Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2013, 11:26 uur
Joy4ever schreef:
Dat absoluut. Sowieso heeft Brazilië het vaker niet moeten hebben van een goede aanloop naar een WK. Remember 2002
. Brazilië is "gewoon" één van de grootste favorieten volgend jaar. Die gaan minimaal de halve finales halen.
Dat absoluut. Sowieso heeft Brazilië het vaker niet moeten hebben van een goede aanloop naar een WK. Remember 2002
. Brazilië is "gewoon" één van de grootste favorieten volgend jaar. Die gaan minimaal de halve finales halen. Net als op de vorige twee wk's zeker? Ik moet het nog maar zien, maar die Neymar is wel een aardige speler. Vond die passeerbeweging waar de 2-0 uitkomt wel erg fraai.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 11:51 uur
herman schreef:
Net als op de vorige twee wk's zeker? Ik moet het nog maar zien, maar die Neymar is wel een aardige speler. Vond die passeerbeweging waar de 2-0 uitkomt wel erg fraai.
(quote)
Net als op de vorige twee wk's zeker? Ik moet het nog maar zien, maar die Neymar is wel een aardige speler. Vond die passeerbeweging waar de 2-0 uitkomt wel erg fraai.
Die 2-0 is gewoon slecht verdedigd. Zwaar terecht dat Maza weg moest bij PSV.

0
geplaatst: 20 juni 2013, 11:54 uur
Oh, is die ook alweer weg? Heeft ie uberhaupt een fatsoenlijke kans gehad?
0
geplaatst: 20 juni 2013, 11:56 uur
Tsja, WK 2010 had Brazilië anders ook zo in de finale gestaan na winst op Oranje. Dat blijft een heel opmerkelijke wedstrijd. WK 2006 hadden ze de "pech" een magistrale Zidane te treffen. Je hebt altijd geluk nodig op een eindronde. Gelukkig hebben ze dat geluk al een tijdje niet aan hun (vaak dikke) kont hangen
.
.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 12:10 uur
In 2006 waren ze anders behoorlijk ongeïnspireerd, als ze er niet tegen Frankrijk waren uitgevlogen dan wel tegen een van de andere Europese landen. Echt een heel verschil met de Confederations Cup van 2005 waar ze subliem speelden.
In 2010 heeft Nederland geluk gehad dat het met rust maar 1-0 stond, maar ook toen was er al weinig organisatie en dreef het team op de individuele klasse van de paar spelers die toevallig in vorm waren.
In 2010 heeft Nederland geluk gehad dat het met rust maar 1-0 stond, maar ook toen was er al weinig organisatie en dreef het team op de individuele klasse van de paar spelers die toevallig in vorm waren.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 12:13 uur
Mario Balotelli is echt een wereldtopper in wording. Gister (voor ons vannacht) was hij zonder twijfel de beste speller aan de kant van een zeer matige Azzurri. Super Mario zorgt altijd voor dreiging en houdt zodoende de verdediging contant bezig. Het valt mij ook op dat hij enorm dynamisch is geworden en overal op het veld weet te bevinden. Zo zakt hij terug naar het middenveld om te helpen met verdedigen en de aanval op te zetten, vervolgens is hij weer op de flanken te vinden voor een scherpe voorzet. En dan hebben we nog geen eens over zijn rol als spits. Tegen Mexico maakte hij aanvoerder Maza (?) helemaal gek, waardoor ze hem in de tweede helft zelfs dubbel moesten dekken Maar dat mocht niet baten, want op Messi-achtige wijze liep hij door twee man heen en knalde de bal in het net.

Gisteren scoorde hij, tegen een subliem Japan, noodgedwongen een penalty. Daar is ook iets voor te zeggen, want Balo heeft nog nooit een penalty gemist in zijn professionele carrière. Helaas heeft hij nog wel gedragsproblemen en kan hij ongelooflijk explosief uit zijn slof schieten. Zo kreeg hij tegen Tsjechië, in een tijdsbestek van vijf minuten, twee gele kaarten en trok hij zijn shirt uit na een doelpunt tegen Mexico (levert een gele kaart op). Waarna Pellegrini hem voor straf wisselde. Maar als hij meer aan zijn zelfbeheersing en discipline werkt, dan wordt dit echt een hele grote.

Gisteren scoorde hij, tegen een subliem Japan, noodgedwongen een penalty. Daar is ook iets voor te zeggen, want Balo heeft nog nooit een penalty gemist in zijn professionele carrière. Helaas heeft hij nog wel gedragsproblemen en kan hij ongelooflijk explosief uit zijn slof schieten. Zo kreeg hij tegen Tsjechië, in een tijdsbestek van vijf minuten, twee gele kaarten en trok hij zijn shirt uit na een doelpunt tegen Mexico (levert een gele kaart op). Waarna Pellegrini hem voor straf wisselde. Maar als hij meer aan zijn zelfbeheersing en discipline werkt, dan wordt dit echt een hele grote.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 juni 2013, 12:42 uur
herman schreef:
In 2006 waren ze anders behoorlijk ongeïnspireerd
In 2006 waren ze anders behoorlijk ongeïnspireerd
Ben ik het mee eens. Als je op het veld staat met al die sterren om je heen zou je toch denken dat dat motiverend werkt.
Dat Ronaldo, die eigenlijk niet eens meer vooruit kwam, nog zo'n beetje het beste speelde, zegt eigenlijk wel genoeg. Robinho deed het toen ook wel leuk.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 13:13 uur
Kill_illuminati schreef:
Mario Balotelli is echt een wereldtopper in wording. Gister (voor ons vannacht) was hij zonder twijfel de beste speller aan de kant van een zeer matige Azzurri. Super Mario zorgt altijd voor dreiging en houdt zodoende de verdediging contant bezig. Het valt mij ook op dat hij enorm dynamisch is geworden en overal op het veld weet te bevinden. Zo zakt hij terug naar het middenveld om te helpen met verdedigen en de aanval op te zetten, vervolgens is hij weer op de flanken te vinden voor een scherpe voorzet. En dan hebben we nog geen eens over zijn rol als spits. Tegen Mexico maakte hij aanvoerder Maza (?) helemaal gek, waardoor ze hem in de tweede helft zelfs dubbel moesten dekken Maar dat mocht niet baten, want op Messi-achtige wijze liep hij door twee man heen en knalde de bal in het net.
(afbeelding)
(afbeelding)
Twee opmerkingen:
1) In de eerste helft was hij gewoon slecht (tweede helft heb ik niet meer gekeken). Er ging nauwelijks beweging van uit en liep vooral rond als een vedette.
2) Pellegrini is nooit coach geweest van Balotelli. Je bedoelt Prandelli
0
geplaatst: 20 juni 2013, 13:59 uur
FlyLo schreef:
opmerkingen:
1) In de eerste helft was hij gewoon slecht (tweede helft heb ik niet meer gekeken). Er ging nauwelijks beweging van uit en liep vooral rond als een vedette.
opmerkingen:
1. Dan heb ik een andere wedstrijd zitten kijken.
2. Klopt.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 17:55 uur
0
geplaatst: 20 juni 2013, 18:14 uur
Van Dijk naar Celtic. 
Wel jammer, daar gaat ie niet echt veel bijleren. Snap niet dat er geen topclub in de eredivisie hem wilde hebben.

Wel jammer, daar gaat ie niet echt veel bijleren. Snap niet dat er geen topclub in de eredivisie hem wilde hebben.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2013, 19:41 uur
Helemaal mee eens, Ajax en PSV lopen te slapen. Ze laten het grootste verdedigende talent van de laatste jaren gewoon naar Schotland vertrekken. Dat hij niet mee was met Jong Oranje naar Israel kon ik nog enigszins begrijpen. Het laatste gedeelte van de competitie was de scherpte een beetje weg, wat ook resulteerde in de nodige foutjes. Dat is bij Groningen ook niet zo raar, omdat je constant wordt terug gedrukt op je eigen helft en dus ook veel meer kans op foutjes hebt. Hij kwam bovendien van erg ver vorige zomer en dan is de accu wel een keer leeg. Gewoon op vakantie en direct vanaf de voorbereiding er weer tegenaan is het beste voor hem.
Inderdaad jammer van Celtic. Ook al heeft die club wel mijn sympathie, het is natuurlijk een competitie van niks en Van Gaal zal daar echt niet gaan kijken. Hij moet hopen dat ze via de voorronde de CL gaan halen, alleen daar speelt hij zich in de kijker. Met de keus voor Celtic maakt hij geen enkele kans volgend jaar naar het WK te gaan. Bij Ajax is die kans veel groter. Maar goed, ik ben er van overtuigd dat zeker op termijn Van Dijk de beste verdediger van Nederland is samen met Martins Indi.
Inderdaad jammer van Celtic. Ook al heeft die club wel mijn sympathie, het is natuurlijk een competitie van niks en Van Gaal zal daar echt niet gaan kijken. Hij moet hopen dat ze via de voorronde de CL gaan halen, alleen daar speelt hij zich in de kijker. Met de keus voor Celtic maakt hij geen enkele kans volgend jaar naar het WK te gaan. Bij Ajax is die kans veel groter. Maar goed, ik ben er van overtuigd dat zeker op termijn Van Dijk de beste verdediger van Nederland is samen met Martins Indi.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 19:52 uur
Running On Empty schreef:
Duplan toch 2 jaar bijgetekend bij FC Utrecht. Heerlijke voetballer.
Duplan blijft Utrecht trouw.
Duplan toch 2 jaar bijgetekend bij FC Utrecht. Heerlijke voetballer.
Duplan blijft Utrecht trouw.

Het stond er niet bij, maar hij bleek te zijn overgehaald door de lovende stukjes over hem op deze site.
Voetbal is af en toe gelukkig net een soap.....
0
geplaatst: 20 juni 2013, 20:36 uur
Hendrik68 schreef:
Als ik zou kunnen kiezen tussen met alle respect FC Groningen of Celtic dan zou ik het wel weten hoor. Kennelijk hebben Ajax en PSV geen belangstelling en dan is Celtic een prachtclub om voor te spelen.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2013, 20:40 uur
Ja ik zeg toch ook niet dat hij dan maar bij Groningen moet blijven? Dan is Celtic wel een stap hoger, maar de competitie is dat niet. Met het failliet van Rangers en ik geloof ook de Heart of Midlothian is er al helemaal geen tegenstand meer. Hij verdwijnt nu alleen wel uit het zicht voor de vertegenwoordigende elftallen vrees ik. Volgens mij had hij beter nog even kunnen wachten met de keuze voor een andere club, aan de andere kant snap ik ook wel dat hij zo snel mogelijk duidelijkheid wil.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 20:40 uur
Prachtclub in een flutcompetitie. Nog minder dan de eredivisie.
0
Hendrik68
geplaatst: 20 juni 2013, 20:58 uur
Aan de andere kant. Bij Celtic verdient hij prima natuurlijk en zal hij naar alle waarschijnlijkheid ook veel speeltijd krijgen. Dat moet je bij pak hem beet Newcastle United altijd maar afwachten. Aleksandar Pantic van Rode Ster zou de grootste kandidaat zijn om hem op te volgen bij de FC.
Trouwens ROE: weet je al meer over de toekomst van ESPN America? Ik zet hem er net weer op en denk: lekker honkbal. Kan je dat niet meer zien dan zit er bijna niks anders op dan naar Brazilie - Tahiti te kijken. Allemachtig. Ze moeten bij de NOS ook niet meer zeuren als er nog meer bezuinigd moet worden. Wie kijkt hier nou naar?
Trouwens ROE: weet je al meer over de toekomst van ESPN America? Ik zet hem er net weer op en denk: lekker honkbal. Kan je dat niet meer zien dan zit er bijna niks anders op dan naar Brazilie - Tahiti te kijken. Allemachtig. Ze moeten bij de NOS ook niet meer zeuren als er nog meer bezuinigd moet worden. Wie kijkt hier nou naar?
0
geplaatst: 20 juni 2013, 21:00 uur
Hendrik68 schreef:
dan zit er bijna niks anders op dan naar Brazilie - Tahiti te kijken.
dan zit er bijna niks anders op dan naar Brazilie - Tahiti te kijken.
Brazilië, Spanje. Same diff...
0
geplaatst: 20 juni 2013, 21:07 uur
Hendrik68 schreef:
Hou op over de NOS. Vreselijk. Ik hoop dat ze ooit alle rechten van alle evenementen kwijt gaan raken.
Er schijnen enkele partijen te zijn die ESPN America over willen nemen en ik hoop dat een en ander snel en voor Augustus wordt geregeld. Wellicht gaat de komst van het Fox kanaal nog een rol spelen. Misschien Sport1 nu ze het Engelse voetbal kwijt zijn. Het zou inderdaad zonde zijn als ESPN verdwijnt. Je moet toch ergens MLB, NHL en dergelijke kunnen zien in Europa? Anders moet ik het zelf volledig hebben van MLB.TV volgend jaar, die overigens wel een geweldig aanbod hebben, namelijk alle ongeveer 15 wedstrijden per dag met commentaar naar keuze.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 22:12 uur
trebremmit schreef:
Hopelijk gaan Schotse clubs ooit de nacompetitie spelen tegen Championship clubs voor een plaats in de Premier League. Zou veel beter zijn voor de Schotse competitie.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 17:14 uur
Dries Mertens 9 kansen op 10 naar Napoli. Ik heb hem wat gevolgd bij PSV en vermoed wel dat ie toch heel belangerijk was af en toe. Zag hem toch regelmatig zijn goaltje meepikken of assisten geven. Bij de Belgische ploeg zeker. Gaan ze hem missen bij PSV of wordt dat vlug opgevangen?
'Mertens akkoord met Napoli over vijfjarig contract' - VoetbalNieuws.be
'Mertens akkoord met Napoli over vijfjarig contract' - VoetbalNieuws.be
0
geplaatst: 21 juni 2013, 17:22 uur
Wordt wel goed opgevangen denk ik, maar het scheelt wel heel wat doelpunten. Echter, PSV had dit seizoen echt niet zoveel doelpunten nodig als het gewoon een normale verdediging zou hebben gehad. De meeste goals van Mertens waren tegen middenmoters en degradatiekandidaten. Dat is natuurlijk logisch, want daar scoor je gewoon makkelijker tegen, maar tegen topclubs was hij vaak redelijk onzichtbaar.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Depay het gaat doen. Hij is nu vrijwel zeker eerste man op die plek en dat is toch wel iets heel anders als af en toe wat invalbeurtjes.
Maar ik ben wel benieuwd hoe Depay het gaat doen. Hij is nu vrijwel zeker eerste man op die plek en dat is toch wel iets heel anders als af en toe wat invalbeurtjes.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 17:24 uur
Mertens heeft het qua statistieken zeker goed gedaan bij PSV en zal best gemist worden. In grote wedstrijden heeft hij echter nooit thuis gegeven. Als PSV dat geld op slimme wijze investeert in verdedigende versterkingen en Maher hoor je mij niet klagen. Bovendien hebben ze met Depay al een waardige opvolger uit eigen jeugd klaar staan.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 19:47 uur
Wat Mertens gaat doen in Napels is mij een groot raadsel. Totaal geen spits voor italie!! Die maaien ze daar drie keer in het gras. Zonder dat die italiaanse scheermessen het ook maar zelfs door hebben! Arme Dries weet niet wat hem daar gaat overkomen.
Maar zijn bank rekening zal lekker gevuld zijn. Ook belangrijk. En dat zeg ik zonder cynisme.
Maar een verstandige move? Nou nee.
Harstikke leuk trouwens dat transfer circus. Komt dit jaar lekker vroeg op gang. En ik lig nu al te lachen. En dat gaat alleen nog maar leuker worden.
Die andere lamp naar Kiev. Neymar naar barca ook alweer vet lachen. Waar halen die de euro pop vandaan??? En wat gaat die daar doen? Groningen verkoopt.Zelfs Arsenal roert zich ha. Ik reken erop dat we dit jaar meer dan anders gaan lachen. Mourinho terug bij za blues! VUURWERK MENSEN. En vooral lachen en een hoop miskopen. Dubbel lachen dus!
Maar zijn bank rekening zal lekker gevuld zijn. Ook belangrijk. En dat zeg ik zonder cynisme.
Maar een verstandige move? Nou nee.
Harstikke leuk trouwens dat transfer circus. Komt dit jaar lekker vroeg op gang. En ik lig nu al te lachen. En dat gaat alleen nog maar leuker worden.
Die andere lamp naar Kiev. Neymar naar barca ook alweer vet lachen. Waar halen die de euro pop vandaan??? En wat gaat die daar doen? Groningen verkoopt.Zelfs Arsenal roert zich ha. Ik reken erop dat we dit jaar meer dan anders gaan lachen. Mourinho terug bij za blues! VUURWERK MENSEN. En vooral lachen en een hoop miskopen. Dubbel lachen dus!
0
geplaatst: 21 juni 2013, 19:54 uur
Niet mee eens als je doelt op zijn fysieke kracht en lengte. Ter vergelijking : Hazard in Engeland, volgens velen fysiek zwaarste competitie, staat ook stevig zijn mannetje en die kwam uit het meer technische (straatvoetbalachtige) Frankrijk. Mertens draaide al goed mee in Nederland waar ook wel eens fysiek goed doorgedaan wordt. Op snelheid pakt hij er heel veel. Ben benieuw hoe ie zich daar gaat integreren.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 20:40 uur
Mertens zal net zo fysiek zijn als bv. een Walcott. En die doet het volgens mij prima.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 20:48 uur
Ik doel niet eens op zijn fysieke kracht. Die is trouwens minimaal. Maar in italie ben je per definitie vogelvrij verklaart als spits. Daar gaat het er gewoon smerig aan toe. En dat is een feit. Veel meer dan in Engeland in ieder geval. Of waar dan ook! Hazard is trouwens een aanvallende middenvelder. Een vet verschil zeker in de laars.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.