Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 20:10 uur
Had Roda afgelopen weekend niet nipt van PSV gewonnen? Nu gaat het geloof ik iets minder nipt...
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 21:33 uur
Ondanks ik Feyenoord - Hoek een leuke wedstrijd vind om naar te kijken, kan ik niet echt genieten van het idee dat het om een inferieure tegenstander gaat.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:04 uur
Ach, denk aan PSV of FC Utrecht en bedenk dat het niet veel slechter kan. Zojuist 2-0, dus dat wordt uitvoetballen. 
AZ heeft trouwens laten zien hoe het moet, 7-0, en dat terwijl zij tegen een Eerste Divisie-club moesten!
P.S. Mjuman blijft vooralsnog angstvallig stil in dit topic de afgelopen dagen. Heeft dat te maken met PSV of is dat onderdeel van je rehabilitatieproces?

AZ heeft trouwens laten zien hoe het moet, 7-0, en dat terwijl zij tegen een Eerste Divisie-club moesten!
P.S. Mjuman blijft vooralsnog angstvallig stil in dit topic de afgelopen dagen. Heeft dat te maken met PSV of is dat onderdeel van je rehabilitatieproces?

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:24 uur
God, gaan we dat krijgen....
Goed, het staat dan inmiddels 3 - 0 voor Feyenoord.
Ik geloof niet dat er iemand is die ook maar enigszins positief kan oordelen over z'n eigen favoriete Nederlandse voetbalclub in de afgelopen maanden, dus dat zal dan ook gelden voor Mjuman.
Net zo goed, als dat ook Ajax geen schim meer is van wat het ooit geweest is, als ergens het verval zichtbaar is, dan is het daar.
Maar goed, ik heb zelf ook helemaal niet veel meer om nog over op te scheppen. Gelukkig wordt er nog gewonnen van Hoek.
Het wedstrijdniveau in de eredivisie van alle wedstrijden is bedroevend, de resultaten schrikbarend.
We zullen er voorlopig mee moeten leren leven.
Goed, het staat dan inmiddels 3 - 0 voor Feyenoord.
Ik geloof niet dat er iemand is die ook maar enigszins positief kan oordelen over z'n eigen favoriete Nederlandse voetbalclub in de afgelopen maanden, dus dat zal dan ook gelden voor Mjuman.
Net zo goed, als dat ook Ajax geen schim meer is van wat het ooit geweest is, als ergens het verval zichtbaar is, dan is het daar.
Maar goed, ik heb zelf ook helemaal niet veel meer om nog over op te scheppen. Gelukkig wordt er nog gewonnen van Hoek.
Het wedstrijdniveau in de eredivisie van alle wedstrijden is bedroevend, de resultaten schrikbarend.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:24 uur
chevy93 schreef:
Ach, denk aan PSV of FC Utrecht en bedenk dat het niet veel slechter kan. Zojuist 2-0, dus dat wordt uitvoetballen.
Het mogen duidelijk zijn dat Te Vrede dit weekend in de spits moet staan. Hij is iedere keer gevaarlijk als hij de bal toe getrapt krijgt. Het is alleen dat de keeper (De Jongen?) het zo goed doet en dat Armenteros een prutser is. Schaken is trouwens echt dra-ma-tisch.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:29 uur
musician schreef:
PEC, Cambuur, GAE, Groningen, Roda. Volgens mij genoeg clubs die naar of zelfs boven verwachting presteren.Ik geloof niet dat er iemand is die ook maar enigszins positief kan oordelen over z'n eigen favoriete Nederlandse voetbalclub in de afgelopen maanden, dus dat zal dan ook gelden voor Mjuman.
En geloof het of niet, maar Feyenoord heeft slechts één punt minder dan vorig jaar na 11 wedstrijden. Heerenveen heeft bij winst één punt meer dan vorig jaar. AZ heeft zelfs 7 punten meer, evenals Groningen. Ook NAC doet het beter.
PEC had 8 punten, tot nu toe al 18 (vorig jaar hadden ze na 20 speelronden slechts 19 punten!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:31 uur
Maar dat zijn clubs die anders al helemaal niets voorstelden.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 22:31 uur
Staat nu trouwens 1-1 met nog een paar minuten tot de verlenging.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:04 uur
musician schreef:
Daar heb ik weinig aan toe te voegen. Mijn relatief zwijgen hier is veelzeggend. Vorig week was ik gewoon verbijsterd door het NL onvermogen in den vreemde - Ajax én PSV, al kon PSV nog wel het excuus aanvoeren dat het in bizar spookstadion moest spelen.
Ik hoop niet dat Philip Cocu vanavond op z'n Boeriaans heeft gezegd dat ie goed spel heeft gezien. Wellicht zit er een gedachte achter - te veel wedstrijden midweeks is slecht, oid.
En tegen Sjef wil ik wel zeggen: blijf hopen jongen; het is nou eenmaal moeilijk om een ouwe hond nieuwe kunstjes te leren.
En vanavond was ik eerder gezegd meer bezig met de Mercury Award - helaas alleen op de Britse commerciële zenders - de uitslag moet ondertussen wel bekend zijn

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:19 uur
chevy93 schreef:
Ach, denk aan PSV of FC Utrecht en bedenk dat het niet veel slechter kan.
Ach, denk aan PSV of FC Utrecht en bedenk dat het niet veel slechter kan.
Ja FCUtrecht was weer dramatisch gisteren. Eerst Luxemburg en gisteren bijna door Nederlandse amateurs eruit. Een enorme waslijst aan blessures maar dat mag in dergelijke potten geen excuus zijn. Hopen op betere tijden en intussen wel het cluppie blijven steunen.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:22 uur
Mjuman schreef:
Ik hoop niet dat Philip Cocu vanavond op z'n Boeriaans heeft gezegd dat ie goed spel heeft gezien.
Ik hoop niet dat Philip Cocu vanavond op z'n Boeriaans heeft gezegd dat ie goed spel heeft gezien.
Heeft ie inderdaad WEL gezegd. Hij ziet progressie.

0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:34 uur
Running On Empty schreef:
Ja FCUtrecht was weer dramatisch gisteren. Eerst Luxemburg en gisteren bijna door Nederlandse amateurs eruit. Een enorme waslijst aan blessures maar dat mag in dergelijke potten geen excuus zijn. Hopen op betere tijden en intussen wel het cluppie blijven steunen.
(quote)
Een hoop blessures helpt natuurlijk niet mee, maar nog teleurstellender is het feit hoe Wouters erop inspeelt. Dan kun je niet over Ayoub beschikken, oké jammer, maar dan zet je verdediger Heerings, die voetballend 0,0 toevoegt op de positie voor de defensie, waardoor je amper aan het voetballen komt. Tegen amateurs nota bene waar je het spel tegen moet maken.
Dan vraag ik me serieus af met wat voor een instelling en visie je naar Werkendam afreist (waar je ook nog eens te laat arriveert door een file
)
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:38 uur
Ach ja die file kan gebeuren. Ze hadden weer een belachelijke autocombi in elkaar gezet zodat supporters eerst tussen half 7 en 7 uur hun kaarten konden oppikken bij het stadion om vervolgens achter aan de file aan te sluiten terwijl de wedstrijd om 8 uur zou beginnen. Ik heb me er trouwens ook over verbaasd dat ze bij Ajax gisteren 19 bussen van een amateurclub allemaal in het uitvak hebben gestouwd.
Van de tactiek van Utrecht gisteren heb ik ook helemaal niets begrepen. Hopen dat Duplan en Sarota snel terugkomen.
Van de tactiek van Utrecht gisteren heb ik ook helemaal niets begrepen. Hopen dat Duplan en Sarota snel terugkomen.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:41 uur
Ach ja die file kan gebeuren.
Van de tactiek gisteren heb ik ook helemaal niets begrepen.
Hopen dat Duplan en Sarota snel terugkomen.
Ach ja die file kan gebeuren.
Van de tactiek gisteren heb ik ook helemaal niets begrepen.
Hopen dat Duplan en Sarota snel terugkomen.
Dat klopt wel, maar het is niet zo dat het een enorme verrassing was dat er vanuit Utrecht naar Brabant een file zou staan.
Nu Martensson er tot de winterstop uitligt, wordt het nog noodzakelijker dat Sarota en Duplan terugkeren. Vooral van Sarota verwacht ik dat hij de tweede seizoenshelft een boost kan geven aan dit zoekende elftal.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:48 uur
Onheilspellend schreef:
Nu Martensson er tot de winterstop uitligt, wordt het nog noodzakelijker dat Sarota en Duplan terugkeren. Vooral van Sarota verwacht ik dat hij de tweede seizoenshelft een boost kan geven aan dit zoekende elftal.
Vorig seizoen stond Heerenveen met de Kerst op degraderen en ze haalden de play offs nog. Alles is nog mogelijk en zeker dit seizoen want de verschillen zijn enorm klein. Hopelijk gaat Wouters nog wel meer aanvallend spelen en lozen ze Mulenga in de winterstop. Misschien een andere spits erbij halen maar er is geen geld.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 23:51 uur
Ik heb het idee dat Mulenga helemaal niet weg wil in de winterstop. Als er al wat belangstelling is, zal hij er wel niet voor open staan of dergelijke eisen stellen dat clubs afhaken. Zodat hij uiteindelijk in de zomer transfervrij de deur uit kan lopen.
Vooral gebaseerd op gevoel, maar zo zal het gaan, voorspel ik.
Vooral gebaseerd op gevoel, maar zo zal het gaan, voorspel ik.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 01:36 uur
Gerrit dan toch een beetje los met twee goals en twee assists.
0
Martial
geplaatst: 31 oktober 2013, 08:49 uur
Kill_illuminati schreef:
Ondanks ik Feyenoord - Hoek een leuke wedstrijd vind om naar te kijken, kan ik niet echt genieten van het idee dat het om een inferieure tegenstander gaat.
Nou leuke wedstrijd?
Zat zelf in de Kuip gisteravond, maar de 1e helft was van een bedroevend niveau wat Feyenoord liet zien weliswaar met voornamelijk het 2e garnituur dat mocht opdraven, maar dan is ook gelijk weer duidelijk waarom sommige op de bank zitten, tekenent was wel weer dat ze een eigen doelpunt nodig hadden van Hoek om op voorsprong te komen

Alle respect trouwens voor Hoek dat zich kranig weerde en had ze wel een doelpuntje gegund voor de meegereisde supporters die waarschijnlijk de avond van hun leven beleefde?
Armenteros in de spits is net zoals op rechts een verschrikking, wat een nutteloze aankoop is dit toch, zijn opvolger Te Vrede deed het iets beter ook daar heb ik eigenlijk geen hoge pet van op maar ja ........
Schaken is echt over the hill en Manu rent en vliegt maar als een kip zonder kop over het veld en lijkt vooral het overzicht te missen.
Bakkal komt er voorzichtig aan al zit hij nog ver onder z'n vorm van 2 jaar geleden toen hij voor Feyenoord speelde.
Zondag naar Cambuur wat waarschijnlijk een zeer lastig karwei gaat worden dus reken maar weer op puntenverlies dan kan het alleen maar meevallen

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 10:38 uur
Bakkal heeft nog zo´n 5 kilo te gaan... Dat kan echt niet. Als hij fit was geweest had hij zondag op z´n dooie gemak die kans afgemaakt - wat nu eigenlijk geen kans werd door zijn traag handelen.
Armenteros vind ik niet heel slecht. Hij is balvast, doet zo nu en dan nog iets leuks met de bal. Hij is geen geweldenaar, verliest vaak de bal - maar dat mag best als aanvaller. Het kan allemaal beter, maar Schaken is dat op dit moment ook niet. Gelukkig hebben we Boëtius nog. Al mag hij onderhand zijn vorm terug krijgen. Gisteren ook nauwelijks gezien.
En Verhoek... daar hebben we het maar niet over.
Op 10 zou ik Goossens weleens zien willen spelen.
Armenteros vind ik niet heel slecht. Hij is balvast, doet zo nu en dan nog iets leuks met de bal. Hij is geen geweldenaar, verliest vaak de bal - maar dat mag best als aanvaller. Het kan allemaal beter, maar Schaken is dat op dit moment ook niet. Gelukkig hebben we Boëtius nog. Al mag hij onderhand zijn vorm terug krijgen. Gisteren ook nauwelijks gezien.

En Verhoek... daar hebben we het maar niet over.
Op 10 zou ik Goossens weleens zien willen spelen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 10:43 uur
Goossens heeft een goede trap, maar niet het overzicht en de handelingssnelheid voor die positie. Al kun je dat eigenlijk van de alternatieven ook wel zeggen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 11:37 uur
Ach ja.. Ajax had ook een verlenging nodig om in de Arena te winnen van Volendam. Verder een 0-0 tegen RKC en nog een hele hoop wanvertoningen. Ja FCUtrecht was weer dramatisch gisteren. Eerst Luxemburg en gisteren bijna door Nederlandse amateurs eruit. Een enorme waslijst aan blessures maar dat mag in dergelijke potten geen excuus zijn. Hopen op betere tijden en intussen wel het cluppie blijven steunen.
Niettemin staan ze gedeeld 1e.

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 12:13 uur
Voetbal is meer dan cijfertjes, Sjef. Het wordt nu toch echt een keer tijd dat je dat ook gaat inzien.
Punten worden er per wedstrijd verdeeld, dus iedereen komt uiteindelijk wel aan punten. Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat natuurlijk om het vertoonde spel. Daar zijn geen statistieken van, dus in je beleving bestaat het misschien niet.
Maar elke beetje liefhebber van voetballen trekt zich de haren uit het hoofd van het niveau dat er op de Nederlandse velden wordt vertoond de laatste tijd. Het glijdt af naar ontwikkelingslanden niveau, we hadden het er al eerder over dat er in Europees verband ook niets meer wordt gepresteerd.
Dus flikker de stand van de eredivisie maar uit het raam en wat er sinds 1922 allemaal is gebeurd, interesseert mij niks. Laten ze eerst maar eens beter gaan voetballen, in het algemeen. Dan kijken we daarna wel weer verder.
Punten worden er per wedstrijd verdeeld, dus iedereen komt uiteindelijk wel aan punten. Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat natuurlijk om het vertoonde spel. Daar zijn geen statistieken van, dus in je beleving bestaat het misschien niet.
Maar elke beetje liefhebber van voetballen trekt zich de haren uit het hoofd van het niveau dat er op de Nederlandse velden wordt vertoond de laatste tijd. Het glijdt af naar ontwikkelingslanden niveau, we hadden het er al eerder over dat er in Europees verband ook niets meer wordt gepresteerd.
Dus flikker de stand van de eredivisie maar uit het raam en wat er sinds 1922 allemaal is gebeurd, interesseert mij niks. Laten ze eerst maar eens beter gaan voetballen, in het algemeen. Dan kijken we daarna wel weer verder.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 12:51 uur
Onheilspellend schreef:
Goossens heeft een goede trap, maar niet het overzicht en de handelingssnelheid voor die positie. Al kun je dat eigenlijk van de alternatieven ook wel zeggen.
Precies. Ik denk dat je er meer aan hebt dan aan Immers. Die zelfs wat van z'n diepgang lijkt verloren.
Die traptechniek compenseert een heleboel. Daarnaast is zijn handelingssnelheid beter dan die van Immers.
Met z'n overzicht is niet veel mis.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 13:06 uur
Nicolage Rico schreef:
Precies. Ik denk dat je er meer aan hebt dan aan Immers. Die zelfs wat van z'n diepgang lijkt verloren.
Die traptechniek compenseert een heleboel. Daarnaast is zijn handelingssnelheid beter dan die van Immers.
(quote)
Het geeft vooral aan dat je problemen hebt op die positie. Ook Goossens is geen '10' en al helemaal niet voor het niveau dat Feyenoord nastreeft. Denk trouwens niet dat Koeman overweegt om zo te spelen; hij maakt hem dagelijks mee en zou al tijden een moord doen voor een speler die een beetje naar behoren die positie in weet te vullen.
Ben er zelf van overtuigd dat Goossens in de as van dit Feyenoord niets klaarspeelt.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 14:14 uur
Naar aanleiding van onderstaand artikel toch even DWDD van gisteravond terug gekeken en schrok toch wel van de manier waarop Ricksen overkwam. (Al) hard achteruit gegaan.
Fernando Ricksen battling Motor Neurone Disease | Mail Online - dailymail.co.uk
The heartbreaking moment when former Rangers defender Ricksen reveals his battle against Motor Neurone Disease on live TV.
This is the heartbreaking moment when former Rangers star Fernando Ricksen breaks down in tears after it is revealed he has been diagnosed with Motor Neurone Disease.
News surrounding the ex-Holland defender’s life-threatening condition only emerged on Wednesday night during a live news show on television in his homeland.
But remarkably, it was only when the presenter asked him why he was talking so slow that details became public for the first time.
Overcome by emotion, the footballer asks the author of his book to explain that he has been told by medical staff that he has Amyotrophic Lateral Sclerosis, which is also known as Lou Gehrig’s disease.
Writer Vincent de Vries explained how a month earlier the controversial footballer – renowned for his love of life, money and women - was diagnosed.
He will go back to hospital on Thursday for further check-ups to see just how far the illness has progressed.
It is understood the 37-year-old received the shock diagnosis after undergoing tests at a clinic near to his home in the Netherlands after feeling continually drained.
But last night he bravely told millions of viewers on the popular daily programme The World Keeps Turning that he has the highly progressive illness which can potentially kill in a matter of five years.
The hugely-popular footballer told he has ALS, a debilitating illness, characterized by progressive muscle atrophy that leads to difficulty in speaking and breathing.
This is the heartbreaking moment when former Rangers star Fernando Ricksen breaks down in tears after it is revealed he has been diagnosed with Motor Neurone Disease.
News surrounding the ex-Holland defender’s life-threatening condition only emerged on Wednesday night during a live news show on television in his homeland.
But remarkably, it was only when the presenter asked him why he was talking so slow that details became public for the first time.
Overcome by emotion, the footballer asks the author of his book to explain that he has been told by medical staff that he has Amyotrophic Lateral Sclerosis, which is also known as Lou Gehrig’s disease.
Writer Vincent de Vries explained how a month earlier the controversial footballer – renowned for his love of life, money and women - was diagnosed.
He will go back to hospital on Thursday for further check-ups to see just how far the illness has progressed.
It is understood the 37-year-old received the shock diagnosis after undergoing tests at a clinic near to his home in the Netherlands after feeling continually drained.
But last night he bravely told millions of viewers on the popular daily programme The World Keeps Turning that he has the highly progressive illness which can potentially kill in a matter of five years.
The hugely-popular footballer told he has ALS, a debilitating illness, characterized by progressive muscle atrophy that leads to difficulty in speaking and breathing.
Fernando Ricksen battling Motor Neurone Disease | Mail Online - dailymail.co.uk
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 14:34 uur
Onheilspellend schreef:
Het geeft vooral aan dat je problemen hebt op die positie. Ook Goossens is geen '10' en al helemaal niet voor het niveau dat Feyenoord nastreeft. Denk trouwens niet dat Koeman overweegt om zo te spelen; hij maakt hem dagelijks mee en zou al tijden een moord doen voor een speler die een beetje naar behoren die positie in weet te vullen.
Ben er zelf van overtuigd dat Goossens in de as van dit Feyenoord niets klaarspeelt.
(quote)
Dat snap ik, dat we op die positie geen waardige Feyenoordspeler hebben.
Vilhena dan, maar die raakt ook geen bal goed de laatste tijd. En gaat ten koste van het verdedigende blok op het middenveld en Clasie.
Denk dat Goossens - met z'n geweldige traptechniek - meer klaar speelt op 10 dan Immers.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 14:39 uur
Denk dat ze er beiden heel weinig van bakken, alleen dat het bij Goossens nog wat pijnlijker oogt omdat hij er ook nog eens zelden heeft gestaan. Maar denk je dat Koeman het überhaupt bereid is te proberen?
Wat dat betreft is het jammer voor Feyenoord dat ook Vilhena niet in goede doen is, want Vilhena in vorm is werkelijk superieur aan bovengenoemde middenmoot Eredivisie-spelers die van alles missen om een acceptabele '10' te kunnen zijn.
Wat dat betreft is het jammer voor Feyenoord dat ook Vilhena niet in goede doen is, want Vilhena in vorm is werkelijk superieur aan bovengenoemde middenmoot Eredivisie-spelers die van alles missen om een acceptabele '10' te kunnen zijn.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 15:57 uur
Dat denk ik zeker niet. Aangezien Immers zijn troetelbeertje is.
Dat is een understatement.
Maar dan zou je met Vormer naast Clasie moeten spelen. Ook verre van ideaal.
El Ahmadi mag - naast Bakkal - ook terugkomen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.