Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 07:48 uur
Dante ook al weer een 30+ er is stand in voor David Luiz , maar misschien wel beter.
Die back's zijn vooruit goed, maar verdedigend van NL niveau, Janmaat is mischien een beter verdediger dan Alves en heeft gemiddeld een betere voorzet
Die back's zijn vooruit goed, maar verdedigend van NL niveau, Janmaat is mischien een beter verdediger dan Alves en heeft gemiddeld een betere voorzet

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 10:41 uur
herman schreef:
Je hebt de confederations cup gemist deze zomer, Iggy?
Die finale Je hebt de confederations cup gemist deze zomer, Iggy?

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 11:27 uur
herman schreef:
Helaas wel. Dat werd hier namenlijk niet uitgezonden.
Maar ik heb die man nou niet echt hoog zitten qua sensatie voetbal. Met portugal en ook bij Chelsea was het allemaal behoorlijk saai. Maar dat zullen wel meer mensen vinden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 oktober 2013, 11:36 uur
Ik vind dit Brazilië wel flitsend en energiek spelen. In vergelijking met een aantal jaren geleden zitten er waarschijnlijk een stuk minder sterallures in de ploeg. Het oogt nml. veel meer als een team dan destijds met Ronaldinho, Ronaldo, Adriano, etc.
Het is te hopen dat Marcelo nu weer eens voor langere tijd fit blijft. Real kan hem ook goed gebruiken.
Het is te hopen dat Marcelo nu weer eens voor langere tijd fit blijft. Real kan hem ook goed gebruiken.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 11:41 uur
Brazilië wordt lachend wereldkampioen. Wat een elftal hebben die weer staan. En wat Stijn zegt: dit keer zonder showbusinessmannen. Al schat ik dat als Neymar niet oppast hij ook die kant kan opglijden.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:01 uur
Neymar is de ergste van allemaal. Al kan ik zeker genieten van zijn acties.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:02 uur
Brazilië wint niet van Duitsland.
De gründlichkeit bij onze Oosterburen is weer schrikbarend, net als het zelfvertrouwen. En dan moet het toernooi nog beginnen.
Dat ze kampioen worden is wel het laatste wat ik wil maar afgezien van hun eigen kracht zie ik geen goede kandidaten die er wat tegen in kunnen brengen. Helaas.
De gründlichkeit bij onze Oosterburen is weer schrikbarend, net als het zelfvertrouwen. En dan moet het toernooi nog beginnen.
Dat ze kampioen worden is wel het laatste wat ik wil maar afgezien van hun eigen kracht zie ik geen goede kandidaten die er wat tegen in kunnen brengen. Helaas.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:04 uur
Duitsland vind ik de laatste jaren een genot om naar te kijken. We moeten maar eens af van die oude sentimenten uit 74, 88 en 90. De tijden van Matthaüs, Völler en Jeremies zijn voorgoed voorbij. Al heb ik daar ook altijd respect voor gehad.
Maar Brazilië pakken ze dit keer niet.
Maar Brazilië pakken ze dit keer niet.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:08 uur
Duitsland is achterin behoorlijk kwetsbaar. Vooral tegen Zweden dan (3-5 winst, 4-4), Paraguay (3-3), VS (4-3 verlies), waar tegenover staat dat ze ook vaak scoren. Maar ik zie ze niet zomaar van Brazilië winnen, en andersom ook niet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:11 uur
Vind ik ook. Mertesacker is wel een zwakke plek daar.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:23 uur
chevy93 schreef:
Maar ik denk dat onze kans sowieso afhangt van de loting uit pot 2 en 3. Pot 2 moet sowieso te doen zijn, maar tegen landen als Zuid-Korea en Mexico (Olympisch Goud-winnaar) weet je het nooit. Uit pot 3 zou ik Chili, Ghana en de winnaar van de Europese pot toch liever ontlopen.
Maar ik denk dat onze kans sowieso afhangt van de loting uit pot 2 en 3. Pot 2 moet sowieso te doen zijn, maar tegen landen als Zuid-Korea en Mexico (Olympisch Goud-winnaar) weet je het nooit. Uit pot 3 zou ik Chili, Ghana en de winnaar van de Europese pot toch liever ontlopen.
Er is een grote kans dat Mexico het WK niet eens haalt. Ze zijn de afgelopen tijd alleen maar drama en spelen niks klaar. Nota bene hun grootste rivaal, de VS heeft hun moeten redden. Tot ergernis van veel Amerikanen wonnen ze hun vorige wedstrijd waardoor Mexico nog kans heeft op het WK. Best bijzonder, aangezien hier in Nederland de meeste mensen de Duitsers toch er graag bij hebben op het eindtoernooi. Ook al hadden we de kans om ze uit te schakelen.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 12:30 uur
Joachim Löw weet op de een of andere manier de ploeg dusdanig te motiveren (hij is al trainer van de Mannschaft sinds 2006) dat ze nog weer gevaarlijker zijn dan normaal. En ze hebben momenteel een hele goede lichting, ook een hele jonge ploeg.
De verdediging is dan wel enigzins kwetsbaar maar dat weegt niet op tegen de totale kracht van het elftal.
De verdediging is dan wel enigzins kwetsbaar maar dat weegt niet op tegen de totale kracht van het elftal.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 13:03 uur
Edwynn schreef:
Duitsland vind ik de laatste jaren een genot om naar te kijken. We moeten maar eens af van die oude sentimenten uit 74, 88 en 90. De tijden van Matthaüs, Völler en Jeremies zijn voorgoed voorbij. Al heb ik daar ook altijd respect voor gehad.
Zo zie ik dat eigenlijk ook. Sinds klinsman daar kort aan de macht kwam is de zeg maar oude stijl geheel verdwenen. En dus ook mijn wat primitieve gedachten over het Duits voetbal. In 2006 hoopte ik voor het eerst in mijn leven dat de Duitsers ook wedstrijden gingen winnen. Het winnen van een Wk ging me nog net iets te ver ha. Maar verdimme wat heb ik toen genoten van bijv Duitsland-Italie.
Duitsland heeft inmiddels ook een pak toernooi ervaring erbij.
ZEKER een van de kanshebbers. En wat mij betreft mogen ze dat Wk ook winnen. Zou ik geen enkel probleem mee hebben. Amen
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 14:20 uur
Voor de confederations cup liep er niemand hoog op met Brazilië, en nu zijn ze opeens topfavoriet? De finale was echt sterk, maar ik heb ook de wedstrijden tegen Uruguay en Italië nog in het geheugen, en dit was absoluut niet overtuigend, laat staan swingend... onbraziliaans matig in de combinatie zelfs zou ik zeggen - qua balcirculatie stuk minder dan de Duitsers of de Spanjolen hoor.
Ze hebben inderdaad een uitstekende verdediging en Scolari werkt zoals vanouds met nog eens twee brekers daarvoor op het middenveld. Dan wachten op een flits van Neymar en wedstrijd op slot. Oh het werkt wel maar echt leuk kijken is het niet. Brazilë zal ver geraken maar wereldkampioen worden ze NIET - daarvoor is hun diepe spits te matig, simpel.
Ze hebben inderdaad een uitstekende verdediging en Scolari werkt zoals vanouds met nog eens twee brekers daarvoor op het middenveld. Dan wachten op een flits van Neymar en wedstrijd op slot. Oh het werkt wel maar echt leuk kijken is het niet. Brazilë zal ver geraken maar wereldkampioen worden ze NIET - daarvoor is hun diepe spits te matig, simpel.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 15:24 uur
Dit klinkt in ieder geval voor 100% Scolari.
We zullen het gaan zien tijdens het WK.
We zullen het gaan zien tijdens het WK.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 15:33 uur
Als Brazilië de finale haalt zullen ze die wel winnen. De support vanaf de tribune zal ongekend zijn, waardoor de tegenstander niet eens meer durft te winnen. Maar ik verwacht een finale Argentinië - Duitsland.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 15:44 uur
Die Duitsers laten zich niet van de wijs brengen door wat hossende Brazilianen. Zouden ijskoud de beker komen ophalen als het Brazilie - Duitsland wordt. Voetballend en mentaal superieur in 2014.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 oktober 2013, 16:14 uur
Chungking schreef:
Brazilë zal ver geraken maar wereldkampioen worden ze NIET - daarvoor is hun diepe spits te matig, simpel.
Brazilë zal ver geraken maar wereldkampioen worden ze NIET - daarvoor is hun diepe spits te matig, simpel.
Ik vind 'matig' ongelukkig gekozen. Ik ben ook geen fan van Fred, maar hij scoort er wel op los in de Braziliaanse competitie en ook zijn gemiddelde in het nationale elftal is 'zoals het hoort'. Vijf uit vijf tijdens de Confederations Cup bovendien. Alsof Kruse, Klose en Gomez zo goed kunnen voetballen?
Pato en Robinho hebben het niet (voldoende) waargemaakt. Robinho is ook niet zo heel erg goed als diepe spits. Luis Fabiano zie ik niet als een serieuze optie, Vagner Love is ook te beperkt. De tijden dat Brazilië goede spitsen in overvloed had (Amoroso bijv.) zijn nu eenmaal voorbij.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 oktober 2013, 17:12 uur
Maar of hij nou beter is dan Fred, ik weet het niet. Nu is hij in grootse vorm, maar dat viel voorheen ook wel mee.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 17:24 uur
Fred is idd wel ok en speelde goed in de confederations cup, maar het is geen wereldtopper als een RVP, Falcao, Ibrahimovic,... of de spitsen die ze vroeger hadden. Van het type dat met een klasseflits de wedstrijd kan beslissen. En ik heb het gevoel dat dit team en met de speelstijl van Scolari wel zo iemand wel nodig heeft, nu is het vooral hopen op Neymar.
Misschien heb ik het verkeerd maar ik wil wel eens zien hoe Fred het ervan afbrengt wanneer het echt om de knikkers gaat... Niet scoren in de eerste matchen, en het publiek gaat meteen morren, let maar op.
Misschien heb ik het verkeerd maar ik wil wel eens zien hoe Fred het ervan afbrengt wanneer het echt om de knikkers gaat... Niet scoren in de eerste matchen, en het publiek gaat meteen morren, let maar op.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 17:49 uur
ah Spanje wordt wel weer wereldkampioen 
edit: winnende goal van Iniesta in de 88ste minuut !!!

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 18:40 uur
Chungking schreef:
Voor de confederations cup liep er niemand hoog op met Brazilië, en nu zijn ze opeens topfavoriet?
Voor de confederations cup liep er niemand hoog op met Brazilië, en nu zijn ze opeens topfavoriet?
Ik riep het al ver voor die finale.

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 20:03 uur
jassn schreef:

Ik mag hopen dat het complete elftal van de Spanjaarden na elke wedstrijd streng wordt gecontroleerd op doping. Dat ze dan in ieder geval op tijd, tijdens het toernooi, nog kunnen worden geschorst.
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 21:23 uur
Dat verhaal van dat dopinggebruik is nog niet zo heel erg oud. Maar het verklaart wel veel, natuurlijk 

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 21:28 uur
musician schreef:
Dat verhaal van dat dopinggebruik is nog niet zo heel erg oud. Maar het verklaart wel veel, natuurlijk
Heb jij wel regelmatig je plasje ingeleverd dan en je baas keurig laten weten wat jouw whereabouts waren?
0
geplaatst: 18 oktober 2013, 21:36 uur
Stijn_Slayer schreef:
Maar of hij nou beter is dan Fred, ik weet het niet. Nu is hij in grootse vorm, maar dat viel voorheen ook wel mee.
Ach, hij hoeft maar een maand in vorm te zijn. De iets oudere users herinneren zich vast Toto Schilaci nog wel. Die is in zijn leven maar 1 maand in vorm geweest geloof ik, maar wel precies tijdens het WK...
Zit zijn statistieken na te kijken: 7 interlandgoals in zijn carriere, waarvan 6 op het WK in 1990.

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 21:37 uur
Mjuman schreef:
Heb jij wel regelmatig je plasje ingeleverd dan en je baas keurig laten weten wat jouw whereabouts waren?
Neuh, maar bij mijn sportprestaties waren dan ook geen plasjes en controles nodig....

0
geplaatst: 18 oktober 2013, 21:50 uur
herman schreef:
Ach, hij hoeft maar een maand in vorm te zijn. De iets oudere users herinneren zich vast Toto Schilaci nog wel. Die is in zijn leven maar 1 maand in vorm geweest geloof ik, maar wel precies tijdens het WK...
Zit zijn statistieken na te kijken: 7 interlandgoals in zijn carriere, waarvan 6 op het WK in 1990.

Of wat te denken van Oleg Salenko, ken je die nog? Acht interlands, zes goals. Allen op het WK 1994 waarvan 5 tegen Kameroen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.