Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2010, 13:47 uur
Hoeveel heeft Pipo daaruit gescoord dan, die voortreffelijke spits? 
Ik geloof dat sommigen in de veronderstelling verkeren dat KJH wordt gezien als de grootste voetballer allertijden.. mensen geven slechts aan dat hij het, gezien de speeltijd die hij tot nog toe heeft gekregen bij Madrid en Milan, eigenlijk naar verwachting prima heeft gedaan, net zoals bij Ajax trouwens. Een spits voor in de 16, daar is hij trefzekerder dan de meeste spitsen. Dat hij toevallig eens even niet scoort in een ontmoeting met ManU doet daar geen reet aan af natuurlijk.

Ik geloof dat sommigen in de veronderstelling verkeren dat KJH wordt gezien als de grootste voetballer allertijden.. mensen geven slechts aan dat hij het, gezien de speeltijd die hij tot nog toe heeft gekregen bij Madrid en Milan, eigenlijk naar verwachting prima heeft gedaan, net zoals bij Ajax trouwens. Een spits voor in de 16, daar is hij trefzekerder dan de meeste spitsen. Dat hij toevallig eens even niet scoort in een ontmoeting met ManU doet daar geen reet aan af natuurlijk.
0
geplaatst: 17 februari 2010, 14:17 uur
Ruud van Nisterooy heeft ook wel eens staan verpieteren in de spits ook bij het Nederlands elftal, maar als je bij Ruud een indexcijfer zou creëren van:
(totaal transfersommen / totaal aantal speelminuten) en dat weer delen door het aantal doelpunten dat ie heeft gemaakt,
heb je de kosten van een doelpunt (mede in relatie tot het aantal gespeelde minuten).
Ik durf te wedden dat de prijs per doelpunt van KJH een stuk hoger ligt.
(totaal transfersommen / totaal aantal speelminuten) en dat weer delen door het aantal doelpunten dat ie heeft gemaakt,
heb je de kosten van een doelpunt (mede in relatie tot het aantal gespeelde minuten).
0
geplaatst: 17 februari 2010, 14:33 uur
orbit schreef:

Inzaghi is Europees topscoorder. Kan je niet zeggen van de o zo beperkte KJH. Hij is ook niet bepaald goed op weg om dat ooit te worden.
Huntelaar is véél te beperkt om ooit (wereld)top te worden. Dat zei ik toen hij naar Madrid vertrok en dat heeft hij ondertussen alleen maar bevestigd.
0
geplaatst: 17 februari 2010, 14:36 uur
Mjuman schreef:
Ruud van Nisterooy heeft ook wel eens staan verpieteren in de spits ook bij het Nederlands elftal, maar als je bij Ruud een indexcijfer zou creëren van:
Bovendien komt er wel wat meer bij kijken dat alleen doelpunten.
0
geplaatst: 17 februari 2010, 14:47 uur
Kos schreef:
(quote)
Niet helemaal onwaar, maar als je de effeciviteit van een (human) resource wilt beoordelen kijk je naar zijn output: een spits beoordeel je op zijn gescoorde doelpunten, evt. assists. Andere zaken als "doet het goed in het team", "aanjager" of "ideale prof"zijn moeilijker te kwantificeren.
Hiddink heeft ooit wel eens aangegeven zich te hebben vergist in de kwaliteiten van KJH (die weg mocht bij PSV voor een miljoen). Ik denk ook dat hij beter bij een team in de Bundesliga of in the League uit de voeten kan dan in een Italiaans of Spaans team.
0
P-DawG
geplaatst: 17 februari 2010, 19:51 uur
Mooie wedstrijd gisteren. Die Milan defensie is los zand geworden de laatste jaren; het leek wel kinderspel soms, vooral bij de 2de goal van Rooneh. Ben blij dat United heeft gewonnen want ze speelden vooral op het begin vrij slecht. Gouden wissel ook van Fergie; met het inbrengen van Valencia voor Nani kantelde de hele wedstrijd.
De goal van Scholes achter z'n standbeen was misschien wel nog mooier dan die van Clarence.
Vandaag zend de NOS vreemd genoeg geen enkele wedstrijd live uit. Geldgebrek in combinatie met de winter spelen zal de oorzaak wel zijn...
De goal van Scholes achter z'n standbeen was misschien wel nog mooier dan die van Clarence.

Vandaag zend de NOS vreemd genoeg geen enkele wedstrijd live uit. Geldgebrek in combinatie met de winter spelen zal de oorzaak wel zijn...
0
geplaatst: 17 februari 2010, 20:14 uur
Juich niet te vroeg:
Omdat Hiddink pas na het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika aan de slag gaat in Turkije, blijft de optie om in juni met een ander land naar het WK te gaan open. ''Daar zijn we nog druk doende mee'', aldus zijn zaakwaarnemer Van Nieuwenhuizen. (van www.nu.nl)
0
geplaatst: 17 februari 2010, 20:19 uur
P-DawG schreef:
Vandaag zend de NOS vreemd genoeg geen enkele wedstrijd live uit.
Ik kwam er net achter. Ik had me net zo verheugd op Bayern Munchen - Fiorentina Vandaag zend de NOS vreemd genoeg geen enkele wedstrijd live uit.

0
geplaatst: 18 februari 2010, 00:35 uur
FlyLo schreef:
Inzaghi is Europees topscoorder. Kan je niet zeggen van de o zo beperkte KJH. Hij is ook niet bepaald goed op weg om dat ooit te worden.
Huntelaar is véél te beperkt om ooit (wereld)top te worden. Dat zei ik toen hij naar Madrid vertrok en dat heeft hij ondertussen alleen maar bevestigd.
(quote)
Kennelijk heeft niemand het ooit in hem gezien, kennelijk bewijst hij toch steeds weer dat ze een bril nodig hebben. Ook in de CL gaat hij nog wel scoren hoor. En waarom een carriére van een oude gerenomeerde speler vergelijken met een aankomende?
0
P-DawG
geplaatst: 18 februari 2010, 00:51 uur
KJH is onderhand ook een dagje ouder geworden; inmiddels is hij de 26 al gepasseerd en dan zitten de meeste spelers, en zeker spitsen,op de top van hun kunnen. KJH kan natuurlijk een geval apart zijn maar van Nisterooij was in deze fase van zijn carriere aan de lopende band aan het scoren bij Man United (om maar een voorbeeld te geven).
Ik vind Italiaans voetbal eigenlijk ook helemaal niet bij hem passen. Hij zou veel meer op zijn plaats zijn in Engeland bij een team dat dominant voetbal speelt waarbij hij zich laat bedienen in de 16. Iets zelf creëren lukt hem op dit niveau namelijk niet zo blijkt. Bij een team als Arsenal zou hij daarom veel beter tot zijn recht komen imo. Maar goed, nu maar hopen dat hij alsnog mijn ongelijk bewijst bij Milan.
Ik vind Italiaans voetbal eigenlijk ook helemaal niet bij hem passen. Hij zou veel meer op zijn plaats zijn in Engeland bij een team dat dominant voetbal speelt waarbij hij zich laat bedienen in de 16. Iets zelf creëren lukt hem op dit niveau namelijk niet zo blijkt. Bij een team als Arsenal zou hij daarom veel beter tot zijn recht komen imo. Maar goed, nu maar hopen dat hij alsnog mijn ongelijk bewijst bij Milan.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 08:25 uur
Ja hoor. Goud, zilver en brons.
Dat die mensen niet uit Nederland komen wil niet zeggen dat ze geen medailles hebben verdiend.
Dat die mensen niet uit Nederland komen wil niet zeggen dat ze geen medailles hebben verdiend.
0
Ace
geplaatst: 18 februari 2010, 10:33 uur
lebowski schreef:
Juich niet te vroeg:
Omdat Hiddink pas na het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika aan de slag gaat in Turkije, blijft de optie om in juni met een ander land naar het WK te gaan open. ''Daar zijn we nog druk doende mee'', aldus zijn zaakwaarnemer Van Nieuwenhuizen. (van www.nu.nl)
(quote)
Juich niet te vroeg:
Het was ook te mooi om waar te zijn. Die man kan zo het Guinness Book of Records in als bondscoach van 123 verschillende landen.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 11:00 uur
Ik hoop speciaal voor Ace met hart en ziel dat Hiddink naar het W.K. gaat. 

0
Zorin
geplaatst: 18 februari 2010, 11:39 uur
Nederlanders 4e, 5e en 6e op de 1000 M sprint.....
...of om in de legendarische woorden van Gerard van Velde te spreken: ...je hebt er nét niks aan... (voor die 4e plek, zoals hem zo vaak is overkomen en ik meen zelfs een keer met 0,01 sec. verschil).
De afdaling bij het skieën van de dames: weinig spanning, wel een paar opvallende zaken. Anja Pearson die op een medaille leek af te gaan 'molenwiekt bij de laatste 'jump'wat te ver de lucht in; gelukkig liep het goed af (dacht ik).
Hilarisch was die Francaise, die na een paar passen als een amateur met haar gezicht in de sneeuw lag; erg voor haar, maar ik vind het zeer komisch om te zien (ik zelf kom voor 99% overigens niet verder dan over de poortjes in het starthok
).
Dit voorval deed me ook denken aan die blunder van Franz Heinzer in het verleden, die zo'n afzet vanuit het starthok wilde maken (of zijn schoen zat niet vast genoeg) dat ie na 1 a 2 seconden later doorhad dat ie met slechts één ski op de piste was vertokken.....
(staat vast wel ergens op You Tube en let dan ook op zijn begrijpelijke frustratie na 4 jaar wachten op zo'n olympische kans...).
...of om in de legendarische woorden van Gerard van Velde te spreken: ...je hebt er nét niks aan... (voor die 4e plek, zoals hem zo vaak is overkomen en ik meen zelfs een keer met 0,01 sec. verschil). De afdaling bij het skieën van de dames: weinig spanning, wel een paar opvallende zaken. Anja Pearson die op een medaille leek af te gaan 'molenwiekt bij de laatste 'jump'wat te ver de lucht in; gelukkig liep het goed af (dacht ik).
Hilarisch was die Francaise, die na een paar passen als een amateur met haar gezicht in de sneeuw lag; erg voor haar, maar ik vind het zeer komisch om te zien (ik zelf kom voor 99% overigens niet verder dan over de poortjes in het starthok
).Dit voorval deed me ook denken aan die blunder van Franz Heinzer in het verleden, die zo'n afzet vanuit het starthok wilde maken (of zijn schoen zat niet vast genoeg) dat ie na 1 a 2 seconden later doorhad dat ie met slechts één ski op de piste was vertokken.....
(staat vast wel ergens op You Tube en let dan ook op zijn begrijpelijke frustratie na 4 jaar wachten op zo'n olympische kans...).
0
geplaatst: 18 februari 2010, 11:39 uur
P-DawG schreef:
KJH is onderhand ook een dagje ouder geworden; inmiddels is hij de 26 al gepasseerd en dan zitten de meeste spelers, en zeker spitsen,op de top van hun kunnen. KJH kan natuurlijk een geval apart zijn maar van Nisterooij was in deze fase van zijn carriere aan de lopende band aan het scoren bij Man United (om maar een voorbeeld te geven).
Hij komt er nog wel.. een Van Nistelrooij wordt hij waarschijnlijk niet nee, maar bij de juiste club moet hij Makaay toch zeker het nakijken geven. Hij is even bezig met de slechtste 2 carrière-keuzes uit zijn leven

0
geplaatst: 18 februari 2010, 11:45 uur
Zorin schreef:
...of om in de legendarische woorden van Gerard van Velde te spreken: ...je hebt er nét niks aan... (voor die 4e plek, zoals hem zo vaak is overkomen en ik meen zelfs eek keer met 0,01 sec. verschil).
De afdaling bij het skieën van de dames: weinig spanning, wel een paar opvallende zaken. Anja Pearson die op een medaille leek af te gaan 'molenwiekt bij de laatste 'jump'wat te ver de lucht in; gelukkig liep het goed af (dacht ik).
).
Dit voorval deed me ook denken aan die blunder van Franz Heinzner in het verleden, die zo'n afzet vanuit het starthok wilde maken (of zijn schoen zat niet vast genoeg) dat ie na 1 a 2 seconden later doorhad dat ie met slechts één ski op de piste was vertokken.....
...of om in de legendarische woorden van Gerard van Velde te spreken: ...je hebt er nét niks aan... (voor die 4e plek, zoals hem zo vaak is overkomen en ik meen zelfs eek keer met 0,01 sec. verschil). De afdaling bij het skieën van de dames: weinig spanning, wel een paar opvallende zaken. Anja Pearson die op een medaille leek af te gaan 'molenwiekt bij de laatste 'jump'wat te ver de lucht in; gelukkig liep het goed af (dacht ik).
).Dit voorval deed me ook denken aan die blunder van Franz Heinzner in het verleden, die zo'n afzet vanuit het starthok wilde maken (of zijn schoen zat niet vast genoeg) dat ie na 1 a 2 seconden later doorhad dat ie met slechts één ski op de piste was vertokken.....
Die staat me ook nog bij ja.Sowieso wel erg veel vallen en ellende bij die ski-afdalingen, begin me toch af te vragen wat die Canadezen door de sneeuw hebben gedaan.. iets waar alléén Amerikanen en Canadezen op hebben mogen oefenen in ieder geval

Hoeveel ski-disciplines komen er nog eigenlijk? Vind dat verreweg het leukste om naar te kijken (en snowboard), maar misschien omdat ik er zelf ook wel weg mee weet.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 11:51 uur
orbit schreef:
Hij komt er nog wel.. een Van Nistelrooij wordt hij waarschijnlijk niet nee, maar bij de juiste club moet hij Makaay toch zeker het nakijken geven. Hij is even bezig met de slechtste 2 carrière-keuzes uit zijn leven
Ik denk niet dat JKH een nieuwe van Nistelrooij te worden of er ook maar één seconde aan denkt om de cariërre van Makaay in te halen. Voorlopig moet hij veel meer brengen dan hij nu brengt. Op topniveau heeft hij nooit naar behoren gepresteerd. Want op topniveau moet je grote series neerzetten, lang in topvorm zijn. Dat heeft JKH nog niet gehad. Van Nistelrooij was eigenlijk vanaf dag 1 de topper die Manchester United nodig had.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:10 uur
Misschien hebben die Canadezen wel ´sneeuw´ door de sneeuw gedaan - men blijft wel erg lang liggen op zijn gezicht; nog even goed snuiven eerst. 
KJH is gewoon niet zo allround en relatief onhandig in zijn loopacties - Van the Man kan in de loop worden aangespeeld, de diepte in. kan de bal vasthouden - dat is bij Huntelaar wat minder; die is meer een type Gerd Müller - vandaar ook mijn aanbeveling Bundesliga of League, waar ie meer ballen van de flanken krijgt. Wie mee naar Zuid-Afrika? Graag Van the Man als ie heel blijft. KJH maximaal als pinch quitter!

KJH is gewoon niet zo allround en relatief onhandig in zijn loopacties - Van the Man kan in de loop worden aangespeeld, de diepte in. kan de bal vasthouden - dat is bij Huntelaar wat minder; die is meer een type Gerd Müller - vandaar ook mijn aanbeveling Bundesliga of League, waar ie meer ballen van de flanken krijgt. Wie mee naar Zuid-Afrika? Graag Van the Man als ie heel blijft. KJH maximaal als pinch quitter!
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:11 uur
KJH en Ruud moeten allebei mee. Vlaar ook, die zit bij de selectie. Nu v/d Sar nog.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:21 uur
Nicolage Rico schreef:
KJH en Ruud moeten allebei mee. Vlaar ook, die zit bij de selectie. Nu v/d Sar nog.
De laatste zeker, alleen er kunnen er maar 23 mee en daarvan zijn er al 3 keeper. Misschien wel leuk om te kijken wie we mee zouden nemen - maar wellicht nog 1 -2 maanden wachten zien wie heel blijft of wie terugkomt.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:35 uur
Nicolage Rico schreef:
Had je toevallig dat stuk over Vlaar in VI nog gelezen vorige week, Rico? Ik hoop dat ie gaat spelen tegen de VS, eens zien of ie zich kan optrekken aan het hogere niveau van de rest. Ik sla Loovens nu nog even hoger aan.
Mijn selectie dan maar:
Keepers:
1. VD Sar
2. Stekelenburg
3. Vorm
Verdedigers:
4. Van der Wiel
5. Heitinga
6. Matthijsen
7. Van Bronckhorst
8. Braafheid
9. Ooijer
10. Loovens
Middenvelders:
11. De Jong
12. Van Bommel
13. De Zeeuw
14. Engelaar/Schaars
15. VD Vaart
16. Sneijder
17. Kuijt
18. Affelay
Aanvallers:
19. Robben
20. Elia
21. Van Persie
22. Van Nistelrooy
23. Huntelaar
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:39 uur
Ik heb het gelezen, Herman. Maar goed, al die statistieken. Ik zie hem iedere wedstrijd live bezig en de man staat altijd goed op cruciale momenten. Maar je hebt gelijk: eerst kijken hoe hij het tegen de VS doet en zwaardere tegenstanders. Toch denk ik dat hij Loovens al een tijdje voorbij gestreeft is.
Ps. eigenlijk heb ik dezelfde spelers als jij, alleen dan voor Loovens Vlaar en ik zou voor Engelaar kiezen en niet voor Schaars. Heerlijk elftal eigenlijk, op de verdediging na. En hopelijk gaat v/d Sar dus mee, dat scheelt een hoop.
Ps. eigenlijk heb ik dezelfde spelers als jij, alleen dan voor Loovens Vlaar en ik zou voor Engelaar kiezen en niet voor Schaars. Heerlijk elftal eigenlijk, op de verdediging na. En hopelijk gaat v/d Sar dus mee, dat scheelt een hoop.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:47 uur
Mooi lijstje, waar ik me grotendeels in kan vinden. En net als NR hoop ik dat Vlaar klaar is voor het werk - vind het echt jammer dat, door omstandigheden, Marcellis (jong) moest afhaken, maar hoop echt op zijn terugkeer op het veld. Van Bronckhorst is mijn (tijdelijke) vraagteken, vandaar ook de hoop op Pieters. Engelaar zeker, Schaars niet - beperkter qua inzetmogelijkheden, dan eerder een Brama.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:57 uur
Marcellis is niet goed bezig de laatste tijd. Zeker niet in de wedstrijd tegen Feyenoord om de beker. Heel onzeker. Die voegt niets toe momenteel. Wel jammer dat hij zich niet verder ontwikkeld heeft. Van Bronckhorst zou inderdaad niet meegaan als hij concurrentie zou hebben. Helaas zijn er geen goede linksbacks in Nederland. Dus nu moet hij gewoon mee, al is het alleen al vanwege zijn ervaring.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 12:58 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik heb het gelezen, Herman. Maar goed, al die statistieken. Ik zie hem iedere wedstrijd live bezig en de man staat altijd goed op cruciale momenten. Maar je hebt gelijk: eerst kijken hoe hij het tegen de VS doet en zwaardere tegenstanders. Toch denk ik dat hij Loovens al een tijdje voorbij gestreeft is.
In potentie schat ik Vlaar wel een stuk hoger in dan Loovens. En wat die statistieken betreft: hij verliest relatief veel persoonlijke duels, dat is toch wel iets waar je niet echt voorbij aan kunt gaan. Wat dan wel weer in zijn voordeel spreekt is dat hij weinig concurrentie heeft (Wisgerhof, Ooijer en Vlaar zijn de enige Nederlandse centrumverdedigers in de top van de eredivisie en daar buiten zijn er nauwelijks) en dat hij nog steeds een heel eind kan groeien. Volgend jaar zal hij ook nog wel stappen gaan maken in de Europa League.
ik zou voor Engelaar kiezen en niet voor Schaars.
Ik twijfel. Nu zou ik zeker voor Engelaar kiezen, maar als AZ weer wat beter gaat draaien en Schaars weer wat dominanter gaat spelen wordt het misschien toch nog Schaars. Maar eigenlijk moet die ook gewoon naar een betere club. Wellicht PSV ofzo.

Brama had ik even niet aan gedacht. Ook een goede optie inderdaad.
Marcellis' tijd komt nog wel: Ooijer zal toch ook een keer vervangen moeten worden. En wellicht dat een van de Mexicanen nog vertrekt?
0
geplaatst: 18 februari 2010, 13:26 uur
Ik heb Schaars altijd een beetje overschat gevonden. Best een goede voetballer, maar niet constant. Ook teveel balverlies, terwijl hij een controlerende voetballer is. De Zeeuw schat ik een stuk hoger in. Die moet ook naar een betere club. 

0
geplaatst: 18 februari 2010, 18:34 uur
Sorry, maar even inhaken dan:
Daarbij denk ik niet dat Vlaar ook maar één seconde denkt of mag denken dat hij de nieuwe Jaap Stam wordt, daarvoor brengt hij ook nog veel te weinig (internationaal nog maar te zwijgen).
Nicolage Rico schreef:
Ik denk niet dat JKH een nieuwe van Nistelrooij te worden of er ook maar één seconde aan denkt om de cariërre van Makaay in te halen. Voorlopig moet hij veel meer brengen dan hij nu brengt. Op topniveau heeft hij nooit naar behoren gepresteerd. Want op topniveau moet je grote series neerzetten, lang in topvorm zijn. Dat heeft JKH nog niet gehad. Van Nistelrooij was eigenlijk vanaf dag 1 de topper die Manchester United nodig had.
Nicolage Rico schreef:
Daarbij denk ik niet dat Vlaar ook maar één seconde denkt of mag denken dat hij de nieuwe Jaap Stam wordt, daarvoor brengt hij ook nog veel te weinig (internationaal nog maar te zwijgen).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.