Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:03 uur
Even los van de gecreëerde rel van gisterenavond vind ik het over het algemeen een erg amusant programma.
Overigens deel ik de mening niet dat Van der Gijp vooral onzin uitkraamt. Hij slaat heel vaak de spijker op zjn kop, dat doet hij alleen op zijn eigen ludieke wijze. Ik vind dat meestal hilarisch, maar wat hij bedoelt te zeggen vind ik meestal volkomen terecht.
Overigens deel ik de mening niet dat Van der Gijp vooral onzin uitkraamt. Hij slaat heel vaak de spijker op zjn kop, dat doet hij alleen op zijn eigen ludieke wijze. Ik vind dat meestal hilarisch, maar wat hij bedoelt te zeggen vind ik meestal volkomen terecht.
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:05 uur
SV gaat overal wat verder op in, maar is de laatste twee jaar vrij saai geworden. Gelukkig komt Co af en toe, dan is het al een stuk beter. VI is gewoon wat simpel gelul (in de goede zin van het woord) over voetbal tesamen met goed vermaak met een goede combi personen (de blaaskaak, de clown, de kwal en de brompot a.k.a. held). Daar kijk ik toch liever naar voortaan.
0
Ace
geplaatst: 15 september 2009, 14:12 uur
Doe mij VI maar. SV is slaapverwekkend. Te langdradig en vol van idiote rubrieken als bv 'elleboog van de week'.
0
Ace
geplaatst: 15 september 2009, 14:29 uur
Dat zou zomaar kunnen, maar een paar weken geleden nog wel.
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:30 uur
't is maar net wat je zoekt: info vs 'entertainment', volgens RTL. Ik vind het af en toe van het niveau dat je bereikt als de redacteur van het lokale suffertje ook eens in een landelijke courant mag schrijven, anders gezegd de assistent van de bovenmeester die waarneemt.
Het is tv over hoe je eigenlijk geen tv zou moeten maken; het is lasagna uit de Magnetron, zonder consistentie; het is droeftoeterij hors categorie. Ik zal me eens verdiepen in de kijkcijfers en de waardering - maar ik vrees het ergste.
Geef mij dan de manier de manier waarop de BBC kond van voetbal doet of onze zuiderburen. RTL, nee dankjewel!
Het is tv over hoe je eigenlijk geen tv zou moeten maken; het is lasagna uit de Magnetron, zonder consistentie; het is droeftoeterij hors categorie. Ik zal me eens verdiepen in de kijkcijfers en de waardering - maar ik vrees het ergste.
Geef mij dan de manier de manier waarop de BBC kond van voetbal doet of onze zuiderburen. RTL, nee dankjewel!
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:49 uur
Nothing beats Match of the Day natuurlijk.
Alleen al van dat muziekje word ik bijzonder vrolijk.
Alleen al van dat muziekje word ik bijzonder vrolijk.
0
geplaatst: 15 september 2009, 14:55 uur
Ik heb Voetbal International maar 1 keer helemaal uitgekeken, maar dat is inderdaad meer een amusementsprogramma dat toevallig over voetbal gaat. En voortdurend die reclame erdoorheen dan ook nog. Dan heb ik ook liever Studio Voetbal, alhoewel dat soms misschien wat saaiig is. Ik zie liever Adriaanse college geven over pressielijnen dan de zoveelste gespeelde ruzie tussen Genee en Derksen.
0
geplaatst: 15 september 2009, 15:09 uur
Ik zet de TV gelijk uit als de wedstrijd is gespeeld. Al dat gelul achteraf is niet aan mij besteed. Die praatprogramma's al helemaal niet. Kein keloel, fussballen!
0
geplaatst: 15 september 2009, 15:13 uur
Joy4ever schreef:
Ik zet de TV gelijk uit als de wedstrijd is gespeeld. Al dat gelul achteraf is niet aan mij besteed. Die praatprogramma's al helemaal niet. Kein keloel, fussballen!
En dat terwijl het allemaal om de derde helft draait.
0
geplaatst: 15 september 2009, 15:44 uur
VI is puur entertainment, en erg geslaagd.. SV is een saai programma met nóg zelfingenomener zaadballen dan VI. Derksen is naast notoir azijnpisser namelijk ook wel deskundig en kan ook op zijn tijd best meelollen, zoals je af en toe ziet. V/d Gijp begin ik ook steeds meer te waarderen.. Kraay Jr is natuurlijk een domme hork eersteklas, maar als pispaal juist prima geschikt. Bovendien dient Gijp dan weer als degene die hem opbeurt erna, kennelijk is Kraay te stom om dit patroon te zien.. maar geen verrassing dus. En Wilfred is ook een volkomen schertsfiguur, maar wel bruikbaar als presentator en ook als pispaal zo nu en dan.
Daar kan ik bij SV eigenlijk niet één gast bij opnoemen die deze entertainment value heeft. Voetbal is entertainment, waarom voetbal gelul niet? Juist degenen die alleen serieus kunnen lullen over voetbal zijn een beetje bedenkelijke figuren lijkt me..
Daar kan ik bij SV eigenlijk niet één gast bij opnoemen die deze entertainment value heeft. Voetbal is entertainment, waarom voetbal gelul niet? Juist degenen die alleen serieus kunnen lullen over voetbal zijn een beetje bedenkelijke figuren lijkt me..

0
Ace
geplaatst: 15 september 2009, 15:57 uur
herman schreef:
Ik zie liever Adriaanse college geven over pressielijnen
Ik zie liever Adriaanse college geven over pressielijnen
Pretentieus gezemel over voetbal vind ik anders een stuk vervelender dan onzin over voetbal. Voetbal is een sport vol tactiek, maar wanneer iemand er hogere wiskunde van probeert te maken, slaat hij wat mij betreft flink de plank mis.
Overigens vind ik Genee ook vreselijk.
0
geplaatst: 15 september 2009, 16:10 uur
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die in volledig nuchtere staat VI kunnen aankijken of het moet zijn dat ze thuis een garderobekast vol met mantels der liefde hebben hangen.
Ik vind het bij tijd en wijle genant om te zien hoe sommige 'tafelridders' daar voor een vorstelijke aanwezigheidspremie (denk een half modaal maandsalaris per keer) zich daar zichtbaar zitten te ergeren aan de aanwezigheid van bepaalde andere lieden. Om de smeer likt de kat de kandeleer zegt men dan; ik zou zeggen, blijf dan weg - of moet je zonodig alle zakken van je 5-pocketbroek vullen?
Salarissen in omroepland staan - in het kader van de Balkenendenorm - al een tijdje ter discussie; men zou ook mogen kijken naar de vergoeding die deze tafelridders ontvangen. Een normaal mens moet daar echt een reële tijd voor werken. En René van der Gijp - laat me niet lachen, op welke carrièremaximalisatie (het optimum uit jezelf halen) kan die zich beroepen?
Ik vind het bij tijd en wijle genant om te zien hoe sommige 'tafelridders' daar voor een vorstelijke aanwezigheidspremie (denk een half modaal maandsalaris per keer) zich daar zichtbaar zitten te ergeren aan de aanwezigheid van bepaalde andere lieden. Om de smeer likt de kat de kandeleer zegt men dan; ik zou zeggen, blijf dan weg - of moet je zonodig alle zakken van je 5-pocketbroek vullen?
Salarissen in omroepland staan - in het kader van de Balkenendenorm - al een tijdje ter discussie; men zou ook mogen kijken naar de vergoeding die deze tafelridders ontvangen. Een normaal mens moet daar echt een reële tijd voor werken. En René van der Gijp - laat me niet lachen, op welke carrièremaximalisatie (het optimum uit jezelf halen) kan die zich beroepen?
0
geplaatst: 15 september 2009, 16:40 uur
orbit schreef:
Juist degenen die serieus kunnen lullen over voetbal zijn een beetje bedenkelijke figuren lijkt me..
Juist degenen die serieus kunnen lullen over voetbal zijn een beetje bedenkelijke figuren lijkt me..
Dit verklaart een hoop van jouw berichten.

0
geplaatst: 15 september 2009, 16:51 uur
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:01 uur
Ace schreef:
Zeg mjuman, waar heb je het over?
Zeg mjuman, waar heb je het over?
Ik heb het over een genante vertoning die de 'tafelridders' zoals Kraay junior en Van der Gijp opvoeren tegen een vergoeding waarvoor jij een toch een aardige tijd moet werken.
Lezen als in boeken en begrijpen, toepassen en uitleggen - wanneer heb jij dat voor het laatst gedaan?
Ook al is quantity geen quality, toch even gekeken naar de kijkcijfers: en ja; het is het best bekeken programma op zo avond op RTL7, met 455.000 ruim 2,25 keer zoveel als de nr 2, die realitysoap over die voormalige keeper. Waarderingcijfers worden nu anders weergegeven als voorheen (maar goed het programma kreeg ongeveer half de waardering die Memories (met 1,4 miljoen kijkers).
Overigens keken er op diezelfde avond 2,5 * zoveel mensen naar Nova. Ieder zijn ding.
Gezien het feit dat het programma zo geliefd is al hier ben ik benieuwd welke profilering (sociaal en demografisch) een mediastrateeg eraan hangt. Bureau Motivaction heeft bijv. al eens de populariteit van de commerciële zenders onder bepaalde bevolkingsgroepen aangetoond.
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:18 uur
Ace schreef:
Pretentieus gezemel over voetbal vind ik anders een stuk vervelender dan onzin over voetbal. Voetbal is een sport vol tactiek, maar wanneer iemand er hogere wiskunde van probeert te maken, slaat hij wat mij betreft flink de plank mis.
Volgens mij heeft Adriaanse toch wel bewezen iets van voetbal af te weten, als je naar zijn staat van dienst kijkt. Maar goed, als jij liever naar campinghumor kijkt moet je dat vooral doen natuurlijk.
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:31 uur
Ik vind beiden amusant. En het gaat beiden over voetbal, dus ik vermaak me wel.
Ik moet er bij vertellen dat ik er niet speciaal voor op blijf. Ik kijk het dus niet altijd.
Ik moet er bij vertellen dat ik er niet speciaal voor op blijf. Ik kijk het dus niet altijd.
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:36 uur
Ik sla Studio Voetbal ook wel eens over, zeker nu de NOS de voetbalrechten weer heeft (en SV niet meer op Uitzending Gemist staat).
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:47 uur
Al dat genippel over pressielijnen, buitenspelval en andere aanverwante zeiktactieken waar normaal alleen de trainer en spelers bij gebaat zijn, daar kan ik ook flink moe van worden. Zeker gasten als Adriaanse of Jan Mulder, daar krijg ik dus echt spontaan traanogen van. Jack van Gelder en Hugo Borst daarentegen kan ik altijd goed waarderen. Hugo Borst weet de wat ingewikkeldere tactieken altijd zo te brengen dat de buitenwereld er ook nog wat van snapt. Bij Adriaanse heb ik soms het idee dat er maar 1 persoon is die het snapt zoals hij het vertelt. Precies, hijzelf.
Nee, doe dan maar voor de afwisseling een keertje Meneer Bromsnor Derksen en René van der Gijp, die voegen toch de nodige portie humor toe aan hun programma. Jammer dat Derksen soms wat ongecontroleerd scheldwoorden of belachelijke opmerkingen de lucht in gooit, want daar komt altijd herrie van. Johan mag zich wel eens inhouden, want hij kan te ver gaan, zoals gebleken. Hans had groot gelijk om er boos op te reageren.
Nee, doe dan maar voor de afwisseling een keertje Meneer Bromsnor Derksen en René van der Gijp, die voegen toch de nodige portie humor toe aan hun programma. Jammer dat Derksen soms wat ongecontroleerd scheldwoorden of belachelijke opmerkingen de lucht in gooit, want daar komt altijd herrie van. Johan mag zich wel eens inhouden, want hij kan te ver gaan, zoals gebleken. Hans had groot gelijk om er boos op te reageren.
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:58 uur
Ik zie nu pas dat ''kwal-geval'' van gisteren (blijkbaar gemist), maar nu geef ik Derksen toch wel ongelijk hierover, en dat komt niet vaak voor. Of ja, ik geef hem wel gelijk dat Kraay jr. niet zomaar even een opstelling maakt, maar de belediging van Derksen is ongepast en oncollegiaal (alhoewel ik mezelf er ook genoeg op betrap om zo hard in te gaan om bepaalde dingen die mensen zeggen
). Dit is ook absoluut niet ingestudeerd.
). Dit is ook absoluut niet ingestudeerd.
0
geplaatst: 15 september 2009, 17:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Verkeerd quoten verklaard ook veel van jouw reacties

0
geplaatst: 15 september 2009, 18:00 uur
herman schreef:
Maar goed, als jij liever naar campinghumor kijkt moet je dat vooral doen natuurlijk.
Maar goed, als jij liever naar campinghumor kijkt moet je dat vooral doen natuurlijk.
Over camping gesproken, aan die vette poepbruine harses van J v Gelder zou je toch zeggen dat hij niet anders doet dan met zijn vette reet in Bakkum zitten

0
geplaatst: 15 september 2009, 18:16 uur
Het was trouwens Genee die Hans woorden in de mond legde. Hans had (deze keer) niet de pretentie die hem verweten wordt.
0
Ace
geplaatst: 15 september 2009, 22:18 uur
herman schreef:
Volgens mij heeft Adriaanse toch wel bewezen iets van voetbal af te weten, als je naar zijn staat van dienst kijkt. Maar goed, als jij liever naar campinghumor kijkt moet je dat vooral doen natuurlijk.
(quote)
Hij weet genoeg van voetbal en kan dat prima in de praktijk brengen, maar dat interessante gedoe op tv raakt in veel gevallen kant nog wal. Doe mij inderdaad maar campinghumor

@Mjuman: wat ik ermee probeer te zeggen is dat het me veel energie kost al die moeilijke zinnen te ontcijferen

0
geplaatst: 16 september 2009, 10:01 uur
Ace schreef:
@Mjuman: wat ik ermee probeer te zeggen is dat het me veel energie kost al die moeilijke zinnen te ontcijferen
Jeetje, dit is inderdaad wel heel erg een voetbaltopic met alle bijbehorende en blijkbaar correcte vooroordelen.
Wellicht had Mjuman beter kunnen stellen dat hij die tafelgasten "honduhlulluh en zakkuhvullers" vindt.

0
geplaatst: 16 september 2009, 10:59 uur
Ja, blijkbaar zijn samengestelde zinnen errug moeilijk. Die zal ik voortaan vermijden en dus Jip-en-Janneke-taal gebruiken!
Een voorbeeldje:
RTL7 is een commerciële (kan dat woord wel?) zender.
Gewone (publieke) zenders krijgen ook geld van de overheid. Commerciële (sorry, weer dat woord) zenders worden alleen betaald uit reclame.
Dan is het fijn als er veel mensen kijken - en dat doen ze ook op zondagavond naar VI. Als ze het goed vinden blijven ze langer kijken. Dat vinden adverteerders (van de reclamespotjes) leuk; die denken dan dat kijkers misschien hun spulletjes kopen.
Adverteerders willen graag weten dat ze de juiste kijkers bereiken . Dat vertelt het mediabureau dan aan hen: naar VI kijken mannen tussen de 25 en 35 jaar, die graag een biertje drinken en thuis uit Jip en Janneke voorlezen - in de Dikke van Dale lezen ze niet, maar de Panorama wel.
Zoiets?
Een voorbeeldje:
RTL7 is een commerciële (kan dat woord wel?) zender.
Gewone (publieke) zenders krijgen ook geld van de overheid. Commerciële (sorry, weer dat woord) zenders worden alleen betaald uit reclame.
Dan is het fijn als er veel mensen kijken - en dat doen ze ook op zondagavond naar VI. Als ze het goed vinden blijven ze langer kijken. Dat vinden adverteerders (van de reclamespotjes) leuk; die denken dan dat kijkers misschien hun spulletjes kopen.
Adverteerders willen graag weten dat ze de juiste kijkers bereiken . Dat vertelt het mediabureau dan aan hen: naar VI kijken mannen tussen de 25 en 35 jaar, die graag een biertje drinken en thuis uit Jip en Janneke voorlezen - in de Dikke van Dale lezen ze niet, maar de Panorama wel.
Zoiets?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.