Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 september 2013, 00:04 uur
Titmeister schreef:
Mwa, het feit dat ie recht voor zijn raap is, wil nog niet zeggen dat hij niet megalomaan. Verbeek wil alles bepalen binnen een club, van het beleg op de broodjes in de kantine, tot de kleur van de clubdas, tot hoe de terreinknecht het gras maait. Hij heeft een broertje dood aan spelers met een eigen mening en kleineert spelers opzettelijk. Dit is informatie die ik van een speler heb, die onder hem heeft gespeeld. Waarom denk je dat Verbeek niks aan zag komen? De spelers hebben het niet voor niets via de directie gespeeld, er is geen speler bij AZ die nog wat tegen hem durfde te zeggen. Noem mij maar een mietje, maar ik vind dit nogal megalomaan gedrag...
Mwa, het feit dat ie recht voor zijn raap is, wil nog niet zeggen dat hij niet megalomaan. Verbeek wil alles bepalen binnen een club, van het beleg op de broodjes in de kantine, tot de kleur van de clubdas, tot hoe de terreinknecht het gras maait. Hij heeft een broertje dood aan spelers met een eigen mening en kleineert spelers opzettelijk. Dit is informatie die ik van een speler heb, die onder hem heeft gespeeld. Waarom denk je dat Verbeek niks aan zag komen? De spelers hebben het niet voor niets via de directie gespeeld, er is geen speler bij AZ die nog wat tegen hem durfde te zeggen. Noem mij maar een mietje, maar ik vind dit nogal megalomaan gedrag...
Voor een Feyenoordsupporter/stadsgenoot - alhoewel dat in zekere zin een contradictio terminalis is - kan je een toffe peer zijn, misschien moet je toch eens ben een scheepswerf langs gaan om de betekenis van het verschijnsel diepgang te achterhalen. VG heeft ca 150 mm versterkt plaatstaal voor den kop - Verbeek max 12 mm versterkt glas.
Mijn bezwaar tegen de spelersgroep van AZ nu en die van Feyenoord destijds - ga ff ziiten - is dat het gewoon een ontiegelijk stelletje jankerds zijn. Kritiek geef je face to face en niet achter iemands rug om. Er zijn oneervolle daden die een mens kan begaan en kritiek spuien op een persoon achter zijn rug om is één daarvan. Je confronteert iemand met zijn fouten als je een vent bent, dan kan ie dingen fiksen.
Als JIJ zakelijk fouten maakt bij een klant, wil jij dat hij jou daarop aanspreekt ipv meteen naar jouw directeur te gaan. Communicatie is iets van TWEE kanten; ik vind het erg slap om the blame alleen bij Verbeek te leggen. AZ, bah - net als dat Feyenoord destijds: verwende jochies.
En ik speek ook wel eens met voetballers

0
geplaatst: 30 september 2013, 00:21 uur
Beste vriend Mjuman, dat er een overtreffende trap van megalomaan bestaat in de voetbalwereld, sluit het verschijnsel elders niet uit
Verder ben ik het met je eens wat betreft het geven van kritiek, maar jij gaat er van uit dat dit niet al gedaan is? Het functioneren van de persoon Verbeek is geen staatsgeheim - net als bij jouw lichtend voorbeeld herr von G wordt het getolereerd, zo lang de prestaties goed zijn. M.u.v. de bekerwinst vorig jaar, waren die afgelopen tijd toch ook weer niet geweldig...
Verder ben ik het met je eens wat betreft het geven van kritiek, maar jij gaat er van uit dat dit niet al gedaan is? Het functioneren van de persoon Verbeek is geen staatsgeheim - net als bij jouw lichtend voorbeeld herr von G wordt het getolereerd, zo lang de prestaties goed zijn. M.u.v. de bekerwinst vorig jaar, waren die afgelopen tijd toch ook weer niet geweldig...
0
geplaatst: 30 september 2013, 10:41 uur
Kill_illuminati schreef:
Het is een interessante tijd in de voetbalwereld. Clubs als: AS Roma, Atletico Madrid, Arsenal, Standard Luik en SC Heerenveen staan (gedeeld) eerste. Bovendien doen clubs als Bayer Leverkussen, Saint-Étienne en Liverpool (niet ken kosten van de Gunners natuurlijk) het erg goed. Hopelijk kunnen deze clubs het vol houden. Het zal de respectievelijke competitie goed doen. Vooral de Premier League, Primera Division en Serie A kunnen wel nieuwe winnaars gebruiken.
Het is een interessante tijd in de voetbalwereld. Clubs als: AS Roma, Atletico Madrid, Arsenal, Standard Luik en SC Heerenveen staan (gedeeld) eerste. Bovendien doen clubs als Bayer Leverkussen, Saint-Étienne en Liverpool (niet ken kosten van de Gunners natuurlijk) het erg goed. Hopelijk kunnen deze clubs het vol houden. Het zal de respectievelijke competitie goed doen. Vooral de Premier League, Primera Division en Serie A kunnen wel nieuwe winnaars gebruiken.
Het belooft inderdaad een veel interessanter voetbaljaar te worden dan vorig jaar, toen de titel al was uitgedeeld vele speeldagen voor het einde van de verschillende competities. Een open strijd waar veel ploegen lang kunnen meedoen is altijd leuk.
In België zie ik Standard wel kampioen worden, al zal het wsl nog knokken worden dankzij dat belachelijk play-off systeem bij ons. In Italië wordt het spannend met Napoli maar zie ik Juve toch opnieuw winnen (vraag is ook wel of Roma een heel seizoen kan doorgaan op hun elan). In de premier league heb ik ondertussen geen idee meer. Voor de komst van Ozul had ik Arsenal op 6 gezet, maar kijk nu maar eens. Atletico is echt een sterke ploeg, ook zonder Falcao - veel beter dan Real dit weekend, en dat in Bernabeu. En in Nederland kan het duidelijk ook nog alle kanten uit.
0
geplaatst: 30 september 2013, 11:19 uur
Titmeister schreef:
Beste vriend Mjuman, dat er een overtreffende trap van megalomaan bestaat in de voetbalwereld, sluit het verschijnsel elders niet uit
Gisteravond Studio Voetbal gezien? Verbeek zat er - dat was voor die affaire al afgesproken en Verbeek kwam gewoon - een man, een man - een woord, een woord. Dat verdient respect: ook na een persoonlijke deconfiture - want zo mag je die affaire wel typeren - toch opdraven en verdomd openhartig opening van zaken geven: hij gaf zelf toe dat communiceren niet zijn sterkste punt was en dat ie wel geleerd van eea nu.
Het zijn mensen als Verbeek en Van Hanegem (ook rechtlijnig en soms ontactisch, zeker naar jonge voetballers) die de voetballerij kleur en smaak geven - en de zoveelste babbeldoos-coach die 'mediatraining' heeft gehad. Check de herhaling of anders Uitzending gemist. In zijn eerlijkheid en openheid (rechtschapenheid) verdient Verbeek iig respect - dat het niet je vriend hoeft te zijn is duidelijk. Soms kan je echter beter een project runnen met iemand die je niet ligt - weet iedereen vooraf waar ie aan toe is - dan met vrienden; kritisch blijven is dan een stuk lastiger

0
geplaatst: 30 september 2013, 11:46 uur
@ Mjuman. Het probleem bij dit soort trainers is vaak dat ze doorslaan. Er zit geen rem op. Van Gaal, Adriaanse of Verbeek zijn allemaal figuren die te ver kunnen gaan. En blijkbaar zijn er maar weinig voetballers of bestuurders die op de rem durven te gaan staan. Van Hanegem hoort overgens niet in dit rijtje thuis wat mij betreft. Die deed of doet namenlijk nooit gekke dingen. Willem zegt waar het op staat.
Ik ben het geheel met je eens dat deze trainers de voetballerij kleur en smaak geven.
Ik ben het geheel met je eens dat deze trainers de voetballerij kleur en smaak geven.
0
geplaatst: 30 september 2013, 12:28 uur
Ook met jou eens.
Een trainer moet je vertrouwen geven en ook wel eens het mooie gevoel dat je het goed hebt gedaan.
Er is een tijd van discipline bij de training, een trainer moet ook zeggen waar het aan schort. De vraag is hoe hij dat brengt.
Maar daarnaast dus ook de ontspanning, de schouderklop en dat biertje na afloop van de wedstrijd wat ik altijd graag aanhaal.
Een trainer die zich alleen beperkt tot discipline, slechte kritieken en geen tegenspraak wenst, oogst alleen een gedrild elftal dat uitsluitend angst heeft om met puntenverlies van het veld te gaan. Soms leidt dat tot resultaten, heel vaak ook niet. Eerder leidt het tot conflicten.
Het is de "oude stijl" training, van en door ex-spelers die zelf vaak zo'n trainer nog hebben gehad.
De kritiek op het gemiddelde spel van AZ is terecht, aan de andere kant krijgt Verbeek ze wel zover dat ze wonnen van Ajax, PSV en in Europees verband,
Iedereen bij Bayern Munchen was na de eerste week van het dienstverband van Van Gaal al helemaal klaar met hem maar hij werd wel kampioen (stak daarbij zijn mening over het bestuur van Bayern niet onder stoelen of banken) dus daar was niets van te zeggen.
Daarom bleef hij ook zitten.
Maar alleen strategisch inzicht, discipline en tucht is niet voldoende voor blijvende resultaten en slaat op dergelijke trainers uiteindelijk terug als een boemerang.
Daarom is het goed, dat juist Van Gaal heeft aangegeven te zullen stoppen na het WK in 2014. Het kan in belangrijke mate bijdragen aan nog redelijke prestaties van het Nederlands Elftal, in de wetenschap dat daarna het roer om zal gaan.
Werkeloos hoeft hij overigens niet te worden. Het tegenstrijdige is namelijk dat hij als bezem heel goed is te gebruiken bij elftallen van clubs waar, andersom, alle discipline volledig is verdwenen en resultaten ver te zoeken.
Maar dat laatste blijft wel een paardemiddel, de aanpak is slechts een beperkte tijd houdbaar.
Een trainer moet je vertrouwen geven en ook wel eens het mooie gevoel dat je het goed hebt gedaan.
Er is een tijd van discipline bij de training, een trainer moet ook zeggen waar het aan schort. De vraag is hoe hij dat brengt.
Maar daarnaast dus ook de ontspanning, de schouderklop en dat biertje na afloop van de wedstrijd wat ik altijd graag aanhaal.
Een trainer die zich alleen beperkt tot discipline, slechte kritieken en geen tegenspraak wenst, oogst alleen een gedrild elftal dat uitsluitend angst heeft om met puntenverlies van het veld te gaan. Soms leidt dat tot resultaten, heel vaak ook niet. Eerder leidt het tot conflicten.
Het is de "oude stijl" training, van en door ex-spelers die zelf vaak zo'n trainer nog hebben gehad.
De kritiek op het gemiddelde spel van AZ is terecht, aan de andere kant krijgt Verbeek ze wel zover dat ze wonnen van Ajax, PSV en in Europees verband,
Iedereen bij Bayern Munchen was na de eerste week van het dienstverband van Van Gaal al helemaal klaar met hem maar hij werd wel kampioen (stak daarbij zijn mening over het bestuur van Bayern niet onder stoelen of banken) dus daar was niets van te zeggen.
Daarom bleef hij ook zitten.
Maar alleen strategisch inzicht, discipline en tucht is niet voldoende voor blijvende resultaten en slaat op dergelijke trainers uiteindelijk terug als een boemerang.
Daarom is het goed, dat juist Van Gaal heeft aangegeven te zullen stoppen na het WK in 2014. Het kan in belangrijke mate bijdragen aan nog redelijke prestaties van het Nederlands Elftal, in de wetenschap dat daarna het roer om zal gaan.
Werkeloos hoeft hij overigens niet te worden. Het tegenstrijdige is namelijk dat hij als bezem heel goed is te gebruiken bij elftallen van clubs waar, andersom, alle discipline volledig is verdwenen en resultaten ver te zoeken.
Maar dat laatste blijft wel een paardemiddel, de aanpak is slechts een beperkte tijd houdbaar.
0
geplaatst: 30 september 2013, 13:16 uur
Verbeek is een perfecte trainer voor clubs uit het oosten van het land. Provincies waar de no-nonsense aanpak nog hoog in het vaandel staat. In de Randstad moeten ze daar niet veel van hebben, daar horen spelers liever de trainer nog eens in diverse talen roepen hoe fantastisch supergoed ze allemaal wel niet zijn. Dat nog eens bovenop alle andere lofuitingen uit weet ik welke hoeken allemaal. Aai over de bol hier, biertje na afloop daar. Elke uiting van kritiek wordt bijkans gezien als uiting van disrespect. Bij dat soort jochies past toch beter een babbeldooscoach. Een mensenmensenmens zogezegd.
Het is ook enigszins laf van een bestuur om in die zee van gejank mee te gaan. Huilen dat Verbeek overal de vingers in de pap moet hebben. Daar kun je het mee oneens zijn, zulks is gewoon een bestuursbeslissing. Dat staat immers toe dat een trainer overal de baas over mag zijn.
Maar ja, een trainer is altijd de kop van jut. Ook daar wordt voor gekozen.
Het is ook enigszins laf van een bestuur om in die zee van gejank mee te gaan. Huilen dat Verbeek overal de vingers in de pap moet hebben. Daar kun je het mee oneens zijn, zulks is gewoon een bestuursbeslissing. Dat staat immers toe dat een trainer overal de baas over mag zijn.
Maar ja, een trainer is altijd de kop van jut. Ook daar wordt voor gekozen.
0
Hendrik68
geplaatst: 30 september 2013, 13:18 uur
Van Hanegem hoort overgens niet in dit rijtje thuis wat mij betreft. Die deed of doet namenlijk nooit gekke dingen.
Je bent duidelijk al een poosje het land uit he?
0
geplaatst: 30 september 2013, 13:32 uur
Hij is ook al een hele poos geen trainer meer Hendrik.
Bij Utrecht is het destijds inderdaad wat vreemd gegaan valt me nu net in.
0
geplaatst: 30 september 2013, 13:32 uur
Ik ben geen onvoorwaardelijk voorstander van Verbeek, maar laat ik even de feiten op een rijtje zetten:
1. Verbeek was een van de langst zittende trainers in de eredivisie (tot zijn ontslag).
2. Hij heeft meerdere grotere verkopen (Elm, Moisander, Poulsen, Altidore, Maher etc) zonder morren ondergaan en AZ - wellicht zelfs boven behoren - laten presteren.
3. Het afgelopen seizoen was zwaar tegenvallend al werd de pil nog verguld door het behalen van de beker.
4. Het contract met Verbeek werd in januari met twee seizoenen verlengd.
5. Verbeek werd ontslagen na een overwinning op de koploper.
Gezien het voorgaande: hoe chique is zo'n ontslag?
Iedereen zal roepen dat dat gebruikelijk is in de voetballerij - lekker valide zo'n argument: we doen het altijd al zo, dus daarom ook nu maar weer
De daad bij gebrek aan beter of gebrek aan visie en inzicht.
Van alle mogelijke oplossingen wordt de meest traditionele gekozen: whoppa, de koots eruit. Alsof money doesn't matter - in dit geval: it does - throwing good money at bad money. Imo waren er beslist meerdere paden denkbaar geweest, w.o. mediation - jazeker, ook in de voetballerij kan dat - een oplossing was geweest; of team build-sessies. Ook dat kost geld, maar is een stuk goedkoper dan dit.
Overigens ben ik echt wel geïnteresseerd in het effect van het ontslaan van een trainer - negatief, positief, maar ook neutraal. Ik ben geneigd niet in het effect te geloven: zo lang als 20-jarige talenten - die alleen maar de kont hoeven op te tillen om er een bovenmodale leasebak ondergeschoven te krijgen - de hand boven het hoofd wordt gehouden, blijft, vrees ik, de trainer de kop van jut, die als het tegenzit voor een andere kan worden ingeruild.
Even over Van Hanegem: bij Utrecht liepen talenten rond die hem niet konden uitstaat - zijn manier van feedback geven was vaak van to tell someone like a Dutch uncle. (opvallend hoe vaak het woord "Dutch" een negatieve bijbetekenis heeft in het Engels - going Dutch is ook: stappen en iedereen betaalt voor zichzelf).
1. Verbeek was een van de langst zittende trainers in de eredivisie (tot zijn ontslag).
2. Hij heeft meerdere grotere verkopen (Elm, Moisander, Poulsen, Altidore, Maher etc) zonder morren ondergaan en AZ - wellicht zelfs boven behoren - laten presteren.
3. Het afgelopen seizoen was zwaar tegenvallend al werd de pil nog verguld door het behalen van de beker.
4. Het contract met Verbeek werd in januari met twee seizoenen verlengd.
5. Verbeek werd ontslagen na een overwinning op de koploper.
Gezien het voorgaande: hoe chique is zo'n ontslag?
Iedereen zal roepen dat dat gebruikelijk is in de voetballerij - lekker valide zo'n argument: we doen het altijd al zo, dus daarom ook nu maar weer
De daad bij gebrek aan beter of gebrek aan visie en inzicht.Van alle mogelijke oplossingen wordt de meest traditionele gekozen: whoppa, de koots eruit. Alsof money doesn't matter - in dit geval: it does - throwing good money at bad money. Imo waren er beslist meerdere paden denkbaar geweest, w.o. mediation - jazeker, ook in de voetballerij kan dat - een oplossing was geweest; of team build-sessies. Ook dat kost geld, maar is een stuk goedkoper dan dit.
Overigens ben ik echt wel geïnteresseerd in het effect van het ontslaan van een trainer - negatief, positief, maar ook neutraal. Ik ben geneigd niet in het effect te geloven: zo lang als 20-jarige talenten - die alleen maar de kont hoeven op te tillen om er een bovenmodale leasebak ondergeschoven te krijgen - de hand boven het hoofd wordt gehouden, blijft, vrees ik, de trainer de kop van jut, die als het tegenzit voor een andere kan worden ingeruild.
Even over Van Hanegem: bij Utrecht liepen talenten rond die hem niet konden uitstaat - zijn manier van feedback geven was vaak van to tell someone like a Dutch uncle. (opvallend hoe vaak het woord "Dutch" een negatieve bijbetekenis heeft in het Engels - going Dutch is ook: stappen en iedereen betaalt voor zichzelf).
0
geplaatst: 30 september 2013, 13:46 uur
Mjuman schreef:
(opvallend hoe vaak het woord "Dutch" een negatieve bijbetekenis heeft in het Engels - going Dutch is ook: stappen en iedereen betaalt voor zichzelf).
(opvallend hoe vaak het woord "Dutch" een negatieve bijbetekenis heeft in het Engels - going Dutch is ook: stappen en iedereen betaalt voor zichzelf).
Vergeet ook de Dutch oven niet
.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 30 september 2013, 13:48 uur
Mjuman schreef:
Van alle mogelijke oplossingen wordt de meest traditionele gekozen: whoppa, de koots eruit.
Van alle mogelijke oplossingen wordt de meest traditionele gekozen: whoppa, de koots eruit.
Dit is inderdaad de standaardoplossing als de ploeg ondermaats presteert. Maar dat was hier niet het geval. Het probleem tussen AZ en Verbeek was, als ik het goed begrijp, dat het niet boterde tussen trainer en bestuur: Verbeek is zo koppig als een ezel, en doet uiteindelijk toch gewoon zijn eigen zin. Dan kan je hoog en laag springen, maar er zijn maar twee mogelijke manieren om ermee om te gaan: de trainer blijft, en daarmee blijven de machtsverhoudingen gespannen, of de trainer gaat eruit. Blijkbaar wogen de resultaten niet op tegen de wrijving die Verbeek veroorzaakte, en dan blijft er vanuit het perspectief van AZ maar één optie over.
0
geplaatst: 30 september 2013, 14:13 uur
Het probleem was er al langer. Donderdag naar het bestuur gestapt. Naar het bestuur, omdat de spelersgroep niet meer naar de trainer wilde stappen. In het verleden hielp dat immers ook niet.
Zaterdagochtend/-middag een gesprek gehad met het bestuur. Daar bleek eigenlijk al uit dat de relatie spelersgroep-trainer onhoudbaar was. Verbeek is zoals hij is en wil daar niet (te veel) van afwijken. 24 uur was een soort ultimatum en daarin werd geen oplossing gevonden.
AZ wint van PSV, maar dat doet er niet toe. Moet je dan 2 weken wachten tot er een keertje verloren wordt, zodat je dan een legitieme reden hebt om Verbeek te ontslaan?
Zaterdagochtend/-middag een gesprek gehad met het bestuur. Daar bleek eigenlijk al uit dat de relatie spelersgroep-trainer onhoudbaar was. Verbeek is zoals hij is en wil daar niet (te veel) van afwijken. 24 uur was een soort ultimatum en daarin werd geen oplossing gevonden.
AZ wint van PSV, maar dat doet er niet toe. Moet je dan 2 weken wachten tot er een keertje verloren wordt, zodat je dan een legitieme reden hebt om Verbeek te ontslaan?
0
Martial
geplaatst: 30 september 2013, 15:08 uur
Dat is te weinig als je mee wilt doen om het kampioenschap, want er is veel meer uit te halen bij dit Feyenoord als ze er nou ook is een keertje zelf in geloven en laten zien dat ze er voor willen gaan komt het wel goed, maar zodra je amper tot winst komt in uitwedstrijden dan gaat het ook dit jaar weer een moeilijk verhaal worden.
Ik heb wel met Stefan De Vrij te doen wordt je aanvoerdersband ontnomen door Pelle (wel terecht overigens, want met Pelle heb je wel een persoonlijkheid in huis) maar ja dan zie je hem voor de camera verschijnen dan breekt je Feyenoordhart toch wel een beetje, want als er iemand vertrouwen nodig heeft is het De Vrij wel volgens mij, maar ja topsport kan heel hard zijn.
Is kijken hoe De Vrij hiermee omgaat, want voetballen kan hij natuurlijk wel.
0
geplaatst: 30 september 2013, 15:21 uur
panjoe schreef:
Het probleem tussen AZ en Verbeek was, als ik het goed begrijp, dat het niet boterde tussen trainer en bestuur.
Het probleem tussen AZ en Verbeek was, als ik het goed begrijp, dat het niet boterde tussen trainer en bestuur.
Zo is het NIET naar buiten gebracht in de media. Het verhaal was: er was geen 'klik' tussen selectie en trainer.
Anyway, dit is dus het zoveelste bewijs van mismanagement in de voetballerij. Datzelfde bestuur heeft nl ingestemd met het voorstel tot contractverlenging, begin dit jaar. En de smoes dat het blijkbaar in 8 maanden is verergerd lijkt mij niet houdbaar - Verbeek is wie hij is - ik noemde dat al WYSIWYG.
0
geplaatst: 30 september 2013, 15:51 uur
martial schreef:
dan breekt je Feyenoordhart toch wel een beetje, want als er iemand vertrouwen nodig heeft is het De Vrij wel volgens mij, maar ja topsport kan heel hard zijn.
dan breekt je Feyenoordhart toch wel een beetje, want als er iemand vertrouwen nodig heeft is het De Vrij wel volgens mij, maar ja topsport kan heel hard zijn.
Ja, hoewel de kritiek gisteren ook niet mals was (van Koeman) naar aanleiding van die twee laatste doelpunten van ADO.
De Vrij zit momenteel niet goed in z'n vel, ik weet of je nog kunt zeggen dat hij in een ontwikkelingsfase zit, maar het gaat moeilijk.
Het gaat in z'n algemeenheid moeilijk met de verdediging. Het is dat Pelle er nog altijd meer scoort maar het tegenhouden is momenteel niet het sterkste punt van Feyenoord. Mulder kwam gisteren ook nog een keer heel goed weg bij een vrije trap....
mjuman schreef:
Zo is het NIET naar buiten gebracht in de media. Het verhaal was: er was geen 'klik' tussen selectie en trainer.
Anyway, dit is dus het zoveelste bewijs van mismanagement in de voetballerij. Datzelfde bestuur heeft nl ingestemd met het voorstel tot contractverlenging, begin dit jaar. En de smoes dat het blijkbaar in 8 maanden is verergerd lijkt mij niet houdbaar - Verbeek is wie hij is - ik noemde dat al WYSIWYG.
Ik kan mij vinden in die kritiek. Verbeek is al jaren dezelfde en overanderd. Dat is tenminste een constante in het verhaal.
Vorig jaar ging het heel slecht met AZ, toen was het moment,dat hij had kunnen worden ontslagen. Maar ik weet niet of er toen al klachten waren van spelers en bestuurlijk overleg over de positie van de trainer.
Blijkbaar niet, want als én de resultaten slecht zijn én de onderlinge verhoudingen ook, was dat een mooi tijdstip geweest om uit elkaar te gaan.
Dan rijst de vraag waarom de spelers er nu wel mee komen en 8 maanden geleden nog niet en de twee jaar er voor ook niet. Dan ga je toch denken aan invloed van spelers die later bij AZ zijn gekomen.
0
geplaatst: 30 september 2013, 15:59 uur
Mjuman schreef:
Van alle mogelijke oplossingen wordt de meest traditionele gekozen: whoppa, de koots eruit. Alsof money doesn't matter - in dit geval: it does - throwing good money at bad money. Imo waren er beslist meerdere paden denkbaar geweest, w.o. mediation - jazeker, ook in de voetballerij kan dat - een oplossing was geweest; of team build-sessies. Ook dat kost geld, maar is een stuk goedkoper dan dit.
Maar jij weet net zo goed als ik dat dat niet werkt in het voetbal. Voetbal is een vreselijk conservatieve macho wereld. Waar elke hulp van buitenaf zowel door trainers, spelers, pers en publiek vaak (altijd eigenlijk) als pure zwakte word gezien. Geen nieuws he he. Zelfs een Ted Troost werd als een soort paria gezien. Terwijl de man Van Basten en Gullit bijv blijkbaar goed wist te raken. Het is eigenlijk best wel vreemd dat er op dit gebied nooit meer enige vooruitgang/openheid geboekt is.
0
geplaatst: 30 september 2013, 16:31 uur
musician schreef:
Dan rijst de vraag waarom de spelers er nu wel mee komen en 8 maanden geleden nog niet en de twee jaar er voor ook niet. Dan ga je toch denken aan invloed van spelers die later bij AZ zijn gekomen.
Nieuwe spelers, kan. Of juist dezelfde spelers die al X aantal maanden/jaar met deze gedachtes lopen. Alleen stap jij maar eens als 18-jarige op de trainer af. De kans dat je je eigen ruiten ingooit, blijft ook aanwezig. Dan rijst de vraag waarom de spelers er nu wel mee komen en 8 maanden geleden nog niet en de twee jaar er voor ook niet. Dan ga je toch denken aan invloed van spelers die later bij AZ zijn gekomen.
Langzaam peil je een beetje bij medespelers en zowaar zijn er mensen die zich ook zo voelen. Niet iedereen staat direct op de deur te kloppen als er iets is wat hem niet zint.
En wie weet speelde dit vroeger ook al, maar hebben spelers als Moisander, Elm en Altidore dit de kop in gedrukt.
0
geplaatst: 30 september 2013, 16:47 uur
chevy93 schreef:
Nieuwe spelers, kan. Of juist dezelfde spelers die al X aantal maanden/jaar met deze gedachtes lopen. Alleen stap jij maar eens als 18-jarige op de trainer af. De kans dat je je eigen ruiten ingooit, blijft ook aanwezig.
Langzaam peil je een beetje bij medespelers en zowaar zijn er mensen die zich ook zo voelen. Niet iedereen staat direct op de deur te kloppen als er iets is wat hem niet zint.
En wie weet speelde dit vroeger ook al, maar hebben spelers als Moisander, Elm en Altidore dit de kop in gedrukt.
Nieuwe spelers, kan. Of juist dezelfde spelers die al X aantal maanden/jaar met deze gedachtes lopen. Alleen stap jij maar eens als 18-jarige op de trainer af. De kans dat je je eigen ruiten ingooit, blijft ook aanwezig.
Ach wat leuk nog meer speculaas en 't is nog lang geen sinterklaas. Leuke titel: Sjef's Sportsjoow - Koffiedik kijken met Sjef - solliciteer bij RTL!
Spelers zijn in dienst van een club. duurbetaalde medewerkers veelal. Heb jij (of ik) een conflict met je manager, dan loop je naar hem (haar) en probeer je eruit te komen. Lukt dat niet, haal je HR erbij - het allerlaatste dat je doet, is escaleren - naar de directie/bestuur gaan; dat staat zo enorm onvolwassen. Daarmee geef je blijk van je eigen onvermogen om oplossingen te vinden. Een vent, een vent. En als je meer voetbalverstand hebt, dan sociaal/emotioneel verstand, schakel je een woordvoerder in. Nogmaals: je gaat niet naar je directie/bestuur - dat is NOT DONE - tenminste niet in Da Real World.
Wacht maar af wat het VI-team ervan vindt, vanavond

0
geplaatst: 30 september 2013, 17:01 uur
Mjuman schreef:
Nogmaals: je gaat niet naar je directie/bestuur - dat is NOT DONE - tenminste niet in Da Real World.
Nogmaals: je gaat niet naar je directie/bestuur - dat is NOT DONE - tenminste niet in Da Real World.
Aangezien het hier over de voetballerij gaat en niet over "da real world" haal je zo wel gelijk je eigen stelling onderuit

0
geplaatst: 30 september 2013, 17:08 uur
Mjuman schreef:
naar de directie/bestuur gaan; dat staat zo enorm onvolwassen. Daarmee geef je blijk van je eigen onvermogen om oplossingen te vinden. Een vent, een vent. En als je meer voetbalverstand hebt, dan sociaal/emotioneel verstand, schakel je een woordvoerder in. Nogmaals: je gaat niet naar je directie/bestuur - dat is NOT DONE - tenminste niet in Da Real World.
Ik vraag me af of je überhaupt wel iets gelezen/gezien hebt van het ontslag. Je geeft aan Studio Voetbal te hebben gezien, maar laat niets van wat er daar verteld is, doorschijnen in je neerbuigende berichten. Als jij bedrijven wil vergelijken met voetbalclubs, prima, maar zo werkt het niet.naar de directie/bestuur gaan; dat staat zo enorm onvolwassen. Daarmee geef je blijk van je eigen onvermogen om oplossingen te vinden. Een vent, een vent. En als je meer voetbalverstand hebt, dan sociaal/emotioneel verstand, schakel je een woordvoerder in. Nogmaals: je gaat niet naar je directie/bestuur - dat is NOT DONE - tenminste niet in Da Real World.
Het is juist, omdat Verbeek geen gehoor heeft gegeven aan eerdere mannenlijke confrontaties met Verbeek in da real world, dat ze naar het bestuur gestapt zijn.
Verbeek geeft het zelf toe: "Als de spelers naar het bestuur gaan in plaats van naar mij, heb ik een bepaald milieu gecreëerd waarin de spelers zich niet geroepen voelde om naar mij te komen i.p.v. naar het bestuur". Iets waarvan hij zegt dat hij dat zichzelf kwalijk kan nemen.
Gelukkig zou meneer Mjuman op jonge leeftijd al de hele voetbalwereld snappen en wel de perfecte handelingen uitvoeren. El Hamdaoui was zo iemand. Iemand die zei wat hij zelf wilde, die zei dat het anders moest. Het resultaat? Ja, ruzie met De Boer, gehaat door de fans en maandenlang in het tweede elftal. Maar, hij was ten minste wel een echte vent in Da Real World!
Veel fans zagen dit ontslag allang aankomen. Mensen die AZ beduidend meer volgen dan ik. Intern schijnt het al een hele tijd te rommelen. Omdat AZ van PSV won, is het opeens een raar ontslag.
0
geplaatst: 30 september 2013, 17:37 uur
GrafGantz schreef:
Aangezien het hier over de voetballerij gaat en niet over "da real world" haal je zo wel gelijk je eigen stelling onderuit
(quote)
Dank voor het verhelderende inzicht. Football, the parallel world 
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 september 2013, 17:43 uur
Heren, jullie zijn toch niet verbaasd? Dat de voetbalwereld walgelijk, irrationeel en infantiel is, komt toch niet uit de lucht vallen?
Verbeek, als 'no-nonsense' persoon, past er ook eigenlijk helemaal niet tussen. Ik snap niet dat zo'n man, die in ieder geval rechtdoorzee is, überhaupt in deze verdorven sector wil werken.
Verbeek, als 'no-nonsense' persoon, past er ook eigenlijk helemaal niet tussen. Ik snap niet dat zo'n man, die in ieder geval rechtdoorzee is, überhaupt in deze verdorven sector wil werken.
0
geplaatst: 30 september 2013, 18:19 uur
iggy schreef:
Van Hanegem lag overhoop met geldschieter Frans Van Seumeren en toen hij hem 'die duikboot' noemde was het einde verhaal.
0
geplaatst: 30 september 2013, 18:41 uur
Maar daarvoor was er al een hoop gedonder met Van Loen. Waar alles mee begon toch?
0
geplaatst: 30 september 2013, 19:04 uur
Stijn_Slayer schreef:
Heren, jullie zijn toch niet verbaasd? Dat de voetbalwereld walgelijk, irrationeel en infantiel is, komt toch niet uit de lucht vallen?
Wat ben je lekker neutraal vandaag zeg

0
geplaatst: 1 oktober 2013, 08:30 uur
Bepaald geen positief oordeel over de spelers.
Ik zou toch wel de stelling willen innemen dat in het voetbal moet gelden: wie eist moet presteren en andersom, wie presteert mag pas eisen.
Het grote voorbeeld: de spelers van Ajax kregen pas praatjes bij de club toen ze voor het eerst de Europacup 1 wonnen. Gezien die prestaties en de gebrekkige beloningsstructuur die er toen bestond kan ik het billijken.
Recent: de aanvoerdersband die van De Vrij naar Pelle gaat. Ook hier is e.e.a. te rechtvaardigen. Binnen Feyenoord is Pelle de man en bewijst dat ook wekelijks, De Vrij achterin is bepaald niet de Pelle van de achterhoede. De aanvoerderswissel is terecht.
Om uit Voetbal International te citeren inzake de spelers met klachten: Viergever is als laatste man van zijn positie weggehaald, speelt nu soms back en zint op wraak. Sinds zijn vertrek van die plek gaat het beter bij AZ achterin. Een andere speler, de aanhoudend geblesseerde Martens behoort ook tot de club die Verbeek wilde lozen. Prestaties van beide spelers: nul komma nul.
Recht tot eisen? Helemaal niet. AZ eindigde vorige jaar bijna onderaan (de laatste weken stegen ze nog net iets) en ontliep het extra wedstrijden tegen clubs uit de eerste divisie.
Hier blunderde het bestuur van AZ. In plaats van te kiezen voor een andere trainer, was eerder dit jaar zijn contract nog met twee jaar verlengd. Het bestuur blundert nu nog een keer, door in te gaan op de eisen van de spelers. Die hebben dan gewonnen van PSV en Ajax maar verliezen evengoed van NAC met 3 - 0. Recht op eisen? Ik dacht het niet.
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 08:37 uur
musician schreef:
Ik zou toch wel de stelling willen innemen dat in het voetbal moet gelden: wie eist moet presteren en andersom, wie presteert mag pas eisen.
Zo heeft het toch altijd gewerkt? In hun tijden maakten figuren als Cruijff, Van Hanegem, Van Basten en Gullit min of meer de dienst uit bij de clubs en de Oranje-elftallen waar zij bij speelden. Dat zijn met alle respect toch namen van een andere orde dan Viergever en Martens. Ik blijf het zwak vinden dat een bestuur naar de pijpen danst van dit soort jongens. Dat is een brevet van onvermogen.
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 10:45 uur
musician schreef:
Een andere speler, de aanhoudend geblesseerde Martens behoort ook tot de club die Verbeek wilde lozen. Prestaties van beide spelers: nul komma nul.
(quote)
Een andere speler, de aanhoudend geblesseerde Martens behoort ook tot de club die Verbeek wilde lozen. Prestaties van beide spelers: nul komma nul.
Martens? Degene die een grote bijdrage heeft geleverd aan het kampioenschap? Met 146 wedstrijden en 33 doelpunten? Oké, hij heeft een aantal blessures achter de rug, maar als er iemand inspraak mag hebben bij de spelers van AZ is het Martens wel.
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 10:47 uur
musician schreef:
In plaats van te kiezen voor een andere trainer, was eerder dit jaar zijn contract nog met twee jaar verlengd.
(quote)
In plaats van te kiezen voor een andere trainer, was eerder dit jaar zijn contract nog met twee jaar verlengd.
Hoe zit het hier nou mee? Ik hoor het meer, maar Verbeek vertelde bij Studio Voetbal dat die contractverlenging van dat jaar daarvoor was.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.