MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Mjuman schreef:
Zeker een wortel (voor het paard) in je schoen gedaan en heel, heel hard gezongen
Pepernoten, pepernoten, taai-taai
(...)
Sinterklaas, wie kent 'em niet
Sinterklaas (2*) en misschien ook Zwarte Piet
Mooi kedootje van Goalpiet Lasse

Ik zou er aan toe willen voegen: honger maakt rauwe bonen zoet, een kinderhand is snel gevuld en één zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik vond de wedstrijd nagenoeg niet om aan te zien, het bezat spanning vanwege de stand.

Per saldo heeft Ajax qua voetbal natuurlijk niets te zoeken in de Champions League. Dat je een keer tegen een dwerg aanloopt uit Luxemburg of Schotland wil dan nog wel eens wat punten opleveren.

Van de week ook PSG tegen Anderlecht. Precies hetzelfde verhaal. Door het gelijke spel, denkt Anderlecht dat ze toch nog wat in de melk te brokken hadden. In werkelijkheid was de dreun door PSG natuurlijk allang uitgedeeld in België en had PSG nu alleen nog een saaie overture voor de boeg, met dienovereenkomstig resultaat.

Dan kun je juichen als Ajax of Anderlecht, maar het zijn natuurlijk alleen maar de kruimeltjes voor het al uitgeschakelde team.
Als je echt goed was geweest, win je thuis van Milan en uit bij Celtic. Dan heb je kansen in die poule en heb je laten zien wat je kon.

Nu vergaar je alleen wat punten om des keizers baard.

Cured
Ach, ik heb ook dat liever dat Ajax doorgaat en ze moeten natuurlijk ook zo denken, anders kun je wel thuis blijven. Maar én een punt van Barca pakken én uit bij AC Milan winnen zie ik niet zo snel.

Stijn_Slayer
Ajax heeft dan wel gewonnen, maar een middenveld met Serero, Blind en Klaassen kán toch eigenlijk gewoon niet?

musician schreef:
Nu vergaar je alleen wat punten om des keizers baard.

Nou nou, niet zo cynisch musician, anders denkt men hier dat je mijn oude attitude hebt overgenomen, terwijl ik die keurig naar het afvalscheidingsstation op het Zwarte Woud - bij station Lunetten - heb gebracht. Ik heb 'em bij de afdeling 'chemisch afval' neergezet.

Van mij mag Ajax, as ...

Dat is niet eens top Eredivisie, maar veel meer keus had Frank ook niet. Vooral Serero bakte er helemaal niets van de eerste helft. Maakt het dan wel enigszins goed door een assist te geven op Schöne in de tweede helft.

Derde plek is nog steeds het hoogst mogelijk haalbare voor Ajax. Serero kan echt niet, dat is meer een voor de b1 ofzo.

Van Dijk mag nu wel eens in Oranje trouwens.

Afgelopen maandag besteedde VI aandacht aan het samenwerkingsverband met Ajax Cape Town - ivm de reis van een Ajax-delegatie daarheen. 'Alle' in ca 15 jaar doorgebroken spelers - 3 - werden genoemd: Pienaar, Enoh en Serero. Do I need to say more?

Ajax overweegt nu te stoppen en te gaan beleggen in FC Torshavn. Daar is ook een andere reden voor - het bestuur van Torshavn wil Ajax o.m. paaien met 4 vaatjes groene haring, ieder jaar.

Al is Pienaar natuurlijk - nog steeds - een prima speler, maar karig is het zeker.

Onheilspellend schreef:
Al is Pienaar natuurlijk - nog steeds - een prima speler, maar karig is het zeker.

Dat is, bij Herman Emmink, ook de winnaar van Wie van de drie?

Stijn_Slayer
Toch heeft Pienaar het bij Ajax ook nooit echt gemaakt. Na elke goede periode kwam weer een slechte periode. Hij was toen geen constante speler.

Dat heeft hij eigenlijk altijd gehad, maar dat ligt niet zozeer aan zijn talent en kwaliteiten. Afgelopen seizoen bij Everton heeft hij een uitstekend seizoen gedraaid. Nu hij weer fit is, is hij ook weer basisspeler.

Enoh en Serero komen om te beginnen al talent tekort om iets aan Ajax toe te voegen. Laat staan zich te handhaven in de subtop van de PL.

trebremmit schreef:

Van Dijk mag nu wel eens in Oranje trouwens.

En natuurlijk roept Van Gaal veltman op.

Ik dacht al: waar blijft trebremmit toch.

Ongelooflijk, inderdaad.

Haha, genieten dit!

Louis blijft onnavolgbaar. Laten we met zijn allen "vangalisme" en "vangalistisch" insturen als nieuwe woorden naar de Dikke Van Dale - kunnen "megalomanie" en "megalomaan" worden geschrapt.

En de leus voor de WK2012? Hier komen de Oranje Vangalen!

Yep, you got me - van nature meer links, sloeg ik bij de "3" linksaf en kwam ik op de "2" uit.

Uiteraard doel ik op de WK in Brazilië in 2012 + 2

Vind het eigenlijk wel terecht van Veltman... zo veel keus hebben we ook weer niet. V. Van Dijk lijkt me echt gemaakt voor het Schotse voetbal.

Van Dijk is op dit moment tien keer beter dan Veltman. En hij is ook nog eens veel groter en sterker, heeft een betere pass naar voren en heeft over een langere periode bewezen dat hij wat kan. Veltman komt net kijken.

Ach het is maar een oefenpotje. We hebben een stuk of 10 CV's waarvan geen er momenteel echt uitsteekt. Nouja, Vlaar misschien.

Ach waarschijnlijk doet Veltman een Depaytje (dus even proeven een soort stagiair) , dat is misschien niet zo gek en kan een speler ook een boost geven.
Van Gaal zei ook dat Veltman ook meteen aan De Bondscoach kon wennen , maar dan kan Veltman beter nog een half seizoen Feyenoord doen lijkt mij

Cured
Heerenveen staat als 9e nog maar 4 punten achter op AZ; het is nog in te halen voor mei 2014

Van Dijk verdiend het echt om een uitnodiging te krijgen. Veltman speelt drie leuke wedstrijdjes en mag meteen mee met Oranje, terwijl van Dijk al een tijdje basis staat bij Celtic en elke CL wedstrijd tot nu toe gewoon goed heeft gespeeld. Van Gaal overschat de Eredivisie echt een beetje. In belangrijke internationale wedstrijden heb je gewoon verdedigers nodig die er staan en die ook de kracht en uitstraling hebben dat je er niet langs komt. Leuk hoor, van die voetballende verdedigers, maar de meeste spitsen worden er niet bang van. De creativiteit moet sowieso van het middenveld komen. Verdedigers zijn er om te verdedigen en de bal daarna weer in te leveren bij het middenveld of de aanval. Als die taak goed wordt uitgevoerd mogen ze natuurlijk ook wat extra's brengen, maar pas als het verdedigend goed staat.

Gewoon Rekik en van Dijk neerzetten daar in het centrum en we hebben zowaar weer eens een verdediging waar we een relatief blij mee mogen zijn. Uiteraard alleen als Rekik weer het niveau van een paar weken geleden haalt. En anders gewoon Vlaar neer zetten. Die heeft PL ervaring.

He$$el_01 schreef:
. Uiteraard alleen als Rekik weer het niveau van een paar weken geleden haalt. .

Maanden geleden.

He$$el_01 schreef:
Van Gaal overschat de Eredivisie echt een beetje.

Alsof de Schotse competitie zo geweldig is...

He$$el_01 schreef:
Gewoon Rekik en van Dijk neerzetten daar in het centrum en we hebben zowaar weer eens een verdediging waar we een relatief blij mee mogen zijn. Uiteraard alleen als Rekik weer het niveau van een paar weken geleden haalt. En anders gewoon Vlaar neer zetten. Die heeft PL ervaring.

Ik zou Vlaar (enige CV die wekelijks in een sterke competitie speelt) er sowieso inzetten en dan is het even afwachten hoe het loopt met blessures/vorm/ontwikkeling voor de tweede CV. Op dit moment zou ik dan voor Van Dijk kiezen.

Rekik heeft drie leuke wedstrijden gespeeld net als Veltman en zou dan wel in het centrum moeten staan. Beetje tegenstrijdig.

Moet zeggen dat ik Van Dijk tegen Ajax nou niet zo goed vond spelen. Hij heeft wel een goede uitstraling, maar in beide wedstrijden was Veltman een stuk beter vond ik.

Nou in Glasgow was Van Dijk toch wel een stuk beter, werd ook niet voor niets uitgeroepen tot Man of the Match. Afgelopen keer vond ik ze gelijkwaardig.

Rekik heeft wel een mooie naam voor woordspelingen; tja en Veltman hoor ik zo zeggen: "we kwamen in Rio het stadion voor de finale binnen en ik dacht mooi veld, man"

Ik zeg Douglas

Het ziet er naar uit dat nederland naar Brazilie gaat met voor een deel een groep jonge verdedigers, immers die 3 van Feyenoord zijn ook nog jong.
Het zal dus wel zo zijn, dat die verdedigers die aan het einde van het seizoen nog fit (geest en lichaam) en zich goed door ontwikkeld hebben kandidaat zullen zijn.
Er zijn er nog best wel een paar die door veel te spelen flinke stappen kunnen maken.
Trouwens bij de keepers speelt er ook zoiets.
Spelers zoals o.a Van Persie, Robben, Sneijder , vd Vaart, Strootman, Lens, Narsign en natuurlijk Kuijt n mogen, mits heel gaan toch wel mee.

Ik ging er al van uit dat er opmerkingen zouden komen over Rekik. Van Gaal overschat de Eredivisie best wel vind ik, maar dat betekend natuurlijk niet dat niemand uit de Eredivisie goed genoeg is. Rekik draagt bijna in zijn eentje de verdediging van PSV (Bruma maakt nog net iets te veel fouten) en het is daarnaast duidelijk aan hem te zien dat hij een aantal jaren mee heeft getraind bij Manchester City.

En nee, de Schotse competitie is ook niet geweldig, maar daarom zei ik er duidelijk bij dat van Dijk het ook al prima heeft gedaan in de CL. van Dijk heeft zich al een heel seizoen laten zien in de Eredivisie en laat nu ook meteen goede dingen zien in Schotland en internationale wedstrijden. Dan mag je toch wel zeggen dat hij verder is dan Veltman.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:44 uur

geplaatst: vandaag om 10:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.