Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
Ace
geplaatst: 1 oktober 2009, 14:41 uur
Ik vind Affelay van een heel ander kaliber... Hoewel het de misselijkste etter van de NL velden is, blijft het natuurlijk een geweldige voetballer die in ieder geval in de breedte wat toevoegt aan het NL elftal. Dan begrijp ik dus de twijfel opeens ook een stuk beter! Amrabat speelde een paar leuke wedstrijden bij vvv en dan ben je opeens een groot talent, al is het alleen maar omdat je boven de middelmaat aldaar uitsteekt.
Bij mijn weten heeft Aissati nog helemaal niet gekozen? En hij kijkt maar waar hij voor kiest, het maakt inderdaad niets uit. Bij het NL elftal maakt hij geen kans en het Marokkaans elftal volg ik niet.
Bij mijn weten heeft Aissati nog helemaal niet gekozen? En hij kijkt maar waar hij voor kiest, het maakt inderdaad niets uit. Bij het NL elftal maakt hij geen kans en het Marokkaans elftal volg ik niet.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 15:01 uur
Volgens de Telegraaf had hij die keuze gemaakt en zou hij 'em bekend maken na zijn 21e verjaardag (16/8). Afellay - met je eens; die kan klieren (maar het zijn vaak wel grote voetballers die dat kunnen en doen: Lothar Matthäus, Mark van Bommel, Christiano Ronaldo, Luiz Figo - allemaal van die zuigers); Lazovic (Looszowiets noemde ik hem) speelt nu goed, kliert minder, maar het zit wel in zijn aard.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 15:16 uur
Ace schreef:
Het lijkt mij dat hij gewoon kiest voor het land waar hij het meeste kans maakt om te spelen. In de stukken die ik erover gelezen heb werd net gedaan alsof het voor hem een moelijke keuze was omdat hij tegen beide elftallen aanhangt en nu dus de zeer lastige keuze moet maken...
Het lijkt mij dat hij gewoon kiest voor het land waar hij het meeste kans maakt om te spelen. In de stukken die ik erover gelezen heb werd net gedaan alsof het voor hem een moelijke keuze was omdat hij tegen beide elftallen aanhangt en nu dus de zeer lastige keuze moet maken...
Heeft Amrabat niet voor NL onder 21 gespeeld? Ik vind hem ook niet goed genoeg voor Oranje, maar vorig seizoen vond ik hem toch niet zo slecht in zijn eerste jaar bij PSV.
0
geplaatst: 1 oktober 2009, 15:38 uur
Amrabat (bij Foppe idd) was (is) geblesseerd en Lazovic doet het nu - tegen mijn verwachting in (eerlijk is eerlijk) - zo goed dat ie hem wellicht er even uit houdt. Wat dat betreft, chapeau voor Rutten - zelfs zo'n lastig konijn weer terug in zijn hok krijgen.
Bevestigt eens te meer het gevoel dat Stevens een beetje als een stier in de porceleinkast is bezig geweest - al vermoed ik dat rekenaar Jan daar mede een handje in heeft gehad ("Pak ze maar eens flink aan, Huub").
Bevestigt eens te meer het gevoel dat Stevens een beetje als een stier in de porceleinkast is bezig geweest - al vermoed ik dat rekenaar Jan daar mede een handje in heeft gehad ("Pak ze maar eens flink aan, Huub").
0
haveman
geplaatst: 1 oktober 2009, 23:00 uur
Ondanks de twee gelijke spelen tussen België en Nederland is het niveauverschil toch wel erg groot.
Wat me wel altijd blijft verbazen is de haast die Nederlandse clubs altijd blijven maken. Soms moet je aanvoelen dat een gelijkspel genoeg is of bij een voorsprong het spel vertragen.
Wat me wel altijd blijft verbazen is de haast die Nederlandse clubs altijd blijven maken. Soms moet je aanvoelen dat een gelijkspel genoeg is of bij een voorsprong het spel vertragen.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 00:07 uur
Ik snap wat er staat, maar het staat er ook weer niet.
Luik komt naar Alkmaar; neemt punt mee - verdiend/onverdiend (doorhalen wat niet gewenst is)
Ajax komt naar Brussel; neemt punt mee - verdiend/onverdiend (doorhalen wat niet gewenst is). Is het een gelijk spel? Mind you voetbal is ook verdedigen en dat vond ik Ajax gewoon slecht doen.
Zeg het maar - misschien is het genetisch bepaald: de een neemt genoegen met een half ei, de ander wil 'all or nothing"
Luik komt naar Alkmaar; neemt punt mee - verdiend/onverdiend (doorhalen wat niet gewenst is)
Ajax komt naar Brussel; neemt punt mee - verdiend/onverdiend (doorhalen wat niet gewenst is). Is het een gelijk spel? Mind you voetbal is ook verdedigen en dat vond ik Ajax gewoon slecht doen.
Zeg het maar - misschien is het genetisch bepaald: de een neemt genoegen met een half ei, de ander wil 'all or nothing"
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 01:12 uur
Ajax heeft behoorlijk goed verdedigd eigenlijk. Het laatste kwartier begon het alleen wat uit elkaar te vallen. Maar daar voor bijna niets weggegeven.
Zowel AZ als Ajax hadden hun wedstrijden kunnen en moeten winnen, gezien de spel- en kansverhoudingen. Dat Luik en Anderlecht tevreden waren met het resultaat is begrijpelijk omdat ze meer kregen dan waar ze op basis van de wedstrijden aanspraak op konden maken.
Maar ja, ik zie al weer dat de scorebordjournalistiek hoogtij viert hier.
Zowel AZ als Ajax hadden hun wedstrijden kunnen en moeten winnen, gezien de spel- en kansverhoudingen. Dat Luik en Anderlecht tevreden waren met het resultaat is begrijpelijk omdat ze meer kregen dan waar ze op basis van de wedstrijden aanspraak op konden maken.
Maar ja, ik zie al weer dat de scorebordjournalistiek hoogtij viert hier.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 02:35 uur
Het heeft alleen geen zin om je dood te staren op 80% balbezit en 70% van de kansen... als je toch gelijkspeelt heb je iets verkeerd gedaan.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 08:16 uur
En bij ajax lag het aan de laatste fase van de wedstrijd. Dan zou ik denken dat het een gebrek aan concentratie is. Dan weet je wat de zere plek is en kun je van je fouten leren en dat is eigenlijk alleen maar goed. Nu schiet je er alleen niet heel veel mee op.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 08:50 uur
Dinamo Zagreb wint met 0-3 bij Timisoara. Wordt nog een hele klus voor ajax. Ik vond ze gister niet eens zo verkeerd ballen. Het grote euvel kwam echter weer duidelijk aan het licht. Anderlecht liet even zijn "spierballen" zien en de gelijkmaker was zo gemaakt. Toch is het niveau tussen de Belgische top en die van Nederland behoorlijk groot idd.
0
haveman
geplaatst: 2 oktober 2009, 09:06 uur
Mjuman schreef:
Ik vind het niet zozeer een kwestie van verdiend of onverdiend. De Belgen hebben het maximale eruit gehaald, met heel veel geluk.
Maar het oog wil ook wat. En dan kijk ik toch liever naar het Nederlandse voetbal. Ik denk dat Luik en Anderlecht in Nederland niet bij de eerste 4 zouden spelen.
Ik vond Ajax voor het eerst sinds tijden zeer goed spelen.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 11:06 uur
@Haveman; bij de laatste punten ben ik wel met je eens. In het geval van Ajax en ook AZ doelde ik op het feit dat je een aarzeling in het team zag kruipen van "wat doen we - die 1-0 verdedigen of doordrukken" en juist die tweeslachtigheid komt tot uiting in het spel. Ajax had verdiend te winnen, maar door de tegenstander zover te laten komen ging het (net als bij AZ) toch fout. In het geval van Ajax is de aanval toch de beste verdediging en dat geldt eigenlijk ook voor AZ.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 12:13 uur
[quote]haveman schreef:
Neen dat klopt maar Standard heeft al eerder bewezen dat ze zeker wel kunnen voetballen, tegen oa Liverpool vorig jaar, Sevilla vorig jaar en nu twee weken geleden nog tegen Arsenal...
Jammergenoeg hadden ze bij aanvang van de match tegen AZ gewoon meer oog in verdedigen en bleken ze daarom ook te verzuipen op het middenveld. Jammer maar we (Standard) verdienden het punte idd niet.
(quote)
Neen dat klopt maar Standard heeft al eerder bewezen dat ze zeker wel kunnen voetballen, tegen oa Liverpool vorig jaar, Sevilla vorig jaar en nu twee weken geleden nog tegen Arsenal...
Jammergenoeg hadden ze bij aanvang van de match tegen AZ gewoon meer oog in verdedigen en bleken ze daarom ook te verzuipen op het middenveld. Jammer maar we (Standard) verdienden het punte idd niet.
0
Ace
geplaatst: 2 oktober 2009, 16:23 uur
Zonder nu tijd te hebben de onderstaande berichten te lezen, wil ik wel even kwijt dat het gisteren weer genieten geblazen was met Ajax! Tegen een onthutsend slechte ploeg als Anderlecht in Brussel een punt halen, is superknap en kom je verder mee!
Zo'n ploeg als Anderlecht speelt in Nederland met moeite voor een plaats in de middenmoot.
Zo'n ploeg als Anderlecht speelt in Nederland met moeite voor een plaats in de middenmoot.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 17:01 uur
Ace schreef:
Zonder nu tijd te hebben de onderstaande berichten te lezen, wil ik wel even kwijt dat het gisteren weer genieten geblazen was met Ajax! Tegen een onthutsend slechte ploeg als Anderlecht in Brussel een punt halen, is superknap en kom je verder mee!
Zo'n ploeg als Anderlecht speelt in Nederland met moeite voor een plaats in de middenmoot. Leuk, Ace; daar gingen die "onderstaande berichten" juist over. Maar we maken er geen punt van, want het hadden er eigenlijk drie moeten zijn. Verdedigen, hè, altijd lastig!
Overigens is De Zeeuw wel de beste Ajax-aankoop van dit seizoen.
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 18:33 uur
Het vreemdste is nog wel dat Ajax het pas echt moeilijk kreeg toen ze tegen 10 man kwamen te spelen. Maar toen had het al lang 2-0 moeten staan want Suarez kreeg me toch een paar goede kansen. Hij leek Toivonen wel, al maakten hij en Lazovic er een nog groter potje van.
Gelukkig kunnen ze bij PSV wel een wedstrijd uitspelen (al ging het gisteren niet van harte).
Gelukkig kunnen ze bij PSV wel een wedstrijd uitspelen (al ging het gisteren niet van harte).
0
geplaatst: 2 oktober 2009, 23:38 uur
Haha inderdaad, Ola had z'n dag echt niet. Op een gegeven moment werd het gewoon zielig voor die jongen. Maar goed, blij dat PSV in de eerste helft de tanden ontblootte en daardoor een goal maakte. Al had het bij rust minstens 3-0 moeten staan.
0
Ace
geplaatst: 3 oktober 2009, 19:55 uur
El hamdawoewie uit de selecitie gezet... Het verbaast met niets aangezien ik laatst op een verjaardag van een vriend een medespeler van hem sprak en daaruit begreep dat hij niet heel erg lekker in de groep ligt en een vervelend ventje is.
0
Ace
geplaatst: 4 oktober 2009, 01:19 uur
Dings Daag

Had ik trouwens al gezegd dat Pantelic ook in het elftal waarin ik voetbal niet in aanmerking komt voor een basisplaats? Oh, en voor ik het vergeet: Worm is een matige keeper.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 13:41 uur
Was inderdaad niet al te hoog. Maar dan nog had Feyenoord met 5 of 6-0 moeten winnen. Gelukkig was RKC de tegenstander.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 14:13 uur
Het tempo bij Roda-Ajax ligt hoger maar dat is in dit geval wel aan de degradatiekandidaat te danken. Lekkere rode kaart voor Urby E zeg. Jammer dat trainer Jol weer net doet of er niks aan de hand is. Ik zeg...een wedstrijd of 6 schorsing
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 14:23 uur
VanDeGriend schreef:
Lekkere rode kaart voor Urby E zeg. Jammer dat trainer Jol weer net doet of er niks aan de hand is. Ik zeg...een wedstrijd of 6 schorsing
Lekkere rode kaart voor Urby E zeg. Jammer dat trainer Jol weer net doet of er niks aan de hand is. Ik zeg...een wedstrijd of 6 schorsing
ik zeg 2.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 17:52 uur
Net terug van FC Utrecht-PSV 0-0
Had bij rust 5-0 kunnen staan maar Isackson redde PSV keer op keer. Gevaarlijke pegel op de paal van PSV in de tweede helft maar voor de rest was FC Utrecht klassen beter. Helaas miste men een koele killer in de voorhoede.
Had bij rust 5-0 kunnen staan maar Isackson redde PSV keer op keer. Gevaarlijke pegel op de paal van PSV in de tweede helft maar voor de rest was FC Utrecht klassen beter. Helaas miste men een koele killer in de voorhoede.
0
geplaatst: 4 oktober 2009, 19:38 uur
Running On Empty schreef:
Vooral die twee kansen van Van Wolfswinkel binnen 2 minuten hadden er in gemoeten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.