MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
speranza
Harco schreef:
Wij zijn in ieder geval door naar de volgende ronde.
Natuurlijk niet. Daarvoor moeten we keihard knokken tegen een sterk Japan, een zeer sterk Denemarken en een tot de absolute wereldtop behorend Kameroen. Laten we in hemelsnaam eens met twee voeten op de grond blijven staan willen we enige kans maken om eindelijk eens de wereldtitel binnen te slepen.

Ronald Mulder.

Wel mooi dat Duitsland eindelijk weer eens in een zware poule begint.. onze poule is gemiddeld zwaar, maar we moeten dit wel kunnen halen.

Wat zou dan een makkelijke poule zijn, Orbit?

De poule van Italië is denk ik de makkelijkste.
Nederland moet vooral waken voor onderschatting, het ziet er op het eerste gezicht gunstiger uit dan het is. Japan was samen met Australië en USA de sterkste uit pot 2 die je kon loten. Kameroen behoort bij de beste Afrikaanse landen. Denemarken is misschien niet de grootste naam uit pot 4, maar heeft in de kwalificatie toch maar mooi Portugal en Zweden met gemak achter zich gelaten..

Vind de poules van Spanje en Engeland ook niet al te zwaar.

Er kunnen in de 1/8 finales al direct leuke potjes uitrollen, Engeland - Duitsland of Spanje - Brazilie bijv.

Harco
speranza schreef:
(quote)
Natuurlijk niet. Daarvoor moeten we keihard knokken tegen een sterk Japan, een zeer sterk Denemarken en een tot de absolute wereldtop behorend Kameroen. Laten we in hemelsnaam eens met twee voeten op de grond blijven staan willen we enige kans maken om eindelijk eens de wereldtitel binnen te slepen.

Japan onlangs nog met 3-0 verslagen, ondanks matig voetbal, Denemarken is ook niet meer wat het geweest is. Dan blijft Kameroen nog over, maar dat maakt dan ook niet meer uit, want dan hebben we al zes punten op zak. Huppa!

Spanje en Italië hebben de makkelijkste poules. De poule met Brazilië, Portugal en Ivoorkust lijkt me de zwaarste. En arme Zuid-Afrika. Ben benieuwd of ze een punt kunnen pakken.

Ace
Je moet waken voor onderschatting, maar met het materiaal van Nederland moet je gewoon winnen van zowel Denemarken, Japan als Kameroen. Onderschatten is 1 ding, maar als ik hier iemand zie roepen dat Japan zeer sterk is en Kameroen absolute wereldtop, sla je wat mij betreft een beetje de andere kant op. Dat neemt niet weg dat je ervan kan verliezen, maar dat kan van elk land op dit niveau als het eens wat tegenzit.

Koeman heeft de kerst niet gehaald.

Nederland haalt makkelijk de kwartfinale, in de 1/8 finale moeten we tegen de tweede van groep F (Italië, Paraguay, Nieuw-Zeeland, Slowakije). Kwartfinale waarschijnlijk tegen Brazilië of Portugal, dan liggen we er dus uit.

Ace
Joy4ever schreef:

Tja, het is ze daar een beetje in de bol geslagen. Zijn toevallig een keer kampioen geworden, gaan weer richting de zone waar ze horen en geven daar dan de trainer de schuld van.

Retteketet

Ze hadden Koeman natuurlijk nooit moeten halen.

Opvolger: Co, Ron of ...

Ace schreef:
Zijn toevallig een keer kampioen geworden
Dat had werkelijk niets met toeval te maken. Dat weet jij ook wel

Joy4ever schreef:

Ron Jans is de juiste man of Co natuurlijk als ze nog geld over hebben.

Joy4ever schreef:

Mijn lief voorspelde het gisteravond al; en ik ontkende het nog: "de kas is leeg daar; overmacht - het is gewoon een moetje"

Poule van NL? Kijk maar uit voor onderschatting; heeft de Denen in '92 de Europese titel opgeleverd.

@Joy - nee dat was de kunde van Louis; die nu ietsje vaster op de bank zit in Duitsland, maar daar echt nog geen Meistermacher is!

Koeman . Ondanks dat ik de kritiek vaak wat overdreven vond (hij heeft toch wel wat dingen bereikt bij clubs) begint de man een parodie op een trainer te worden.

Een hoop rotzooi is het enige dat hij ooit bereikt heeft bij zijn clubs. Het blijft voor mij echt een raadsel dat hij nog steeds aan de bak kan bij (pseudo)topclubs.

Nooit begrepen wat men in Koeman ziet/zag; denk soms wel eens dat die man aan narcolepsie ( ) lijdt.

speranza
Ronald Koeman zou er heel goed aan doen eens bij zichzelf te rade te gaan en vervolgens dezelfde pijnlijke conclusie als Marco van Basten te trekken.

Sem Schilt

Je bent dus ontslagen...

dix
speranza schreef:
Ronald Koeman zou er heel goed aan doen eens bij zichzelf te rade te gaan en vervolgens dezelfde pijnlijke conclusie als Marco van Basten te trekken.

Zelfs dáár was ie te lui voor. Die conclusie trok het bestuur dus ook.

Sir Spamalot (crew)
Subietst op tv: Rugby Union - Barbarians tegen Nieuw Zeeland. 15u15 op BBC1. Dat is topsport!

Stijn_Slayer
Joy4ever schreef:

Binnen drie maanden zit die oen dan weer bij elke tv show z'n hoofd te showen.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Binnen drie maanden zit die oen dan weer bij elke tv show z'n hoofd te showen.

Of hij wordt assistent bondscoach van Cruyff by Catalonië.

dix
Ik denk dat het voor AZ buitengewoon belangrijk is om de wedstrijd tegen Standard Luik te winnen. Dan blijven al die spelers die een maand of wat geleden nog miljoenen waard waren, nog een beetje Europees in the picture en valt het verlies wellicht mee. Het lijkt me niet toevallig dat ze Koeman vóór die match geloosd hebben.

MJ_DA_MAN schreef:
Koeman . Ondanks dat ik de kritiek vaak wat overdreven vond (hij heeft toch wel wat dingen bereikt bij clubs) begint de man een parodie op een trainer te worden.

Maar wat kan hij daar zelf aan doen? Ik heb ook niets met Koeman en ik vond dat ze hem sowieso niet hadden moeten aannemen, maar als je hem dan wel aanneemt, waarom zou je hem dan alweer ontslaan na minder dan een half seizoen? De prestaties zijn niet goed, maar dan nog is een half jaar te kort om een trainer daar op te beoordelen. van Gaal kreeg ondanks een twaalfde plaats een heel seizoen. En werd zelfs daarna niet ontslagen. Dit ontslag draagt onterecht bij aan de verdere karikaturisering van Koeman, iedere trainer moet gewoon minstens een seizoen de tijd krijgen om zich te bewijzen. Tenzij er echt grote interne problemen zijn (zoals bij Feyenoord vorig jaar). Ondanks dat ik Koeman een vreemde persoonlijkheid vind kan ook ik zijn prestaties met PSV, Ajax en Benfica niet ontkennen. Dat het bij Valenica mislukte, okee, dat kan eens gebeuren. Nu bij AZ krijgt hij gewoon niet de kans iets te veranderen, of om zijn ploeg uit de negatieve spiraal te laten komen. Want dat is het uiteindelijk wel bij AZ. Er is slechts één fundamentele speler vertrokken, maar De Zeeuw was wel een echte aanvoerder. Hij is zo'n mentaal sterke persoon waarvan ieder team zo een iemand in zijn midden zou moeten hebben.

Daarnaast is het sowieso onzin hoe snel trainers de laan uit gestuurd worden tegenwoordig. Iedereen hoopt maar op dat miracle effect van een nieuwe trainer. Dat vaak uit toevalligheden bestaat. Nog zo'n probleem binnen de voetballerie: Men ziet veel teveel systematiek waar die er niet is. Zo lees ik hier ook weer het aloude: Duitsland moet in het toernooi groeien, dus nu zullen ze er wel uitvliegen. Of: Als we kampioen willen worden, moeten we vooral niet zeggen dat we al door zijn. Je mag zeggen wat je wilt. En dat doe ik nu ook: Een enorm mooie loting voor Nederland waar we geen enkel probleem mee mogen hebben.

Tsja, ik was sowieso al geen fan van Koeman als trainer (bij Ajax ook niet), maar denk dat ze intern wel meer weten dan wij. Dat ze Van Gaal zo lang lieten zitten, zegt misschien wel het meeste over het ontslag van Koeman. Blijkbaar was er een totale mismatch tussen trainer en selectie. Want echt snel ontslaan ze trainers daar niet, blijkbaar.

Ben benieuwd wie het nu wordt. Ging Co niet al het olympische elftal van Qatar coachen? En/of wilde hij niet midden in het seizoen ergens binnen komen? Een dubbelfunctie voor Advocaat? Hiddink terughalen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.