Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
lowriderluuk
geplaatst: 17 augustus 2009, 10:48 uur
Ontwikkeling toptijden 100 meter sprint voor mannen
Tijd Atleet Land Datum Plaats
10,6 Don Lippincott Verenigde Staten 6 juli 1912 Stockholm
10,4 Charles Paddock Verenigde Staten 23 april 1921 Redlands
10,31 Percy Williams Canada 9 augustus 1930 Toronto
10,2 Jesse Owens Verenigde Staten 20 juni 1936 Chicago
10,1 Willie Williams Verenigde Staten 3 augustus 1956 Berlijn
10,0 Armin Hary Duitsland 21 juni 1960 Zürich
1968 intrede electronische tijdwaarneming.
9,952 Jim Hines Verenigde Staten 14 oktober 1968 Mexico-stad
9,93 Calvin Smith Verenigde Staten 3 juli 1983 Colorado Springs
9,923 Carl Lewis Verenigde Staten 24 september 1988 Seoel
9,90 Leroy Burrell Verenigde Staten 14 juni 1991 New York
9,86 Carl Lewis Verenigde Staten 25 augustus 1991 Tokio
9,85 Leroy Burrell Verenigde Staten 6 juli 1994 Lausanne
9,84 Donovan Bailey Canada 27 juli 1996 Atlanta
9,79 Maurice Greene Verenigde Staten 16 juni 1999 Athene
9,774 Asafa Powell Jamaica 14 juni 2005 Athene
9,74 Asafa Powell Jamaica 9 september 2007 Rieti
9,72 Usain Bolt Jamaica 31 mei 2008 New York
9,69 Usain Bolt Jamaica 16 augustus 2008 Peking
9,58 Usain Bolt Jamaica 16 augustus 2009 Berlijn
Bron wikipedia
Tijd Atleet Land Datum Plaats
10,6 Don Lippincott Verenigde Staten 6 juli 1912 Stockholm
10,4 Charles Paddock Verenigde Staten 23 april 1921 Redlands
10,31 Percy Williams Canada 9 augustus 1930 Toronto
10,2 Jesse Owens Verenigde Staten 20 juni 1936 Chicago
10,1 Willie Williams Verenigde Staten 3 augustus 1956 Berlijn
10,0 Armin Hary Duitsland 21 juni 1960 Zürich
1968 intrede electronische tijdwaarneming.
9,952 Jim Hines Verenigde Staten 14 oktober 1968 Mexico-stad
9,93 Calvin Smith Verenigde Staten 3 juli 1983 Colorado Springs
9,923 Carl Lewis Verenigde Staten 24 september 1988 Seoel
9,90 Leroy Burrell Verenigde Staten 14 juni 1991 New York
9,86 Carl Lewis Verenigde Staten 25 augustus 1991 Tokio
9,85 Leroy Burrell Verenigde Staten 6 juli 1994 Lausanne
9,84 Donovan Bailey Canada 27 juli 1996 Atlanta
9,79 Maurice Greene Verenigde Staten 16 juni 1999 Athene
9,774 Asafa Powell Jamaica 14 juni 2005 Athene
9,74 Asafa Powell Jamaica 9 september 2007 Rieti
9,72 Usain Bolt Jamaica 31 mei 2008 New York
9,69 Usain Bolt Jamaica 16 augustus 2008 Peking
9,58 Usain Bolt Jamaica 16 augustus 2009 Berlijn
Bron wikipedia
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:02 uur
Zo, waar waren we gebleven... Ik heb gisteren psv-Ajax niet kunnen zien omdat ik klanten moest ontvangen op mijn werk vanwege de Bavaria City Race. De samenvatting zei me niet veel, buiten het feit dat die 4-3 natuurlijk afgekeurd had moeten worden. Wielaert is idd te slecht voor woorden, maar dit was een duidelijke overtreding.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:04 uur
Kijkend naar dat lijstje valt het me op dat ze eigenlijk altijd al belachelijk hard hebben gelopen. Ik ben benieuwd hoe snel het uiteindelijk wordt. De 9,40 waar Bolt het over heeft acht ik nog wel mogelijk, maar als hij dat niet zelf loopt gaat het nog wel 30 jaar duren...
Ik ben benieuwd naar de 200 meter. Het zal wel moeilijker worden aangezien dat record al vrij scherp staat.
Ik ben benieuwd naar de 200 meter. Het zal wel moeilijker worden aangezien dat record al vrij scherp staat.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:06 uur
Ace schreef:
Zo, waar waren we gebleven... Ik heb gisteren psv-Ajax niet kunnen zien omdat ik klanten moest ontvangen op mijn werk vanwege de Bavaria City Race. De samenvatting zei me niet veel, buiten het feit dat die 4-3 natuurlijk afgekeurd had moeten worden. Wielaert is idd te slecht voor woorden, maar dit was een duidelijke overtreding.
As is verbrande turf, De Zeeuw had er dan ook niet meer bij gezeten.
Heb je trouwens de analyse gisteravond gezien bij Jack van Gelder. Co Adriaanse was vlijmscherp in zijn analyse van Ajax en de instelling van Jol als trainer: 'control', behoudend, verdedigend (3 verdedigende middenvelders) en zoals Co zei: "niet des Ajaxs".
Wordt vanmiddag (13:20 meen ik) herhaald. Even vanuit je smartphone een AJAX-message naar de decoder/recorder om op tijd aan te gaan, zodat je het vanavond nog even kan zien?
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Feyenoord speelt helemaal niet per wedstrijd beter. Ze spelen knap beroerd. Het verschil is dat ze dit soort wedstrijden vorig jaar verloren, daardoor moeten ze zeker in de top 5 eindigen. Maar als er een grote tegenstander tegenover staat, gaan ze die wedstrijd niet winnen met dit spel. Er moet nog een hoop gebeuren.
Feyenoord speelt helemaal niet per wedstrijd beter. Ze spelen knap beroerd. Het verschil is dat ze dit soort wedstrijden vorig jaar verloren, daardoor moeten ze zeker in de top 5 eindigen. Maar als er een grote tegenstander tegenover staat, gaan ze die wedstrijd niet winnen met dit spel. Er moet nog een hoop gebeuren.
Je moet het breed zien
en het gaat toch elke week wat beter. Als je nu de punten haalt en Mario laat het elftal groeien, ben je echt gewoon kampioen, aan het eind van het jaar. Ik zou trouwens niet weten, wie op dit ogenblik als 'grote tegenstander' moet worden gezien, in deze competitie.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:35 uur
Ace schreef:
Ach ja, en de Zeeuw had rood moeten krijgen en er had gefloten moeten worden voor de overtreding op Affelay, waaruit Emanuelson scoorde.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:37 uur
musician schreef:
Je moet het breed zien
en het gaat toch elke week wat beter. Als je nu de punten haalt en Mario laat het elftal groeien, ben je echt gewoon kampioen, aan het eind van het jaar.
Ik zou trouwens niet weten, wie op dit ogenblik als 'grote tegenstander' moet worden gezien, in deze competitie.
(quote)
Je moet het breed zien
en het gaat toch elke week wat beter. Als je nu de punten haalt en Mario laat het elftal groeien, ben je echt gewoon kampioen, aan het eind van het jaar. Ik zou trouwens niet weten, wie op dit ogenblik als 'grote tegenstander' moet worden gezien, in deze competitie.
Feyenoord wordt dit jaar geen kampioen. Ik hoop het van harte, maar Feyenoord zal het nog flink moeilijk gaan krijgen in uitwedstrijden. Zeker tegen Twente, psv, az, etc. We moeten zeker bij de eerste 5 eindigen. Worden we 3e, dan ben ik tevreden.
Het was niet best gisteren. Als je kampioen wil worden, moet je Heracles oprollen met minstens 0-3. Feyenoord kan nog groeien, maar dat moet dan wel snel gebeuren.
0
stuart
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:38 uur
Da's waar; de Zeeuw had er uit gemoeten met zijn slaande beweging....(zal ook nooit de absolute top bereiken).
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:41 uur
De Zeeuw had rood kunnen/moeten krijgen, maar het was geen overtreding op Affelay. Ik vind overigens dat er een algemene regel moet komen dat welke tackle op Affelay dan ook geen overtreding is, maar dat terzijde. Misselijk mannetje.
@Mjuman: ik heb het gezien ja. Er zat wat in, maar als het ervoor zorgt dat Ajax meer punten pakt dan vorig seizoen, zie ik het probleem niet. Een keer verliezen in Eindhoven kan gebeuren, daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
@Mjuman: ik heb het gezien ja. Er zat wat in, maar als het ervoor zorgt dat Ajax meer punten pakt dan vorig seizoen, zie ik het probleem niet. Een keer verliezen in Eindhoven kan gebeuren, daar maak ik me niet zoveel zorgen over.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:42 uur
Ace schreef:
Wielaert is idd te slecht voor woorden, maar dit was een duidelijke overtreding.
Maar niet eentje om voor te fluiten.Wielaert is idd te slecht voor woorden, maar dit was een duidelijke overtreding.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:42 uur
Mjuman schreef:
Heb je trouwens de analyse gisteravond gezien bij Jack van Gelder. Co Adriaanse was vlijmscherp in zijn analyse van Ajax en de instelling van Jol als trainer: 'control', behoudend, verdedigend (3 verdedigende middenvelders) en zoals Co zei: "niet des Ajaxs".
Hij was wel erg scherp inderdaad. Zelfs Hugo Borst schrok ervan terug ('vind je het erg als ik even tot de winterstop wacht met m'n definitieve oordeel?'). Maar wel een zeer goede aanwinst. Met een beetje geluk wordt het item 'elleboog van de week' nu ook eens geschrapt.
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 11:46 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Maar niet eentje om voor te fluiten. 
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:02 uur
Ace schreef:
Je bent werkelijk de enige die ik erover hoor. Maar goed, dat verbaast me dan weer niet (quote)
. Dit soort duwtjes worden doorlopend uitgedeeld door verdedigers, ik zie niet in waarom een aanvallend ingestelde speler dit niet zou mogen
. Maar ja, ik weet wel dat ze in 020 moeite hebben met fysiek spel. Wielaert stond als een Calimero voor de camera.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:10 uur
Ja als je de duels van Van Kooten - Van Maurik (werd Kees naar achtergehaald voor de bewaking van Joop) of de inzet van een Ivan Nielsen of die van Wim Rijsbergen gewend bent, dan is dit wat anders. Of denk aan Engelse spitsen als een Andy Gray, Malcolm MacDonald of Joe Jordan die geen van allen hun originele voortanden nog hebben.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:15 uur
stuart schreef:
Da's waar; de Zeeuw had er uit gemoeten met zijn slaande beweging....(zal ook nooit de absolute top bereiken).
De Zeeuw is de smerigste speler op de Nederlandse velden.... Dat Ajax die sukkel toch gehaald heeft. En dan die Wielaert, alsjeblieft zeg.
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:15 uur
Een duwtje? Hij duwt 'm met twee handen vol in zijn rug... Je leest en luistert weer vrij selectief, want ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. Nergens roep ik overigens dat psv verdiend of onverdiend gewonnen heeft, maar dit soort arbitrale dwalingen kosten je wel punten. In het geval van Vink verbaast me dat weinig, dat is dan weer de andere kant van het verhaal.
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
De Zeeuw is de smerigste speler op de Nederlandse velden.... Dat Ajax die sukkel toch gehaald heeft. En dan die Wielaert, alsjeblieft zeg.
(quote)
De een-na-smerigste... Wielaert is gewoon niet goed genoeg, maar dat vond ik al toen hij op de een of andere onverklaarbare reden werd overgenomen van Twente.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:29 uur
Ik heb niet zoveel moeite met De Zeeuw. Hij is een echte winnaar en daar heeft hij veel voor over. Net als Affelay. Maar dat is net een klein kind. Ik ben net terug uit Duitsland en daar is een hele discussie gaande over de heer van Bommel. Die deelde de eerste de beste speeldag ook alweer lekker uit. Je hebt dat soort jongens toch nodig om de boel scherp te houden. Ik heb liever spelers die hun mannetje staan (slaan
) dan dat ze huilend voor de camera verschijnen. Dan kan je beter op hockey gaan.
) dan dat ze huilend voor de camera verschijnen. Dan kan je beter op hockey gaan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:33 uur
Afellay is gewoon een jankerd, die gast is 23 maar kan zich niet naar z'n leeftijd gedragen. Bah, daar hou ik echt niet van.
Leuk dat hij een aardig balletje kan trappen, maar van mij mag hij snel naar het buitenland.
Leuk dat hij een aardig balletje kan trappen, maar van mij mag hij snel naar het buitenland.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:38 uur
Die overtreding op Affelay was inderdaad dubieus. En de goal van Bakkal had afgekeurd moeten worden. Maar goed, als de Zeeuw rood had gehad, was het een heel andere wedstrijd geworden.
En als Suarez bij psv had gevoetbald, had psv met 5-1 gewonnen.
En als Suarez bij psv had gevoetbald, had psv met 5-1 gewonnen.

0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:40 uur
Stijn_Slayer schreef:
De Zeeuw is de smerigste speler op de Nederlandse velden.... Dat Ajax die sukkel toch gehaald heeft.
De Zeeuw is de smerigste speler op de Nederlandse velden.... Dat Ajax die sukkel toch gehaald heeft.
Waarschijnlijk omdat ie goed kan voetballen... Het moet toch niet gekker worden.
0
stuart
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:43 uur
Ik vind Affelay een betere voetballer als die Zeeuw, maar nog zeer onvolwassen. De Zeeuw komt wat tekort op voetballend gebied (misschien doordat ie teveel 'vecht'), vechter of niet. Het beste is een combinatie van beide aspecten , maar dat zie ik bij de Zeeuw persoonlijk niet. Affelay moet zich alleen met het voetballen bezighouden en niet met randverschijnselen zoals 'etteren'....( de "volwassen" van Bommel heeft dat ook teveel; gaat ten koste van zijn voetballende effectiviteit).
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:46 uur
De Zeeuw is geen absolute topper, maar voetballen kan 'ie echt wel. Affelay heeft meer talent, dat is zeker. En tsja, die slaande beweging is niet goed te praten, maar die dingen horen er ook wel een beetje bij.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:46 uur
Naast dat gejank loopt hij inderdaad ook nog te etteren.
Zoals dit:
Je zou 'm toch de benen onder z'n lijf uit schoppen als hij zoiets bij je flikt.. Net een 12 jarig jongetje die Afellay.
Zoals dit:
Je zou 'm toch de benen onder z'n lijf uit schoppen als hij zoiets bij je flikt.. Net een 12 jarig jongetje die Afellay.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 12:52 uur
Aan die actie ging ook wel wat vooraf. Maar goed, voor een potje beschaafd communiceren moet je sowieso geen voetbal kijken. 

0
geplaatst: 17 augustus 2009, 13:32 uur
Onlangs nog een interessant verhaaltje over de arrogantie van Afellay gehoord.
In de oefenmatch Genk-PSV ging de lijnrechter voor de match de spelers van PSV keuren. Afellay had nog enkele sieraden aan en werd verzocht deze uit te doen. Afellay - op arrogante toon - reageerde met: 'nou joh, weet je wel wie ik ben?'. Lijnrechter: 'Nee, maar die ringen gaan wel uit'. Later in de match stampte Afellay - die er dus voor de match al gefrustreerd bijliep - recht op de knie van een Genk-speler. Na een kleine schermutseling (Afellay begon wat te slaan nadat de speler hem had geduwd) kregen ze beiden rood. Besluit: Afellay is gewoon een arrogante klootzak die het nooit zal maken bij de absolute top met die mentaliteit.
In de oefenmatch Genk-PSV ging de lijnrechter voor de match de spelers van PSV keuren. Afellay had nog enkele sieraden aan en werd verzocht deze uit te doen. Afellay - op arrogante toon - reageerde met: 'nou joh, weet je wel wie ik ben?'. Lijnrechter: 'Nee, maar die ringen gaan wel uit'. Later in de match stampte Afellay - die er dus voor de match al gefrustreerd bijliep - recht op de knie van een Genk-speler. Na een kleine schermutseling (Afellay begon wat te slaan nadat de speler hem had geduwd) kregen ze beiden rood. Besluit: Afellay is gewoon een arrogante klootzak die het nooit zal maken bij de absolute top met die mentaliteit.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 13:36 uur
Ach, of het bovenstaande van FlyLo waar is. En zoiets wordt natuurlijk opgeblazen. Ik ga echt niet van dingen uit die ik hierboven lees, maar Affelay kan inderdaad erg verwend reageren.
En als die slaande beweging van de Zeeuw er een beetje bij hoort, dan hoort dat etteren van Affelay er zeker een beetje bij.
En als die slaande beweging van de Zeeuw er een beetje bij hoort, dan hoort dat etteren van Affelay er zeker een beetje bij.
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 13:38 uur
Nicolage Rico schreef:
Ach, of het bovenstaande van FlyLo waar is. En zoiets wordt natuurlijk opgeblazen. Ik ga echt niet van dingen uit die ik hierboven lees, maar Affelay kan inderdaad erg verwend reageren.
In België liggen ze echt niet wakker van Afellay hoor. En die lijnrechter - van wie ik het verhaal heb - al helemaal niet. Ben er 100% van overtuigd dat het waar is. Hier zou hij zéker niet om liegen.
0
Ace
geplaatst: 17 augustus 2009, 13:39 uur
Even wat anders... Dat die Dzudzak aardig kan voetballen wisten we al, maar hij wordt steeds beter naar het lijkt. Het pleit ook nog eens voor 'm dat hij toegeeft dat die tweede vrije trap er met mazzel in vloog. Ajax had 'm ook ooit gescout, maar vond 'm niet goed genoeg.... Foutje, bedankt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.