Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2013, 08:52 uur
Er werd bij die eerste wedstrijden al gelijk geroepen om Van der Hoorn en Nuytinck.
Het is ook goed, dat ze dit toernooi mochten voetballen.
Dan blijkt gelijk dat De Vrij en Martins Indi helemaal niet zo'n slechte keuze is geweest van Pot. De beste eigenlijk.
Maar het is wel waar, dat het spel tegen Duitsland en ook tegen Italië gewoon op slot moet, dat er al veel eerder had moet worden gescoord en dat de uitslag niet afhankelijk moet zijn van een foutje in de verdediging.
Het is ook goed, dat ze dit toernooi mochten voetballen.
Dan blijkt gelijk dat De Vrij en Martins Indi helemaal niet zo'n slechte keuze is geweest van Pot. De beste eigenlijk.
Maar het is wel waar, dat het spel tegen Duitsland en ook tegen Italië gewoon op slot moet, dat er al veel eerder had moet worden gescoord en dat de uitslag niet afhankelijk moet zijn van een foutje in de verdediging.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 10:45 uur
Ik blijf het een blunder vinden van Pot om tegen Spanje met je B team te starten.
Ik zou er nog begrip voor kunnen opbrengen als je pak hem beet nog 3 wedstrijden had moeten spelen.Voordat je de finale eventueel zou bereiken.
Ik zou er nog begrip voor kunnen opbrengen als je pak hem beet nog 3 wedstrijden had moeten spelen.Voordat je de finale eventueel zou bereiken.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 10:54 uur
De fout zat hem er natuurlijk in, dat je bewust gaat spelen met het gevaar dat je tweede wordt in de poule en dan moet gaan spelen tegen de nummer één van de andere poule.
En de gevolgen zijn ook bekend. Italië heeft trouwens ook een hele goede reputatie op het gebied van EK -21. Ze hebben het toernooi al vijf keer gewonnen. Dus het had inderdaad handig geweest als Pot alles had gedaan om Italië te ontwijken.
En de gevolgen zijn ook bekend. Italië heeft trouwens ook een hele goede reputatie op het gebied van EK -21. Ze hebben het toernooi al vijf keer gewonnen. Dus het had inderdaad handig geweest als Pot alles had gedaan om Italië te ontwijken.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:18 uur
Precies!
Pot was veel te zeker van zijn zaak. Op het arrogante af zelfs. En dat heeft Nederland genekt.
Pot was veel te zeker van zijn zaak. Op het arrogante af zelfs. En dat heeft Nederland genekt.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:19 uur
Running On Empty schreef:
Ja je hebt gelijk, gewoon een klotevoetballer. Niks voor Ajax of PSV. Lekker in Utrecht laten.
(quote)
Ja je hebt gelijk, gewoon een klotevoetballer. Niks voor Ajax of PSV. Lekker in Utrecht laten.
Slaat nergens op deze reactie. Hij was tegen Spanje gewoon ondermaats en tegen Italië maakt hij een ongelofelijke dekkingsfout. Dat hij het bij Utrecht goed heeft gedaan en dat Ajax en PSV interesse in hem hebben doet daar niks aan af natuurlijk.
Maar hij is niet de enige hoor. De Vrij maakte ook domme fouten tegen Duitsland en de Jong heeft ook geen bal goed geraakt. En tegen Spanje was vrijwel het hele team slecht.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:35 uur
He$$el_01 schreef:
Maar hij is niet de enige hoor. De Vrij maakte ook domme fouten tegen Duitsland en de Jong heeft ook geen bal goed geraakt. En tegen Spanje was vrijwel het hele team slecht.
(quote)
Slaat nergens op deze reactie. Hij was tegen Spanje gewoon ondermaats en tegen Italië maakt hij een ongelofelijke dekkingsfout. Dat hij het bij Utrecht goed heeft gedaan en dat Ajax en PSV interesse in hem hebben doet daar niks aan af natuurlijk.Maar hij is niet de enige hoor. De Vrij maakte ook domme fouten tegen Duitsland en de Jong heeft ook geen bal goed geraakt. En tegen Spanje was vrijwel het hele team slecht.
Ik denk dat je de ironie in mijn reactie niet hebt begrepen. Van Der Hoorn werd in Utrecht verkozen tot speler van het seizoen en als FC Utrecht fan heb ik niets liever dan dat hij in de Galgenwaard blijft

Het was een reactie op zovelen gisteren. Er heeft een team gefaald, niet een speler. Als je niet scoort kun je niet winnen. Van Ginkel en De Jong stonden regelmatig te slapen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 juni 2013, 12:09 uur
Heb het tot de 65e minuut gezien. Was echt niet onder de indruk van het niveau. Nogal een rommelige wedstrijd.
Jong-Spanje speelt trouwens een stuk leuker dan het echte Spanje.
Jong-Spanje speelt trouwens een stuk leuker dan het echte Spanje.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 23:31 uur
Running On Empty schreef:
Ik denk dat je de ironie in mijn reactie niet hebt begrepen. Van Der Hoorn werd in Utrecht verkozen tot speler van het seizoen en als FC Utrecht fan heb ik niets liever dan dat hij in de Galgenwaard blijft
Het was een reactie op zovelen gisteren. Er heeft een team gefaald, niet een speler. Als je niet scoort kun je niet winnen. Van Ginkel en De Jong stonden regelmatig te slapen.
(quote)

Ach. Tegenwoordig is het volgens mij heel normaal dat je de club die je supportert zo erg verdedigd dat je het niet eens meer kan hebben als er kritiek wordt geuit op een speler van 'jouw club'.

Vind het nog steeds een getalenteerde verdediger trouwens. En inderdaad, er faalden wel meer spelers gisteren.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:58 uur
Commissie Sorgdrager komt tot de conclusie dat het merendeel van de Nederlandse wielrenners eind jaren '90 doping gebruikte. Naar het schijnt komen ze binnenkort ook met de opzienbarende onthulling dat Maradona op het WK van 1986 met zijn hand scoorde.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 17:26 uur
Bizarre ontknoping in de WK-kwalificatie in Azië trouwens. Zuid-Korea, Iran en Oezbekistan moesten gaan strijden om 2 tickets. Bij winst van Zuid-Korea (tegen Iran) moest Oezbekistan winnen. Oezbekistan komt echter al snel op achterstand tegen Qatar en dan wordt het ook nog eens 1-0 voor Iran, waardoor Oezbekistan met een enorm doelsaldo moest winnen om nog enigszins een kans te maken. Maar dan begint het vanaf de 72e minuut ineens heel lekker te lopen bij Oezbekistan en wordt het uiteindelijk nog 5-1.. Ze zouden zich in dat geval alleen niet kwalificeren bij een nipte overwinning van Iran. Maar daar bleef het 1-0 voor Iran.
Oftewel, vandaag weer drie nieuwe WK-deelnemers erbij: Australië, Iran en Zuid-Korea. Japan en Brazilië waren al zeker.
Oftewel, vandaag weer drie nieuwe WK-deelnemers erbij: Australië, Iran en Zuid-Korea. Japan en Brazilië waren al zeker.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 18:18 uur
Oezbekistan heeft echter wel nog een kleine kans om zich te kwalificeren als het eerst de barragematch wint tegen Jordanië/Oman en nadien de intercontinentale barragematch wint tegen de 5de uit Zuid-Amerika (ik gok dat dit Uruguay wordt).
0
geplaatst: 18 juni 2013, 19:25 uur
Ynoskire schreef:
Iran vind ik wel leuk, heeft een beetje de Noord-Korea factor.
Iran vind ik wel leuk, heeft een beetje de Noord-Korea factor.
Mwa, niet helemaal te vergelijken dat. Iran hoort met Zuid-Korea, Japan en Saudi-Arabië toch wel tot de voetbalelite van Azië. Heeft zich ook al meerdere keren geplaatst voor het WK, laatste keer in 2006 geloof ik.
dumb_helicopter schreef:
Oezbekistan heeft echter wel nog een kleine kans om zich te kwalificeren als het eerst de barragematch wint tegen Jordanië/Oman en nadien de intercontinentale barragematch wint tegen de 5de uit Zuid-Amerika (ik gok dat dit Uruguay wordt).
Van Jordanië/Oman zie ik ze wel winnen, maar de nummer 5 van Zuid-Amerika (lijkt er idd op dat dat Uruguay wordt) gaat lastig worden, denk ik. Maar een kans hebben ze inderdaad...
0
geplaatst: 18 juni 2013, 21:35 uur
We hebben trouwens al één Nederlander naar het WK (Reza Ghoochannejhad is half Nederlands, half Iranees) en een iemand met Nederlands bloed (de ouders van Mike Havenaar (Japan) komen uit Nederland) 

0
geplaatst: 19 juni 2013, 16:32 uur
Peter Bosz wordt de nieuwe trainer van Vitesse. Ik heb er zo mijn twijfels bij, vind hem eigenlijk niet echt een man voor een topclub (wat toch wel de pretentie/ambitie is van Vitesse).
0
geplaatst: 19 juni 2013, 16:40 uur
Hij heeft het toch altijd goed gedaan als trainer, ik ben wel benieuwd.
Maar het is ook maar de vraag wat voor elftal Vitesse nog overhoudt zonder Bony, Van Ginkel en wellicht nog een paar Chelsea-huurlingen, dus hij zal wel bijna opnieuw moeten beginnen bne ik bang.
Maar het is ook maar de vraag wat voor elftal Vitesse nog overhoudt zonder Bony, Van Ginkel en wellicht nog een paar Chelsea-huurlingen, dus hij zal wel bijna opnieuw moeten beginnen bne ik bang.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 20:13 uur
Peter Bosz, zeer sympathieke man. Ben wel benieuwd hoe hij is als hij onder druk komt te staan. Bij Heracles heeft hij het altijd wel goed gedaan. Van zijn periode voor Feyenoord weet ik niets.
Wikpedia zegt dat hij algeheel amateurkampioen werd met AGOVV en Heracles verrassend liet promoveren. Alleen met De Graafschap degradeerde hij.
Aardige succestrainer dus, vooralsnog.
Wikpedia zegt dat hij algeheel amateurkampioen werd met AGOVV en Heracles verrassend liet promoveren. Alleen met De Graafschap degradeerde hij.
Aardige succestrainer dus, vooralsnog.

0
geplaatst: 20 juni 2013, 00:14 uur
Brazilië is absoluut niet de favoriet voor het WK inderdaad. Eerder dit jaar konden ze al niet winnen van Italië, Rusland en Engeland, hoe moet dat dan wel niet tegen Spanje of Duitsland?
Dit is ook wel een aardige analyse:
Tactische analyse: Braziliaans lek nog niet boven - catenaccio.nl
Dit is ook wel een aardige analyse:
Tactische analyse: Braziliaans lek nog niet boven - catenaccio.nl
0
geplaatst: 20 juni 2013, 08:40 uur
Dat absoluut. Sowieso heeft Brazilië het vaker niet moeten hebben van een goede aanloop naar een WK. Remember 2002
. Brazilië is "gewoon" één van de grootste favorieten volgend jaar. Die gaan minimaal de halve finales halen.
. Brazilië is "gewoon" één van de grootste favorieten volgend jaar. Die gaan minimaal de halve finales halen.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 09:19 uur
FlyLo schreef:
Dat zeker niet. Brazilië als ploeg valt zwaar tegen.
Dat zeker niet. Brazilië als ploeg valt zwaar tegen.
Dat vind ik ook. Overtuigende wedstrijden heb ik de laatste jaren niet gezien. Een 22e plek op de wereldranglijst geeft ook aan dat de prestaties verre van jofel zijn.
Op een gegeven ogenblik heb je als land een bepaalde naam, een reputatie opgebouwd en die raak je dan nooit meer kwijt. Zelfs al is het laatste succes al weer jaren geleden en is er sprake van een hele andere generatie voetballers.
Het huidige Duitse elftal een beetje in topvorm vaagt Brazilië met gemak van het veld.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 juni 2013, 10:57 uur
Met tien man is het niet zo vreemd dat Brazilië even rustig aan deed totdat Luiz weer terug was. Tweede helft heb ik helaas niet gezien, omdat de temperatuur binnen niet meer uit te houden was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.