MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
boomkat
Nee. Waarom dan wel?

MJ_DA_MAN schreef:
Zuiver rood idd, alleen mensen met een hele sterke Utrecht-bril zullen het ontkennen.

De thuisclub had voor een dergelijke overtreding geen rood maar geel gekregen. Alleen mensen met een hele sterke Ajax bril zullen dat ontkennen.

Die KNJB ook altijd.

Lekker huilen Utrecht fans.

LocoHermano
Ik had liever gezien dat Ajax met een onterechte schamele 1-0 van die prutsers uit Utreg had gewonnen, dan weer zo'n voorspelbare slachtpartij. Had toch iets beter gesmaakt. Maar ja, da's mijn mening.

Running On Empty schreef:
(quote)

De thuisclub had voor een dergelijke overtreding geen rood maar geel gekregen. Alleen mensen met een hele sterke Ajax bril zullen dat ontkennen.
Hey bedankt, ik wist niet dat ik voor Ajax stond .

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Hey bedankt, ik wist niet dat ik voor Ajax stond .

Graag gedaan hoor

Ace schreef:

Daar hebben ze dan ook alle reden toe... Als ik fan van die club was zou ik stapje voor stapje kritisch zijn en nu gewoon blij zijn dat ze eindelijk weer eens twee keer achter elkaar winnen.

Beetje een flauw inkoppertje, Ees.

Ik ben wel blij voor jou dat jij blij bent met de 3e plaats.

Nicolage Rico schreef:
Ik ben wel blij voor jou dat jij blij bent met de 3e plaats.

Dat lijkt me logisch, nog even en dan zijn ook voor Ajax de goede jaren voorbij (eerder vandaag een stuk gelezen over de financiële situatie...). Dus dan kun je maar beter nog even van de goede resultaten genieten nu het nog kan.

Bloedstollende ijshockeyfinale trouwens.

herman schreef:
(quote)

Dat lijkt me logisch, nog even en dan zijn ook voor Ajax de goede jaren voorbij (eerder vandaag een stuk gelezen over de financiële situatie...). Dus dan kun je maar beter nog even van de goede resultaten genieten nu het nog kan.

De goede jaren zijn al tijden voorbij.. en die financiële situatie is al niet veel rooskleuriger bij de meeste andere clubs. Wordt weer PSV kampioen de eerstkomende 10 tot 15 jaar

boomkat
El Ninjo schreef:

Is ijshockey zo'n beetje het enige van de OS wat ik echt volgde (vooral louter toeval) mis ik de finale.

El Ninjo schreef:

Vreselijk moeilijke sport om te volgen. Zeker met een analoog TV-signaal

Ook gekeken, fantastisch. Was eigenlijk voor de underdog USA. Leuk voor Crosby dat hij de held van Canada is geworden

GO CANADA GO, fantastisch gedaan, wat een spanning en ontlading
You are the greatest.

P.S.
Was voorspeld: Duitsland zou even het medailleklassement gaan winnen.
Echter Canada heeft het met overmacht gewonnen, heel mooi voor het thuisland!

Verder is Duitsland beide records kwijt.
ten 1e. Het totaal aantal gehaalde medailles stond op naam van Duitsland met 36 stuks, is nu voor de Amerikanen met 37 plakken.
ten 2e. Ook is Duitsland het tot dusver gehaalde record aantal van 13 gouden kwijt. Canada heeft de teller op 14 gebracht.

De Noren staan kwa aantal medailles per hoofd van de bevolking ver bovenaan, op afstand gevolg door Oostenrijk en Zwitserland, de grote medaille-slurpende landen staan in deze tabel een stuk verder naar achter.
Zwaar tegenvallend is Rusland deze spelen geweest op "slechts" een elfde plek met 140 mlj. inwoners, nog achter Nederland, terwijl over 4 jaar de spelen daar zijn, mogen ze nog even stevig oefenen.

LocoHermano schreef:
Ik had liever gezien dat Ajax met een onterechte schamele 1-0 van die prutsers uit Utreg had gewonnen, dan weer zo'n voorspelbare slachtpartij. Had toch iets beter gesmaakt. Maar ja, da's mijn mening.
De pijn van de kansloze nederlaag in Utrecht is geloof ik nog niet helemaal verwerkt

Interessante statistiekjes, Melito.

Ik geloof wel dat Rusland de weg omhoog slaat, maar een medailleklassement zullen ze in Sochi toch ook niet winnen.

Omgerekend naar aantal inwoners zou de medaille-verdeling als volgt zijn:
Om 1 omreken-sleutel te hanteren geef ik de gouden medaille 3 punten, een zilveren 2 en de bronzen 1 punt. Dan kom je op een totaal aantal punten.
Dit aantal punten gedeeld door aantal inwoners geeft een tabel die terug wordt omgerekend naar het werkelijk totaal aantal uitgereikte medailles (86x3=258 stuks) zodat een correcte vergelijking te zien is:

1. NOORWEGEN 73 medailles (HET wintersport land bij uitstek)

2. oostenrijk 26
3. zwitserland 19
4. zweden 18
5. slovenie 18
6. estland 16
7. CANADA 12
8. letland 13

9. finland 8
10. kroatie 8
11. slowakije 8
12. NEDERLAND 7
13. tsjechie 7
14. DUITSLAND 5
15. zuid korea 5
16. wit rusland 4
17. australie 3
18. frankrijk 2
19. polen 2

20. VERENIGDE STATEN 1 of eigenlijk 1,5
21. italie 1
22. RUSLAND 1
23. kazachstan 1
24. japan 0
25. engeland 0
26. china 0

totaal 86x3=258 medailles, heb het aantal afgerond naar hele medailles

Is veldrijden geen optie voor de winterspelen, kunnen de belgen ook een keer goud winnen?

Klumpie schreef:
Is veldrijden geen optie voor de winterspelen, kunnen de belgen ook een keer goud winnen?

Rijdt er op het moment geen Tsjech rond genaamd Stybar die alles wat er te winnen valt voor de Belgische neuzen wegkaapt?
Zilver lijkt het hoogst haalbare.
En bij de dames zijn de Nederlanders de top met o.a. vd Brand en Vos.

VanDeGriend schreef:
(quote)
De pijn van de kansloze nederlaag in Utrecht is geloof ik nog niet helemaal verwerkt

Nee het is voor 020 altijd zeer pijnlijk om afgetroefd te worden op passie en strijd en als er gisteren geen rood was gevallen en een ongelooflijke mazzelgoal via de rug van de heer S(chwalb)uarez voor de 1-0 dan had ik het nog wel eens willen zien want FC Utrecht had de 'godenzonen' behoorlijk onder controle.

Overigens wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat hoe zuur het ook is de uitfans van beide teams inderdaad in het vervolg beter thuis kunnen blijven als ze tegen elkaar spelen. Het is allemaal te belachelijk voor woorden. Ook in Utrecht gebeurde in december jl. het nodige met ME toestanden wat gewoon alle perken te buiten ging.

Als je in de USA bij het honkbal naar een uitwedstrijd wilt gaan van je favoriete honkbalteam dan is het geen enkel probleem om een kaartje te kopen zonder Clubcard achtige toestanden en zitten de fans gewoon door elkaar heen met gezellige discussies over het spel en de teams zelf. Een kleine groep gajus die zich fans noemt (veelal met donkere capuchons helemaal over het hoofd getrokken) verziekt het hier bij het voetbal weer voor de rest.

Melito schreef:
(quote)

Rijdt er op het moment geen Tsjech rond genaamd Stybar die alles wat er te winnen valt voor de Belgische neuzen wegkaapt?
Zilver lijkt het hoogst haalbare.
En bij de dames zijn de Nederlanders de top met o.a. vd Brand en Vos.

Zilver is al meer dan niks Maar idd. Stybar heeft dit jaar nagenoeg alles gewonnen, behalve de GvA. Echter Stybar heeft de wereldbeker en SP kunnen winnen door de blessures van Albert.

Running On Empty schreef:
Overigens wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat hoe zuur het ook is de uitfans van beide teams inderdaad in het vervolg beter thuis kunnen blijven als ze tegen elkaar spelen. Het is allemaal te belachelijk voor woorden. Ook in Utrecht gebeurde in december jl. het nodige met ME toestanden wat gewoon alle perken te buiten ging.

Als je in de USA bij het honkbal naar een uitwedstrijd wilt gaan van je favoriete honkbalteam dan is het geen enkel probleem om een kaartje te kopen zonder Clubcard achtige toestanden en zitten de fans gewoon door elkaar heen met gezellige discussies over het spel en de teams zelf. Een kleine groep gajus die zich fans noemt (veelal met donkere capuchons helemaal over het hoofd getrokken) verziekt het hier bij het voetbal weer voor de rest.

Inderdaad, ze moeten voetbal gewoon verbieden totdat het gros van de bezoekers zich eens fatsoenlijk kunnen gedragen en de spelers zich eens proberen in te zetten tegen een modaal jaarsalaris, vandalistische watjes-"sport".

herman schreef:
Interessante statistiekjes, Melito.

Ik geloof wel dat Rusland de weg omhoog slaat, maar een medailleklassement zullen ze in Sochi toch ook niet winnen.

Ze zullen de spelen wel in het bergachige achterland houden, want in Sochi of Sotsji hoe je het maar wilt noemen heerst zo ongeveer een middelandse zee klimaat met palmbomen e.d.. interessante "winterspelen".
Vancouver zat wat sneeuwzekerheid betreft al op het kantje.
Irkoetsk lijkt me wel wat en dan de schaatsdisciplines op een buitenbaan, de 10 km bij minus 40 graden.
P.S. Misschien durft van Calker wel over een droge baan zonder ijs naar beneden.

Melito schreef:

P.S. Misschien durft van Calker wel over een droge baan zonder ijs naar beneden.

In een bob met zijwieltjes

boomkat
Ruiz naar Sevilla, Lazovic naar Zenit en Pluim naar Feyenoord?

Ik hoop voor Twente dat ze een goede back-up op hun scoutinglijstje hebben staan...

Pluim is een groot talent (sowieso is Vitesse na Ajax, Feyenoord en Sparta wel hofleverancier wat dat betreft), maar een jaartje langer Vitesse lijkt me een beter idee.

Melito schreef:
Verder is Duitsland beide records kwijt.
ten 1e. Het totaal aantal gehaalde medailles stond op naam van Duitsland met 36 stuks, is nu voor de Amerikanen met 37 plakken.
ten 2e. Ook is Duitsland het tot dusver gehaalde record aantal van 13 gouden kwijt. Canada heeft de teller op 14 gebracht.

Duitsland is na Vancouver over-all bezien wel de beste:

GOUD ZILVER BRONS TOTAAL

1. Duitsland (incl. DDR) 128 129 101 358
2. Rusland (incl. USSR/GOS) 123 92 93 308
3. Noorwegen 107 106 90 303
4. USA 87 95 71 253
5. Oostenrijk 55 70 76 201
6. Canada 52 45 48 145
7. Zweden 48 33 48 129
8. Zwitserland 44 37 46 127
9. Finland 41 59 56 156
10. Italië 37 32 37 106

boomkat
herman schreef:
Ik hoop voor Twente dat ze een goede back-up op hun scoutinglijstje hebben staan...

Pluim is een groot talent (sowieso is Vitesse na Ajax, Feyenoord en Sparta wel hofleverancier wat dat betreft), maar een jaartje langer Vitesse lijkt me een beter idee.

Pluim niet, Auassar en Schaken wel meldt de snor. Tja.

Joy4ever schreef:

Duitsland is na Vancouver over-all bezien wel de beste:

GOUD ZILVER BRONS TOTAAL

1. Duitsland (incl. DDR) 128 129 101 358
2. Rusland (incl. USSR/GOS) 123 92 93 308
3. Noorwegen 107 106 90 303
4. USA 87 95 71 253
5. Oostenrijk 55 70 76 201
6. Canada 52 45 48 145
7. Zweden 48 33 48 129
8. Zwitserland 44 37 46 127
9. Finland 41 59 56 156
10. Italië 37 32 37 106

Rusland heeft buitengewoon en opvallend matig gepresteerd deze spelen.
Duitsland en Rusland bovenaan mede door oneerlijke prestaties van DDR USSR/GOS is niet zo moeilijk vanwege de in die tijd veel gebruikte anabole steroide.
Vooral de oostduitse sportvrouwen waren meer man dan vrouw.
Ik kan die handelswijze niet zo waarderen, valsspelers moeten worden gediskwalificeerd.

De prestatie van Noorwegen met op dit moment 5,2 miljoen inwoners is op zijn minst buitengewoon indrukwekkend.

Melito schreef:

De prestatie van Noorwegen met op dit moment 5,2 miljoen inwoners is op zijn minst buitengewoon indrukwekkend.

Bedenk wel dat de mensen in Noorwegen niet opgroeien met een fiets onder kont, maar met latten onder de voeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.