MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
Zeer tragisch... Nu is het een bekende voetballer, maar zelfdoding komt zo vaak voor. Elke keer als ik er iets over lees probeer ik me voor te stellen wat er in je om moet gaan om tot zo'n daad te komen. Het is misschien goed dat ik het me niet kan voorstellen.

@Ace: Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Je moet enerzijds aardig wat moed verzamelen om tot zo een daad over te gaan maar anderzijds moet je uiteraard helemaal stuk zitten. Toch blijft zelfdoding imho een egoïstische daad. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de partner van Enke, zij droeg net zo goed het verdriet van het verlies van hun dochtertje. Nu komt het verlies van haar partner er nog eens bij. Wat een tragiek.

Berichten en een quote verwijderd.

Laten we vast stellen dat dit nieuws zeer treurig is. Zullen we vanaf nu ook waardeoordelen en zeker "grappen" over zelfdoding laten voor andere sites.

Joy4ever schreef:
@Ace: Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Je moet enerzijds aardig wat moed verzamelen om tot zo een daad over te gaan maar anderzijds moet je uiteraard helemaal stuk zitten. Toch blijft zelfdoding imho een egoïstische daad. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de partner van Enke, zij droeg net zo goed het verdriet van het verlies van hun dochtertje. Nu komt het verlies van haar partner er nog eens bij. Wat een tragiek.

Waren zijn vrouw en hij niet uit elkaar? Dat hoor je ook vaak, dat ze na het verlies van een dochter en/of zoon uit elkaar gaan, vanwege de ruzies en de ellende, etc.

En Ace, inderdaad, zoiets kun je alleen maar voorstellen als je zelf in zo'n situatie verkeerd. En Joy, inderdaad, het moet wel héél slecht met iemand gesteld zijn, wil degene zo'n daad daadwerkelijk verrichten.

Ace
Exact Rico, je moet het niet willen begrijpen omdat je alleen weet wat pijn is, als je de pijn zelf meemaakt.

Joy, ik vind de term egoistisch een beetje kort door de bocht. Ik denk dat iemand die tot zelfdoding over gaat, ervan overtuigd is dat dit de beste oplossing is voor iedereen, niet alleen voor de persoon zelf. Daarom vind ik het ook niet goed om hier een oordeel over te hebben, zolang je niet weet wat er om gaat in iemand. En dat zul je nooit weten.

VanDeGriend schreef:
Zullen we vanaf nu ook waardeoordelen over zelfdoding laten voor andere sites.
Ace luistert niet Rob

Guys, dit is t enige topic waarbij uit de bocht vliegen soms misschien een beetje hoort. Maar NIET over dit onderwep alsjeblieft.

Paar berichtjes verwijderd

Jammer alleen dat hier altijd uit dezelfde bocht gevlogen wordt

Ron Jans gaat weg bij de FC Groningen einde seizoen, dat is toch erg jammer...

Vooral voor het niveau van de muziek binnen FC Groningen.
Draaide vorige week in Harry's (Muskee) Blues op radio Drenthe mooie dingen.

Inderdaad jammer. Heeft het toch zeer goed gedaan bij Groningen. Erg sympathieke man ook. Hopelijk vindt hij een nieuwe leuke club.

Wellicht dat ze in Groningen Adriaanse kunnen strikken, dat lijkt me wel wat.

Nog even over Real Madrid. Dat is toch te leuk dat die er uit vliegen tegen de Spaanse equivalent van Babberich.

VanDeGriend schreef:
Nog even over Real Madrid. Dat is toch te leuk dat die er uit vliegen tegen de Spaanse equivalent van Babberich.

En zo blijkt maar weer dat met geld niet alles te koop is.
Ik dacht dat ik mezelf onderzeek toen ik 't las.
Dit verzint de beste cabaretier nog niet....

Jammer van Ron Jans, wellicht dat Van Gaal tegen die tijd weer beschikbaar is.

Ace
Ron Jans, dat is nou typisch zo'n man waar je niet boos op kan worden... Jammer voor Groningen, hij is ook degene die ze sportief wat beter op de kaart heeft gezet de laatste jaren.

trebremmit schreef:
Jammer van Ron Jans, wellicht dat Van Gaal tegen die tijd weer beschikbaar is.

John Van Loen is al een tijdje beschikbaar.

En binnenkort Ronald Koeman ook.

Wedden dat Ron Jans volgend jaar bij AZ zit?

Erwin Koeman zou een goede keus zijn.

Inderdaad. Komt ook uit Groningen als ik het goed heb. Het is de vraag of hij nog 2 jaar bij Hongarije wil blijven. Volgens mij doet ie het daar prima, maar misschien dat ie ook weer wat dichter bij zijn gezin wil zijn.

Jan van Dijk zou ook nog een dark horse kunnen zijn...

dix
Co Adriaanse ?

Co? Njet, denk ik zo en dat zegt het eigenlijk al.

dix
Mjuman schreef:
Co? Njet, denk ik zo en dat zegt het eigenlijk al.

Co heeft altijd behoefte aan een club waar ie de 'ik ben eigenlijk iets te goed voor deze club' houding kan aannemen. En dan is Groningen wel OK

dix schreef:
(quote)

Co heeft altijd behoefte aan een club waar ie de 'ik ben eigenlijk iets te goed voor deze club' houding kan aannemen. En dan is Groningen wel OK

Aha - en ik maar denken dat je ging voor de analogie met Gazprom: Slochteren!

Ik zie één van de twee Koetjes (zei Breukie-boy ooit) daar nog wel landen (op termijn).

dix schreef:

Daar heeft ie zich bij Ajax dan toch op verkeken, zoals ook bleek..

Oldfart schreef:
Vooral voor het niveau van de muziek binnen FC Groningen.

Ron Jans

Zou Ron Jans niet stiekem een user zijn hier?

VanDeGriend schreef:
Zou Ron Jans niet stiekem een user zijn hier?

http://www.musicmeter.nl/user/9575 en http://www.musicmeter.nl/user/6728

Ik neem aan dat jullie er nu eentje verwijderen? Je mag je zover ik weet niet twee keer inschrijven. Ook niet als je Ron Jans bent. Wel grappig, als user Jans heeft hij als woonplaats netjes Groningen opgegeven maar als user Ron maakt hij zichzelf vijf jaar ouder

Muzieksmaak van beide users komt niet overeen met waar Jans het over heeft in de link van L_T_B, en wat hij vorige week draaide.
Maar misschien kunnen we hem een 'userschap' aanbieden?

Hij is een echte liefhebber in ieder geval.

Oldfart schreef:
Muzieksmaak van beide users komt niet overeen met waar Jans het over heeft in de link van L_T_B, en wat hij vorige week draaide.
Maar misschien kunnen we hem een 'userschap' aanbieden?

Hij is een echte liefhebber in ieder geval.

Bij Jans staan de Drive By Truckers heel hoog in ieder geval.

Misschien een trainersruil? Jans naar AZ en Ronald Koeman naar Groningen?

Overigens werd Ron Jans vorige week in het programma Doordekken van Johan Derksen en Wilfried Genee heel mooi een sieraad van het Nederlandse Voetbal genoemd. Daar kan ik het wel mee eens zijn.

Ben ik de enige die bij "doordekken" direct moet denken aan een paardenvariant van het bij honden welbekende "doorfokken"?

GrafGantz schreef:
Ben ik de enige die bij "doordekken" direct moet denken aan een paardenvariant van het bij honden welbekende "doorfokken"?

Ja - al kan ik me er wel gantz aan ergeren; net als aan deze, "lichaamsschijnbeweging" - hoezo dat? Kan je geestelijk ook een (waarneembare) schijnbeweging maken?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:18 uur

geplaatst: vandaag om 17:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.