MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
haveman
Ik heb me ogen weer uitgekeken vandaag bij studio sport.

Waar bij eredivisie live de verslaggever vrij realistisch was door te stellen dat slechts Roda de overwinning verdiende en de rode kaart van Emanuelson (logisch) als volledig terecht typeerde was het bij de nos omgekeerde wereld.

Martin Jol zei zelfs dat de overtreding van Emanuelson geen eens geel was.
De verslaggever vroeg hierop of Ajax gezocht wordt. Nee, hij vroeg het niet, hij zei het op zo een toon dat het zo is.

Ik denk en hoop dat ik vandaag de nieuwe kampioen heb zien spelen die luistert naar de naam Twente. Sinds de vorige winterstop spelen zij het mooiste voetbal van Nederland.

Het was ook geen rode kaart.. volkomen belachelijke beslissing. Een knietje in je kuit, en dat terwijl er al vele spelers met gestrekte been moordaanslagen op schenen en enkels slechts geel hebben gekregen Zag er vandaag ook weer zo een van die mongool Grindheim, die gast spoort niet.

Het was zeker wel een rode kaart. Alleen had de scheidsrechter als hij consequent was geweest deze al eerder kunnen trekken. De frustratie droop er wel af bij de actie van Furby. Het feit dat hij niet echt tegen de rode kaart protesteerde zegt wel genoeg. En die klungel denkt serieus kans te maken om mee te gaan naar het WK als linksback

haveman
orbit schreef:
Het was ook geen rode kaart.. volkomen belachelijke beslissing. Een knietje in je kuit, en dat terwijl er al vele spelers met gestrekte been moordaanslagen op schenen en enkels slechts geel hebben gekregen Zag er vandaag ook weer zo een van die mongool Grindheim, die gast spoort niet.

Het gaat mij er niet eens zo zeer om of het nou een rode kaart is of niet.

Maar, en nu zal ik wel weer het verwijt krijgen van iemand dat ik het calimero syndroom heb, het gaat mij erom hoe zaken bij de NOS worden voorgesteld.

Als ik bijvoorbeeld die eerste goal van Twente zie..... Als die door een speler van Ajax was gemaakt, was het woord godenzonen of buitenaards gebruikt. Nu werd slechts gemeld dat Twente een doelpunt maakte.

Nu overdrijf je wel een beetje hoor. Bij de goal van Nkufo was de commentator ook zeer lovend over diens kwaliteiten, terwijl het nu ook weer niet zo'n bijzonder doelpunt was.

Jol vond ik wel een beetje in de fout gaan. "Het was niet eens geel, volgens mij", maar tegelijkertijd zeggen dat hij het ook niet goed kon zien.

Lag het trouwens aan mij of speelde die Vujecevic (oid) van Twente nauwelijks mee? In de samenvatting 1 keer aan de bal geweest, geloof ik.

De rode kaart van Emanuelson was volledig terecht. Dat het wel eens gebeurt dat scheidsrechters bij soortgelijke overtredingen geel geven is geen reden om te stellen dat dit een onterechte rode kaart was.

dix
op 26 juli is dit wat dix schreef:
Niemand die denkt dat Twente kan doorgroeien ?

Cygnus schreef:
De rode kaart van Emanuelson was volledig terecht. Dat het wel eens gebeurt dat scheidsrechters bij soortgelijke overtredingen geel gegeven wordt is geen reden om te stellen dat dit een onterechte rode kaart was.

terecht? Man, het was een 1000-in-een-dozijn overtreding. Niet eens hard ingekomen en onmogelijk om die tegenspeler met deze beweging te blesseren.. als Jol en de NOS redactie dit ook zien, vraag ik me af waarom mensen moeten volharden dat het anders is. Anti-ajaxbrillen tijd?

Kaart van Urby: geen discussie, twee benen en vanachteren. Wat een droppo die Jol, lachen voor de camera toen Emanuelson die kaart kreeg: goeie pr, lekker signaal geef je dan af als kootsj!
Grindheim: kan zo aanschuiven op de bank naast Thomas Dekker; wat had ie gegeten - geprepareerde duumkes?

Dichtgeknepen billen in de Galgenwaard heden - tsjonge.

Joy4ever schreef:
Het was zeker wel een rode kaart. Alleen had de scheidsrechter als hij consequent was geweest deze al eerder kunnen trekken.

Als het hele scheidsrechterskorps nu eens consequent is en gewoon elke keer rood trekt voor een tackle van achteren (al vallen er elke week 15 rode kaarten, maakt niet uit) dan had ik er niet zo'n moeite mee. Maar nu is het pure willekeur.

En ik vond deze best wel meevallen, geel was in mijn ogen voldoende geweest. Hoorde dat men zelfs bij Roda in de commentaren achteraf rood overdreven vond.

dix
Mjuman schreef:
Kaart van Urby: geen discussie, twee benen en vanachteren. Wat een droppo die Jol, lachen voor de camera toen Emanuelson die kaart kreeg: goeie pr, lekker signaal geef je dan af als kootsj!

Inderdaad, dat viel mij ook op. Zeker als ie dan later voor de camera zegt het niet goed gezien te hebben ... dat maakt dat wegwerpgebaar erg curieus. Rood was zwaar gestraft, maar wel volgens het boekje. Toch had ik geel passender gevonden.

Eens met Erminio.

orbit schreef:
(quote)

terecht? Man, het was een 1000-in-een-dozijn overtreding. Niet eens hard ingekomen en onmogelijk om die tegenspeler met deze beweging te blesseren.. als Jol en de NOS redactie dit ook zien, vraag ik me af waarom mensen moeten volharden dat het anders is. Anti-ajaxbrillen tijd?

Niks anti-ajaxbrillen, dit soort aanslagen moeten altijd met rood bestraft worden. Een oliedomme tackle van achteren en als Emanuelson bij deze tackle zijn been gestrekt zou hebben waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Cygnus schreef:
De rode kaart van Emanuelson was volledig terecht. Dat het wel eens gebeurt dat scheidsrechters bij soortgelijke overtredingen geel gegeven wordt is geen reden om te stellen dat dit een onterechte rode kaart was.

Mee eens. Uitbannen dit soort smerige overtredingen.

Hadouir had even daarvoor ook rood moeten hebben, voor een gelijkwaardige overtreding maar dan wel met een gestrekt been.

Die rode kaart van Emanuelson valt op zich wel te verklaren. Tackle van achter, dat mag niet en kan erg gevaarlijk zijn. Het neemt niet weg dat er dit weekend weer eens veel smerigere overtredingen onbestraft blijven. Die van Emanuelson bestraffen, prima. Maar dan moet je ook consequent zijn en die andere overtredingen bestraffen. Dan maar 15 kaarten per weekend, is het er zo uit.

Cygnus schreef:
(quote)

Niks anti-ajaxbrillen, dit soort aanslagen moeten altijd met rood bestraft worden. Een oliedomme tackle van achteren en als Emanuelson bij deze tackle zijn been gestrekt zou hebben waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Wat hij dus niet had.. en zo'n 10 overtredingen per week in de eredivisie wel, die geel krijgen of helemaal niks. Dit was overdreven bestraft, punt uit.

Nicholas123 schreef:
Die rode kaart van Emanuelson valt op zich wel te verklaren. Tackle van achter, dat mag niet en kan erg gevaarlijk zijn. Het neemt niet weg dat er dit weekend weer eens veel smerigere overtredingen onbestraft blijven. Die van Emanuelson bestraffen, prima. Maar dan moet je ook consequent zijn en die andere overtredingen bestraffen. Dan maar 15 kaarten per weekend, is het er zo uit.

Precies. Als elke scheids rood zou trekken voor een soortgelijke actie als die van Urby, zou iedere wedstrijd standaard met 5 tegen 5 man worden uitgespeeld

dix
orbit schreef:
Als elke scheids rood zou trekken voor een soortgelijke actie als die van Urby, zou iedere wedstrijd standaard met 5 tegen 5 man worden uitgespeeld

Ken je de regels ? Minimaal 7 tegen 7, verder gaat de scheidsrechter niet.
Het team dat met 6 man op het veld komt te staan, verliest automatisch.

Klumpie schreef:
Hadouir had even daarvoor ook rood moeten hebben, voor een gelijkwaardige overtreding maar dan wel met een gestrekt been.

Klopt, die was zelfs diep donkerrood maar werd met geel afgedaan.
En dan even later wel rood trekken voor een overtreding die ook niet goed te praten is maar in mijn ogen veel minder erg, wees dan consequent, of 2x geel of 2x rood.

Maar goed, het is niet alleen nationaal maar ook internationaal af en toe droevig gesteld met het scheidsrechterskorps. Zelfs met z;n vijven zagen ze afgelopen donderdag een duidelijke handsbal in het strafschopgebied van Deschacht over het hoofd. Hoe lang moeten we nog wachten op de electronische hulpmiddelen voor de arbitrage?

Liever gisteren dan nu met die electronische hulpmiddelen.

Vond die stap op de knie van Manolev (do) ook een aardig dieptepunt. Electronische hulpmiddelen, la me nie lachen - de UEFA heeft net pas de fax ontdekt!

orbit schreef:
(quote)

Wat hij dus niet had.. en zo'n 10 overtredingen per week in de eredivisie wel, die geel krijgen of helemaal niks. Dit was overdreven bestraft, punt uit.

Dan is niet het probleem dat Emanuelson rood kreeg, maar dat er iedere week 10 van zulke overtredingen niet met rood bestraft worden. De tackle is terecht bestraft, punt uit.

Ace
Er valt wat voor rood te zeggen en er valt wat voor geen rood te zeggen. Consequent zal het nooit worden, dus ik maak me er maar niet al te druk om. Ik kan me drukker maken om het vertoonde spel (op de eerste 20 minuten na) en die droeftoeter in de spits met nummer 9 op zijn shirt.

Ik ben geen Urby-fan, maar de jongen draait een goed seizoen. Als hij nu nog eens gaat accepteren dat hij linkbsback is en de taken uitvoert die daarbij horen komt het best goed met die jongen en zou ik niet weten waarom hij niet de strijd aan kan gaan voor een selectie voor het NL elftal. Er zijn meer kandidaten, maar ik mag hopen dat iedereen het met me eens dat het met dhr Gio aardig afgelopen is.

Ace schreef:
Er zijn meer kandidaten, maar ik mag hopen dat iedereen het met me eens dat het met dhr Gio aardig afgelopen is.
Honderd keer liever Gio als linksback dan Urby! En dat zeg ik niet omdat Urby bij ajax speelt. Hij komt vrijwel altijd tekort in de topwedstrijden. Het is voor hem natuurlijk ook pijnlijk dat hij nog steeds in Amsterdam speelt. Voor de rest kan ik me wel vinden in je verhaal. Hoewel ik die Pantelic wel errug goed vind

Gio is inderdaad dermate "over the hill" dat Urby (en ik ben zeker geen fan van hem, maar de spoeling in NL is dun op de linksback plaats), inmiddels meer in aanmerking komt voor het NL elftal dan van Bronckhorst.

Zelfs De Cler rekent zich nog kansrijk voor een plek in de WK-selectie.

Veel opties hebben we ook niet, maar dan zou ik nog eerder Nicky Kuiper selecteren.

Speelt Bouma trouwens inmiddels al weer of revalideert die nog steeds?

Erik Pieters - heeft het goed gedaan bij Foppe en lijkt op de weg terug.

Gio wordt per seizoen minder. Helaas. Toch vind ik Urby zeker niet goed genoeg voor het NL-elftal. Gio heeft geluk dat er geen goede linksbacks zijn. Maar vanwege zijn ervaring schat ik hem hoger in dan Urby op dit moment.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:00 uur

geplaatst: vandaag om 19:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.