Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 02:44 uur
Ik ken de site en het is helaas onveranderd gebleven. Deze is ook leuk.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 08:48 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Utrecht - Celtic was drie jaar geleden 4-0 voor de plaatselijke FC. En ik durf te wedden dat ROE op de tribune zat toen. Heel goed
en de regen viel die avond met bakken uit de hemel. Een van de mooiste potten voetbal in de Galgenwaard in de afgelopen 10 jaar samen met de sensationele 6-4 op Ajax. 
Wel droevig voor Utrecht om te zien dat ploegen als Celtic, Steau Boekarest en Napoli waar wij toen tegen speelden allemaal in de Champions League groepsfase zitten en FC Utrecht is afgezakt tot uitschakeling in de Europa League door een Luxemburgse dwerg. Maar ach mooie herinneringen moet je koesteren.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 09:15 uur
Linius schreef:
Zou mooi zijn als ze Spurs verslaan
Maar goed, Arsenal kan het wel lastig gaan krijgen met Napoli en Dortmund. OM is nog het minst problematisch voor ze lijkt me.
Zou mooi zijn als ze Spurs verslaan

Maar goed, Arsenal kan het wel lastig gaan krijgen met Napoli en Dortmund. OM is nog het minst problematisch voor ze lijkt me.
Dortmund is een veel betere ploeg dan Arsenal (zelfs zonder Gotze) en Napoli is ook een goede ploeg die ook dit jaar weer top 2 gaat eindigen in Italië volgens mij. Ik zie Arsenal eerder derde worden eigenlijk.
Ook in de Engelse competitie gaat het heel lastig zijn om top 4 te spelen. Tottenham zal Bale verkopen maar krjgt in de plaats Soldado, Lamela, Paulinho, Capoue en Chadli en heeft dus wat mij betreft een onwaarschijnlijk goeie deal gedaan. Zelfs Liverpool gaat het Arsenal moeiljk maken dit jaar.
Als er geen witte konijnen uit de hoed komen gaat het héél erg lastig worden en is het einde van het Wenger-tijdperk nabij.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 10:03 uur
Eén groot drama, heel dat Feijenoord.
Ben blij, als Dordtenaar, dat we die club geloot hebben voor de KNVB beker
Ben blij, als Dordtenaar, dat we die club geloot hebben voor de KNVB beker
Ik begrijp dat je met die site al een eerste voorzet gaf tot "vuren" richting Feyenoorders? Het is één grote infectie wat je met die site binnenhaalt, mijn computer staat nog bij te komen van alle virussen, de Spaanse griep is er nog niks bij.
Heb gisteren én de wedstrijd niet gezien én, dat is nog het ergste, heb niet kunnen mumeteren (zit nu op mijn werk). Vervolgens moet ik nog die rottige ask toolbar zien te verwijderen, dat is me nog niet gelukt.
Op die manier wordt Fox inderdaad goedkoper op de lange termijn. Ja, hoe verder naar Dordt..... (en dan zit ik al ver weg)
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 11:58 uur
Ach ja, Feyenoord heeft nu wel het voordeel dat ze zich dit seizoen volledig op handhaving in de eredivsie kunnen richten.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 12:05 uur
FlyLo schreef:
Weer een hoop reekshoofden uitgeschakeld in deze EL-ronde (tegen absolute voetbaldwergen): Udinese, Saint-Etienne, Spartak Moskou, Feyenoord, Stuttgart, Partizan. België haalt gelukkig 4/5.
Weer een hoop reekshoofden uitgeschakeld in deze EL-ronde (tegen absolute voetbaldwergen): Udinese, Saint-Etienne, Spartak Moskou, Feyenoord, Stuttgart, Partizan. België haalt gelukkig 4/5.
Kuban een voetbaldwerg? Die hebben de laatste jaren zo een 100x meer geld uit gegeven dan Feyenoord.
Een groentje in Europa, das wat anders.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 12:09 uur
Sfeer was gisteren trouwen fantastisch in de Kuip voor de wedstrijd en in de gehele 1e helft.
In de eerste 15 minuten wist Kuban niet waar ze het zoeken moesten - heerlijk fel begin van Feyenoord (en het Legioen). Maar Kuban heeft een geweldige ploeg. Ze zijn verder in hun veldspel dan Feyenoord en vooral hun counters waren hier en daar fantastisch, iets waar Feyenoord juist matig in is: de omschakeling van verdediging naar de aanval (andersom nog erger, trouwens).
Tja, Immers gaat weer door waar hij vorig jaar mee gestopt is: 3 geweldige kansen missen, waarvan er 2 een goal had MOETEN zijn. Jammer, verder speelde hij een goede 1e helft (voor zijn doen). Clasie en Armenteros waren ook op dreef in de 1e helft.
In de 2e helft zakt Feyenoord weer door de ondergrens.
In de eerste 15 minuten wist Kuban niet waar ze het zoeken moesten - heerlijk fel begin van Feyenoord (en het Legioen). Maar Kuban heeft een geweldige ploeg. Ze zijn verder in hun veldspel dan Feyenoord en vooral hun counters waren hier en daar fantastisch, iets waar Feyenoord juist matig in is: de omschakeling van verdediging naar de aanval (andersom nog erger, trouwens).
Tja, Immers gaat weer door waar hij vorig jaar mee gestopt is: 3 geweldige kansen missen, waarvan er 2 een goal had MOETEN zijn. Jammer, verder speelde hij een goede 1e helft (voor zijn doen). Clasie en Armenteros waren ook op dreef in de 1e helft.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2013, 12:31 uur
Ik zag het gisteren ook en kon het echt niet serieus nemen. En dat die Robben er ook nog bijna tussen zat, is al net zo vreemd. Ronaldo, Messi, Ozil, Van Persie, Gotze en Ibrahimovic zijn veel beter. En spelers als Cavani schat ik ook hoger in.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 12:35 uur
Robben vind ik nog wel logisch, maar uiteindelijk had Ronaldo het wel een keer verdiend.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2013, 12:52 uur
Ja, ik heb ook de indruk dat Ronaldo die prijs gewoon niet kan winnen. Misschien als hij 100 goals in een seizoen maakt. Er worden wel meer spelletjes gespeeld binnen de voetballerij en Platini is daar volgens mij vaak bij betrokken.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:14 uur
Bij die keuze van Ribery wordt denk ik vooral de teamprestatie van Bayern beloont.
Ribery is echt wel een hele erge goeie, maar Ronaldo overstijgt hem toch wel met zevenmijlslaarzen.
Politieke keuze en ook nog een Fransoos, doet vooral Le chef plezier.
Ribery is echt wel een hele erge goeie, maar Ronaldo overstijgt hem toch wel met zevenmijlslaarzen.
Politieke keuze en ook nog een Fransoos, doet vooral Le chef plezier.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:14 uur
Willems weer in Oranje. 
En geen Sneijder en Nigel de Jong, snap niks meer van Van Gaal.

0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:19 uur
Volgens van Gaal zijn Sneijder en De Jong op de goede weg, blijkbaar is de navigatie van Jetro een stuk beter.
Even serieus dan, spelers als Sneijder en De Jong zijn in hun huidige vorm echt nodig om potten te breken.
Blijkbaar wil Louis enkel spelers die meneer zeggen.
Even serieus dan, spelers als Sneijder en De Jong zijn in hun huidige vorm echt nodig om potten te breken.
Blijkbaar wil Louis enkel spelers die meneer zeggen.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:24 uur
trebremmit schreef:
Willems weer in Oranje.
Willems weer in Oranje.

Lees de column van Derksen in VI deze week!
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:27 uur
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 13:32 uur
Ik denk dat Derksen colum vanavond nog wel even gaat toelichten.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 14:08 uur
Arsenal heeft dan eindelijk een spits gevonden die de diensten van Podolski over kan nemen (weliswaar uit hun eigen achtertuin).

0
Martial
geplaatst: 30 augustus 2013, 15:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Sfeer was gisteren trouwen fantastisch in de Kuip voor de wedstrijd en in de gehele 1e helft.
Je verwoord het vrij aardig moet ik zeggen
de sfeer was fantastisch ook al voor de wedstrijd begon moet ik zeggen, maar na de 1-1 (fantastisch uitgespeeld door Kuban) werd het wel ietsjes minder al bleef het machtige legioen achter Feyenoord staan de gehele wedstrijd.Maar hoe Janmaat zich eruit laat lopen en laat uitspelen bij die 1-1 was te kinderlijk voor woorden, aanvallend is Janmaat top maar verdedigend wil hij wel is een steekje laten vallen en die 1-1 had zijn vertrouwen aangetast, want daarna nauwelijks nog gezien, die 1-2 was ook een schoonheid van een goal moet ik eerlijk toegeven, countervoetbal kan heel mooi zijn indien het goed wordt uitgevoerd.
Kuban heeft gewoon in elke linie betere voetballers rondlopen en is daarom ook terecht door, Feyenoord mist gewoon kwaliteit, creativiteit en scorend vermogen, maar dat is al een tijdje bekend, maar ja Martin Van Geel geloof het wel verder die teveel middelmaat heeft aangetrokken de afgelopen 2 jaar.
De realiteit is dat van de 6 officiële wedstrijden Feyenoord er 5 van heeft verloren dat zegt genoeg oftewel dat zijn de keiharde feiten.
Clasie ook nog is er uit vanwege zijn hamstring mogen we zondag gaan genieten van Ruudje Vormer

Wel last van me keel overgehouden van de wedstrijd van gisteren en dat kwam door die geweldige rode en groene rookbommen wat een ongelofelijk rookontwikkeling teweeg bracht, maar ja dat gaat wel weer over.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 15:15 uur
Dank u.
Maar hoe Janmaat zich eruit laat lopen en laat uitspelen bij die 1-1 was te kinderlijk voor woorden, aanvallend is Janmaat top maar verdedigend wil hij wel is een steekje laten vallen en die 1-1 had zijn vertrouwen aangetast, want daarna nauwelijks nog gezien, die 1-2 was ook een schoonheid van een goal moet ik eerlijk toegeven, countervoetbal kan heel mooi zijn indien het goed wordt uitgevoerd.
Dat was een aardige misser van Janmaat, inderdaad. Die linksbuiten was wel heel erg rap, moet ik zeggen. De kwaliteit van Janmaat vind ik zijn explosiviteit en toch wel snelheid, en op die fronten werd hij juist geklopt. In de eerste helft heb ik 'm daarna nog wel gezien. In de 2e helft verstopte alle Feyenoordspelers zich.
Kuban heeft gewoon in elke linie betere voetballers rondlopen en is daarom ook terecht door, Feyenoord mist gewoon kwaliteit, creativiteit en scorend vermogen, maar dat is al een tijdje bekend, maar ja Martin Van Geel geloof het wel verder die teveel middelmaat heeft aangetrokken de afgelopen 2 jaar.
Die spits, nummer 99 (
) is een goeie.Tja, van Geel heeft het allemaal bijna gratis gedaan. Met geld had hij uiteraard betere spelers gehaald. Er waren/zijn gewoon amper mogelijkheden bij Feyenoord.
De realiteit is dat van de 6 officiële wedstrijden Feyenoord er 5 van heeft verloren dat zegt genoeg oftewel dat zijn de keiharde feiten.
Op eentje (Twente, maar: 9 man) telkens maar met 1 marge verschil. Het kan zomaar de andere kant opvallen. De laatste wedstrijden bieden alvast wat meer perspectief. Armenteros vind ik tot dusver ook wel van toegevoegde waarde.
In de 2e helft liet Kuban ook niets meer zien, op die poeier na. Maar ze moeten ook niet meer natuurlijk - en dan heeft Feyenoord ook een probleem.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 15:36 uur
Nicolage Rico schreef:
Tja, van Geel heeft het allemaal bijna gratis gedaan. Met geld had hij uiteraard betere spelers gehaald. Er waren/zijn gewoon amper mogelijkheden bij Feyenoord.
(quote)
Tja, van Geel heeft het allemaal bijna gratis gedaan. Met geld had hij uiteraard betere spelers gehaald. Er waren/zijn gewoon amper mogelijkheden bij Feyenoord.
Tja, dat is nog maar de vraag, betere spelers willen nu eenmaal niet in nederland spelen.
De laatste jaren dat Feyenoord wel geld heeft uitgegeven hebben ze het toch niet beter dan de afgelopen 2 seizoenen gedaan .
De start is niet goed maar daar zaten dan ook Ajax, Twente en PEC tussen, het seizoen is nog lang.
Ik denk dat iedere Nederlandse club van Kuban kan verliezen.
Door de status van het Nederlandse voetbal worden zo langzamerhand clubs gedwongen uit eigen vijver te vissen (alternatief is middelmaat uit oost-europa en/of Scandinavië).
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 16:13 uur
Feyenoord heeft alleen geld uitgegeven aan Immers en Pellè, voor de rest houden ze - verstandig - de hand op de knip. Hadden ze voor Immers ook moeten doen, trouwens (1 miljoen eurootjes voor zo'n manke ooievaar).
Er zijn legio voorbeelden geweest van kwalitatief betere voetballers die naar Feyenoord hadden gekund, als Feyenoord geld op de bankrekening zou hebben. Denk alleen al aan Assaïdi en El Hamdaoui - het nieuws van de laatste weken.
Er zijn legio voorbeelden geweest van kwalitatief betere voetballers die naar Feyenoord hadden gekund, als Feyenoord geld op de bankrekening zou hebben. Denk alleen al aan Assaïdi en El Hamdaoui - het nieuws van de laatste weken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2013, 18:38 uur
El Hamdaoui kopen was haast nog dommer geweest dan Charisteas kopen.
0
geplaatst: 30 augustus 2013, 19:52 uur
Martial schreef:
(...) Kuban heeft gewoon in elke linie betere voetballers rondlopen en is daarom ook terecht door, Feyenoord mist gewoon kwaliteit, creativiteit en scorend vermogen, maar dat is al een tijdje bekend, maar ja Martin Van Geel geloof het wel verder die teveel middelmaat heeft aangetrokken de afgelopen 2 jaar (...)
(...) Kuban heeft gewoon in elke linie betere voetballers rondlopen en is daarom ook terecht door, Feyenoord mist gewoon kwaliteit, creativiteit en scorend vermogen, maar dat is al een tijdje bekend, maar ja Martin Van Geel geloof het wel verder die teveel middelmaat heeft aangetrokken de afgelopen 2 jaar (...)
Wacht eens even, hier gaat, net als bij Nicolage Rico, toch iets fout in de redeneringen.
Feyenoord had het vorige seizoen nagenoeg hetzelfde elftal. Jong, groen eigenlijk nog, dus weinig ervaren, maar gretig en met ballen.
Getalenteerd en met veel spelers die met hun optreden zelfs wisten door te dringen tot het Nederlands Elftal.
Geheel mijn eigen redeneringen, waren deze spelers absoluut nog niet geschikt voor het buitenland en zouden ze eerst moeten volgroeien in de Nederlandse competitie en dan uiteraard bij Feyenoord.
Wat Van Geel heeft gedaan, is op zich dus begrijpelijk. Hij is er in geslaagd om de trainer te behouden en het elftal min of meer compleet te houden. Gezien de resultaten van vorig seizoen waren loonsverhoging etc niet te voorkomen, maar gezien het verwachtingspatroon dat was geschapen, een alleszins te verdedigen standpunt.
Per saldo zeg ik ook: stilstand is achteruitgang, dus twee eredivisie- en Feyenoordwaardige spelers er bij had, ook voor de onderlinge competitie, een goede optie geweest.
Nu is dat alleen niet gebeurd, de spelers vertonen vervolgens ook nog eens geen progressie in hun spel, erger nog, het lijkt er wel op alsof ze met z'n allen collectief het spelletje zijn verleerd. Aangevuld met een chronisch tekort aan spelinzicht en fanatisme, over afronding nog maar gezwegen.
Er is een soort van lamlendigheid ontstaan waar het tekort aan talent pijnlijk bloot wordt gelegd, in plaats dat dit wordt gecompenseerd door mouwen opstropen en opportunisme.
Het feit dat er geen enkele progressie (meer) in zit (en dat op die leeftijd) én er ook nog eens sprake is van een groot gebrek aan spelvreugde (kort samengevat) dat is toch wel aan te rekenen.
In feite is de club 5 jaar teruggevallen, in plaats van 1 jaar vooruit en dat is toch wel kwalijk en pijnlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.