Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2010, 20:53 uur
PSV - met hulp van de scheidsrechter, wel!
Ik wilde eerst Agnes bellen - wereldkampioen vragen stellen in de Tweede Kamer - om kritische vragen te stellen aan Balkenende over het (morele) verval van PSV, maar Agnes was verhinderd.
Zit te denken over een blikje peper naar de Frederikslaan, een getrainde hond voor Marcellis en uiteraard een kopie van 'Op hoop van zegen' van Herman Heijermans voor Rutten om de selectie uit voor te lezen. Reker informeerde al bij me of dat inclusief kaartjes voor de musical kon zijn.
Ik wilde eerst Agnes bellen - wereldkampioen vragen stellen in de Tweede Kamer - om kritische vragen te stellen aan Balkenende over het (morele) verval van PSV, maar Agnes was verhinderd.
Zit te denken over een blikje peper naar de Frederikslaan, een getrainde hond voor Marcellis en uiteraard een kopie van 'Op hoop van zegen' van Herman Heijermans voor Rutten om de selectie uit voor te lezen. Reker informeerde al bij me of dat inclusief kaartjes voor de musical kon zijn.
0
geplaatst: 7 maart 2010, 22:53 uur
herman schreef:
Vandaag winnen ze, maar de 3 jaar hiervoor hebben ze dat niet gedaan hoor... Afgelopen 2 keer was het 4-0 en 3-0 geloof ik.
Vandaag winnen ze, maar de 3 jaar hiervoor hebben ze dat niet gedaan hoor... Afgelopen 2 keer was het 4-0 en 3-0 geloof ik.
Misschien moet je eens naar het niveau van het voetbal van beide ploegen kijken ipv dingen op basis van zinloze resultaten of statistieken uit het verleden te beoordelen

Dan weet je ook dat PSV een zeer lastige, zoniet onmogelijke, opgave te wachten staat volgende week. Maar dat zal jou niet deren, aangezien je niet persé voor een of andere club was, toch?
0
geplaatst: 7 maart 2010, 22:56 uur
Waarom denken mensen hier dat Ajax kampioen zou kunnen worden ?
0
geplaatst: 7 maart 2010, 22:59 uur
orbit schreef:
Misschien moet je eens naar het niveau van het voetbal van beide ploegen kijken ipv dingen op basis van zinloze resultaten of statistieken uit het verleden te beoordelen
Het niveau van het voetbal geeft ook niet altijd uitsluitsel, anders had Ajax vorig seizoen ook niet met 4-0 verloren. Nu zit het bij Ajax mentaal wel wat beter dan t oen, blijkbaar.
Dan weet je ook dat PSV een zeer lastige, zoniet onmogelijke, opgave te wachten staat volgende week. Maar dat zal jou niet deren, aangezien je niet persé voor een of andere club was, toch?
Lastig ja, zoniet onmogelijk lijkt me sterk overdreven. En echt deren zal het me niet nee. Moge de beste winnen en hopelijk moet goed voetbal.

0
geplaatst: 7 maart 2010, 23:56 uur
herman schreef:
Het niveau van het voetbal geeft ook niet altijd uitsluitsel, anders had Ajax vorig seizoen ook niet met 4-0 verloren. Nu zit het bij Ajax mentaal wel wat beter dan t oen, blijkbaar.
Als je het spel van Ajax hebt gevolgd is het je wellicht niet ontgaan dat ze gewoon ook beter staan opgesteld en beter spelen dan vorig jaar het geval was..
0
geplaatst: 7 maart 2010, 23:56 uur
dix schreef:
Wie denkt dat dan allemaal? En zo ja, wat is daar allemaal zo verschrikkelijk aan?
0
geplaatst: 8 maart 2010, 00:07 uur
Ajax kampioen lijkt me geen probleem, maar ik zie het niet gebeuren. Met 7 punten voorsprong kun je een paar steken laten vallen, maar als je een paar punten achterop staat dus niet. Ik denk dat ze nog wel steken zullen laten vallen....
0
geplaatst: 8 maart 2010, 00:10 uur
Ik denk eerlijk gezegd dat PSV nog meer steken gaat laten vallen.. Het zou wel eens heel goed kunnen lopen zoals Atteveld zei bij studio voetbal, namelijk dat Twente de langste adem blijkt te hebben. Als PSV de boot ingaat in de Arena, dan zal Twente er alles aan gelegen zijn PSV te verslaan een week later!
0
geplaatst: 8 maart 2010, 00:55 uur
orbit schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat PSV nog meer steken gaat laten vallen.. Het zou wel eens heel goed kunnen lopen zoals Atteveld zei bij studio voetbal, namelijk dat Twente de langste adem blijkt te hebben. Als PSV de boot ingaat in de Arena, dan zal Twente er alles aan gelegen zijn PSV te verslaan een week later!
"Als" - "as is verbrande turf, mien jong" was het toch?Toch Herman Heijermans, maar dan in Amsterdamse kringen: "Op hoop van zegen".
Om met Kniertje te spreken: "de vis wordt duur betaald" - maar daar zijn ze in Amsterdam wel achter, met dat negatieve saldo op transfers. Maar ik zou nog niet wedden op een Ajax-overwinning: niks is zeker in het leven, behalve twee zaken, waarvan één de blauwe enveloppe (en die is al effe binnen).
0
geplaatst: 8 maart 2010, 01:10 uur
Mjuman schreef:
Om met Kniertje te spreken: "de vis wordt duur betaald"
Om met Kniertje te spreken: "de vis wordt duur betaald"
Een beroemd misverstand, het was toch echt Truus

0
geplaatst: 8 maart 2010, 02:02 uur
T.O. schreef:
Real koploper
(quote)
Real koploper
Nee hoor, onderling resultaat gaat voor.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 10:49 uur
Jol roept nu opeens dat hij de titelstrijd tot heden nog niet had opgegeven. Daarmee is hij de Pinokkio van deze week 

0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:34 uur
Joy4ever schreef:
Jol roept nu opeens dat hij de titelstrijd tot heden nog niet had opgegeven. Daarmee is hij de Pinokkio van deze week
Volgens mij heeft hij dat aldoor al beweerd in interviews (iets over punten morsen bij de concurrentie), waar toen natuurlijk ook al honend op werd gereageerd door de fanatieke anti-ajax brigade. Begrijp niet zo goed wat hij nu met Pinokkio van doen heeft

0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:43 uur
Pin me niet op de wedstrijd vast Orbit maar Jol heeft na Utrecht - Ajax = 2-0 of NAC - Ajax = 1-1 wel degelijk geroepen dat Ajax niet meer voor de titel gaat maar dat dit (wederom) een tussenjaar is. Prima dat hij dat roept maar dan moet je niet op het moment dat de achterstand verkleind is opeens gaan roepen dat je de titelstrijd nog niet had opgegeven. Hoewel het mijn club niet is heb ik overigens absoluut respect voor hetgeen Ajax de afgelopen paar weken laten zien. Mede de verdienste van diezelfde Jol: kein keloel, fussballen!
ps. neemt niet weg dat ik uiteraard hoop dat FC Twente kampioen wordt
ps. neemt niet weg dat ik uiteraard hoop dat FC Twente kampioen wordt

0
geplaatst: 8 maart 2010, 12:49 uur
Ik heb hem vaker horen zeggen dat de concurrentie ook nog wel punten zou verspelen, toen werd hij voor dorpsidioot uitgemaakt door de anti-ajacieden met als argument dat PSV of Twente nóóít 9 punten zouden laten inlopen en dat Ajax nog veel meer punten zou verspelen. Dat is hier ook menigmaal in smalende en honende reacties van onze vrienden aan de Maas te lezen geweest.
Maargoed, sportief van je dat je Jol alsnog complimenteert
Maargoed, sportief van je dat je Jol alsnog complimenteert

0
Ace
geplaatst: 8 maart 2010, 13:17 uur
Joy4ever schreef:
Je zit vanaf vandaag op 81 procent!
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:36 uur
Ace schreef:
Je zit vanaf vandaag op 81 procent!
Ik zou maar eens verder lezen voordat je reageert. Het is ook nooit goed bij jou ouwe steekneus.Je zit vanaf vandaag op 81 procent!
0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:46 uur
orbit schreef:
Mooi.... Ik had als enige Twente als kandidaat getipt aan het begin van het seizoen 2009-2010. Da's dus goed voor m'n credibility in dit topic

0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:51 uur
dix schreef:
dix for president (quote)
Mooi.... Ik had als enige Twente als kandidaat getipt aan het begin van het seizoen 2009-2010. Da's dus goed voor m'n credibility in dit topic

0
geplaatst: 8 maart 2010, 13:57 uur
Ace schreef:
Ik lees alles, maar reageer slechts selectief!
Jouw happercentage houdt trouwens gelijke tred. Je maakt goede kans op de Gouden Matzes.Ik lees alles, maar reageer slechts selectief!
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:20 uur
PSV heeft echt een loodzwaar programma. Ik vrees toch voor hen dat FC Twente het gaat redden.
1. FC Twente
2. PSV
3. Ajax
4. Feyenoord
5. FC Utrecht
6. AZ Alkmaar
7. Heracles
8. FC Groningen
9. NAC
1. FC Twente
2. PSV
3. Ajax
4. Feyenoord
5. FC Utrecht
6. AZ Alkmaar
7. Heracles
8. FC Groningen
9. NAC
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:33 uur
Joy4ever schreef:
(quote)
Jouw happercentage houdt trouwens gelijke tred. Je maakt goede kans op de Gouden Matzes. De gouden Peijnenburg bedoel je zeker?
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:43 uur
Running On Empty schreef:
PSV heeft echt een loodzwaar programma. Ik vrees toch voor hen dat FC Twente het gaat redden.
1. FC Twente
2. PSV
3. Ajax
4. Feyenoord
5. FC Utrecht
6. AZ Alkmaar
7. Heracles
8. FC Groningen
9. NAC
1. FC Twente
2. PSV
3. Ajax
4. Feyenoord
5. FC Utrecht
6. AZ Alkmaar
7. Heracles
8. FC Groningen
9. NAC
In hoofdlijnen klopt het wel; alleen vrees ik dat Utrecht lager zal eindigen dan 5, team is te instabiel. En verder ben ik heel benieuwd naar zondag a.s. - ik geloof nog in de wonderbaarlijke wederopstanding. Grootgebracht in het katholieke zuiden weet ik dat de wederopstandig daar een brede verankering heeft.
Ik zou zeggen wacht tot zondag, dan worden de kaarten geschud.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 14:45 uur
Zoiets zal het wel worden, maar ik vrees (voor RoE) dat Utrecht 9e wordt. De verschillen zijn klein en Utrecht speelt sinds de Sint het land uit is wel erg slecht. Heb ook niet het idee dat het continu wisselen van de basiself de club nou zoveel verder helpt.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 15:36 uur
PSV heeft het nog in eigen hand omdat komende zondag Ajax wacht en de week daarna FC Twente in Eindhoven. Ik ben zeer benieuwd.
Wat betreft mijn FC, wellicht is de wens de vader van etc..... Maar toch zie ik weer een stijgende lijn en denk ik dat FC Utrecht nog veel punten kan gaan pakken. De resterende thuiswedstrijden zijn RKC, ADO Den Haag, FC Groningen en Vitesse.
AZ krijgt FC Twente en PSV nog op bezoek (Laatste dag van de competitie). Dan zie ik eerder Heracles als concurrent maar de tijd zal het leren. Natuurlijk gaan ook al die degradatie kandidaten op het laatst vechten voor wat ze waard zijn. Internationaal gezien stelt het Nederlandse clubvoetbal dan geen ruk voor, landelijk beschouwd is het best spannend.
Wat betreft mijn FC, wellicht is de wens de vader van etc..... Maar toch zie ik weer een stijgende lijn en denk ik dat FC Utrecht nog veel punten kan gaan pakken. De resterende thuiswedstrijden zijn RKC, ADO Den Haag, FC Groningen en Vitesse.
AZ krijgt FC Twente en PSV nog op bezoek (Laatste dag van de competitie). Dan zie ik eerder Heracles als concurrent maar de tijd zal het leren. Natuurlijk gaan ook al die degradatie kandidaten op het laatst vechten voor wat ze waard zijn. Internationaal gezien stelt het Nederlandse clubvoetbal dan geen ruk voor, landelijk beschouwd is het best spannend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.