Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 08:35 uur
Het is eigenlijk ook niet zo dat België zo fantastisch gepresteerd heeft tijdens oefenpotjes de laatste 2-3 jaren. Ik heb hier geen uitslagenbordje bij de hand, maar ik herinner mij een nederlaag tegen Engeland, gelijkspel tegen Frankrijk, zuinige overwinning tegen de States...
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 10:01 uur
panjoe schreef:
Inderdaad. Wat maakt het ook uit of Nederland groepshoofd is of niet? Als we bij een Brazilië in de poule komen zou ik dat ook alleen maar leuk en spannend vinden. En als we dan niet bij de beste twee horen verdienen we het ook niet om verder te komen.
Inderdaad. Wat maakt het ook uit of Nederland groepshoofd is of niet? Als we bij een Brazilië in de poule komen zou ik dat ook alleen maar leuk en spannend vinden. En als we dan niet bij de beste twee horen verdienen we het ook niet om verder te komen.
Uiteindelijk zul je inderdaad alles moeten winnen om wereldkampioen te kunnen worden.
Een groepshoofd ontwijkt in het beginstadium natuurlijk wel favoriete tegenstanders van formaat. Zal ook eerder eerste worden in de poule. En ontloopt vervolgens in de volgende ronde (door te spelen tegen een nummer 2 van een andere poule) opnieuw een mogelijke kampioenskandidaat.
Dat is in het kort wat voordelen om groepshoofd te zijn. En ik geloof ook dat je niet hoeft te zeulen van het ene stadion naar het andere.
Het heeft dus wel zo z'n voordelen. De grote vraag is natuurlijk of de Rode Duivels deze rol wel met verve gaan spelen of dat ze desalniettemin drie keer onder de voet gaan worden gelopen (wat ik vrees)

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 10:50 uur
Uruguay is toch gewoon 8e groepshoofd als zij de hobbel (play-offs) Jordanië nemen.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 10:51 uur
musician schreef:
Uiteindelijk zul je inderdaad alles moeten winnen om wereldkampioen te kunnen worden.
Aha, HSB (Hoofd Stellige Beweringen) van de site! Misschien voortaan even je geheugen activeren vóór je gaat posten:
EK's - uiteindelijke winnaar heeft wel degelijk een wedstrijd verloren bijv in 88, 92 (onverwachts Denemarken dat als vervanger van Joegoslavië alle spelers zowat van de camping moest plukken), 2000 en 2004 .
WK's: idem bijv: 74 - Duitsland verloor van Oost-Duitsland en dat zou nou niet meer gebeuren, al hebben ze daar wel een muur voor moeten slopen en wat achterstallig onderhoud moeten aanpakken
- 78, en 82; in 82 werden (lekker gratis ijs van Lorenzo op de Voorstraat) konden de Italianen zelfs kampioen worden na DRIE gelijke spelen in de groepsfase.Van oudsher heeft Oranje moeite om in de groepsfase op stoom te komen. En als ze een keer in de groepsfase op staan zijn en Frankrijk en Italië verslaan is de koek vervolgens snel op - de groepsindelings is wel degelijk relevant. Niet voor niets is de term "prestatiecurve" en niet "prestatierechte"

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 10:58 uur
Dit lijkt me wel wat:
België, Japan, Burkina Faso, Nederland.
Pot 4 zou op 6 december zo slecht niet zijn voor Oranje - AD.nl
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:03 uur
Ik durf niet echt van harde verbanden te spreken op basis van de voorgaande toernooien, maar ik heb ook de voorkeur aan een poule zonder toplanden. Zo kan het Nederlands Elftal beter 'in het toernooi groeien' en kun je je fouten veroorloven (en er van leren) in de eerste wedstrijden. Zie 2010, alhoewel we toen wel hebben zitten mazzelen tegen Brazilië.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:04 uur
musician schreef:
Een groepshoofd ontwijkt in het beginstadium natuurlijk wel favoriete tegenstanders van formaat. Zal ook eerder eerste worden in de poule. En ontloopt vervolgens in de volgende ronde (door te spelen tegen een nummer 2 van een andere poule) opnieuw een mogelijke kampioenskandidaat.
(quote)
Dat is natuurlijk wel een niet onbelangrijk verschil, of dat je als team vanaf het begin je "dood moet vechten"of dat er eerst een aanloop is, dit gaat met name in kaarten en eventueel blessures (deul's op het scherpst van de snede) schelen.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:04 uur
jasper1991 schreef:
Ik durf niet echt van harde verbanden te spreken op basis van de voorgaande toernooien, maar ik heb ook de voorkeur aan een poule zonder toplanden. Zo kan het Nederlands Elftal beter 'in het toernooi groeien' en kun je je fouten veroorloven (en er van leren) in de eerste wedstrijden. Zie 2010, alhoewel we toen wel hebben zitten mazzelen tegen Brazilië.
Geluk heb je hoe dan ook nodig.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:10 uur
Mja, maar het is niet leuk als we niet op eigen kracht ver komen. Ik hoop op wat geluk bij de groepsindeling. 

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:11 uur
Nicolage Rico schreef:
Dit lijkt me wel wat:
Dit lijkt me wel wat:
Pot 4 is wel een prima pot zeg, die potten 2 en 3 zijn niet zo indrukwekkend, enkel het toe te voegen team (1 team) uit de play off's europa .
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:12 uur
Iedereen vergeet altijd dat we de 2e helft gewoon beter waren tegen de Brazilianen. Oké, ze hadden de wedstrijd op slot kunnen gooien in de 1e helft, maar dan moet je wel kansen creëren.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:26 uur
De-noir schreef:
Ik begrijp ook niks van die ranking. Nederland heeft slechts 2 punten laten liggen in de kwalificatie, en een enorm positief doelgemiddelde (+29). Beter dan andere Europese landen als België (4 verliespunten, +14 doelsaldo), Zwitserland (6 verliespunten, +11 doelsaldo) en Italië (8 verliespunten, +10 doelsaldo). Van die laatste kan me op basis van het vorige EK nog wel voorstellen dat ze boven Oranje stonden in de ranking voor aanvang van de kwalificaties, maar die andere twee zeker niet.
Ik begrijp ook niks van die ranking. Nederland heeft slechts 2 punten laten liggen in de kwalificatie, en een enorm positief doelgemiddelde (+29). Beter dan andere Europese landen als België (4 verliespunten, +14 doelsaldo), Zwitserland (6 verliespunten, +11 doelsaldo) en Italië (8 verliespunten, +10 doelsaldo). Van die laatste kan me op basis van het vorige EK nog wel voorstellen dat ze boven Oranje stonden in de ranking voor aanvang van de kwalificaties, maar die andere twee zeker niet.
Geeft ook meteen aan dat die ranking van geen kanten klopt. Te belachelijk voor woorden dat de finalist van 2010 geen groepshoofd is en België, Zwitserland en Colombia wel.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:27 uur
Nederland stroopte de mouwen op en Brazilie zakte er doorheen toen.
Ik vraag mij ook af of dit een super selectie was die Brazilie op de been bracht?
Lucio, Felipe Melo, Gilberto Silva, Kaká, Fabiano, Robinhon en die denderende rechts back van Inter.
Prima spelers maar wie heeft de status van RVP en Robben of Sneijder bereikt?
Ik vraag mij ook af of dit een super selectie was die Brazilie op de been bracht?
Lucio, Felipe Melo, Gilberto Silva, Kaká, Fabiano, Robinhon en die denderende rechts back van Inter.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:33 uur
Ach deze discussie... Nederland heeft niets gecreëerd tot de toevalsgoal van Sneijder - vrije trap die er onbedoeld ingaat. 2-0 was al helemaal onterecht gezien de kansenverhouding. Daarna was Brazilië met tien man nog zelfs gevaarlijker dan Nederland, of op zijn minst even gevaarlijk.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:38 uur
jasper1991 schreef:
Ach deze discussie... Nederland heeft niets gecreëerd tot de toevalsgoal van Sneijder - vrije trap die er onbedoeld ingaat. 2-0 was al helemaal onterecht gezien de kansenverhouding. Daarna was Brazilië met tien man nog zelfs gevaarlijker dan Nederland, of op zijn minst even gevaarlijk.
Je hebt gelijk, deze discussie is al genoeg gevoerd. Je laatste stuk is wel complete onzin.
Kuijt had sowieso de 1-3 moeten maken, bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:39 uur
Rudi S schreef:
Kaka staat daar toch wel een treetje boven, die is wereldspeler van het jaar geweest. Maar was in 2010 al wel over zijn top heen.
Een poule Zwitserland, Nederland, Honduras en Ethiopie lijkt me ook wel wat.
Anderszijds zijn het wel de poules des doods die legendarische wedstrijden opleveren. Nederland - Italie in 2008 bv., of de poule in 2006 met Argentinie, Ivoorkust en Servie (dat toen de beste verdediging van Europa had met 2 tegengoals in 2 jaar).
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 11:57 uur
De wedstrijden van 2006 waren verre van legendarisch, helaas. Die tegen Argentinië was zelfs behoorlijk saai.
De wedstrijd na de poule was pas legendarisch, tegen Portugal. Al had dat niks met voetbal te maken.
De wedstrijd na de poule was pas legendarisch, tegen Portugal. Al had dat niks met voetbal te maken.

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:01 uur
Nah, de solo van Robben tegen Servie staat nog op het netvlies gebrand. Evenals de knal van Van Persie tegen Ivoorkust. Wat een ontlading was dat.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:08 uur
Nooit begrepen dat interlandvoetbal een wezen kan emotioneren.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:21 uur
Geeft niks meid, ik snap ook wel eens iets niet. Verder nog iets constructiefs te melden?
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:27 uur
GrafGantz schreef:
Geeft niks meid, ik snap ook wel eens iets niet. Verder nog iets constructiefs te melden?
Jij lijkt mij sowieso niet iemand die van welke materie dan ook iets heeft begrepen. Maar leuk dat je het zo serieus nam.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:33 uur
Onheilspellend schreef:
Jij lijkt mij sowieso niet iemand die van welke materie dan ook iets heeft begrepen. Maar leuk dat je het zo serieus nam.
(quote)
Graf lijkt mij een uiterst spiritueel mens voor wie materie doesn't matter, tenzij in beperkende/voorwaardelijke zin, a.k.a. budget

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:39 uur
Mjuman schreef:
Graf lijkt mij een uiterst spiritueel mens voor wie materie doesn't matter, tenzij in beperkende/voorwaardelijke zin, a.k.a. budget
(quote)
Ik denk dat dat reuze meevalt.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:48 uur
Onheilspellend schreef:
(quote)
Tja, ik sta hier nu eenmaal als een serieuze user bekend.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 12:55 uur
GrafGantz schreef:
Dank voor de tip, ik ga m'n best doen.
Dank voor de tip, ik ga m'n best doen.
Dat zou ook weer wat overdreven zijn, maar misschien iets om in je achterhoofd te houden.
0
geplaatst: 17 oktober 2013, 13:16 uur
Mjuman schreef:
Aha, HSB (Hoofd Stellige Beweringen) van de site! Misschien voortaan even je geheugen activeren vóór je gaat posten:
EK's - uiteindelijke winnaar heeft wel degelijk een wedstrijd verloren bijv in 88, 92 (onverwachts Denemarken dat als vervanger van Joegoslavië alle spelers zowat van de camping moest plukken), 2000 en 2004 .
WK's: idem bijv: 74 - Duitsland verloor van Oost-Duitsland en dat zou nou niet meer gebeuren, al hebben ze daar wel een muur voor moeten slopen en wat achterstallig onderhoud moeten aanpakken
- 78, en 82; in 82 werden (lekker gratis ijs van Lorenzo op de Voorstraat) konden de Italianen zelfs kampioen worden na DRIE gelijke spelen in de groepsfase.
Van oudsher heeft Oranje moeite om in de groepsfase op stoom te komen. En als ze een keer in de groepsfase op staan zijn en Frankrijk en Italië verslaan is de koek vervolgens snel op - de groepsindelings is wel degelijk relevant. Niet voor niets is de term "prestatiecurve" en niet "prestatierechte"
(quote)
- 78, en 82; in 82 werden (lekker gratis ijs van Lorenzo op de Voorstraat) konden de Italianen zelfs kampioen worden na DRIE gelijke spelen in de groepsfase.Van oudsher heeft Oranje moeite om in de groepsfase op stoom te komen. En als ze een keer in de groepsfase op staan zijn en Frankrijk en Italië verslaan is de koek vervolgens snel op - de groepsindelings is wel degelijk relevant. Niet voor niets is de term "prestatiecurve" en niet "prestatierechte"
Jawel, dat kan allemaal wel wezen, maar zoals ik ook schreef uiteindelijk zal er toch echt gewonnen moeten gaan worden om wereld- of Europees kampioen te worden. Dat staat los van het feit dat je soms even op gang moet komen.
De Westduitsers verloren van de Oostduitsers om de Oostduitsers door te helpen naar de volgende ronde. Het blijven natuurlijk Duitsers onderling, uns kennt uns

0
geplaatst: 17 oktober 2013, 13:29 uur
Ja ja, zo lus ik er nog wel één vriendelijke vriend - er stond nl écht wel "Uiteindelijk zul je inderdaad ALLES moeten winnen"
Geeft nix vandaar ook de eretitel van de dag HSB - next time engage brain before committing statement
Met drie eretitels van de dag kwalificeer je je voor de GER (gouden eikel race).
Geeft nix vandaar ook de eretitel van de dag HSB - next time engage brain before committing statement

Met drie eretitels van de dag kwalificeer je je voor de GER (gouden eikel race).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.