wat mij betreft iets zelfstandiger en trefzekerder als Lukaku.

De Rode Duivels heb ik altijd iets speciaals gevonden, zo heel het land achter een ploeg. Leuk dat de sfeer rond de Rode Duivels helemaal terug is.

wat je zegt Ik volg de matchen altijd bij vrienden thuis of bij mezelf! we wisselen altijd af maar de sfeer zit er elke keer goed in. Er komt zelfs altijd een vriend kijken die geen ruk van voetbal kent maar zich toch amuseert.

Verder prefereer ik momenteel nog altijd Benteke boven Lukaku, is wat mij betreft iets zelfstandiger en trefzekerder als Lukaku.

Ik blijf geloven in Lukaku. Op een dag ontploft ie bij de duivels, zeker nu hij veel lichter staat maar Benteke mag evengoed van mij Ben blij dat de discusie over het feit dat we geen target-spitsen/afwerkers hadden voorbij is.

Ernie schreef:
(quote)

Ik blijf geloven in Lukaku. Op een dag ontploft ie bij de duivels, zeker nu hij veel lichter staat maar Benteke mag evengoed van mij Ben blij dat de discusie over het feit dat we geen target-spitsen/afwerkers hadden voorbij is.

Ik geloof ook in Lukaku hoor, het is echt enorme goede spits en had Benteke niet nog een tikkeltje beter geweest dan had ik hem in de basis gedropt.

Puntenverlies zou echt wel een blamage zijn na de positieve hype die er nu hangt met onder andere die rijkelijk bijgewoonde fandag van gisteren. En Kroatië treft slechts een b-ploeg van Schotland (hebben een paar bepalende spelers plompweg thuisgelaten) dus die gaan normaalgezien geen punten gaan laten liggen.

damn jullie gaan er echt over, ik weet niet eens of ik ga kijken, nooit iets gevonden aan voor iets of iemand supporteren gewoon omdat hij/zij of een ploeg in hetzelfde land geboren is als mezelf.

Lol Roger Federer verliest de kwart finale van Jo-Wilfried Tsonga.

Stijn_Slayer
jassn schreef:
damn jullie gaan er echt over, ik weet niet eens of ik ga kijken, nooit iets gevonden aan voor iets of iemand supporteren gewoon omdat hij/zij of een ploeg in hetzelfde land geboren is als mezelf.

Inderdaad. Ik kies ook liever voor mijn favoriete sporters of het team/de sporter wiens stijl me het meeste aanspreekt. Sport is amusement, dat nationalisme hoeft van mij niet zo.

Kill_illuminati schreef:

Ook echt met drie sets... Is het tijdperk dan over? Jammer want hij maakte het mij de moeite waard tennis te kijken door zijn sierlijke stijl.

Ach, hij heeft verloren van een Tsonga in vorm. Die man heeft nog geen set verloren dit toernooi. Alleen Ferrer is dat tot nu toe ook gelukt, dus dat wordt een interessante wedstrijd.

Federer is natuurlijk nooit top geweest op gravel, en je merkte gewoon dat hij het tempo het grootste gedeelte van de wedstrijd niet meer aankon. Tsonga stond heel goed te spelen. Veel eerste services in en dirigeerde vaak met zijn forehand. Federer maakte zelf ook nog eens veel fouten waardoor de wedstrijd nooit echt spannend is geweest. Tegen Ferrer zal hij het een stuk lastiger krijgen gok ik.

Het echte tijdperk was natuurlijk al een beetje voorbij, aangezien hij geen eerste meer staat. Maar het zou met niks verbazen als hij zich binnenkort toch nog een keer kan opladen voor een toernooi (wimbledon waarschijnlijk) om nog een keer te laten zien waarom hij de beste tennisser ooit is.

Zo, de eerste paal gaat worden geslagen, vlak naast onze nationale sporthal ook een Icedome. Niet alleen een ijsbaan maar gelijk ook o.a. 240 appartementen voor de sporters. Of zoiets.

Ik kan de lef op zich wel waarderen. Vlak daarbij in de buurt wordt de wijk Duin opgespoten, een volledig uitverkocht project, crisis of niet, voor mensen die in Amsterdam aan Zee een huis in een zandgebied willen hebben. En dan met heuvels, helmgras en naaldbomen naast de deur, stel ik mij zo voor. Wellicht dat ergens nog wat overgebleven bunkers kunnen worden geadopteerd. Dan begint het aardig op Wassenaar te lijken. Als je iets doorloopt zit je al op het Almeerderstrand. Ook niet gek, kun je zo de zee in.

Er zijn/waren 380.000 vrachtwagens met zand voor het Duinproject nodig, maar dan heb je ook wat. Ik zag overigens dat veel zand per Rijnaak vanuit de moederstad (Amsterdamse vlaggetjes op de boot) aan de overkant van het IJmeer wordt aangevoerd. Dat wordt op ingenieuze wijze rechtsteeks aan land gebracht, met takelwerk en al vanuit de boot. Mooie bedrijvigheid.

Nee, dat Icedome, volledig gefinancierd met liggende gelden van bouwbedrijf BAM, krijgt een prima locatie. Iedereen moet even wennen aan het idee. Maar het is net als met dat Duin, iets dat gebouwd wordt met dergelijke lef en volle overtuiging kan haast niet mislukken....

Kill_illuminati schreef:

He$$el_01 schreef:
Federer maakte zelf ook nog eens veel fouten waardoor de wedstrijd nooit echt spannend is geweest. Tegen Ferrer zal hij het een stuk lastiger krijgen gok ik.

Je zag gewoon aan alles dat hij totaal niet in de wedstrijd zat. Hij maakte veel fouten en die werden genadeloos afgemaakt door de Fransman in vorm. Het leek ook alsof hij het fysiek even niet aan kon. Ik zelf geloof ook nog in de man. Dit was gewoon niet zijn toernooi. We moeten ondertussen blij zijn dat we in een tijdperk leven waarin de allergrootste (Nadal, Djokovic bijvoorbeeld) der aarde elkaar kunnen verslaan, maar ook hier en daar kunnen stuntelen tegen mindere goden. Dat maakt de sport ook aantrekkelijk en spannend om te zien.

Maar het is net als met dat Duin, iets dat gebouwd wordt met dergelijke lef en volle overtuiging kan haast niet mislukken
....gaat vast net zo succesvol worden als het betaald voetbal en het topvolleybal in Almere....

Duin is op zich op dit moment als succesvol te beschrijven, dus dat vergelijk met volleybal en voetbal gaat wat mank. Zoals bekend, wie niet waagt wint ook niet en er lijkt mij niets afschuwelijkers dan een gemeentebestuur dat gaat redeneren dat er in hun gemeente niets kan worden georganiseerd omdat de kans op mislukken altijd aanwezig is en dat ze om die reden daarom maar niets doen.

Vandaar dat ik lef en overtuiging om die reden toejuich, ook al ga je misschien wel eens een keer op je gezicht. Er is ook een heleboel goed gegaan in Almere, hoewel dat voor velen natuurlijk minder interessant is om te onthouden.

Zwartkijkers hou je altijd, enige durf in deze economische barre tijden moet van harte worden toegejuicht.
Bij voetbal zou je niet afhankelijk moeten willen zijn van Ajax, maar het zal duidelijk zijn dat ik hier inzake Ajax en Amsterdam Aan Zee een roepende in de eh.... woestijn ben.

musician schreef:
Zoals bekend, wie niet waagt wint ook niet en er lijkt mij niets afschuwelijkers dan een gemeentebestuur dat gaat redeneren dat er in hun gemeente niets kan worden georganiseerd omdat de kans op mislukken altijd aanwezig is en dat ze om die reden daarom maar niets doen.

Veel afschuwelijker zijn gemeentes/provincies met een ongegrond optimisme. Ik denk dat je een eindeloos lijstje kan maken met mislukte projecten die voortkwamen uit een onterecht optimistische blik.

Maar ik kan en zal over dit specifieke geval geen oordeel vellen. Ik gun het Almere van harte en ik hoop maar dat hier goed over nagedacht is.

Misschien kan musician eens langs de Blauwe Stad rijden.

Als je in Nederland dieper wilt zinken - qua woonomgeving - kan dat alleen als je in de voormalige Limburgse mijnen woningen gaat aanleggen

Ik zou wel weten wat ik die met die Fyra ging doen: prima sportexpress van Schiphol naar Almere, via Amsterdam. Almere kan dan idd Blauwe Hoofstad worden. 'k zou het overigens wel een idee vinden om onze opper-Almeriaan (en zijn cheffin) een kameel te geven om zich te verplaatsen in hun woestijn.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Inderdaad. Ik kies ook liever voor mijn favoriete sporters of het team/de sporter wiens stijl me het meeste aanspreekt. Sport is amusement, dat nationalisme hoeft van mij niet zo.

Heeft volgens mij meer met chauvinisme te maken dan met nationalisme. Trouwens, ik denk dat een meerderheid wel supporter is voor de ploeg uit zijn buurt/stad/land.
Er is toch meer kans dat je trots gaat zijn op iemand die op je lijkt (qua land of uiterlijk (cfr. similariteitstheorie)) dan een Chinees bij wijze van spreken.

Stijn_Slayer
Ik ben blij dat ik niet op Kevin Strootman lijk.

Hendrik68

Kortom als Barca en Real volgend jaar elkaars speeltstijl overnemen ben je plotseling een Barca supporter?

Stijn_Slayer
Dat is een wel erg utopische gedachte, maar wie plotseling wisselt, is gewoon een gloryhunter. Clubs/sporters waar je 'iets' mee hebt, laat je niet in één keer vallen.

Ik had bijv. wel dat ik op het vorige EK veel liever naar Duitsland keek dan naar Nederland. Speelden tig keer beter en leuker voetbal, maar dan word ik niet ineens fan. Maar bij NL zie ik zelden een leuke wedstrijd, dus dan ben ik ook geen fan.

Hendrik68
Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de manier waarop Nederland soms voetbalt. Niemand maakt me echter wijs dat hij serieus hoopt dat een ander land van zijn eigen land wint. Hugo Borst hing ook heel gemaakt de Duitslandsupporter uit tijdens het vorige WK. Een maand later had hij een burn-out.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.