Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 3 november 2013, 16:31 uur
Het is niet te geloven maar ze doen het een keertje

Flink tegen de verhouding in op voorsprong in de 1e helft, maar 2e helft bleef Feyenoord makkelijk overeind en faalde Armenteros voor de zoveelste keer, de 0-2 van Te Vrede was wel een knappe goal overigens.
Op naar de topper van volgende week Feyenoord - AZ
0
geplaatst: 3 november 2013, 16:45 uur

Goed dat het elftal verantwoordelijkheid toont als Pellè het een keer laat afweten!
0
geplaatst: 3 november 2013, 17:02 uur
Martial schreef:
Flink tegen de verhouding in op voorsprong in de 1e helft, maar 2e helft bleef Feyenoord makkelijk overeind en faalde Armenteros voor de zoveelste keer, de 0-2 van Te Vrede was wel een knappe goal overigens.
(quote)

Eens. Tweede helft niks weggeven. Het is jammer dat Feyenoord de ruimte nog mager benutte. Boëtius en Vilhena compleet uit vorm. Clasie goed vandaag. Net als Schaken, die z'n mannetje zowaar voorbij kwam.
Armenteros was zwak. Normaal is hij nog balvast (waarna hij vaak de bal verliest bij een actie), maar zijn aannames waren vandaag verschrikkelijk.
Niet erg om een keer geluk te hebben (1e helft). Hoewel Immers ook een niet te missen kans mistte en daarna geen penal meekreeg.
0
geplaatst: 3 november 2013, 17:06 uur
jasper1991 schreef:

Goed dat het elftal verantwoordelijkheid toont als Pellè het een keer laat afweten!

Nou, daar was in de 1e helft geen sprake van.
De meeste spelers verdrinken in onzekerheid.
0
geplaatst: 3 november 2013, 17:09 uur
Was het zo slecht? Ik had in ieder geval niet op de drie punten gerekend.
0
geplaatst: 3 november 2013, 17:27 uur
Het belangrijkste is 3 punten, ook wel fijn dat Schaken het eindelijk weer eens goed gedaan heeft.
0
geplaatst: 3 november 2013, 17:51 uur
jasper1991 schreef:
Eerste helft was heel slecht. Passes kwamen amper aan, aannames waren niet goed, opbouw was dramatisch (tikkie terug, lopen met de bal) en Cambuur was gewoon de betere.
Tweede kwam Cambuur kwam er, nogmaals, niet meer aan te pas. Niet dat Feyenoord geweldig was.
0
geplaatst: 3 november 2013, 20:58 uur
Tja, als Ajax maar lang genoeg blijft verliezen, ga je er natuurlijk een keer voorbij in de stand 
Hoewel niet echt fraai ogend, vind ik het toch belangrijk dat ze dan die tweede helft redelijk overeind blijven en weinig weggeven.
Ik heb Immers wel vervloekt in de eerste helft, met zo'n kans. Je zal zien dat hij na zo'n misser aan het einde daarvan er toch één maakt, een belangrijke ook.
En daarmee hou je ambivalente gevoelens richting die jongen. Hij kan hopeloos missen maar er soms toch ook wel eens eentje inprikken.
Als je inderdaad maar lang genoeg speelt op die plek kan het niet anders dan dat je een keer scoort, is natuurlijk de realiteit.

Hoewel niet echt fraai ogend, vind ik het toch belangrijk dat ze dan die tweede helft redelijk overeind blijven en weinig weggeven.
Ik heb Immers wel vervloekt in de eerste helft, met zo'n kans. Je zal zien dat hij na zo'n misser aan het einde daarvan er toch één maakt, een belangrijke ook.
En daarmee hou je ambivalente gevoelens richting die jongen. Hij kan hopeloos missen maar er soms toch ook wel eens eentje inprikken.
Als je inderdaad maar lang genoeg speelt op die plek kan het niet anders dan dat je een keer scoort, is natuurlijk de realiteit.
0
geplaatst: 3 november 2013, 22:17 uur
Het had bij rust 1-3 kunnen staan maar het had ook op het einde zomaar 4-0 kunnen zijn. Een belabberde scheidsrechter die 3 honderd procent penalties (2 voor FC Utrecht) niet zag en die Van Basten het stoom uit zijn oren deed komen. Maar een lekkere 2-0 in de Galgenwaard en we haken een heel klein beetje aan met slechts 7 punten achter op de nummer 1.
0
geplaatst: 3 november 2013, 22:48 uur
Ja, nog gefeliciteerd ROE!
Ik geloof dat FC Utrecht inmiddels ook één van z'n betere wedstrijden achter de rug heeft. Na twee toch vrij dramatische weken.
Enfin, hopelijk wordt de blik naar boven gericht en inderdaad, het is nog maar 7 punten....
Ik geloof dat FC Utrecht inmiddels ook één van z'n betere wedstrijden achter de rug heeft. Na twee toch vrij dramatische weken.
Enfin, hopelijk wordt de blik naar boven gericht en inderdaad, het is nog maar 7 punten....

0
geplaatst: 3 november 2013, 23:19 uur
Goede analyse van NL competitie in artikel van Auke Kok, in NRC van zaterdag; eerlijk gezegd kan het me steeds minder boeien - en dan die Talking Heads in the Dark bij Studio Voetbal: steeds meer reden om gewoon naar The Talkings Heads te luisteren.
Eigenlijk wil ik gewoon meer pure sport op tv: de 3 K's - Korfbal, Kaatsen en Kierljeppen
Eigenlijk wil ik gewoon meer pure sport op tv: de 3 K's - Korfbal, Kaatsen en Kierljeppen

0
geplaatst: 4 november 2013, 03:23 uur
En het oprollen van Heerenveen. Slecht? Zeker. Maar tevreden. 

0
geplaatst: 4 november 2013, 07:43 uur
Mjuman schreef:
Goede analyse van NL competitie in artikel van Auke Kok, in NRC van zaterdag; eerlijk gezegd kan het me steeds minder boeien - en dan die Talking Heads in the Dark bij Studio Voetbal: steeds meer reden om gewoon naar The Talkings Heads te luisteren.
Nou, dat gaat nu ook wel weer ver.... Ik betrapte mij er wel op het niet erg te vinden zondagmiddag een koelkast te moeten kopen.
Er zal dringend wat moeten worden verzonnen om de clubs in Nederland qua spel etc, een bepaalde aantrekkelijkheid terug te laten krijgen. Het laatste wat je als branche mag overkomen is dat mensen zich van je gaan afkeren: die heb je niet zomaar weer terug.
Spel niet om aan te zien, prestaties nationaal en internationaal te dramatisch voor woorden. Het kan niet elke dag feest zijn maar af en toe een overwinning met aardig spel tegen clubs die sowieso in het rechter rijtje thuishoren is toch niet teveel gevraagd?
Die praatprogramma's over voetbal worden gemaakt door mensen uit het voetbal of die in ieder geval belangen in het betaalde voetbal hebben, Die kunnen zich niet veroorloven de beroepsgroep volledig af te branden. Daardoor wordt er lang niet altijd gezegd wat er zou moeten worden gezegd. Wat dat betreft zou een programma door mensen onafhankelijk van de sport een verademing kunnen zijn.
0
geplaatst: 4 november 2013, 11:26 uur
musician schreef:
Ik betrapte mij er wel op het niet erg te vinden zondagmiddag een koelkast te moeten kopen.
(quote)
Ik betrapte mij er wel op het niet erg te vinden zondagmiddag een koelkast te moeten kopen.
Inderdaad! Enkele maanden geleden nog enigzins tevreden dat ik hier Fox doorkrijg. Maar inmiddels neem ik me niet eens meer de moeite om naar Ajax-Vitesse te kijken.
Ik ben nu ruim 3 jaar weg uit good old Nederland. En het nivo is werkelijk zwaar dramatisch geworden.
Je moet er niet aan denken als de generatie Van Der Vaart,Van Persie enz stopt. Dan blijft er internationaal bitter weinig over vrees ik.
0
geplaatst: 4 november 2013, 11:39 uur
Genoeg talent in de huidige jonge generaties, maar hopelijk kunnen er wat spelers doorbreken naar echt een hoog niveau. Moet zeggen dat ik mijn interesse de laatste weken ook wel een beetje kwijt ben. Er is echt geen enkele club die nog leuk voetbal van een beetje niveau laat zien. Nu is het misschien ook gewoon pech hebben dat de topclubs allemaal tegelijk in een laagconjunctuur zitten. Ajax hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat er na dit seizoen weer topspelers gaan vertrekken, want die hebben ze niet meer.
0
geplaatst: 4 november 2013, 11:55 uur
Door de stroomuitval was Studio Voetbal gisteravond een mooi symbool van wat velen reeds enige tijd ervaren tav onze competitie YouTube - de dijk mag het licht uit 
Al zal ik minder zeurmansen hier, wilde ik dit nog ff kwijt

Al zal ik minder zeurmansen hier, wilde ik dit nog ff kwijt

0
geplaatst: 4 november 2013, 12:11 uur
Ik heb niet het idee dat het niveau minder is dan tot vijf jaar hiervoor. Dat kun je ook niet afmeten aan wedstrijden onderling in de eredivisie. Met een slechte verdediging lijken tegenstanders al gauw aardig te spelen en vooral vice versa. Er speelt te veel mee om het niveau aan het speltype af te zien, alleen de aantrekkelijkheid daar dat ook een subjectief gegeven is. Ik zie wel dat Ajax het Milan en Madrid knap lastig maakt bijvoorbeeld. Eerder werden ze daardoor weggevaagd. Het is ook een mogelijkheid dat de subtop in Nederland sterker wordt.
0
geplaatst: 4 november 2013, 12:22 uur
Nee, dat is het bepaald niet en wie de wedstrijden ziet, de clubs, spelers, trainers, voetbalcommentatoren e.d. hoort, kan toch niet anders dan concluderen dat het niveau dat er wordt vertoond verschrikkelijk is.
Dat van die Europese wedstrijden is ook al niet waar. Ajax komt op alle fronten tekort en dat gold voor elke club uit de eredivisie die in aanraking kwam met het buitenland. Als je denkt dat ze ook maar in enige mate meekunnen is dat het gevolg van een roze bril.
Er waren trouwens, lang geleden, ook tijden dat Ajax daadwerkelijk meekon met AC Milan en Real Madrid.
Ik ben van een leeftijd dat ik mij dat nog helaas kan heugen, ik kan niet anders dan erkennen dat het zo was.
Waar die branie in Amsterdam allemaal is gebleven.....
Dat van die Europese wedstrijden is ook al niet waar. Ajax komt op alle fronten tekort en dat gold voor elke club uit de eredivisie die in aanraking kwam met het buitenland. Als je denkt dat ze ook maar in enige mate meekunnen is dat het gevolg van een roze bril.
Er waren trouwens, lang geleden, ook tijden dat Ajax daadwerkelijk meekon met AC Milan en Real Madrid.
Ik ben van een leeftijd dat ik mij dat nog helaas kan heugen, ik kan niet anders dan erkennen dat het zo was.
Waar die branie in Amsterdam allemaal is gebleven.....
0
geplaatst: 4 november 2013, 13:01 uur
musician schreef:
Nee, dat is het bepaald niet en wie de wedstrijden ziet, de clubs, spelers, trainers, voetbalcommentatoren e.d. hoort, kan toch niet anders dan concluderen dat het niveau dat er wordt vertoond verschrikkelijk is.
Wat mij betreft is het niveau zeker minder maar blijft het toch een leuke competitie. De echt grote namen gaan steeds meer de grens over. Maar neem ik FC Utrecht-Heerenveen gisteren waar ik zelf was als voorbeeld, dan wordt er uiteindelijk puur voetbaltechnisch door beide teams een hele povere wedstrijd op de mat gelegd met veel fouten. Maar toch was de amusementswaarde behoorlijk hoog. Wellicht door alle fouten en dwalingen maar de mensen hebben zich prima vermaakt, zeker als de thuisclub dan ook nog wint.
Ik vond Ajax-Vitesse best om aan te zien maar ik begrijp dat men in Amsterdam minder blij is met dergelijke potten. Vitesse speelde heel aardig wat mij betreft.
0
Cured
geplaatst: 4 november 2013, 13:08 uur
Wel lachen gisteravond bij de TV om een uur of 11 ; symptomatisch voor het afglijden van het niveau van de Eredivisie ging het licht bij licht Studio Voetbal alvast uit.... 

0
geplaatst: 4 november 2013, 13:16 uur
Cured schreef:
Wel lachen gisteravond bij de TV om een uur of 11 ; symptomatisch voor het afglijden van het niveau van de Eredivisie ging het licht bij licht Studio Voetbal alvast uit....
Dat schreef Mjuman reeds ...
0
Cured
geplaatst: 4 november 2013, 14:20 uur
Ok, ik lees nooit alles helemaal opnieuw, maar we denken het er dus hetzelfde over en hebben ook nog dezelfde humor blijkbaar
.
.
0
geplaatst: 7 november 2013, 11:36 uur
Zeker een wortel (voor het paard) in je schoen gedaan en heel, heel hard gezongen

Pepernoten, pepernoten, taai-taai
(...)
Sinterklaas, wie kent 'em niet
Sinterklaas (2*) en misschien ook Zwarte Piet
Mooi kedootje van Goalpiet Lasse

0
geplaatst: 7 november 2013, 11:43 uur
Laten we hopen dat AZ en PSV vanavond het voorbeeld van Ajax volgen en ook winnen, om te voorkomen dat we op de Europese ranglijst ingehaald worden door landen als Luxemburg.
0
Cured
geplaatst: 7 november 2013, 11:44 uur
Ik las vanmorgen dat Ajax er nog in gelooft: punt van Barcelona pakken en in Milaan stunten.....dat is een 'combi-pak' onrealisme
.
.
0
geplaatst: 7 november 2013, 12:03 uur
Nou, ze hadden in principe op 9 punten moeten staan. Als het een keer niet tegen zit met de kansen is zulks nog best mogelijk hoor.
0
geplaatst: 7 november 2013, 12:05 uur
Cured schreef:
Ik las vanmorgen dat Ajax er nog in gelooft: punt van Barcelona pakken en in Milaan stunten.....dat is een 'combi-pak' onrealisme
.
. Ach:
1. Bekend gezegde: Hoop doet leven
2. Rudy Giuliani (wie kent 'em niet), in reactie op Obama: Hope is not a strategy
The choice is yours - maar Ajax heeft wel eens eerder rare dingen gedaan, zoals winnen van City én winnen in Milaan. Al was het toen wel een ander team.
Dat gaat veel wortels opleveren, ongetwijfeld.

0
geplaatst: 7 november 2013, 12:07 uur
Milan staat 14e ofzo in Italie, geen onmogelijke opgave daarvan te winnen.
0
geplaatst: 7 november 2013, 12:16 uur
herman schreef:
Maar - indachtig J.C - het blijven wél Italianen. En Ajax heeft niet echt een reputatie tav 'messen ontwijken'.
Mede door mazzel hebben ze gisteren in het laatste kwartier een (idd onverdiende) gelijkmaker ontlopen. Italianen geloven niet in Sinterklaas en die zullen geen kedootjes (missen van kansen zoals Celtic) uitdelen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.