Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:11 uur
Onheilspellend schreef:
Naar aanleiding van onderstaand artikel toch even DWDD van gisteravond terug gekeken en schrok toch wel van de manier waarop Ricksen overkwam. (Al) hard achteruit gegaan.
Naar aanleiding van onderstaand artikel toch even DWDD van gisteravond terug gekeken en schrok toch wel van de manier waarop Ricksen overkwam. (Al) hard achteruit gegaan.
Naast alle gewone voetbalpraat is dit idd een bericht dat aandacht verdient. Respect voor de man die onder zulke omstandigheden zijn verhaal komt doen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:14 uur
Mjuman schreef:
Naast alle gewone voetbalpraat is dit idd een bericht dat aandacht verdient. Respect voor de man die onder zulke omstandigheden zijn verhaal komt doen.
(quote)
Dat zeker. Van Nieuwkerk leek er ook totaal door overvallen. Trouwens de eerste keer dat ik mij niet heb geërgerd aan Beau van Erven Dorens (die blijkbaar tafelheer was).
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:34 uur
Was erg indrukwekkend, inderdaad. Heel triest ook, hij had net z'n leven op de rit.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:36 uur
musician schreef:
Voetbal is meer dan cijfertjes, Sjef. Het wordt nu toch echt een keer tijd dat je dat ook gaat inzien.
Ik snap dat je als Feyenoorder de cijfertjes de afgelopen jaren liever aan de kant geschoven hebt.Voetbal is meer dan cijfertjes, Sjef. Het wordt nu toch echt een keer tijd dat je dat ook gaat inzien.
Ik zie Ajax liever kampioen worden met minder spel en minder punten, dan achter PSV te eindigen met een recordaantal doelpunten en een geweldige inhaalrace.
we hadden het er al eerder over dat er in Europees verband ook niets meer wordt gepresteerd.
Niet mee eens, zeker als ik kijk naar Ajax. Het opmerkelijke is juist dat Ajax Europees juist wél goed speelt. Als ze in de Eredivisie net zo spelen als tegen Milan en Celtic, wordt Ajax op dit moment met twee vingers in de neus kampioen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:53 uur
chevy93 schreef:
Als ze in de Eredivisie net zo spelen als tegen Milan en Celtic, wordt Ajax op dit moment met twee vingers in de neus kampioen.
Als ze in de Eredivisie net zo spelen als tegen Milan en Celtic, wordt Ajax op dit moment met twee vingers in de neus kampioen.
Ben jij bakker of zo Sjef - dit is echt superbruin wat je nu ervan bakt.
Als er één wedstrijd is die symptomatisch voor het uitermate zwakke spel van Ajax is het juist die tegen Celtic. Mjuman zal het even voor je uitleggen: bij voetbal gaat het erom de bal in het netje van de tegenstander te krijgen (met voet of hoofd; de rest telt niet). Balbezit en oprukken tot de 16 m en daar stuiten op een verdediging die speelt als een stel handballers, dat telt niet.
"Uit vorm zijnde" of (eigenlijk) matige buitenspelers en spitsen zorgen ervoor dat door overslaan van het middenveld - net zoals de tegenstander dat doet - het middenveld niet meer meedoet. Doet het middenveld wel mee, wordt er een soort van safe schuifie-schuifie gespeeld. Ajax ontbeert op dit moment de creativiteit en kwaliteit om een tegenstander kapot te spelen. Iemand als Eriksen wordt nu node gemist, net als een echte balvaste spits, of een notoire lastpak.
Het voetbal van Ajax is op dit moment echt niet om aan te gluren.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:00 uur
Mjuman schreef:
Als er één wedstrijd is die symptomatisch voor het uitermate zwakke spel van Ajax is het juist die tegen Celtic. Mjuman zal het even voor je uitleggen: bij voetbal gaat het erom de bal in het netje van de tegenstander te krijgen (met voet of hoofd; de rest telt niet).
Maar ik heb net geleerd dat het gaat om het vertoonde spel. En je mag toch ook met je borst scoren, of je knieën? Eigenlijk alles behalve je armen. Jeetje, wat is dit een verwarrend spelletje zeg... Als er één wedstrijd is die symptomatisch voor het uitermate zwakke spel van Ajax is het juist die tegen Celtic. Mjuman zal het even voor je uitleggen: bij voetbal gaat het erom de bal in het netje van de tegenstander te krijgen (met voet of hoofd; de rest telt niet).

Balbezit en oprukken tot de 16 m en daar stuiten op een verdediging die speelt als een stel handballers, dat telt niet.
2 kansen van Celtic, één stomme penalty en een dwarrelbal die tweemaal van richting veranderd wordt. Dergelijke goals krijg je normaal gesproken in de Eredivisie niet tegen. Verder levensgrote kansen van o.a. Serero en Sightorrson. In de Eredivisie creëer je, als je zoals tegen Celtic speelt, nog een stuk of 5 van dat soort kansen en zo goed is Ajax nog wel.. om er daar 1 of 2 van te maken.Met de laatste alinea ben ik het eens, maar het Eredivisie-niveau van nu is wel dermate dramatisch dat het zonder Eriksen ook wel zou moeten kunnen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:01 uur
bij voetbal gaat het erom de bal in het netje van de tegenstander te krijgen (met voet of hoofd; de rest telt niet)
De snikkelgoal van Sven Kums had volgens jou afgekeurd moeten worden?
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:06 uur
Ja die was "heel lullig afgemaakt" - persoonlijk hou ik meer van een 'smikkelgoal' - zoals van De Hunt die desnoods het gras er nog bij opvreet

@Sjef - denk erom daj de resten van je bruine brood bewaart - de eendjes in de vijver van het Wilheminapark zijn er blij mee; en zover fietsen is dat niet - in een stief uurtje moet ook jou dat wel lukken.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:10 uur
chevy93 schreef:
Sjemig - zo lust ik er nog een paar.
En zo goed waren ze helemaal niet tegen Celtic.
Dit Celtic wordt ook niet kampioen in de Eredivisie. Oké, ze maken kans, net als nog 15 clubs.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:14 uur
@Rico: niet zo happen in dat brood van Bakker Sjef - de eendjes hier zijn al aan het kwaken.
Sjefken, as: as is verbrande turf mien jong!
Sjefken, as: as is verbrande turf mien jong!
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:22 uur
Nicolage Rico schreef:
Precies. Ik denk dat je er meer aan hebt dan aan Immers. Die zelfs wat van z'n diepgang lijkt verloren.
Die traptechniek compenseert een heleboel. Daarnaast is zijn handelingssnelheid beter dan die van Immers.
Met z'n overzicht is niet veel mis.
(quote)
Precies. Ik denk dat je er meer aan hebt dan aan Immers. Die zelfs wat van z'n diepgang lijkt verloren.
Die traptechniek compenseert een heleboel. Daarnaast is zijn handelingssnelheid beter dan die van Immers.
Met z'n overzicht is niet veel mis.
Hoewel hij niet vaak scoort, is hij voor Feyenoord wel een type speler dat met zijn schot iets kan forceren als het even niet loopt. Dat deed hij gister ook heel duidelijk, alleen speelde de keeper een uitmuntende wedstrijd.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 17:23 uur
Chevy93 schreef:
Ik zie Ajax liever kampioen worden met minder spel en minder punten, dan achter PSV te eindigen met een recordaantal doelpunten en een geweldige inhaalrace.
we hadden het er al eerder over dat er in Europees verband ook niets meer wordt gepresteerd.
Niet mee eens, zeker als ik kijk naar Ajax. Het opmerkelijke is juist dat Ajax Europees juist wél goed speelt. Als ze in de Eredivisie net zo spelen als tegen Milan en Celtic, wordt Ajax op dit moment met twee vingers in de neus kampioen.
Waarom doen ze dat eigenlijk niet?
Steek je kop maar lekker in het zand hoor Sjevvy!
Laten we het er op houden dat het gewoon oogverblindend is wat Ajax laat zien. Ongeëvenaard!
Weet je wat: Ajax is nu beter dan ten tijde van Johan Cruyff en de lichting van Frank De Boer.
Geweldig spel, vlotte doelpunten, Europees alles op orde, alleen een beetje pech. Ze hadden eigenlijk 12 punten moeten hebben maar het is er slechts 1. En dat is natuurlijk gemakkelijk te verklaren.
Ik moet vanavond voor een concert naar de HMH. Traditioneel steek ik altijd bij het passeren van de Arena even een middelvinger op, macht der gewoonte. Inmiddels ga ik daarna even op zoek naar de collectezak aan de deur van de Noordring, bestemd voor het noodschooltje voor bijles voor slappe hap voetballers. Die opgeblazen tent bij het trainingsveld is bij de laatste storm weggeblazen en Ajax had de verzekeringspremie niet meer kunnen betalen.
Dergelijke lol is mij altijd nog wel 20 cent waard.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 18:18 uur
musician schreef:
Ik moet vanavond voor een concert naar de HMH. Traditioneel steek ik altijd bij het passeren van de Arena even een middelvinger op, macht der gewoonte.
like a true calimero Ik moet vanavond voor een concert naar de HMH. Traditioneel steek ik altijd bij het passeren van de Arena even een middelvinger op, macht der gewoonte.

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:18 uur
Ja hoor, gelukt, die twintig cent!
Ik moet zeggen dat de Stewart het muntje keurig vanachter het hek heeft aangenomen. Hij tikte nog op z'n pet.
Calimero? Nog nooit z'n middelvinger zien opsteken....
Ik moet zeggen dat de Stewart het muntje keurig vanachter het hek heeft aangenomen. Hij tikte nog op z'n pet.
Calimero? Nog nooit z'n middelvinger zien opsteken....
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 19:55 uur
Ik keek net nog even naar Fernando Ricksen. Heftig zeg dat iemand zo snel af kan takelen 
De Wereld Draait Door: Biografie Fernando Ricksen - 30-10-2013 - Uitzending Gemist - dewerelddraaitdoor.vara.nl

De Wereld Draait Door: Biografie Fernando Ricksen - 30-10-2013 - Uitzending Gemist - dewerelddraaitdoor.vara.nl
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 oktober 2013, 20:59 uur
Met ALS is het snel afgelopen. Stephen Hawking en Jason Becker zijn spaarzame uitzonderingen en ik kan me toch niet voorstellen dat zij elke ochtend vrolijk wakker worden.
Zoiets verwacht je niet snel bij een oud topsporter. Toen ik zijn naam zag, verwachtte ik eigenlijk dat hij vast zat of een overdosis had genomen.
Zoiets verwacht je niet snel bij een oud topsporter. Toen ik zijn naam zag, verwachtte ik eigenlijk dat hij vast zat of een overdosis had genomen.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 21:27 uur
Stijn_Slayer schreef:
Met ALS is het snel afgelopen. Stephen Hawking en Jason Becker zijn spaarzame uitzonderingen en ik kan me toch niet voorstellen dat zij elke ochtend vrolijk wakker worden.
Wat dat betreft is het een wonder inderdaad dat Hawking nog leeft. Zo'n 50 (!!) jaar geleden werd er al ALS geconstateerd, meen ik en in de jaren '80 zou het zo goed als afgelopen zijn.. Wel een enorme held overigens.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:05 uur
musician schreef:
Geweldig spel, vlotte doelpunten, Europees alles op orde, alleen een beetje pech. Ze hadden eigenlijk 12 punten moeten hebben maar het is er slechts 1. En dat is natuurlijk gemakkelijk te verklaren.
Dat is inderdaad makkelijk te verklaren, aangezien er pas 3 wedstrijden gespeeld zijn en er pas 9 punten te behalen zijn. En je kan natuurlijk ook simpel ontkennen dat Ajax in de laatste minuut een onterechte penalty tegen krijgt tegen Milan en dat het in Glasgow twee ongelukkige goals tegen krijgt en zelf behoorlijk grote kansen mist.Geweldig spel, vlotte doelpunten, Europees alles op orde, alleen een beetje pech. Ze hadden eigenlijk 12 punten moeten hebben maar het is er slechts 1. En dat is natuurlijk gemakkelijk te verklaren.
Zit je net een hele preek te houden over "het vertoonde spel" en dan kan je nu niet eens erkennen dat Ajax Europees twee prima wedstrijden gespeeld heeft. Je hebt zeker een poster van die Kromme boven je bed hangen?
musician schreef:
Waarom doen ze dat eigenlijk niet?
Tja, geen idee. Het probleem speelt overigens al jaren. Ook vorige jaren Europees aardig tot prima. In de competitie erg wisselvallig.Waarom doen ze dat eigenlijk niet?
Nicolage Rico schreef:
En zo goed waren ze helemaal niet tegen Celtic.
Klopt, maar wel een stuk beter dan wat ze nu laten zien en zeker beter dan de Eredivisie-clubs momenteel.En zo goed waren ze helemaal niet tegen Celtic.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:13 uur
Dat is vergelijken van likmevestje.
Daarnaast zeg je dat Ajax dus beter speelt dan de andere Eredivisieclubs. "En zeker beter".
Daarnaast zeg je dat Ajax dus beter speelt dan de andere Eredivisieclubs. "En zeker beter".
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Sjef heet vast De Boer van achteren en zijn vader Frank. Ze hebben gemeenschappelijk dat ze naar dezelfde wedstrijd kijken als wij - als je me toestaat - maar heel andere dingen zien, gezien het object van de waarneming, voetbal, is dat toch heel bijzonder.
Ooit met mijn neefje van 14 over de Boulevard des Anglaises gelopen in Nice. Toen ik hem na afloop vroeg over de vele leuke Franse meisjes zei ie dat ie niets gezien had, maar hem waren alleen de Bentley cabrio, en een tweetal Ferrari's bijgebleven. Die leeftijd, die omgeving is 't maar net waar je op let.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:33 uur
chevy93 schreef:
Zit je net een hele preek te houden over "het vertoonde spel" en dan kan je nu niet eens erkennen dat Ajax Europees twee prima wedstrijden gespeeld heeft. Je hebt zeker een poster van die Kromme boven je bed hangen?
Als dat tegen Celtic al prima was dan ligt de lat wel erg laag. Het positiespel was bij vlagen aardig, maar het is natuurlijk geen toeval dat de toevallige doelpunten en penalties tegen altijd in het nadeel van Ajax uitvallen. Als dat het beste is dat Ajax kan, dan is het er gewoon erg treurig mee gesteld momenteel.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:40 uur
Ik heb samen met een maat zitten gluren en ook de tolerantieverhogende Schotse appelsap bleek onvoldoende compensatie. Met 2-0 verliezen van zo'n begoniateam en dan de coach maar zwatelen over de vele kansen.
Doet me zo sterk denken aan die vent die in 2003 maar bleef doorzeuren over het vele geld dat ie had kunnen hebben als ie op tijd zijn aandelen (Cisco, Philips etc) had verzilverd. Aandelen zijn nl net als (doel)kansen: op tijd verzilveren is essentieel anders haal je een zeperd
Doet me zo sterk denken aan die vent die in 2003 maar bleef doorzeuren over het vele geld dat ie had kunnen hebben als ie op tijd zijn aandelen (Cisco, Philips etc) had verzilverd. Aandelen zijn nl net als (doel)kansen: op tijd verzilveren is essentieel anders haal je een zeperd

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:46 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:49 uur
Mjuman schreef:
Ik heb samen met een maat zitten gluren en ook de tolerantieverhogende Schotse appelsap bleek onvoldoende compensatie. Met 2-0 verliezen van zo'n begoniateam en dan de coach maar zwatelen over de vele kansen.
Kuch 2-1 Ik heb samen met een maat zitten gluren en ook de tolerantieverhogende Schotse appelsap bleek onvoldoende compensatie. Met 2-0 verliezen van zo'n begoniateam en dan de coach maar zwatelen over de vele kansen.

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:51 uur
Pffffff Cambuur uit op dat klote kunstgras. Maar goed, het kan nog erger.
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:53 uur
Die 2-1 viel zo laat dat de "appelsap" zijn werk waarschijnlijk al gedaan had

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:54 uur
Hold(en) your horses! Zonder dat doelpunt van Schöne was er nog wat in de fles blijven zitten. Nu moest ik de Mokumse maat de laatste drup serveren, om dat doelpunt "te vieren". Als dat de druppel is, waardoor Ajax EL-kwalificatie haalt, dien ik een claim in

0
geplaatst: 31 oktober 2013, 23:55 uur
Paap_Floyd schreef:
Leuk, IJsselmeervogels is hier om de hoek.
Leuk, IJsselmeervogels is hier om de hoek.
Neem Hilversumse Sjef dan meteen mee onderweg, ziet die ook eens echt voetbal

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.