MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ace
'Hiddink tegengewerkt door Russen' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Er is nog hoop!

@Joy: ga eens bij dat suffe Liverpool kijken, dan praat je wel anders!

Joy4ever schreef:
Ik weet ook wel dat de oude opzet niet meer terug zal komen. Doen ze dat wel dan leiden veel mensen heel veel verlies. Maar nu heeft bijvoorbeeld dat suffe Liverpool een paar keer de CL gewonnen terwijl ze in die periode niet bepaald de beste van Engeland waren.

Eén keertje maar. En dat was toevallig de mooiste finale van de laatste 10 jaar. (Mancheter United - Bayern München is alweer 11 jaar geleden).

Ace schreef:
@Joy: ga eens bij dat suffe Liverpool kijken, dan praat je wel anders!
Weet ik wel ouwe happer

orbit schreef:
Geld wordt niet steeds belangrijker, want dan was Real dus wel doorgeweest

Ha die bijdehante types heb je er altijd tussen zitten!

Nee maar over het algemeen zijn het toch altijd diezelfde clubs die ver komen en dat komt gewoon doordat ze belachelijk veel geld hebben. Daar zijn we het allemaal wel over eens lijkt me.

Maar zoals iemand hier al voorstelde: gewoon terug naar het oude systeem dat alleen de kampioenen meedoen. Gewoon 4 poules van 4! Het is toch ook de CHAMPIONS league? Of niet soms?

Bovendien krijgen topclubs uit andere competities ook de kans om zich Europees te manifesteren.

Geen poules, gewoon vanaf het begin een knock out systeem.

BoordAppel schreef:

Dat zal nooit gebeuren, te weinig wedstrijden ---> komt te weinig geld in kas.
(met uitleg zie in het volgende bericht van Mjuman)

BoordAppel schreef:

Ja en dan ook graag weer de postkoets en de trekschuit terug in het openbaar vervoer!!

Word eens wakker - ooit gezien hoeveel commerciële tam-tam er om zo'n CL heen gemaakt wordt? Voetbal is onderhand niet meer dan de aanleiding om grote geldstromen door Europa te zien verplaatsen.

De mediarechten van de Bundesliga alleen al brachten voor 3 jaar ca 250 miljoen op. Waarom zou die Championsleague zoveel poules en wedstrijden hebben? Gewoon om ze te kunnen uitzenden? En waarom moeten er wedstrijden worden uitgezonden? Om het geld dat erin gestopt is er weer uit te krijgen - liefst met rendement (winst) - dat heet gewoon business.

Hoe business werkt mbv investerdeers? Ga dat maar eens vragen aan PCM (Volkskrant, NRC) of Man U - ze nemen je over voor veel geld; zetten dat geld meteen als verplichting op de balans en vragen er een royale rente voor.

Ik weet ook wel dat het nooit gaat gebeuren maar ik mag toch wel mijn wens uitspreken?

Met een KO systeem zullen er veel sneller verrassingen doorkomen. Een topclub heeft wel eens een uitglijder maar in de poules kunnen ze dat toch altijd wel weer goedmaken.

Waarom denk je dat ene Bill Gates ooit geïnteresseerd was in de uitzendrechten van de Premier League? Amusementswaarde - maar topclubs hebben ook een topbegroting; denk tussen de 250 en 400 miljoen euro per jaar.

Daar steken de begrotingen van AJAX en PSV, tussen de 70 en 80 miljoen heel mager bij af, om nog maar niet te spreken van de ca 40 miljoen van Twente.

Dat uit zich o.m. in koopkracht.

BoordAppel schreef:
Een topclub heeft wel eens een uitglijder maar in de poules kunnen ze dat toch altijd wel weer goedmaken.

Dat is nou net de reden dat ik een KO systeem niet zie zitten.
De beste hoort uiteindelijk te winnen en dat bereik je met een poulesysteem, dan kun je je een uitglijder veroorloven en lig je er niet meteen uit.
Zelfs bij een WK zou er tot op het einde een 2 poulen systeem moeten komen met kruisfinales en een finale op het eind, zoals ook bij het hockey en andere sporten het geval is.

De beste hoort uiteindelijk te winnen

Het komt er nu op neer dat de CL een Engels feestje is geworden waar soms een Italiaanse, Duitse of Spaanse club voor is uitgenodigd. Voorspelbaar tot en met en dat boeit niet zo gek veel. Ik zie veel liever een verrassing doordringen tot de halve finales.

BoordAppel schreef:
(quote)

Het komt er nu op neer dat de CL een Engels feestje is geworden waar soms een Italiaanse, Duitse of Spaanse club voor is uitgenodigd. Voorspelbaar tot en met en dat boeit niet zo gek veel. Ik zie veel liever een verrassing doordringen tot de halve finales.

Ik droom ook wel eens dat Nederland wereldkampioen is geworden/wordt en in een replay-droom gaat dat schot van Rensenbrink in '78 wel de goal in. Bedenk dat het Europese plaatje een tijdlang anders is geweest doordat de Engelsen jarenlang uitgesloten zijn geweest van internationaal voetbal.

Maar zoals Magazine al zong: "But this is real life..."

Weirdo Wizzy schreef:
(quote)

Ha die bijdehante types heb je er altijd tussen zitten!

Nee maar over het algemeen zijn het toch altijd diezelfde clubs die ver komen en dat komt gewoon doordat ze belachelijk veel geld hebben. Daar zijn we het allemaal wel over eens lijkt me.

Ze hebben wel veel geld, maar de rijkste clubs hebben lang niet altijd gewonnen.. het lijkt dat voetbalkenners en populistische maar-wat-raak roepers zich hier onderscheiden. Als je het voetbal van de verschillende ploegen een beetje volgt en kent, zie je dat de Engelse clubs met minimale aankopen en een vastomlijnde kern (spelers, trainers die al tijdenlang bij de club spelen) het met gemak winnen van de Zuid-Europese clubs die denken dat ze het met veel geld smijten en dure technische spelers wel redden.. nou niet dus! Een fysiek en mentaal optimaal op elkaar ingespeeld team werpt veel meer vruchten af, bewijzen de Engelse clubs. Dat is op zich een interessante ontwikkeling.. maar daar moet je wel wedstrijden voor analyseren

Neemt niet weg dat je toch in de eerste plaats over een flinke zak geld moet beschikken om überhaupt een kans te maken. Daarna geeft inderdaad wel vaak het beste beleid, een goed uitgebalanceerd team en ook een portie geluk de doorslag. In Engeland zijn het ook geen sloebers hoor.

P-DawG
Die eindeloze discussies over de voorspelbaarheid van de CL vind ik echt volkomen onnodig. Dat ze het juist de Champions League hebben genoemd nadat er meerdere clubs per land mee mochten gaan doen is natuurlijk erg ongelukkig en eigenlijk een beetje vreemd. Maar hoe dan ook; ik wil gewoon een zo sterk mogelijk toernooi zien met de beste clubs uit Europa, als het daardoor enigszins voorspelbaar wordt wie in de finale staan is voor mij bijzaak.

United, Barca en Chelsea zijn op het moment en zeker de afgelopen jaren gewoon de sterkste ploegen. Maar je mag niet vergeten dat je al 5 jaar voor de Engelse finale tussen United en Chelsea ook al een finale had met AC Milan en Juventus. In feite is er dus niks verandert behalve dat het nu een Spaans/Engelse hegemonie is en vroeger een Italiaans/Spaanse dominantie was. Oké, de kansen voor kleine landen als Nederland zijn veel kleiner dan vroeger maar dat is een logisch gevolg van de toegenomen uitmelking en invloed van het grote geld op voetbal.

Als je alleen kampioenen laat spelen is het in feite net zo voorspelbaar als nu, misschien zelfs wel meer. Want als deze verandering ooit weer wordt teruggetrokken gaan er jaren en jaren overheen voordat de kleinere landen weer mee gaan doen om de beker. Want stel bijvoorbeeld dat het dit seizoen zou zijn ingevoerd, wie zouden dan dit jaar Man United en Barca moeten tegenhouden om een herhaling van de vorige finale te voorkomen?

Nicholas123 schreef:
Neemt niet weg dat je toch in de eerste plaats over een flinke zak geld moet beschikken om überhaupt een kans te maken. Daarna geeft inderdaad wel vaak het beste beleid, een goed uitgebalanceerd team en ook een portie geluk de doorslag. In Engeland zijn het ook geen sloebers hoor.

Zeg ik toch ook.. ik zeg niet dat Engelse clubs het met niks doen, maar aanbesteden zoals een Madrid of (Engels voorbeeld!) Man City doen ze niet meer! Toch vernederen ze allerlei tegenstanders met flink budget met 4-0 of 5-0 (ook vorige jaren). Er schuilt dus wel degelijk iets anders in de Engelse competitie.. namelijk een bijzonder goed uitgekiend evenwicht tussen techniek, tactiek en fysieke overmacht.. één van die drie zaken voldoen de meeste andere Europese clubs niet aan, dus daarom leggen ze meestal het loodje tegen een Chelsea of ManU, niet vanwege het geld hoor.

RUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!

CONTADOOOOOOOOOOOOOOOOOR!!!!

BoordAppel schreef:
(quote)

En binnen vijf jaar (of minder, niemand kan voorspellen wanneer de schuldenbom in Engeland barst) is het weer totaal anders.

speranza
Alberto Contador

BPDD
Mwehh.
Contador begint een beetje vervelend te worden, ik zou bijna zeggen dat het een zegen voor de sport zou zijn als Alberto eens tegen de lamp loopt.

Peter Sagan , het grootste talent dat momenteel rondfietst?
Ongelooflijk hoe hij die aanval van Le Mévèl counterde om er vervolgens keihard overheen te gaan en de inspanning door kon trekken tot op de streep.
Lars Boom vandaag ook weer aardig mee.
Hij lijkt weer hersteld te zijn van de vermoeiende eerste dagen, misschien kan hij de komende dagen nog een keer meespringen.
Morgen gaat het in Italië ook beginnen voor Robert Gesink, benieuwd of hij voor eindwinst mee kan gaan doen.

Ja het is wat he, als iemand ergens in uitblinkt. Heel vervelend.

De bijkomende eigenschap van de mens is als ze ergens goed in zijn of gevonden worden gaan ze vaak naast hun schoenen lopen, krom hé

En mensen zien erg graag iemand die ergens in uitblinkt op hun bek gaan. Doen ze dat niet, dan wordt dat vaak als vervelend ervaren. Dat is pas krom.
In mijn beleving ben je echt geweldig als je het steeds maar weer kunt laten zien.

BPDD schreef:
Contador begint een beetje vervelend te worden, ik zou bijna zeggen dat het een zegen voor de sport zou zijn als Alberto eens tegen de lamp loopt.

Ja, stel je voor dat hij ook nog eens de Tour de France wint. Doe mij ook maar Kees-Jan Middelmaat.

Blatter vind technische hulpmiddelen te duur, iedere keer vindt ie wel weer een reden om het tegen te houden, tijd voor vernieuwing bij de fifa.

Ze willen het ook meteen op grote schaal doorvoeren: dus ook bij het jeugd- en amateurvoetbal. Dan kost het wel wat ja. Vind het wel flauwekul.

Dat is dan weer wat overdreven maar bij alle professionele clubs lijkt het me wel haalbaar.

Ik heb gisteren naar hockey zitten kijken. Maar dat met die video-referee: perfekt!
Los van het feit dat ik het een verschrikkelijke sport vind om te zien, dat is wel een paar slagen minder conservatief dan voetbal. Niks geen gedoe meer met buitenspel. En vind jij het een strafcorner? Dan gaan we even over naar de video-referee. Zit je er naast, dan heb je de rest van de wedstrijd je kans vergooid om die man nog een keer in te schakelen. Werkt prima.

Volgens mij heeft Blatter het veel te druk met lobby'en en zijn vriendjes te vriend houden om bij andere sporten te kijken hoe het ook/beter kan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.