Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juni 2013, 22:28 uur
Ik heb Nuytinck dit jaar niet zien voetballen, dus weet niet hoeveel hij zich ontwikkeld heeft. Maar op mij maakt Martins Indi de beste indruk. Over De Vrij blijf ik altijd toch wel twijfels houden, al is die zeker getalenteerd. Als Nuytinck zich dit jaar heeft verbeterd schat ik die niet veel lager in dan de andere twee.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 00:43 uur
Nuytinck heeft behalve Martins Indi ook nog Heitinga voor zich volgens mij. Maar goed, als hij vanuit Anderlecht naar een grotere club gaat zal hij er toch wel vast bij komen vermoed ik.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 04:02 uur
Gretz schreef:

Hopen dat Ferrer zondag fitter is en er nog een mooie wedstrijd van kan maken.
(quote)

Hopen dat Ferrer zondag fitter is en er nog een mooie wedstrijd van kan maken.
Nadal vs. Ferrer kan nooit een mooie wedstrijd gaan worden. Potentie om (qua spel) de saaiste Grand Slam-finale te worden sinds ik tennis volg (dat is sinds het Federer-tijdperk).
0
geplaatst: 8 juni 2013, 07:55 uur
jassn schreef:
edit: ah maar jullie vonden Van der Wiel ook goed ...
edit: ah maar jullie vonden Van der Wiel ook goed ...
Als ik die Janmaat en Van Rhijn zie voetballen verlang ik bijna terug naar Van der Wiel met al zijn verdedigende onkunde.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 08:41 uur
België gewonnen van Servië en Kroatië verloren van Schotland, de weg naar Brazilië ligt open! 

0
geplaatst: 8 juni 2013, 09:51 uur
Ja we mogen nu zelfs gaan verliezen in Kroatie, op voorwaarde dat we uit in Schotland en thuis tegen Wales winnen.
Volgende match drie punten tegen de Schotten en dan mag het eigenlijk niet meer misgaan (zeker omdat Kroatie nog uit tegen Servië moet).
Maar het was gisteren wel echt geen goede wedstrijd van de Belgen, middenveld werd compleet overspeeld. Servië met het betere voetbal maar een beetje op ervaring genomen (vergelijkbaar met hoe wij een aantal jaren geleden onze matchen verloren).
De Bruyne bewijst eens te meer dat hij de beste Belg van deze generatie is... onmisbaar (net zoals Witsel).
Volgende match drie punten tegen de Schotten en dan mag het eigenlijk niet meer misgaan (zeker omdat Kroatie nog uit tegen Servië moet).
Maar het was gisteren wel echt geen goede wedstrijd van de Belgen, middenveld werd compleet overspeeld. Servië met het betere voetbal maar een beetje op ervaring genomen (vergelijkbaar met hoe wij een aantal jaren geleden onze matchen verloren).
De Bruyne bewijst eens te meer dat hij de beste Belg van deze generatie is... onmisbaar (net zoals Witsel).
0
geplaatst: 8 juni 2013, 09:57 uur
Ik had voor deze match toch wat schrik, zeker met dat Kroatië 'maar' tegen Schotland moest, maar des te beter is het gevoel van opluchting.
Het had trouwens makkelijk 4-1 kunnen staan als Benteke een beetje beter had afgewerkt. Zeker die kans in de tweede helft die missen in de provinciale reeksen nog amper.
De Bruyne is echt wel erg goed, het wordt tijd dat die bij een topclub speelt, want die kan zeker het niveau aan. Bij de Duivels is hij de beste terwijl eigenlijk maar bij de minste ploeg (Werder Bremen) dit jaar speelde. Ik hoop dat hij naar Dortmund kan.
Het had trouwens makkelijk 4-1 kunnen staan als Benteke een beetje beter had afgewerkt. Zeker die kans in de tweede helft die missen in de provinciale reeksen nog amper.

De Bruyne is echt wel erg goed, het wordt tijd dat die bij een topclub speelt, want die kan zeker het niveau aan. Bij de Duivels is hij de beste terwijl eigenlijk maar bij de minste ploeg (Werder Bremen) dit jaar speelde. Ik hoop dat hij naar Dortmund kan.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 10:07 uur
Chungking schreef:
Ja we mogen nu zelfs gaan verliezen in Kroatie, op voorwaarde dat we uit in Schotland en thuis tegen Wales winnen.
de beste belg is natuurlijk Courtois ...Ja we mogen nu zelfs gaan verliezen in Kroatie, op voorwaarde dat we uit in Schotland en thuis tegen Wales winnen.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 10:12 uur
Courtois was goed, maar ik vond hem wel niet helemaal vrijuit gaan bij het tegendoelpunt. Die bal ging in zijn hoek dus normaalgezien moet hij die altijd hebben, hij had echter al een stap richting de andere kant gezet en kwam zo te kort.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 juni 2013, 11:37 uur
Niet vergeten: vandaag start de Ronde van Zwitserland met een korte proloog, vanaf morgen wordt het weer landschappen bewonderen in mijn vakantielandje: rittenschema.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 14:03 uur
dumb_helicopter schreef:
België gewonnen van Servië en Kroatië verloren van Schotland, de weg naar Brazilië ligt open!
Zonder geluk vaart niemand wel en de één z'n dood....

Is de nummer twee bij België in de pool eigenlijk gelijk uitgeschakeld?
0
geplaatst: 8 juni 2013, 14:06 uur
musician schreef:
(quote)

Geluk dwing je af.

Nee, die gaat naar de barragematchen.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 14:50 uur
In het NRC vandaag ook een stukje over de Belgen. Connaisseur Aad de Mos vindt dit het Belgische team ooit. Wel jammer dat het niet echt dieper gaat. Is er beleidstechnisch iets veranderd in België waardoor de talenten nu als rijpe appelen uit de boom vallen?
0
geplaatst: 8 juni 2013, 15:01 uur
herman schreef:
In het NRC vandaag ook een stukje over de Belgen. Connaisseur Aad de Mos vindt dit het Belgische team ooit. Wel jammer dat het niet echt dieper gaat. Is er beleidstechnisch iets veranderd in België waardoor de talenten nu als rijpe appelen uit de boom vallen?
Die talenten waren er 4 jaar geleden ook, maar toen was het eerder een bende verwende nesten. Daar is onder Dick Advocaat dan aan geschaafd en vervolgens heeft Leekens er een goede groep van gemaakt (vroeger kwamen er namelijk geregeld internationals met tegenzin naar de nationale ploeg) en onder Wilmots is er een hele marketingcampagne (o.l.v. de vroegere tennisbaas Steven Martens) uitgekiemd die er voor zorgde dat de Rode Duivels een hype werden.
Ik denk dat er een soort van maturiteit over de meesten is heengedaald. Iemand als Kompany die vroeger onaantastbaar was heeft onder Advocaat toch ook eens serieus de levieten gelezen gekregen omdat hij te laat was. Sindsdien is hij een voorbeeld voor de jonge spelers samen met o.a. Vermaelen. Deze discipline in combinatie met het (voor België) uitzonderlijke talent die er momenteel is, zorgt ervoor dat de resultaten momenteel erg goed zijn volgens mij.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 15:02 uur
Neus gebroken, oogkas gebarsten en een lichte hersenschudding en toch niet willen opgeven. Eerst de ganse match uitspelen, vervolgens nog nadien feesten met de ploegmaats en daarna is hij pas voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan (zijn gezicht zag er ook echt niet meer goed uit tegen dan). Wat een kapitein!

0
Cured
geplaatst: 8 juni 2013, 15:03 uur
Jongens...weg met dat voetbal
; zometeen powertennis damesfinale Williams - Sharapova. Ik hoop dat Serena wint.
; zometeen powertennis damesfinale Williams - Sharapova. Ik hoop dat Serena wint.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 15:07 uur
Volledig mee eens!

Gisteren ook onze Belgen zien winnen, fijne match!
0
geplaatst: 8 juni 2013, 15:23 uur
dumb_helicopter schreef:
Neus gebroken, oogkas gebarsten en een lichte hersenschudding en toch niet willen opgeven. Eerst de ganse match uitspelen, vervolgens nog nadien feesten met de ploegmaats en daarna is hij pas voor het eerst naar het ziekenhuis gegaan (zijn gezicht zag er ook echt niet meer goed uit tegen dan). Wat een kapitein!
(quote)
Hebben ze geen dokter bij de Rode Duivels? Of heeft hij het advies gegeven om zo lang mogelijk te wachten met naar het ziekenhuis te gaan.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 15:31 uur
trebremmit schreef:
Hebben ze geen dokter bij de Rode Duivels? Of heeft hij het advies gegeven om zo lang mogelijk te wachten met naar het ziekenhuis te gaan.
(quote)
Jawel, en hij heeft ook direct watjes in z'n neus gekregen tegen het bloeden. Maar Kompany wou absoluut niet van dat veld, ik vind dat wel bewonderenswaardig dat hij zich voor zijn nationale ploeg zo inzet. Het viel trouwens op dat op het moment dat Kompany even weg was voor verzorging er bijna de gelijkmaker viel van de Serviërs (bal nog weggehaald van de lijn door Alderweireld). Ik denk dat Kompany erg belangrijk is voor het mentale bij de Rode Duivels, als hij ervan tussen valt, dan valt hun leider weg.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 17:04 uur
herman schreef:
Qua voetballend talent is dit idd het beste België ooit. Nu spelen de meeste spelers al een aantal jaar bij grote ploegen, dus wordt daar ook ervaring en maturiteit aan gekoppeld. Een coach als Wilmots is erin geslaagd om er een hechte ploeg van te maken, dat was ervoor een groot probleem.
Er wordt de laatste 10 jaar pakweg wel meer ingezet op jeugdopleiding (bv. bij Genk, Standard en Anderlecht). Belangrijker is dat de talenten ook effectief speelkansen krijgen. Bv Kompany en Lukaku waren op hun 18 al certitudes bij Anderlecht. Leuk ook om te zien dat de opvolging al klaar staat met 18 en 19 jarig talent dat nu het mooie weer maakt bij Belgische topploegen: Dennis Praet, Massimo Bruno, Junior Malanda, Mpoku en Thorgan Hazard.
Toch lijkt het er mij altijd ook een flinke portie toeval bij te zitten ook. Voetbalgeneraties kennen hoogtes en laagtes en nu is het bij ons even hoogconjunctuur, over 10j kan het er helemaal anders uitzien.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 17:12 uur
Leuk ook om te zien dat de opvolging al klaar staat met 18 en 19 jarig talent dat nu het mooie weer maakt bij Belgische topploegen: Dennis Praet, Massimo Bruno, Junior Malanda, Mpoku en Thorgan Hazard.
Deze spelers zijn verre van slecht, maar ze bezitten ook niet het talent van een Kompany, Lukaku, Witsel, Defour of Fellaini indertijd hoor. Kijk maar eens naar hun mindere prestaties met de U21 op het toernooi van Toulon deze week (minus Hazard dan wel). De generatie die nu zo hoog scoort bij de Rode Duivels behaalde toen ook wel de halve finale op de O.S. en daar zie ik die 'opvolgers' toch niet toe in staat hoor.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 18:50 uur
dumb_helicopter schreef:
Deze spelers zijn verre van slecht, maar ze bezitten ook niet het talent van een Kompany, Lukaku, Witsel, Defour of Fellaini indertijd hoor. Kijk maar eens naar hun mindere prestaties met de U21 op het toernooi van Toulon deze week (minus Hazard dan wel). De generatie die nu zo hoog scoort bij de Rode Duivels behaalde toen ook wel de halve finale op de O.S. en daar zie ik die 'opvolgers' toch niet toe in staat hoor.
(quote)
Die toernooien zeggen allemaal niets. In 2007 speelde België niet veel klaar op het EK U21, terwijl Nederland het toernooi won. Maar van dat Nederlandse team zijn er maar weinig spelers a-international geworden, terwijl van het Belgische team 6,7 spelers nu basisspelers zijn van het Belgisch elftal.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 18:53 uur
dumb_helicopter schreef:
(quote)
Nee, een kapitein geeft het goede voorbeeld.
Overigens doen onze zuiderburen het voortreffelijk in de kwalificatie.
Ok, Servië had ook een paar beste kansen, maar België heeft wat mij betreft deze zwaar bevochte overwinning verdient, daarbij spannende wedstrijd.
En of dit het beste België ooit is, gaan wij nog zien, de wilskracht van het team van 1986 in Mexico (Rusland - Belgie
) moeten zij nog laten zien.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 19:01 uur
herman schreef:
Die toernooien zeggen allemaal niets. In 2007 speelde België niet veel klaar op het EK U21, terwijl Nederland het toernooi won. Maar van dat Nederlandse team zijn er maar weinig spelers a-international geworden, terwijl van het Belgische team 6,7 spelers nu basisspelers zijn van het Belgisch elftal.
(quote)
Het geeft toch een goede indicatie denk ik, je wordt ook niet zomaar kampioen daar. Misschien stonden de spelers van Oranje toen gewoonweg een pak verder dan de Belgen, maar hebben ze nadien te weinig met hun talent gedaan terwijl de Belgen dat wel deden.
Wel frappant dat België daar net verloor van van Servië met o.a. een goal van Kolarov ook.

0
geplaatst: 8 juni 2013, 19:03 uur
Karakter of niet. Het is gewoon dom om daarmee door te spelen lijkt me.
0
geplaatst: 8 juni 2013, 19:04 uur
Die lichting van Nederland was gewoon niet zo getalenteerd. Maar er liepen een paar spelers rond die net tijdens dat toernooi ineens heel goed speelden en verder nooit meer wat hebben laten zien. De topscorer bv., waarvan ik niet eens meer weet hoe ie heet. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.