Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2013, 08:10 uur
Edwynn schreef:
Achter op budget? Of op mentaliteit?
Achter op budget? Of op mentaliteit?
En op techniek, spelinzicht, spelvreugde, collegialiteit, creativiteit, hardheid, lef.
Iedereen van 16 die in dit land enigszins getalenteerd is, opent allereerst een bankrekeningnummer.
Daarna wordt er grof betaald, ongeacht de prestaties die op de mat worden neergelegd. Die meestal om te huilen zijn.
Van de week overleed Gerrie Muhren, de man die bij Real Madrid het stadion stil kreeg met een klein lesje in techniek door tijdens de wedstrijd de bal enige tijd gewoon alleen hoog te houden. Toen hij met Ajax de Europacup 1 had gewonnen kwam de voorzitter naar hem toe met een envelop met 200 gulden. "Zeg niets tegen je broer Arnold, hij krijgt minder want hij is er nog niet aan toe. Misschien volgend jaar".
Hoe ver zijn wij inmiddels verwijderd van de kleinste mogelijkheid dat ooit de Champions League gaat worden gewonnen?
Ik zou als PSV beginnen met de salarissen te halveren. Het verloren geld kan vervolgens worden terugverdiend door prestaties in de competitie en de Europa Cup.
Hetzelfde geldt overigens voor Feyenoord en Ajax.
De redelijkheid daarvan lijkt mij niet zo moeilijk in te zien. Het wordt tijd dat de spelers zich gaan realiseren dat dit, als broodvoetballer, de enige optie is. Dan laten ze maar eens wat minder tattoos zetten en nemen ze een iets kleinere auto.
0
geplaatst: 20 september 2013, 08:34 uur
Ja de salarissen halveren is de oplossing om dichter bij de Europese top te komen...
0
geplaatst: 20 september 2013, 09:02 uur
Dat is inderdaad een beetje bezijden de realiteit. Zolang grote clubs alle talenten al dan niet op de pof blijven weghalen kun je als Nederlandse club niet groeien. Met jonkies op het veld kun je inderdaad verwachten dat ze eens gaan rennen voor hun geld. In de Champions League kun je verwachten dat ze worden afgetroefd op ervaring e.d. Dat is een budgettair probleem. Zodra een speler goed wordt, wordt ie verkocht.
In de tijd van Mühren mochten clubs niet onbeperkt buitenlanders opstellen. Dus bleven goede voetballers logischerwijs gewoon hier voetballen. Alleen de allerbesten gingen weg. Die tijd is al heel lang voorbij. Bij Ajax in 1995 viel ineens de oogst van het jeugdbeleid heel goed samen in één elftal. Nooit meer geëvenaard. Feyenoord won nog een keer de Uefa cup omdat ze iemand hadden die alle vrije trappen erin schoot. Daarna was het over en uit.
In de tijd van Mühren mochten clubs niet onbeperkt buitenlanders opstellen. Dus bleven goede voetballers logischerwijs gewoon hier voetballen. Alleen de allerbesten gingen weg. Die tijd is al heel lang voorbij. Bij Ajax in 1995 viel ineens de oogst van het jeugdbeleid heel goed samen in één elftal. Nooit meer geëvenaard. Feyenoord won nog een keer de Uefa cup omdat ze iemand hadden die alle vrije trappen erin schoot. Daarna was het over en uit.
0
geplaatst: 20 september 2013, 09:34 uur
Titmeister schreef:
Ja de salarissen halveren is de oplossing om dichter bij de Europese top te komen...
Nee, met de huidige salarissen gaat het geweldig!

Het probleem is: ze hebben hun geld al binnen, waarom zouden ze daar nog voor gaan voetballen.
Dat je dan van Barcelona verliest is allemaal nog te begrijpen. Maar inmiddels is elke modale provincieclub uit Verweggistan elke Nederlandse club wel de baas. Dat AZ gisteravond nog won was een ongekende meevaller.
Wij zijn in Europa nog ingedeeld op basis van oude prestaties. Nog even en de inmiddels enig overgebleven champions league vertegenwoordiger zal alle voorrondes moeten spelen en wordt het aantal Europa League vertegenwoordigers teruggebracht naar twee (met voorrondes).
Gebaseerd op de prestaties van de afgelopen paar jaren en nu, lijkt mij dat ook geheel gerechtvaardigd. Elke club in Nederland verliest elke wedstrijd in Europa die moet worden gespeeld, daar komt het wel zo'n beetje op neer.
Maar ik hoor nergens alarmbellen afgaan, noodplannen gemaakt en het ergste is: ik zie ook geen generatie opstaan van wat mij betreft inderdaad die van Gerrie Muhren, Ronald Koeman of zelfs Philip Cocu.
Dan kunnen er wel namen vallen van spaarzame mogelijke talenten. Maar vooralsnog wordt daar helemaal niets mee gewonnen. En een cup hoeft dan nog niet eens direkt. Maar gewoon, een wedstrijd tegen een modale club eens winnen, dat is al heel wat.
En zoek het wat mij betreft dan maar in een aardige beloning voor dergelijke prestaties. Alles beter dan het huidige systeem.
0
geplaatst: 20 september 2013, 09:51 uur
Het huidige systeem is ingegeven door de buitensporige systemen in de landen om ons heen. Clubs uit de Balkan en Rusland hebben grote geldschieters die in staat zijn om goede spelers te kopen en te salariëren. Kunnen we met zijn allen wel vinden dat het geld in Nederland ook fantastisch is. Vergeleken bij clubs als Nottingham Forest of eender welke club uit de Duitse competitie is het peanuts. Dat betekent dus dat je altijd met spelers uit je jeugd je elftallen moet samenstellen. Want hier maximaal 1 mln pakken terwijl je in de negorij van Siberië er 10 of meer kan pakken, is toch het overwegen waard voor jongens die graag van die blinkende velgjes onder hun bmw'tjes willen hebben.
Het roeien met de riemen die je hebt, is iets dat sinds de val en de soort van wederopstanding van Feyenoord er een beetje, zij het noodgedwongen, er in aan het sluipen is. Eer dat dat op orde is, ben je alweer een paar jaar verder. En dan nog; zodra er een generatie is die beter kan voetballen dan de rest ben je ze al kwijt na één aardig seizoen.
Komt nog bij dat de Bulgaarse kampioen blijkbaar geen aansprekende naam is om je voor op te laden. Mensen blijven weg uit het stadion en de spelers zitten ook al met hun hoofd bij Ajax. De 8,6 miljoen voor het bereiken van de groepsfase is toch al binnen.
Het roeien met de riemen die je hebt, is iets dat sinds de val en de soort van wederopstanding van Feyenoord er een beetje, zij het noodgedwongen, er in aan het sluipen is. Eer dat dat op orde is, ben je alweer een paar jaar verder. En dan nog; zodra er een generatie is die beter kan voetballen dan de rest ben je ze al kwijt na één aardig seizoen.
Komt nog bij dat de Bulgaarse kampioen blijkbaar geen aansprekende naam is om je voor op te laden. Mensen blijven weg uit het stadion en de spelers zitten ook al met hun hoofd bij Ajax. De 8,6 miljoen voor het bereiken van de groepsfase is toch al binnen.
0
Martial
geplaatst: 20 september 2013, 10:31 uur
Vandaag gelezen in het AD: Ajax vol vertrouwen naar topper: 'Als je het zelfs Barça lastig kunt maken..' 
Tsja.........

Tsja.........

0
geplaatst: 20 september 2013, 10:33 uur
Ik vraag me steeds meer af of ik wel dezelfde wedstrijd gezien heb woensdag.
0
geplaatst: 20 september 2013, 11:56 uur
GrafGantz schreef:
Misschien zijn bepaalde kabelaars stiekem wel interactieve tv aan het testen en hebben ze in Amsterdam en aanpalende wingewesten wel een ander beeld uitgezonden, met meer roze erin.
Doet me overigens denken aan die fameuze versie van Monty Python van een Tudor-serie (met een kijker die op de knop <more sex> drukte en prompt verscheen een pop-up: "not applicable in the UK".
Frank de Boer - wat een LDB - krijgt Louis-neigingen. Was ik Cocu wist ik het wel: die tekst vergroot kopiëren en ophangen in de kleedkamer van PSV.
0
geplaatst: 20 september 2013, 12:05 uur
musician schreef:
Het probleem is: ze hebben hun geld al binnen, waarom zouden ze daar nog voor gaan voetballen.
Wellicht omdat de meeste spelers nog 10 jaar verder moeten en ze in die paar jaar echt nog niet genoeg geld bij elkaar gesprokkeld hebben om de rest van hun leven uit te kunnen zitten.Het probleem is: ze hebben hun geld al binnen, waarom zouden ze daar nog voor gaan voetballen.
En zoek het wat mij betreft dan maar in een aardige beloning voor dergelijke prestaties. Alles beter dan het huidige systeem.
Jij denkt dat ze geen mooie beloningen krijgen voor een kampioenschap of voor eventueel overwinteren in de CL?musician schreef:
Wij zijn in Europa nog ingedeeld op basis van oude prestaties. Nog even en de inmiddels enig overgebleven champions league vertegenwoordiger zal alle voorrondes moeten spelen en wordt het aantal Europa League vertegenwoordigers teruggebracht naar twee (met voorrondes).
Om je directe plek voor de CL voor de kampioen kwijt te raken, moet je buiten de top 12 eindigen. Op dit moment staat Nederland daar ruim 10.000 punten op voor. Dan kom je bij landen als Griekenland, Oostenrijk en Israël. Dat gaat echt nooit gebeuren.Wij zijn in Europa nog ingedeeld op basis van oude prestaties. Nog even en de inmiddels enig overgebleven champions league vertegenwoordiger zal alle voorrondes moeten spelen en wordt het aantal Europa League vertegenwoordigers teruggebracht naar twee (met voorrondes).
Gebaseerd op de prestaties van de afgelopen paar jaren en nu, lijkt mij dat ook geheel gerechtvaardigd. Elke club in Nederland verliest elke wedstrijd in Europa die moet worden gespeeld, daar komt het wel zo'n beetje op neer.
Waar haal je dat vandaan? Hoe Feyenoord het doet, is geen maatstaf voor de rest van Nederland hoor.Nederland was in 2011/2012 met 13.600 punten het best scorende land op Spanje, Engeland en Duitsland na. In 2010/2011 was Nederland de nummer 6, waar Portugal en Italië Nederland ook voorbij gingen.
Vorig jaar was drama, ja.
0
geplaatst: 20 september 2013, 13:23 uur
En dit jaar Feyenoord, Ajax, FC Twente, Vitesse, PSV, FC Utrecht op het hoogtepunt van hun "kunnen"
Hoeveel clubs zijn er nog opgewassen tegen welke Europese club dan ook? Zelfs de eerste de beste IJslandse club is al een maat te groot.
Je bent weliswaar de grootste struisvogel die hier rond loopt, maar het gaat er natuurlijk om, dat je inziet dat het voetbal in Nederland in hoog tempo in een glijdende schaal naar beneden zit, zonder ook maar enig uitzicht op beter.
En al je statistieken veranderen daar geen ene bal aan.
Het is trouwens ook direkt van invloed op het Nederlands Elftal, dat ook niet meer automatisch kan worden aangevuld met de betere spelers van doorslaggevend niveau.
Wij zitten momenteel met een generatie voetballers (en clubs) die kwalitatief zijn achterhaald door de concurrentie uit het buitenland.
We zullen ons voetballend opnieuw moeten uitvinden.
Hoeveel clubs zijn er nog opgewassen tegen welke Europese club dan ook? Zelfs de eerste de beste IJslandse club is al een maat te groot.
Je bent weliswaar de grootste struisvogel die hier rond loopt, maar het gaat er natuurlijk om, dat je inziet dat het voetbal in Nederland in hoog tempo in een glijdende schaal naar beneden zit, zonder ook maar enig uitzicht op beter.
Het is trouwens ook direkt van invloed op het Nederlands Elftal, dat ook niet meer automatisch kan worden aangevuld met de betere spelers van doorslaggevend niveau.
Wij zitten momenteel met een generatie voetballers (en clubs) die kwalitatief zijn achterhaald door de concurrentie uit het buitenland.
We zullen ons voetballend opnieuw moeten uitvinden.
0
geplaatst: 20 september 2013, 14:45 uur
musician schreef:
De statistieken zeggen dat Nederland, op vorig jaar na, de afgelopen 5 jaar, naar behoren gepresteerd heeft. En al je statistieken veranderen daar geen ene bal aan.
Hoeveel clubs zijn er nog opgewassen tegen welke Europese club dan ook?
Genoeg. Maar zolang clubs als Feyenoord, FC Utrecht en ADO den Haag nog mee mogen doen in Europa, worden de punten van Ajax, PSV en AZ door 6 gedeeld i.p.v. door 3.AZ wint van Valencia, Ajax wint van Man U (& City), PSV 1-1 tegen Milan. En zo zijn er de afgelopen jaren genoeg uitstekende resultaten behaalt.
Zie Eriksen bij Tottenham, Vorm en De Guzman bij Swansea, Strootman bij AS Roma, Suarez bij Liverpool. De afgelopen jaren zijn er genoeg toppers uit de Eredivisie gekomen. dat je inziet dat het voetbal in Nederland in hoog tempo in een glijdende schaal naar beneden zit, zonder ook maar enig uitzicht op beter.
En dit is nieuw? De tijd dat Ajax en PSV de halve finale Champions League haalden, is ook al weer 10 jaar voorbij. Dat is trouwens dezelfde tijd dat Nederland als land nog bij de top 5 hoorde in Europa. Nu staan we daaronder, dat is al jaren zo. En desondanks presteren de Nederlandse club nog naar behoren. Ik heb je de statistieken (die je lekker makkelijk wegwuift) gegeven. Nederland heeft in 2010/2011 en 2011/2012 Europees gezien gewoon een verdomd goed jaar gehad.
De afgelopen jaren is er net zo goed/slecht gespeeld als in aanloop naar het WK (jeweetwel, die waar we de finale haalde), dus je kritiek is onterecht. Destijds was Nederland net zo achterhaald als nu.
0
geplaatst: 20 september 2013, 14:57 uur
Oh ja, had ik al gezegd dat de score van 2011/2012 zelfs een record was? 
UEFA coëfficiëntie: Nederland beëindigt Europese seizoen met hoogste puntenaantal ooit! | Sport - NUjij.nl (6 apr 2012)

UEFA coëfficiëntie: Nederland beëindigt Europese seizoen met hoogste puntenaantal ooit! | Sport - NUjij.nl (6 apr 2012)
0
geplaatst: 20 september 2013, 15:26 uur
We zijn in NL druk beziog de tering naar de nering te zetten en dat kan fff pijn doen: Ajax met bergoting van ca 100 miljoen wordt ernstig in de schaduw gezet door clubs als Man U, Real en Barça met een begroting die een veelvoud daarvan is.
Zo lang als de uit meerdere bronnen (ca 4 -5) bestaande inkomstenstroom vwb de meeste onderdelen in het buitenland een veelvoud zijn van in NL, is een NL club gewoon kansloos om de CL te winnen. Hedentendage worden voetballers VEEL jonger verkocht (ik schat zo in 19 -22 jaar) dan 10 jaar geleden (23 - 26 jaar, mijn schatting). Buitenlandse club lijken - willens en wetens - bereid te zijn in meerdere talentenb gelijktijdig te investeren, omdat er altijd wel een doorbreekt. Het 'goedkopere' land i.c. NL lijkt dan haast te worden leeggeroofd. Ik blijf me verbazen over de volstrekt belachelijke transfersommen die er in de UK worden betaald voor matige voetballers - een NL talent opkopen is dan gewoon veel goedkoper - en minder riskant als je er meerdere koopt.
Wil men iets doen aan deze macht van het kapitaal, dan is er maar één oplossing: vanuit de UEFA grenzen stellen aan het aantal buitnendlanders, verplichtingen tav het aantal zelf opgeleide spelers, beperkingen van het aantal spelers in de de selectie. Maar dan nog is het moeilijk te voorkomen dat een bepaalde club een jochie van 10 naar zich toelokt door de vadere een baan te bieden, het gezin een huis en een snelle immigratie te regelen.
En eigenlijk verbaast het me ook dat spelers veelal zo weinig clubloyaliteit kennen - met bijv El Hamdaoui, Fer, Reis, Toivonen als duidelijke voorbeelden.
Zo lang als de uit meerdere bronnen (ca 4 -5) bestaande inkomstenstroom vwb de meeste onderdelen in het buitenland een veelvoud zijn van in NL, is een NL club gewoon kansloos om de CL te winnen. Hedentendage worden voetballers VEEL jonger verkocht (ik schat zo in 19 -22 jaar) dan 10 jaar geleden (23 - 26 jaar, mijn schatting). Buitenlandse club lijken - willens en wetens - bereid te zijn in meerdere talentenb gelijktijdig te investeren, omdat er altijd wel een doorbreekt. Het 'goedkopere' land i.c. NL lijkt dan haast te worden leeggeroofd. Ik blijf me verbazen over de volstrekt belachelijke transfersommen die er in de UK worden betaald voor matige voetballers - een NL talent opkopen is dan gewoon veel goedkoper - en minder riskant als je er meerdere koopt.
Wil men iets doen aan deze macht van het kapitaal, dan is er maar één oplossing: vanuit de UEFA grenzen stellen aan het aantal buitnendlanders, verplichtingen tav het aantal zelf opgeleide spelers, beperkingen van het aantal spelers in de de selectie. Maar dan nog is het moeilijk te voorkomen dat een bepaalde club een jochie van 10 naar zich toelokt door de vadere een baan te bieden, het gezin een huis en een snelle immigratie te regelen.
En eigenlijk verbaast het me ook dat spelers veelal zo weinig clubloyaliteit kennen - met bijv El Hamdaoui, Fer, Reis, Toivonen als duidelijke voorbeelden.
0
geplaatst: 20 september 2013, 15:42 uur
Mjuman schreef:
Wil men iets doen aan deze macht van het kapitaal, dan is er maar één oplossing: vanuit de UEFA grenzen stellen aan het aantal buitenlanders
Wil men iets doen aan deze macht van het kapitaal, dan is er maar één oplossing: vanuit de UEFA grenzen stellen aan het aantal buitenlanders
Leuk idee, maar worden ze dan niet gewoon keihard teruggefloten door Brussel? Voor zover het om spelers uit EU-landen gaat dient er naar mijn weten gewoon sprake te zijn van vrij verkeer van personen/arbeid.
0
geplaatst: 20 september 2013, 15:53 uur
GrafGantz schreef:
Leuk idee, maar worden ze dan niet gewoon keihard teruggefloten door Brussel? Voor zover het om spelers uit EU-landen gaat dient er naar mijn weten gewoon sprake te zijn van vrij verkeer van personen/arbeid.
(quote)
Grappig van de week woedde er even een discussie dat een van onze minsisters zou eisen dat voetbalclubs voetballers na 2 jaar in vaste dienst zouden moeten nemen, naar analogie van het bedrijfsleven - dat bleek een storm in een glas water. Overigens kunnen de clubs zelf daar natuurlijk ook afspraken over maken. Het blijft een rare zaak dat Engelse clubs onze talentenpool kunnen leegvissen.
Voor voetbalclubs zou men wellicht een uitzondering willen maken - de premisse dat je een bepaald percentage zelf opgeleide spelers in dienst hebt, is wel een idee dat Platini ook schijnt te omarmen.
Overigens kan je je ook afvragen hoe gelukkig je bent als 23-jarige als je verkast naar een club in het Russische Verweggistan en je wordt per wedstrijd daarheen ingevlogen vanuit Moskou of wherever. Denk dat Bakkal niets voor niets met liefde salaris wilde inleveren om voor Feyenoord te kunnen spelen. Nav het interview van Johan Derksen met Willem van Hanegem moest ik echt wel met een zekere weemoed denken aan de gang van zaken vroeger.
0
geplaatst: 20 september 2013, 15:59 uur
Mjuman schreef:
Overigens kan je je ook afvragen hoe gelukkig je bent als 23-jarige als je verkast naar een club in het Russische Verweggistan en je wordt per wedstrijd daarheen ingevlogen vanuit Moskou of wherever. Denk dat Bakkal niets voor niets met liefde salaris wilde inleveren om voor Feyenoord te kunnen spelen. Nav het interview van Johan Derksen met Willem van Hanegem moest ik echt wel met een zekere weemoed denken aan de gang van zaken vroeger.
Enig gezond verstand zou moeten leiden tot die conclusie. Maar voor jonge jongens, onervaren in het leven is het vooruitzicht van veel geld in korte tijd een belangrijke, zo niet de belangrijkste drijfveer. Tel daarbij op de gekte van de spelersmakelaars en families eromheen die ook graag een graantje meepikken en je moet je beseffen dat het niet anders zal worden. Niet zolang je hier weggeconcureerd wordt.
In de tijd van Van Hanegem hadden ze nog baantjes ernaast. Dus werken na het voetballeven was een volstrekt normale gedachte. Ik zag zelf hoe Sjaak Swart een jaar of vijftien geleden bijsprong met het broodjes smeren in zijn zaak nabij de Rai. Dat is voor jongens van nu ook niet eens meer denkbaar. Ze willen alleen nog maar trainer of modepipo worden. Voor de rest geldt voor voetballers dat voor hun 30ste verjaardag binnen moeten zijn. Want stel je voor dat je daarna nog moet gaan werken.
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:48 uur
Heel wat berichtjes snijden hout. Het belangrijkste feit is dat teveel talenten te vroeg Nederland verlaten. Die dan ook nog eens volkomen mislukken. Op een enkele uitzondering na. Gezond verstand of club liefde kun je vandaag de dag gewoon vergeten. Voorbeelden zat. En dat gaat ook niet meer veranderen. We leven in een wereld die snel gaat. Zeker in de voetballerij.
In meneer Platini heb ik ook al totaal geen vertrouwen meer. Ik heb nu al zo vaak gelezen dat hij dingen zou aanpakken. Maar wat is er nu onder zijn beleid verandert? Weinig tot niks toch?
Er is maar een oplossing. Mjuman haalt dat al terecht aan. Een buitenlanders regeling. Maar ook dat kunnen we op onze buik schrijven.
We zijn in Nederland nu eenmaal gedoemd tot dit senario. Waar we ons al jaren in begeven.
Van Basten vertelt in zijn docu. Dat hij als jeugd speler 500 gulden plus reiskosten kreeg. En daar was hij dik tevreden mee. Vervolgens vertelt hij dat 5/6 jaar in de Nederlandse comp spelen goed voor je is. In het begin moet je je erin werken. Dan ben je goed. En dan ben je de beste. Pas op het moment dat hij wist dat hij ook de beste was tegen PSV en Feyenoord begon hij te denken om te vertrekken. Een bod van Fiorentina heeft hij achteloos afgeslagen. Daar had hij namenlijk helemaal geen zin in. Over weemoed gesproken......
In meneer Platini heb ik ook al totaal geen vertrouwen meer. Ik heb nu al zo vaak gelezen dat hij dingen zou aanpakken. Maar wat is er nu onder zijn beleid verandert? Weinig tot niks toch?
Er is maar een oplossing. Mjuman haalt dat al terecht aan. Een buitenlanders regeling. Maar ook dat kunnen we op onze buik schrijven.
We zijn in Nederland nu eenmaal gedoemd tot dit senario. Waar we ons al jaren in begeven.
Van Basten vertelt in zijn docu. Dat hij als jeugd speler 500 gulden plus reiskosten kreeg. En daar was hij dik tevreden mee. Vervolgens vertelt hij dat 5/6 jaar in de Nederlandse comp spelen goed voor je is. In het begin moet je je erin werken. Dan ben je goed. En dan ben je de beste. Pas op het moment dat hij wist dat hij ook de beste was tegen PSV en Feyenoord begon hij te denken om te vertrekken. Een bod van Fiorentina heeft hij achteloos afgeslagen. Daar had hij namenlijk helemaal geen zin in. Over weemoed gesproken......
0
geplaatst: 20 september 2013, 19:07 uur
iggy schreef:
Een bod van Fiorentina heeft hij achteloos afgeslagen. Daar had hij namenlijk helemaal geen zin in. Over weemoed gesproken......
Een bod van Fiorentina heeft hij achteloos afgeslagen. Daar had hij namenlijk helemaal geen zin in. Over weemoed gesproken......
Zo heeft Toivonen onlangs nog een mooi bod uit Engeland afgeslagen, moet wel clubliefde zijn

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 20 september 2013, 20:03 uur
Even tussendoor: ik had nooit zo'n hoge pet op van Francesco Totti. Ik vond Roma altijd maar een beetje een nare club, en Totti was toch een beetje de verpersoonlijking van die club. Maar sinds ik het volgende filmpje heb gezien ben ik wel echt helemaal omgedraaid wat dat betreft:
0
geplaatst: 20 september 2013, 20:50 uur
iggy schreef:
Je hebt helemaal gelijk en op zich is het mooi dat Van Basten blij was met 500 gulden én heel goed bleef voetballen.
Maar kan die situatie nog weer in ere worden hersteld? Geld is nog terug te schroeven maar spelplezier, gewoon om het potje voetbal dat moet worden gespeeld?
Misschien is het wel zo, dat getalenteerde spelers die het vooral nog om het spelletje gaat, geen kans meer krijgen om in deze tijd op te groeien, om daar over na te denken. Daarom schreef ik ook: de mentaliteit van de jeugdspelers is éérst een bankrekening en dan zien we wel verder.
Er wordt minder of geen ontwikkeling meer doorgemaakt die een voetballer een voetballer maken. Inderdaad, met een bijbaantje en voetbalschoenen geleend van je broer en op de fiets naar het stadion, ook in de regen. Geïnteresseerd om het vak tot in de puntjes te beheersen, begeesterd door de vorige generatie voetbalhelden die je in het imposante stadion stadion had gezien en die mijlenver weg leken.
In de wetenschap dat je na een voetbalcarrière een aanbeveling kreeg om een sigaren- of een kledingzaak te mogen openen. Zo lang geleden is Marco van Basten nu ook weer niet.
Nu ben je twaalf en als talent van een club gescout door een grotere club. Je wordt in de watten gelegd, gehaald en gebracht en vooral geleerd om risicoloos te voetballen. Tikkie terug, tikkie breed. Niks geen 200 keer een bal tegen een muurtje om techniek bij te schaven en bebloede knieën omdat je onderuit was geschoffeld op een illegaal trapveldje.
Je vader krijgt een baan aangeboden met een leuk salaris als je voor club A of B komt voetballen. Je hebt een twitteraccount, zit op facebook en als je 17 bent kun je met je eerste salaris een leuke Audi kopen.
Het is natuurlijk de geest van deze tijd. Maar overwinningen of goed voetbal levert het steeds minder op.
0
geplaatst: 20 september 2013, 22:19 uur
FC Dordrecht 1e periode- kampioen ondanks verlies 0-2 van Willem II 
Met dank aan Amsterdam

Met dank aan Amsterdam

0
geplaatst: 20 september 2013, 22:22 uur
panjoe schreef:
Even tussendoor: ik had nooit zo'n hoge pet op van Francesco Totti. Ik vond Roma altijd maar een beetje een nare club, en Totti was toch een beetje de verpersoonlijking van die club. Maar sinds ik het volgende filmpje heb gezien ben ik wel echt helemaal omgedraaid wat dat betreft:
(embed)
(embed)
Hij heeft nog weer voor twee bijgetekend bij Roma, sinds 1992 speelt hij daar al in het eerste.

0
geplaatst: 20 september 2013, 22:38 uur
Net de gehele docu nog eens bekeken. Hij is en blijft de enige echte beste spits die Nederland ooit heeft gekend. Morgen de bootleg Gragie MARCO weer eens draaien.
Smullen mensen
Smullen mensen

0
geplaatst: 20 september 2013, 23:45 uur
Daar denken ze in Manchester anders over.
En dan bedoel ik niet alleen Ruudje.
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:11 uur
Nicolage Rico schreef:
En als je het bij Arsenal vraagt hoor je waarschijnlijk weer een andere naam. Of wellicht dezelfde naam als bij Man-U, wie zal het zeggen.
0
geplaatst: 21 september 2013, 13:24 uur
Tsja, Van Basten was op zijn 28ste eigenlijk al gestopt, ongeveer de leeftijd waarop Van Persie eindelijk eens een heel seizoen fit bleef en zijn talent inloste. Lastig de vergelijking te maken, maar als je naar de prestaties kijkt dan is dit niet eens een discussie eigenlijk. Als Van Persie schittert op het WK praten we wel weer verder. 

0
geplaatst: 21 september 2013, 13:35 uur
Voorlopig is en blijft het wél San Marco en al die dwuilebollen die Marco nimmer hebben zien voetballen en 'em hier zwispelen - voor alle duidelijkheid: Marco was een ARTIEST (van Sonderklasse) - RVP is daar nog niet 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.