MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Staat Poulsen al op Marktplaats bedoel je?

Stijn_Slayer
2 halen 1 betalen

Tjonge, die reacties. Ajax heeft zich best goed geweerd wat mij betreft. Nog zelfs wat kansen gecreëerd. Resultaat niet tof natuurlijk, maar zeker de eerste helft heeft Ajax best wat tegenstand geboden.

Stijn_Slayer
Jawel, maar het verbaast me hoe snel men op tv positief is. Ajax speelde de eerste helft steeds op eigen helft. Als ze dan eindelijk eens de middenlijn passeerden, waren ze de bal direct weer kwijt.

Stijn_Slayer schreef:
Jawel, maar het verbaast me hoe snel men op tv positief is. Ajax speelde de eerste helft steeds op eigen helft. Als ze dan eindelijk eens de middenlijn passeerden, waren ze de bal direct weer kwijt.

En dan had ik nog het gevoel, dat Barcelona vér onder z'n niveau voetbalde, want het spel oogde traag, slordig (veel balverlies) en de automatismen waren nog ver te zoeken.

Ik moet eerlijk zeggen, dat als Ajax nog een beetje op niveau was geweest, en de grandeur van een paar jaar terug zou hebben gehad, zou je met een beetje tactiek hier best met een goed resultaat hebben kunnen weggaan.

Maar het verval van Ajax is dermate groot dat ook een slechte dag van Barcelona ruim voldoende is voor 4 - 0. We hadden PEC Zwolle ook kunnen afvaardigen.

Ik vraag maar niet waar alle miljoenen van Alderweireld en Eriksen zijn gebleven. Misschien moeten er gaten in de begroting worden gedicht. Maar eigenlijk, laten we eerlijk zijn, hebben we als land met onze competitie niks meer in die Champions League te zoeken.

Stijn_Slayer
Ben ik met je eens, Hans. De Gelderlander spreekt vandaag zelfs van een uitstekende eerste helft. Waar gaat dit heen, mensen?

Eerst moest ik lachen en vervolgens werd ik een beetje klam van die P3 - poppenkast/positivopraat - van voorganger Frank en moest meteen aan de Positivoos (Koot & Bie) denken:

Stijn_Slayer schreef:
Staat Boilesen al op Marktplaats?
Waarom? Prima wedstrijd. Zelfde geldt voor Denswil.

Paap_Floyd schreef:
Staat Poulsen al op Marktplaats bedoel je?
Echt hè. Als hij goed (of überhaupt normaal) had gespeeld, wordt het hooguit 2-0.

Uitstekende eerste helft waarbij Barcelona haar niveau niet haalde, maar toch ook niet kon halen vanwege goed positiespel van Ajax.

chevy93 schreef:
Als hij goed (of überhaupt normaal) had gespeeld, wordt het hooguit 2-0.

Nu overschat je Poulsen wel heel erg.

Humor, hé, met die Chevy. Weet je zeker dat je de juiste wedstrijd hebt gekeken?

Met áls ze goed zouden spelen, koop je natuurlijk heel erg weinig in dit soort wedstrijden. Het verwachtingspatroon bij die spelers van Ajax ligt bij iedereen zo laag, dat er eigenlijk alleen maar opgelucht adem is gehaald dat het "slechts" 4 - 0 is geworden.

Hoezo: hoog tijd voor een compleet Ajax elftal op Marktplaats

chevy93 schreef:
Uitstekende eerste helft waarbij Barcelona haar niveau niet haalde, maar toch ook niet kon halen vanwege goed positiespel van Ajax.

Malle jongen! Je kunt wel zien dat jij gelovige van de Amsterdamse Voetbalkerk bent!

Ooit overwogen dat Barcelona wellicht eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom wilde kijken, omdat ze geen zin hadden om constant vol gas te spelen? Ik ga Van Dale voorstellen om de uitdrukking "als een mes door de boter" te vervangen door "als Messi door de verdediging van Ajax". Vind ik wat duurzamer omdat het minder vet is.

Je klinkt al net zo verdwaald als Oom Frank die zijn neefjes Sjef, Sjon en Sjakie bedwelmt met waaspraat. Laat die song van Koot & Bie eens op je inklinken.

Hendrik68
Stijn's favoriete Ajacied is niet meer. R.I.P. Gerrie Muhren.

http://www.vi.nl/nieuws/de-dag-dat-gerrie-muhren-santiago-bernabeu-stil-kreeg.htm

chevy93 schreef:
maar toch ook niet kon halen vanwege goed positiespel van Ajax.

Iniesta: ze lopen wel heel veel met de bal.

Nicolage Rico schreef:
(quote)

Nu overschat je Poulsen wel heel erg.
Meer in die zin dat twee van de goals rechtstreeks te voorkomen waren door hem zelf.

musician schreef:
Weet je zeker dat je de juiste wedstrijd heb gekeken?
Jup. Net zoals alle kranten die hetzelfde berichten en een flink aantal mensen op MovieMeter, waar ze blijkbaar toch een stuk genuanceerder kunnen kijken.

Ajax, en geen enkele andere Nederlandse club had iets in te brengen gehad tegen Barcelona. Dat wil niet zeggen dat je per se met een slecht resultaat naar huis hoeft te gaan. Lelijk spelen en de bal de parkeerplaatsen oproeien is iets dat je dan ook gewoon moet doen. Ondertussen loeren op een counterkans. Veertig minuten lang lukte dat heel aardig. De Catalanen konden niet maar zo de goal maken.

Ik zag tussen alle misère 3 kansen voor Ajax en 0 goals. Eén daarvan was verdorie nog een pingel ook. Die waarneming vat volgens mij het hele Nederlandse voetbal wel samen. De lofuitingen naar Ajax en ook naar PSV toen ze tegen Milan speelden, onderstrepen dat nog eens. Gewoon geen schijn van kans gehad en men is er blij mee.

Tenzij er eens geïnvesteerd wordt in ijzervreters achterin en in slijptolletjes voor de vizieren, zal het ook nooit meer wat worden ook. Niet met de huidige budgetjes.

@ Chevy: ach, dan had Barcelona op andere momenten aangezet om tot een hogere score te komen.

Misschien wel, misschien niet. Als Duarte zo'n megakans er gewoon in schiet, staat het 1-1 bij rust en weet je nooit wat er gebeurt.

Mjuman schreef:
Ooit overwogen dat Barcelona wellicht eerst de spreekwoordelijke kat uit de boom wilde kijken, omdat ze geen zin hadden om constant vol gas te spelen?
Ja, ik denk inderdaad dat Barcelona bewust weinig kansen gecreëerd heeft de eerste helft en Ajax minstens evenveel goede mogelijkheden gegeven heeft, zodat ze de tweede helft er vol overheen konden gaan.

Tekenend was ook dat de 2-0 van Barça viel na een aanval van Ajax.

Waar PSV de credits verdiende tegen Milan, verdient Ajax deze nu voor de eerste helft gisteren.

PSV denkt dat ze goed gevoetbald heeft tegen Milan. Celtic dacht dat gisteren ook. En toch wint Milan steeds. Die schellen moeten eens van de ogen.

Ik moet nog zien of Ajax van Celtic gaat winnen, uit denk ik niet en thuis misschien een gelijkspelletje.
Plek 3 wordt nog moeilijk.

Celtic 2x verslaan moet de hoofdmissie zijn. Het kan, maar dan moeten de jongens wel een week lang hier nog eens naar kijken.

De afgelopen dagen heb ik me flink zitten ergeren aan verschillende mensen in de media over de toen aanstaande wedstrijd Barcelona/Ajax. De Catalanen konden op een verafgoding rekenen terwijl de Amsterdammers als een stel tieners ‘die een keer met de grote jongens mee mogen doen’ werden neergezet.

Ik vind het dan met name beschamend als dan die rood-bruine bloemkool als Jack van Gelder aan een van de spelers vraagt hoe het is om tegen ‘die ene Messi’ te spelen. Dat was dan misschien niet meteen de meest inhoudelijke vraag, maar wel een leuke voor een speler van PEC Zwolle. Maar niet voor een speler van het ‘grote Ajax.’ Nota bene een club met minstens zo’n grote historie als die van de Catalanen. We hebben het hier namelijk wel over een club die ooit zelf spelers leverde van het kaliber Iniesta en misschien zelfs Messi. Want zeg nou zelf, welke voetbalfan kent de legendarische spelers Marco van Basten, Dennis Bergkamp en Johan Cruiff nou niet?

Kortom, Ajax, een club met vier Europese titels en twee verloren finales, mag nooit een andere club op een voetstuk zetten. Vooral niet een club die zijn succes deels aan de Godenzonen te danken heeft. Ik vraag me dan ook af waar die bekende Amsterdamse arrogantie is gebleven? Eigenlijk zouden ze moeten denken: ‘Oké, ze mogen dan wel meer financiële mogelijkheden hebben, maar wij zijn Ajax en wij zijn de beste.’ Vroeger typeerde dat de Neuzen nog, maar helaas was het gisteren eerder: ‘Wij zijn Ajax en gelukkig hebben we maar met 4-0 verloren, thuis verliezen we met minder.’ Verschrikkelijk vind ik dat (waar is die Amsterdamse trots gebleven?). Vooral wanneer de media en voetbalbobo’s ook zo beginnen te redeneren. Alsof het zo hoort te zijn. Er werd gesproken over een ingecalculeerd verlies. In dat geval kan je beter meteen stoppen met Champions League voetbal.

Want waarom zou je in hemelsnaam, met oog op blessures en de aanstaande topper tegen PSV, naar Barcelona willen afreizen met de intentie om met zo min mogelijk te verliezen? Bel dan meteen de UEFA op en vraag dan voor een reglementaire drie/nul verlies omdat de score dan minder negatief zal zijn. Het bespaard ook meteen de reiskosten.

PS: Van een Feyenoord supporter.

Realisme heet dat, ze kunnen wel een potje arrogant gaan lopen doen en zeggen dat ze de beste zijn maar dan is het gelach achteraf alleen maar groter.

Stijn_Slayer
Realisme is juist als ze inderdaad thuis blijven en dus met 3-0 verliezen. Dat hebben ze gisteren duidelijk bewezen.

Eerste ontslag van trainer in Belgische competitie

Juan Carlos Garrido weg bij Club Brugge, Welkom Michel Preud'homme.

Vanaf volgend seizoen eens weddenschappen beginnen afsluiten hierover met de vrienden, altijd leuk.

Ah, ik zie dat PSV de nieuwe Hollandse traditie vrolijk aan het voortzetten is.

Loedogoretz ?

Het Nederlands voetbal loopt ergens hopeloos achter.

0 - 2 kan er ook nog wel bij.

Achter op budget? Of op mentaliteit?

Ernie schreef:
Eerste ontslag van trainer in Belgische competitie

Juan Carlos Garrido weg bij Club Brugge, Welkom Michel Preud'homme.

Vanaf volgend seizoen eens weddenschappen beginnen afsluiten hierover met de vrienden, altijd leuk.
lachen met club brugge deel 756

(afbeelding)

Edwynn schreef:
Achter op budget? Of op mentaliteit?

Vast onderdeel van het masterplan van maestro Luigi (van Goal): alle kandidaten voor Oranje hebben de opdracht gekregen vooral niet te presteren de komende maanden en niet op te vallen.

Nooit geweten dat bij voetballers salaris ook de vorm aan kan nemen van 'aanweigheidspremie' - vraag me werkelijk af welke PSV'er dacht dat ie met dergelijk spel een overwinning uit het vuur zou kunnen slepen. Zo goed betaald worden en dan zo wanpresteren. Alleen Toivonen terug zetten naar het jeugdelftal volstaat niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:03 uur

geplaatst: vandaag om 12:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.