MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Tegen kleinere clubs, die nog steeds veel minder zijn van Juve of HSV, hebben ze normaal gezien meer kans. Als je er direct na de twee ontmoetingen eruit ligt loopt de club geld mis en het Nederlandse voetbal punten, waardoor het echt wel een voorkeur is om niet meteen zo waar te loten.

Ben het eigenlijk wel met Cygnus eens - zonder nou naar het groot voetbalclichéboek te willen grijpen ("de bal is rond" en zo), denk ik ook aan eerdere wedstrijden: want wie had Bayern in de vorm van 1 -2 weken geleden bij Juve een kans gegeven?

Zou het zo simpel zijn dat je op grond van resultaten in het verleden (die geen garantie ...etc) een resultaat kunt berekenen, dan kan je bij wijze van spreke elke wedstrijd administratief afdoen. Er is heel veel bekend van de tegenstanders (ook via collega coaches die daar hebben gewerkt), en ik denk dat de betrokken Duitse tegenstanders ook niet echt blij zijn met deze Nederlandes teams en hun coaches. Gewoon ervoor gaan... en niet miepen!

haveman
Eens met MJ.

Mjuman schreef:
Ben het eigenlijk wel met Cygnus eens - zonder nou naar het groot voetbalclichéboek te willen grijpen ("de bal is rond" en zo), denk ik ook aan eerdere wedstrijden: want wie had Bayern in de vorm van 1 -2 weken geleden bij Juve een kans gegeven?

Zou het zo simpel zijn dat je op grond van resultaten in het verleden (die geen garantie ...etc) een resultaat kunt berekenen, dan kan je bij wijze van spreke elke wedstrijd administratief afdoen. Er is heel veel bekend van de tegenstanders (ook via collega coaches die daar hebben gewerkt), en ik denk dat de betrokken Duitse tegenstanders ook niet echt blij zijn met deze Nederlandes teams en hun coaches. Gewoon ervoor gaan... en niet miepen!
Tja, dat hoef je mij echt niet uit te leggen, maar het is gewoon een feit dat je beter wat makkelijker kan loten gezien ver komen (lees: geld en punten meenemen) het belangrijkst is. En ik zie geen enkele club uit dit land de cup winnen, dus deze beredenering is gewoon juist. Jij mag daarop als liefhebber reageren, maar ik kijk nu puur clubgericht en niet als supporter.

Running On Empty schreef:
PSV en FC Twente gaan het redden. Ajax uiteraard niet.

Twente linea recta exit.. PSV en Ajax zit nog.

MJ_DA_MAN schreef:
Tja, dat hoef je mij echt niet uit te leggen, maar het is gewoon een feit dat je beter wat makkelijker kan loten gezien ver komen (lees: geld en punten meenemen) het belangrijkst is. En ik zie geen enkele club uit dit land de cup winnen, dus deze beredenering is gewoon juist. Jij mag daarop als liefhebber reageren, maar ik kijk nu puur clubgericht en niet als supporter.

Wat betreft je geld-argument ben ik het niet met je eens; want deze loting levert de clubs meer geld op aan tv-recettes en verkochte entreekaarten dan een loting tegen een grijze taaie oostblokploeg, waar je ook van kunt verliezen en dan heb je helemaal niks.

Wat betreft de punten heb je een beetje gelijk, maar als ik zie welke 32 clubs er nu nog inzitten, dan kan ik alleen maar concluderen dat de drie Nederlandse clubs het tegen elke mogelijke tegenstander zwaar zouden krijgen.

En bovendien wat is nu beter voor het aanzien van het Nederlandse voetbal. Winnen van HSV, Werder Bremen of Juventus of met de hakken over de sloot van een Urinea Urziceni winnen? Als je wilt dat het Nederlandse voetbal wat van het oude aanzien terugkrijgt, moet je juist blij zijn dat je met zo'n loting de kans krijgt om eens wat te laten zien en niet gaan miepen als de tegenstanders een beetje zwaar uitvallen.

En aan de andere kant: drie Nederlandse clubs overwinteren; ik kan me mindere jaren herinneren.

orbit schreef:
(quote)

Ook als ik nu even mijn FC Twente supporter-modus uitschakel, geef ik Twente nog steeds meer kan op de volgende ronde dan Ajax.

Harco
PSV > Twente > Ajax.

Op volgende van meeste kans op doorgaan.

Harco schreef:
PSV > Twente > Ajax.

Op volgende van meeste kans op doorgaan.

Zo denk ik er ook over. Ajax heeft de pech dat ze de zwaarst mogelijke tegenstander geloot hebben (Liverpool zat in dezelfde pot als Ajax en was dus geen optie).

Cygnus schreef:
(quote)

Ook als ik nu even mijn FC Twente supporter-modus uitschakel, geef ik Twente nog steeds meer kan op de volgende ronde dan Ajax.

Heb je Werder gezien dan onlangs? En Juve? Wie zou er sterker zijn op dit moment?

Veel zal afhangen van de mentale voorbereiding en de Kampfgeist - op de punt hebben Duitse clubs van nature iets voor, maar ik zou maar eens naar de Duitse commentaren kijken op de loting.

En een goed begin is het halve werk; de loting is nou eenmaal zo uitgevallen - idd weet je meteen waar je aan toe bent; beter dan vanuit onderschatting en met slecht Oostblok-voer (uien, paprika, runderstoof) in Verweggistan al ruftend klotevoetbal af te leveren en dan door een frommelgoal in de modder de bietenbrug op te gaan.

Liepen die Duitsers te rillen en janken dan van Twente Fussbalclub? Und, nein! Nicht wieder die meisterkampionen aus Endhüven!! Mutti! Tsja met die prijzenregens uit Twente en Eindhoven de laatste jaren zou ik me ook bezeiken

orbit schreef:
Liepen die Duitsers te rillen en janken dan van Twente Fussbalclub? Und, nein! Nicht wieder die meisterkampionen aus Endhüven!! Mutti! Tsja met die prijzenregens uit Twente en Eindhoven de laatste jaren zou ik me ook bezeiken

Neem even een slok water en ga zitten, jij verslikt je in je eigen taalwrochtsels want ik kan waarlijk geen touw aan vastknopen aan dit esoterisch orbitiaans!

orbit schreef:

Als je eens de moeite nam om de reacties uit Duitsland op de lotingen te lezen, dan zag je dat in Duitsland alleeen met gejuich op de loting van Bayern wordt gereageerd. De andere clubs -zo stellen verschillende Duitse media- moeten stuk voor stuk flink aan de bak. Dat Twente op 1 staat met 9 punten voor op Ajax is blijkbaar ook bij onze oosterburen bekend.

haveman
Mjuman schreef:
(quote)

Neem even een slok water en ga zitten, jij verslikt je in je eigen taalwrochtsels want ik kan waarlijk geen touw aan vastknopen aan dit esoterisch orbitiaans!

En dat terwijl jezelf verslikken in taalwrochtsels toch meestal jouw sterke kant is.

wijsneus
In welk land wordt er het meeste over voetbal gel*ld ? Geen idee, maar in NL kunnen ze er wat van, zeg

Erepodium ?

Zijn we nog op 1 voetbalgebied de beste

Cygnus schreef:
(quote)

Als je eens de moeite nam om de reacties uit Duitsland op de lotingen te lezen, dan zag je dat in Duitsland alleeen met gejuich op de loting van Bayern wordt gereageerd. De andere clubs -zo stellen verschillende Duitse media- moeten stuk voor stuk flink aan de bak. Dat Twente op 1 staat met 9 punten voor op Ajax is blijkbaar ook bij onze oosterburen bekend.

Ik zou niet weten waarop dat is gebaseerd, als je kijkt hoe Werder door hun poule kwam zou ik als Twente me maar vooral op de nationale competitie richten. PSV heeft wel een kans misschien, maar HSV hoeft daar ook niet echt bang voor te zijn.

Trouwens Bayern gaat het ook allerminst makkelijk krijgen, één winst tegen een ingedut Juve is nog niet hetzelfde als een sterk dynamisch elftal uit Florence wegspelen Ofwel, Duitsland doet ook aan teletekstprognoses kennelijk.

haveman schreef:
(quote)

En dat terwijl jezelf verslikken in taalwrochtsels toch meestal jouw sterke kant is.

Als dat al zijn sterke kant is.. mijn hemel

haveman schreef:
(quote)

Als ik had ge-wet-en dat jij mee-las, had ik mijn zin-nen kort-er ge-maakt. Ze wa-ren af-ge-stemd op Or-bit!

Lan-ge zin-nen zijn las-tig!

orbit schreef:
(quote)

Als dat al zijn sterke kant is.. mijn hemel

Mijn incasseringsvermogen overtreft dat van jou: uitdelen - maar niet in de zin van tracteren - is jouw sterke kant!

Ik geef met alle plezier iedereen wat van mijn wijsheid zoon

Ace
Zeg Orbit... Je moet jezelf wel realiseren dat voetbalsupporters in hokjes denken en ik dus als mede-Ajacied tevens aansprakkelijk gehouden word voor de onzin die jij uitkraamt. Al zie ik ook niet waarom een club als bremen zo bang moet zijn voor twente.

Ace
Hoewel. ik bedenk me net dat jij natuurlijk ook onder de alkmaarse vlag te plaatsen bent.

Welke onzin? Ik zie nergens iets staan dat onwaar is of zelfs daarop lijkt.. ik probeer de provinciale arrogantie slechts wat te temperen. Probeer eens te lezen Ace, voordat je zelf wat wauwelt.

Alhoewel ik natuurlijk verschrikkelijk ontzag moet hebben voor zo'n alom gerespecteerde ajacied als jij bent..

orbit schreef:
(quote)

FC Twente is een hele linke ploeg. Als ze aan de bak moeten staan ze er en ze worden alleen maar beter ondanks enkele moeilijke overwinningen de laatste weken. Ik zou niet weten waarom ze geen ronde verder kunnen komen tegen Werder Bremen.

haveman
Mjuman schreef:
(quote)

Als ik had ge-wet-en dat jij mee-las, had ik mijn zin-nen kort-er ge-maakt. Ze wa-ren af-ge-stemd op Or-bit!

Lan-ge zin-nen zijn las-tig!

Kijk, da's teminste te volgen!

Overigens grotendeels eens met orbit.

Maar Mjuman, kun je misschien ook even kijken hoe de Italiaanse media reageren op de loting? Weten we meteen hoeveel kans Ajax heeft.

Running On Empty schreef:
(quote)

FC Twente is een hele linke ploeg. Als ze aan de bak moeten staan ze er en ze worden alleen maar beter ondanks enkele moeilijke overwinningen de laatste weken. Ik zou niet weten waarom ze geen ronde verder kunnen komen tegen Werder Bremen.

Omdat Werder nog een veel linkere ploeg heeft misschien?

@Haveman: u vraagt, wij draaien:

"LA JUVE RITROVA L'AJAX - I bianconeri potevano sperare in avversari migliori. Ma alla fine sono arrivati gli olandesi, attualmente terzi in campionato dietro di 9 punti dal Twente primo in classifica. La difesa della Juventus dovrà stare attenta allo scatenato Luis Suarez, autore di 24 gol in 25 partite giocate quest'anno, e Marko Pantelic (8 in 14). Non sorride nemmeno il programma degli ipotetici ottavi. Vincendo con l'Ajax, la Juventus si troverebbe di fronte una tra il Fulham di Roy Hodgson e lo Shakhtar Donetsk campione in carica. Non male."

Ze moeten dus opletten op Suarez en Pantelic en als ze winnen stuiten ze op de winnaar van Fulham tegen Shaktar Donetsk en dat vinden ze niet slecht; kijk daar kunnen we wat mee: Italiaanse rekenkunde, ze rekenen zich rijk voordat de wedstrijden zijn gespeeld!!

haveman
Dus Ajax maakt geen kans?!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.