MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Falcao en James Rodríguez in de basis. Ben benieuwd hoe de Belgen deze serieuze test doorstaan.

Ze hebben het zwaar tegen de Columbianen (0-2). Spelen beter dan de scoren doet lijken. Bovendien speelt Driesje behoorlijk. Mooie dribbels met enkele panna's.

Colombia gewoon een maatje groter. Maar dat mag. Die Fellaini is wel een beetje een kip zonder kop zeg... als die ook nog eens functioneel ging voetballen was dat echt een sensatie.

Kompany werd duidelijk gemist. Defensie van Belgie oogde alles behalve solide vanavond. Hadden aan beiden kanten een x-aantal goals meer kunnen vallen.

Onheilspellend schreef:
Kompany werd duidelijk gemist. Defensie van Belgie oogde alles behalve solide vanavond. Hadden aan beiden kanten een x-aantal goals meer kunnen vallen.

Op het laatst werd er nog een steekpass dwars door de verdediging gegeven, waar wonderbaarlijk niet uit werd gescoord. Helaas blesseerde Alderweireld zich bij het afstoppen van een aanvaller.

Kill_illuminati schreef:
(quote)

Op het laatst werd er nog een steekpass dwars door de verdediging gegeven, waar wonderbaarlijk niet uit werd gescoord. Helaas blesseerde Alderweireld zich bij het afstoppen van een aanvaller.

Yep, al moet ik zeggen dat Mignolet goed redde. Ben benieuwd naar dinsdag. Leuk team dat Colombia.

De reden dat de Belgen ook verloren was omdat ze het nalieten om te scoren. Als ik naar ons elftal kijk, denk ik dat wij meer scorend vermogen hebben in het elftal. Soms heb ik het idee dat een Strootman veel meer in het nationale elftal kan en zal scoren dan een Benteke of Lukaku.

Ondanks een aantal goede pogingen en een sterke inzet viel Meunier toch ook wel door de mand. Volgende keer terug Alderweireld daar ofwel eens Cavanda oproepen (maar die ligt niet in de bovenste schuif bij Wilmots omdat hij graag met vrouwen bezig is).
Verder vond ik de defensie allesbehalve solide. Hopelijk zijn Lombaerts en vooral Kompany snel terug. Spijtig ook dat we geen alternatief hebben voor op LB anders zou ik altijd Vertonghen centraal zetten.

Het middenveld oogde in orde al moet Fellaini zich dringend laten opereren, want nu speelt hij met te veel schrik in zijn spel ov zijn pols.

Vooraan zit De Bruyne duidelijk in een dipje. Mertens deed het daarentegen erg goed in zijn invalbeurt en ook Hazard speelde één van zijn beter matchen. Benteke had zo zijn momenten, maar vind ik nuttiger dan Lukaku. Nu nog eens Ferreira-Carrasco oproepen en het zit snor.

Hopelijk trekken de Rode Duivels hun lessen hieruit, want het zal nodig zijn.

Ah 10 minuutjes gekeken, België heeft niks te zoeken op het WK, dat ze maar thuis blijven, bespaart hen een afgang.

Kan best een aardige leerschool zijn voor EK 2016. Net zoals voor Nederland.

dumb_helicopter schreef:

Verder vond ik de defensie allesbehalve solide. Hopelijk zijn Lombaerts en vooral Kompany snel terug.
Vooraan zit De Bruyne duidelijk in een dipje. Mertens deed het daarentegen erg goed in zijn invalbeurt en ook Hazard speelde één van zijn beter matchen. Benteke had zo zijn momenten, maar vind ik nuttiger dan Lukaku.

Eens: het grote probleem was dat we (door blessures) met een onuitgegeven defensie speelden: Meunier dan zelfs nog met een debuut, altijd lastig, maar als de rest van de defensie ook nog nooit in die opstelling heeft gespeeld wordt het helemaal moeilijk. Vermaelen heeft bovendien niet veel gespeeld de laatste tijd en voor Alderweireld was het lang geleden dat hij centraal speelde (en speelt ook niet zoveel bij Atlectico).
Wel heel sterke Hazard en goede invalbeurten van Lukaku (vond ik beter dan Benteke) en Mertens.
De Bruyne idd in een iets mindere periode, jammer.

Verder had ik de indruk dat we minstens één penalty moesten krijgen en hadden we pech met twee ballen binnenkant paal - vooral die actie van Mertens verdiende beter.

Wel leuk ploegje dit Colombia, benieuwd wat de wedstrijd tegen Nederland gaat geven.

Ik heb een groot deel gezien van België - Colombia en ik was niet zo onder de indruk. De teamgeest druipt er niet echt vanaf. Hazard en Mertens hebben wel aardige dingen laten zien, maar onder anderen Fellaini speelde inderdaad niet echt op zijn niveau.

jassn schreef:
Ah 10 minuutjes gekeken, België heeft niks te zoeken op het WK, dat ze maar thuis blijven, bespaart hen een afgang.

Dat is nu ook overdreven. Met een beetje geluk (2 keer tegen de paal getrapt immers) staat het gelijk en staat er de stand die er eigenlijk zou moeten staan.
Verder is het allesbehalve de ideale verdediging waarmee ze spelen dus een beetje krediet mag wel. Wat ik wel vind, is dat de euforie rond de Rode Duivels een beetje overdreven is met de voorspellingen dat ze even vlug het WK naar hun hand gingen zetten. Ik gok op 2de ronde en met een beetje geluk kwartfinales, maar verder zie ik ze echt niet geraken.

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Allereerst is het tof dat de Belgen er weer eens bij zijn op een WK en ze hebben het materiaal om een paar aardige potjes te spelen. Echter is de kans op eremetaal verwaarloosbaar en hetzelfde geldt voor Nederland. Geniet er gewoon van en zie eerst de poule eens te overleven.

Je hebt daar een punt, ik denk dat je gelijk hebt.

Er is alleen een groot verschil in denken. De Belgen zijn natuurlijk verguld met het idee dat ze meedoen.
Het Nederlands Elftal moet een thuispubliek bedienen dat niet ongewoon is met eremetaal.

Bij de een is alles meegenomen, tot en met vijf corners in één wedstrijd. Nederlandse fans zullen het bereiken van een halve finale toch wel een minimale vereiste vinden.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik denk dat Nederland sowieso hoger gaat eindigen dan de Belgen. Er zijn niet echt veel landen op het WK waar ik inzake het Nederlands Elftal bang voor zou zijn. Ook niet met de huidige spelers.

Bij België ligt dat anders. Je ziet het aan zo'n wedstrijd tegen Colombia: zodra er plotseling een internationaal gezien iets sterkere opponent opduikt is het met de uitslag alweer hommeles.

Dat ze meedoen is terecht. Dat ze groepshoofd zijn geworden is natuurlijk een gotspe.

Die uitslag van gisteren zegt nog niet zoveel. Het had ook zomaar 3-3 kunnen worden, maar belangrijker: de Belgen misten hun grote leider achterin; dat was heel duidelijk terug te zien. Als iedereen fit is, denk ik dat Nederland en Belgie wel zo ongeveer gelijkwaardig zijn en beiden geen échte rol van betekenis gaan spelen in Brazilie.

Colombia trouwens een heel leuk team. Daar zullen de Nederlanders die de wedstrijd gisteren niet hebben gezien dinsdag ook nog wel achterkomen.

Wat mij opvalt bij Nederland is dat er geen heilig vuur meer is. Van de ene kant is dat natuurlijk realistisch.
Maar 4 jaar geleden zat er veel meer geloof en ambitie in die groep. En zo gek veel heeft Nederland toch niet ingeboet?!
De verdediging is redelijk verglijkbaar. Niet het sterkste onderdeel dus. Nu maar hopen dat Stekelenburg weer goed gaat spelen. Het middenveld is zeker op dit moment zwakker dan 4 jaar geleden. De grote man was en is W.Sneijder. En het is maar de vraag of hij nog altijd de grote vorm in zich heeft. Spelen in Italie is toch een paar niveaus hoger dan spelen in Turkije. Plus dat gezeik met Van Gaal is ook geen voordeel natuurlijk. Je mist Van Bommel. Maar goed het middenveld is sowieso aanvallender. Voorin lijkt het beter dan 4 jaar geleden. Athans als Van Persie het nu ook eens in grote wedstrijden laat zien.

4 jaar geleden was Nederland echt gebrand,super gemotiveerd om er iets van te brouwen daar in Z.Afrika. Dat geloof was ook ECHT aanwezig. Het voetbal was welliswaar erg vaak niet om aan te zien. Maar de ambitie werd iedere keer maar weer uitgesproken. Al vanaf de eerste kwalificatie wedstrijd. En op een haar na lukte het ook nog.

En dat zie ik nu helemaal niet meer terug. De KNVB heeft het over een halve finale. Terwijl de bondscoach dat een veel te hoge ambitie vind. Er zijn 8 landen die beter zijn volgens Louis. En dat is ook zo. Maar 4 jaar geleden was dat ook (bijna) zo.

Waar is die bijna Deutchse Kampfgeist gebleven?

De verdediging toen was echt niet zo slecht. Er zaten geen uitzonderlijke verdedigers bij misschien, maar ze waren wel prima op elkaar ingespeeld na een jarenlange periode waarin ze samen hebben gespeeld. Die ervaring is er nu nog niet. We zitten eigenlijk in hetzelfde schuitje als na het EK van 2004, toen een groot deel van de generatie van '98' definitief afvloeide.

En er spelen nu minder spelers in de absolute top dan destijds. In 2010 speelden we met een generatie die op zijn top zat, aangevuld met een paar talenten en een paar spelers aan het eind van hun carrière die nog eens wilden pieken. Nu zit je met een nieuwe lichting aangevuld met wat oudgedienden waar het beste wel van af is, op Van Persie na. De gedrevenheid was er overigens wel tegen Hongarije, maar de vraag is hoever een gedreven Oranje komt tegen de echt goede landen.

Robben is ook nog steeds top (beter dan in 2010 toen hij een vlak voor het W.K. een vrij heftige blessure kreeg).Hopen dat hij in 2014 ook nog top is.

Strootman wordt steeds beter.

Robben zou je nog top kunnen noemen, Strootman gaat richting wereldtop inderdaad. Maar ik denk niet dat Strootman nu al zo goed is als Van Bommel in 2010, die toen echt ijzersterk speelde.

Ik denk dat Strootman beter kan worden. Al is hij minder leider dan van Bommel in 2010.

jassn schreef:

mooie analyse na 10 minuten. Kijk eerst de volledige match eens anders en kom met een zinvoller commentaar. Geen penalty na duwfout op Benteke, geen penalty voor hands door Colombiaanse verdediger en 2x op de paal. Ons vizier moest gisteren absoluut scherper gestaan hebben en dan hadden we een match. De afwerking, dat onderscheidt ons nog van de toplanden. Maar dat is voetbal, Colombia verdiend gewonnen gisteren en Benteke en Lukaku gaan nog wat mogen trainen in afwerken voor ze nog maar aan de tippen komen van Falcao. en een basisplaats voor Dries Mertens aub, die is het etiket topinvaller echt wel ontgroeid.

Ik moest idd ook goed lezen " ontgroeid" en " Dries Mertens" in 1 zin; Dries koopt nog steeds zijn kleding op de kinderafdeling van H&M

Wel mooi en heroïsch eigenlijk. Ronaldo er uit of Ibrahimovic.

Ja, niet dat het hard gaat in die wedstrijd.

Maar ook de gedachte dat één van beiden er uit ligt wat er ook gebeurd, stemt al tot tevredenheid: opgeruimd staat netjes

Jij hebt een hekel aan goede voetballers?

Vandaar dat je voor Feyenoord bent.

Ik ben vooral voorstander van zo min mogelijk hobbels voor het Nederlands Elftal

Er wordt overigens weer een hoop toneel gespeeld in het Portugees/Zweedse drama De Stervende Zwaan.

Portugal heeft het ook nog totaal niet vanavond. Van Ronaldo geloof ik één kansloze vrije trap gezien so far.

Maar verreweg het zwakste optreden vanavond is toch wel dat van een Portugees dweilorkest.

En het Portugese elftal neemt dat belabberde optreden mee in hun spel.
Zweden is niet veel beter.

Veel gedraaf, weinig ballen die aankomen en weinig fraais.
Omdat ik die Portugezen verschrikkelijk irritant vind de hele tijd, toch mijn sympathie maar naar de Zweden. Die spelen tenminste nog in mijn clubkleuren.

Oekraïne op voorsprong tegen de Fransen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:47 uur

geplaatst: vandaag om 01:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.