Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 17:14 uur
Vermakelijk middagje Eredivisie toch wel weer. Als Groningen Vitesse op een gelijkspel kan houden blijft Twente nog aan kop ook. Ik kijk er niet eens meer van op 

0
Hendrik68
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:24 uur
Wat was het mooi geweest als het ook nog 2-3 was geworden. Maar prima teruggekomen, ik kan hier prima mee leven. 2-3 was ook te mooi om waar te zijn. Wel heel apart dat een goal meer of minder het verschil maakt tussen de eerste en de 7e plek.
0
Martial
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:40 uur
musician schreef:
Ik weet wel één ding: als ik op mijn werk zo presteerde als wat er vanmiddag in de Kuip door die zogenaamde voetballers werd gedaan, lag ik er gewoon uit. Wat een wanprestatie.
Pelle maar gelijk voor 10 wedstrijden schorsen en aanvoerdersband weer ontnemen. Het slechtst denkbare voorbeeld dat kan worden gegeven werd door hem geëtaleerd.
Ik weet wel één ding: als ik op mijn werk zo presteerde als wat er vanmiddag in de Kuip door die zogenaamde voetballers werd gedaan, lag ik er gewoon uit. Wat een wanprestatie.
Pelle maar gelijk voor 10 wedstrijden schorsen en aanvoerdersband weer ontnemen. Het slechtst denkbare voorbeeld dat kan worden gegeven werd door hem geëtaleerd.
Je drukt het nog netjes uit van de wanprestatie die vanmiddag geleverd werd door Feyenoord, heb jij nog mazzel gehad dat je niet live bij de wedstrijd aanwezig zoals ik en het had zo mooi kunnen beginnen als Pelle nota bene binnen de minuut! zijn vizier wat meer op scherp had gehad door nu voorlangs te schieten had het al 1-0 kunnen staan en ja om er is een cliché in te gooien dan speel je toch mooi een andere wedstrijd

Vooral een tegen zich zelf voetballend Feyenoord gezien waarbij maar weinig lukte en ja als Pelle niet thuis geeft... want verder scorend vermogen is er nauwelijks in deze ploeg te bespeuren helaas + dat dit elftal niet met druk om kan gaan en vind ik ze vooral niets dan maar ook niets uitstralen en tegenstanders kunnen maar schieten op goal en Feyenoord staat erbij en kijkt er naar.
En dan nog die domme rode kaart van onze aanvoerder, dat je gefrustreerd bent dat niets lukt, kan ik begrijpen maar dan zo'n kopstootbeweging maken zo ongelofelijk dom dat kost hem sowieso een paar wedstrijden en hoe Feyenoord acteert zonder Pelle weten we wel na de wedstrijd van Heerenveen vorig seizoen.
Feyenoord gaat overigens Pelle straffen nav zijn rode kaart ach die paar duizend euro zal Pelle niet voelen
Armenteros
zal waarschijnlijk wel als spits gaan fungeren de komende weken denk ik, op rechts is het sowieso complete bagger wat deze Armenteros brengt, wat een nutteloze aankoop is dit toch.En zo blijkt er wekelijks genoeg gespreksstof te zijn over deze knotsgekke maar vooral kwaliteitsloze competitie die van een ongekend droeftoeter niveau is.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:38 uur
Martial schreef:
Je drukt het nog netjes uit van de wanprestatie die vanmiddag geleverd werd door Feyenoord, heb jij nog mazzel gehad dat je niet live bij de wedstrijd aanwezig zoals ik (...).
Je drukt het nog netjes uit van de wanprestatie die vanmiddag geleverd werd door Feyenoord, heb jij nog mazzel gehad dat je niet live bij de wedstrijd aanwezig zoals ik (...).
Ik heb oprecht medelijden met je, ik weet uit ervaring dat dergelijke wedstrijden een martelgang zijn voor de supporters in De Kuip.
Ik weet niet wat er aan de hand is met die spelers en ik weet ook niet goed (meer) wat je er mee moet doen.
Uithuilen en opnieuw beginnen lijkt het enige alternatief. Er is in praktische zin ook niet veel anders te verzinnen, voor duurbetaalde profs. Misschien is het psychologisch gezien toch ook niet handig om eens een tijdje met het tweede elftal te gaan spelen of het beloftenteam. Of de A1. Slechter dan wat er nu wordt gepresteerd kan gewoon niet.
Toen ik nog in L. woonde en wel met grote regelmaat naar De Kuip ging haalde ik bij dit soort wedstrijden ook het einde niet meer. Hoewel ik trouwens heel wat heb meegemaakt, moet ik daarbij gelijk zeggen dat ik zelden zo'n slechte prestatie heb gezien. In '77 of daaromtrent was het ooit ook eens heel droevig. Maar toen werd nog wel eens de beurs getrokken voor nieuwe spelers.
Ik hoorde dat eerder (deze week) Armenteros uit woede (ergens over) een bidon met water naar Ronald Koeman zou hebben gegooid. Dat soort zaken geven niet aan dat daar alles goed zit.
Je begint je dan werkelijk af te vragen met wie je in De Kuip aan het werken bent.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:49 uur
musician schreef:
Ik hoorde dat eerder (deze week) Armenteros uit woede (ergens over) een bidon met water naar Ronald Koeman zou hebben gegooid. Dat soort zaken geven niet aan dat daar alles goed zit.
Je begint je dan werkelijk af te vragen met wie je in De Kuip aan het werken bent.
Het is nog erger: de aanvoerder en de man die vandaag weer over de schreef ging, gooide afgelopen woensdag een bidon naar Koeman.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:53 uur
Wanprestatie? Uithuilen?
Mensen trappen nogal eens in de 'outcome bias', net als bij Ajax in de Champions League. Volgens mij gingen de kansen er gewoon niet in. Dan ook wel in een dusdanige mate dat pech niet meer van toepassing is. Hoewel tot aan dat element je niet kan zeggen dat het slecht ging. Misschien bij aankomende training maar gewoon ouderwets één-tweetje-afmaken?
Mensen trappen nogal eens in de 'outcome bias', net als bij Ajax in de Champions League. Volgens mij gingen de kansen er gewoon niet in. Dan ook wel in een dusdanige mate dat pech niet meer van toepassing is. Hoewel tot aan dat element je niet kan zeggen dat het slecht ging. Misschien bij aankomende training maar gewoon ouderwets één-tweetje-afmaken?
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:56 uur
Ja, ongelofelijk. Wat speelde ze slecht zeg de 2de helft. De eerste 20/25 minuten en de laatste minuten voor rust na de goal van Heracles speelde ze best aardig maar wat ze de 2de helft lieten zien was echt schandalig slecht. Pelle was natuurlijk fantastisch vorig jaar maar vandaag gewoon dramatisch, geen bal vastgehouden of klaargelegd voor een ander en als dieptepunt moest meneer nog even zijn frustraties er uit gooien. Goed voorbeeld als aanvoerder...
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:17 uur
jasper1991 schreef:
Wanprestatie? Uithuilen?
Wanprestatie? Uithuilen?
Ik vergiste mij inderdaad, het kan uiteraard nog erger namelijk bij Ajax, nu je het er over hebt.
Als er nog ergens geld zit (o.a. uit de Championsleague) is het daar, maar de wanprestaties zijn naar verhouding nog veel groter. Het feit dát er geen kansen ingaan spreekt op zich al boekdelen en dat ze niet meer in staat zijn om over een club als RKC heen te walsen is natuurlijk ook dramatisch.
Het erge is, dat Frank De Boer desalniettemin een geweldig en verbeterd Ajax ziet (het gaat wekelijks vooruit als je hem mag geloven) en dat het puntenverlies alleen maar komt door wat pech. Gelukkig ken ik ook wat mensen die de Arena voortijdig verlaten (het blijft hier Amsterdam aan Zee) en ook niet meer weten waarom ze nog eigenlijk een seizoenkaart kopen.
De tijden dat Ajaxieden echt goede wedstrijden hebben gezien in Amsterdam is zolang geleden dat ze ook niet meer kunnen opdissen wanneer dat is geweest. Dan komen er opeens doelpunten van Marco van Basten in de verhalen weer eens voorbij en dat is volgens mij ook al weer eventjes geleden.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:27 uur
Onheilspellend schreef:
Het is nog erger: de aanvoerder en de man die vandaag weer over de schreef ging, gooide afgelopen woensdag een bidon naar Koeman.
(quote)
Volgens Koeman zelf was dat niet waar, Armenteros en Pelle hadden ruzie. Hij maakte er ook nog een grapje over dat als hij wel naar hem was gegaan hij deze wel goed had terug gegooid.
Maar goed, dat soort dingen gebeuren elke week bij elke club.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 00:00 uur
vigil schreef:
Volgens Koeman zelf was dat niet waar, Armenteros en Pelle hadden ruzie. Hij maakte er ook nog een grapje over dat als hij wel naar hem was gegaan hij deze wel goed had terug gegooid.
(quote)
Ja oké, we zijn er niet bij geweest, maar een coach zal zoiets ook niet snel toegeven.. Ik vind het ook niet zo belangrijk of zo'n ding is gegooid en ook zeker niet onwaarschijnlijk, maar duidelijk is in ieder geval is dat er een aantal figuren binnen de selectie nogal gefrustreerd rondlopen. Ben benieuwd wat dat 'aanpakken van Pelle door de club' inhoudt waar Koeman het over had.. Zal wel weinig voorstellen.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 12:02 uur
Onheilspellend schreef:
Ben benieuwd wat dat 'aanpakken van Pelle door de club' inhoudt waar Koeman het over had.. Zal wel weinig voorstellen.
Ben benieuwd wat dat 'aanpakken van Pelle door de club' inhoudt waar Koeman het over had.. Zal wel weinig voorstellen.
Het is reeds bekend gemaakt: Pellè mag een week geen gel in.
Zware straf dus.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 12:09 uur
Nicolage Rico schreef:
Zware straf dus.
(quote)
Zware straf dus.
Die zet dus geen stap meer voor de club. Wordt dan nog een zwaar seizoen voor Feyenoord en ze kunnen hem dan beter in de winterstop verkopen.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 12:44 uur
We kunnen beter de hele eredivisie in de winterstop verkopen. Misschien komen we dan nog een beetje uit die crisis. Slaan we wellicht nog twee vliegen in één klap: We zijn dan af van de sportieve crisis en de economische crisis.
Gaan we lekker met zijn allen schaatsen kijken, dat kunnen we ten minste nog een beetje.
Gaan we lekker met zijn allen schaatsen kijken, dat kunnen we ten minste nog een beetje.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 13:34 uur
He$$el_01 schreef:
We kunnen beter de hele eredivisie in de winterstop verkopen.
We kunnen beter de hele eredivisie in de winterstop verkopen.
De Speld heeft een betere oplossing:
KNVB wijst FC Twente aan als interim-koploper | De Speld
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 15:34 uur
He$$el_01 schreef:
We kunnen beter de hele eredivisie in de winterstop verkopen. Misschien komen we dan nog een beetje uit die crisis. Slaan we wellicht nog twee vliegen in één klap: We zijn dan af van de sportieve crisis en de economische crisis.
Hoeveel denk je dat men voor de Eredivisie gaat geven? We kunnen beter de hele eredivisie in de winterstop verkopen. Misschien komen we dan nog een beetje uit die crisis. Slaan we wellicht nog twee vliegen in één klap: We zijn dan af van de sportieve crisis en de economische crisis.

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 15:51 uur
Twee a drie overbodige straaljagers moeten er toch wel inzitten.
0
Martial
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:01 uur
musician schreef:
Ik heb oprecht medelijden met je, ik weet uit ervaring dat dergelijke wedstrijden een martelgang zijn voor de supporters in De Kuip.
(quote)
Nou medelijden hoeft nu ook weer niet natuurlijk beste musician
er zijn ergere dingen in het leven dan een wedstrijdje verliezen, maar het was wel een onverwachte nederlaag, maar woensdag tegen HSV Hoek zitten we er gewoon weer, gelijk is kijken hoe Koeman het gaat oplossen zonder Pelle in de spits.Pelle dus 3 wedstrijden geschorst + een behoorlijke boete van Feyenoord kant en waarom die Pelle nou zo gefrustreerd rondloopt de laatste weken blijft gissen dat moet via gesprekken toch wel op te lossen zijn over het hoe en waarom?
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 18:39 uur
Ik begrijp er ook helemaal niets van, van dat gefrustreerde.
Hij heeft een geweldig moyenne, iedereen draagt hem op handen, is nu al opgenomen in het Feyenoord museum, mag mooie jongen in reclames spelen en er is niets aan de hand als hij niet eens scoort. Ik bedoel, dat is ook begrijpelijk.
Zouden het vedette neigingen zijn?
Ik blijf de aanpak van zo'n wedstrijd dom vinden. Zeker als je weet dat je bij winst bovenaan staat. Vanuit een gesloten achterlinie is het gewoon een kwestie van afwachten tot er gaatjes vallen bij de tegenstander. Hoe moeilijk kan Heracles zijn? Het is misschien wat aan de laffe kant maar het gaat om de punten en de degelijkheid. Vol op de aanval en tegelijkertijd kwetsbaar zijn in de achterhoede is natuurlijk vragen om problemen.
Als je inderdaad in de eerste minuut scoort, loopt zo'n wedstrijd natuurlijk anders. Omdat hij kon scoren, en de wedstrijd daarna volledig anders loopt, zal hij met die wetenschap daar waarschijnlijk zo gefrustreerd van zijn geraakt.
Toch tijd voor een groepsgesprek, anders krijg je dit natuurlijk elke wedstrijd. Ik kan mij trouwens nog herinneren dat er wel vaker minder intelligente spitsen rondliepen (ik noem alleen Nico Jansen) die ook grossierden in frustraties, domme overtredingen en rode kaarten.
Maar Pelle lijkt mij iets intelligenter, dus vandaar ook wel enig verwondering.
Hij heeft een geweldig moyenne, iedereen draagt hem op handen, is nu al opgenomen in het Feyenoord museum, mag mooie jongen in reclames spelen en er is niets aan de hand als hij niet eens scoort. Ik bedoel, dat is ook begrijpelijk.
Zouden het vedette neigingen zijn?
Ik blijf de aanpak van zo'n wedstrijd dom vinden. Zeker als je weet dat je bij winst bovenaan staat. Vanuit een gesloten achterlinie is het gewoon een kwestie van afwachten tot er gaatjes vallen bij de tegenstander. Hoe moeilijk kan Heracles zijn? Het is misschien wat aan de laffe kant maar het gaat om de punten en de degelijkheid. Vol op de aanval en tegelijkertijd kwetsbaar zijn in de achterhoede is natuurlijk vragen om problemen.
Als je inderdaad in de eerste minuut scoort, loopt zo'n wedstrijd natuurlijk anders. Omdat hij kon scoren, en de wedstrijd daarna volledig anders loopt, zal hij met die wetenschap daar waarschijnlijk zo gefrustreerd van zijn geraakt.
Toch tijd voor een groepsgesprek, anders krijg je dit natuurlijk elke wedstrijd. Ik kan mij trouwens nog herinneren dat er wel vaker minder intelligente spitsen rondliepen (ik noem alleen Nico Jansen) die ook grossierden in frustraties, domme overtredingen en rode kaarten.
Maar Pelle lijkt mij iets intelligenter, dus vandaar ook wel enig verwondering.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:27 uur
Het is eerder zijn temperament. Hij wil winnen, goed spelen, scoren. Als dat niet lukt, irriteert hij zich mateloos. Toch een zwakte.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:33 uur
Tsja mijn Britse collega en aanhanger van Championship-middenmoter Brighton & Hove Albion was gisteren in de Kuip gaan kijken en was tot de conclusie gekomen dat zijn club waarschijnlijk van Feyenoord zou winnen en ik ben bang dat hij gelijk heeft 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 20:50 uur
In Brighton and Hove misschien een gelijkspel, in De Kuip normaal gesproken een vrij eenvoudige overwinning voor Feyenoord. 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 22:22 uur
Onheilspellend schreef:
In Brighton and Hove misschien een gelijkspel, in De Kuip normaal gesproken een vrij eenvoudige overwinning voor Feyenoord.
Zoals Feyenoord de laatste weken speelt, zou ik er niet vanuit gaan. Het niveau is echt bedroevend.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 22:41 uur
Ja ach, ik vond Feyenoord in Deventer en Arnhem helemaal niet zo slecht spelen eerder deze maand. Als je het dan toch over de vorm van de laatste weken hebt: Brighton & Hove Albion haalde 2 punten uit de laatste drie wedstrijden in The Championship (althans met nu nog een paar min. te spelen staan ze 1-1 thuis en zo te zien loopt het voor geen meter, gebaseerd op het laatste kwartier). Zeker thuis zou Feyenoord er 8 vd 10 keer gewoon van winnen.
Edit: afgelopen. 1-1 gebleven.
Edit: afgelopen. 1-1 gebleven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.