MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Cygnus schreef:
Er is een regel dat het duidelijk moet zijn wie de strafschop neemt. Op welke manier dit duidelijk gemaakt moet worden, vermeldt het spelregelboek niet. Alleen deze strafschopnemer (en de keeper natuurlijk) mag binnen het strafschopgebied en het halve cirkeltje staan. Zo is doorgaans duidelijk wie de strafschopnemer is.

Ergo conclusio: geen geldig doelpunt?

Hopelijk een leuke pot voetbal zo: Real Madrid-Olympique Lyon

Leuk is een groot woord. Of je moet de uitschakeling van Real leuk vinden. Zoals velen.

Weg Madrid

200 miljoen Euri geinvesteerd en niet eens bij de laatste 8.

Madrid

Wel absurd dat ze het nog weggeven als je de eerste helft ziet (en in het bijzonder de kans van Higuain), maar wel mooi dat Lyon zo ver komt. Met Bordeaux er waarschijnlijk ook nog bij, straks 2 Franse clubs bij de laatste 8. Wanneer is dat voor het laatst gebeurd?

P-DawG
Wat United net met Milan heeft gedaan is niet meer normaal.

Milan was in de thuiswedstrijd de betere in de eerste helft, had toen op 2-0 of zelfs 3-0 moeten komen. Maar uiteindelijk vegen die Engelsen de Italianen van de mat. Ik houd mijn hart vast voor Internazionale...

Inter gaat ook jankend met 5-0 van het veld, maar die gaf ik bij voorbaat al geen stuiver. AC was ook ingecalculeerd, maar dat ze zo op de broek krijgen.. die Engelse clubs geven weer ouderwets voetballes in modern voetbal. Kan bijna niet anders dan een Engelse finale worden weer.

P-DawG
herman schreef:
Ik houd mijn hart vast voor Internazionale...
Same here. Hoop vurig dat ze dat ze dat zooitje uit Londen het toernooi uit gooien, maar als ik mijn geld op 1 van beide zou moeten zetten zou dat toch Chelski zijn...

P-DawG
orbit schreef:
Kan bijna niet anders dan een Engelse finale worden weer.
Hm.. Barca anyone?

Van alle ploegen die tot nu toe door zijn gegaan is United wel de meest overtuigende geweest. Oke, Arsenal speelde gister met (en tegen) een ongelofelijk zwak Porto en won 5-0 maar de heenwedstrijd was natuurlijk alles behalve overtuigend. Man United daarentegen is over 2 wedstrijden gezien gewoon redelijk simpel doorgebekerd tegen een Milan dat niet eens zo zwak speelde. Die slechte uitwedstrijden van Arsenal gaat ze zonder twijfel opbreken tegen ploegen als Bayern, Barca enz.

Ik hoop op wederom een finale Man United - Barca waarbij United revanche neemt.

Bayern gaat ook niet verder meer komen denk ik. Die verdediging zou ook in de Eredivisie nog heel wat goals om de oren krijgen.

boomkat
Holy shit die kans van Lissandro Lopez

Higuain heeft meer kansen laten liggen.
Ik vind die Lisandro een geweldige speler. Ziet eruit alsog ie een bomgordel om heeft, maar kan echt heel goed voetballen. En verzet bergen werk daar voorin.
Mulder gaf het bij die goal van Lyon goed aan na afloop. Bij balverlies deden Kaka en Higuain helemaal niks, waardoor ineens Sisokkoh de hele linkerkant kon oversteken.
De rest is history.

Het Engelse club-voetbal is toch een mirakel, wat mij betreft het mooiste voetbal ter wereld.
Waarom komt hun nationale team nooit verder, vreemd.

Vanwege het grote aantal buitenlandse spelers bij engelse clubteams wellicht. Duhh.
Is ook decennia lang het probleem van Spanje geweest.

rayman schreef:
Ik vind die Lisandro een geweldige speler. Ziet eruit alsof ie een bomgordel om heeft

Melito schreef:
Waarom komt hun nationale team nooit verder, vreemd.
Dat is een kwestie van tijd. De Engelse voetballers worden uiteraard ook beter van de buitenlandse concurrentie. Wie weet gaat Engeland op het aankomende WK al hoge ogen gooien. Qua verdediging, middenveld en aanval kunnen ze zich prima meten met de andere favorieten.

Engeland heeft al deccenia lang zowat de beste buitenlandse spelers lopen, daar zouden de eigen topspelers toch allang van hebben kunnen mee-profiteren maar die Engelse jongens zijn opgegroeid met een meer open en attractieve soort voetbal wat veel leuker is om naar te kijken maar minder effectief dan bijvoorbeeld het defensievere en saaie Duitse voetbal die daarmee helaas vaak ver komen.
De vele buitenlanders in het Engelse voetbal brengen een stukje Europese stijl in het clubteam wat blijkbaar de ideale combinatie is om het ver te schoppen.

Wat een stelletje daar in Madrid, elke individuele speler goochelt teveel met de bal en die opgeblazen miljonairs weten als team blijkbaar het net niet te vinden, net goed dat Lyon door is.
Ik hoop dan ook vurig dat Barcelona landskampioen wordt.
Madrid gooit met z'n spelers.

BoordAppel schreef:
Bayern gaat ook niet verder meer komen denk ik. Die verdediging zou ook in de Eredivisie nog heel wat goals om de oren krijgen.

Hangt er een beetje vanaf wie ze loten. Tegen Arsenal, Valencia en Lyon geef ik ze wel een goede kans. Tegen ManU, Chelsea/Inter, Bordeaux is het einde verhaal.

Joy4ever schreef:
(quote)
Dat is een kwestie van tijd. De Engelse voetballers worden uiteraard ook beter van de buitenlandse concurrentie. Wie weet gaat Engeland op het aankomende WK al hoge ogen gooien. Qua verdediging, middenveld en aanval kunnen ze zich prima meten met de andere favorieten.

Engeland mist een echt goede keeper. En de aanval was meestal ook niet zo bijzonder, maar met Rooney nu is dat wel anders.

Onbegrijpelijk hoe je als coach zo kunt zitten snurken als je team vanaf het begin van de tweede helft duidelijk door je tegenstander wordt klemgezet. Dan pas je je team toch aan.

En die nabespreking door Ron Jans en Youri Mulder toonde nog eens duidelijk aan dat dandy Kaka gewoon zijn (verdedigende) taak liet liggen. Real is geen team.

Wat een speler, die Lisandro - heb e.e.a. eens nagezocht; heeft pas 7 * meegedaan bij Argentinië en eenmaal gescoord. Overigens is de lijst van (oud-)spelers van Olympique wel indrukwekkend: veel internationals.

Ach dat worden toch weer van die voorspelbare halve finales straks. Met een paar Engelse clubs en Barcelona ofzo. Vind ik wel jammer. Nog steeds wordt geld steeds belangrijker. Toch kijk ik nog steeds want voetbal is gewoon mooi om te zien, maar de glans gaat er wel een beetje vanaf.

Geld wordt niet steeds belangrijker, want dan was Real dus wel doorgeweest

We moeten weer terug naar de opzet van de toenmalige Europa Cup 1. Alleen de landskampioenen doen mee. Het blijft gestoord dat een nummer 2, 3 of 4 van een nationale competitie de beste club van Europa kan worden

Het zal mij benieuwen hoe het bij manchester verder gaat met die enorme schuld, de fans komen al in opstand met die groen gele sjaaltjes.

Joy4ever schreef:
We moeten weer terug naar de opzet van de toenmalige Europa Cup 1. Alleen de landskampioenen doen mee. Het blijft gestoord dat een nummer 2, 3 of 4 van een nationale competitie de beste club van Europa kan worden

Als je de Champions League wint, ben je toch de kampioen van Europa?

Niets mis mee.

P-DawG
trebremmit schreef:
Het zal mij benieuwen hoe het bij manchester verder gaat met die enorme schuld, de fans komen al in opstand met die groen gele sjaaltjes.
Die enorme schuld is puur te wijten aan de clubeigenaren (de familie Glazer) nadat zij de club hebben gekocht is de club van 50 miljoen winst naar een schuld van 800+ miljoen gegaan. Dit hebben ze gedaan door de lening waarmee ze de club hebben gekocht op naam van de club gezet. Vandaar dat die schuld nu zo gigantisch hoog is en dat de Glazer familie zo ontzettend wordt gehaat door United supporters.

Behalve de groen gele sjaaltjes wordt er nu ook gekeken naar een plan om de club over te laten nemen door (voor een groot deel) rijke United fans. Deze groep noemt zich The Red Knights en zal vroeg of laat een poging wagen om de club weer in de handen van de supporters te krijgen. Deze groep werkt ook nauw samen met de actie groep MUST (Man United Supporters Trust) waarbij inmiddels al meer dan 128.000 United fans wereldwijd zich bij hebben ingeschreven. Deze organisatie is o.a. verantwoordelijk voor de financiering van deze groen gouden revolutie dit doen ze met donaties van leden en dus met de verkoop van o.a. die groen gouden sjaaltjes.

Hier een filmpje van de financieel adviseur van MUST op Sky met verdere uitleg voor de protesten.

Joy4ever schreef:

Inderdaad, daar zeg je wat, maar dat heeft ook allemaal weer met winstbejag of is het langzamerhand verlies-bejag te maken, er wordt helaas allang niet meer vanuit sportief oogpunt gehandeld..
Ze willen allemaal de duurste spelers om maar die Champions League jackpot binnen te slepen, maar dat gaat ten koste van ........ de club zelf uiteindelijk??

Ik weet ook wel dat de oude opzet niet meer terug zal komen. Doen ze dat wel dan leiden veel mensen heel veel verlies. Maar nu heeft bijvoorbeeld dat suffe Liverpool een paar keer de CL gewonnen terwijl ze in die periode niet bepaald de beste van Engeland waren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.