MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik kom hier op terug.

Maar nu weten we eindelijk wat Ace mooie doelpunten vindt.

_ (modknipje)

Mijn voetbalbijdrage van deze week:

(afbeelding)

Thomzic schreef:
Vergeten we onze trotste tukkers Heracles niet?

Justus18 schreef:
(quote)

Ik gun het die Eisel wel, maar Gent-Wevelgem rooide van geen kant. De E3-prijs was vele malen mooier. En och die arme Breschel. Lek rijden en een mecanicien tegenkomen die geen wiel kan monteren

E3 was inderdaad zeer mooie finale. Maar Gent Wevelgem vond ik ook goed te doen hoor vergeleken met andere jaren. Dat moment met freire, haha. Wat een koekenbakker, liet zich overbluffen, zonde, maar leuk om te zien toch.

Trouwens dat met die mecanicien; is altijd zo bij neutrale wagen. Die hebben ander spul dan waar ze mee fietsen en da past dan niet allemaal even snel.

Ace
Overbluffen? Hij zat zoals gewoonlijk weer eens te slapen. Hij vroeg eens aan Boogerd in een finale hoe ver het nou eigenlijk nog was. Booger: uh, 800 meter...

Zondag de Ronde van Vlaanderen! Heb er nu al zin... Met LBL en AGR toch wel het mooiste op klassiekergebied.

Als AGR staat voor Parijs - Roubaix ben ik het met je eens.

Het is wel duidelijk dat het sporttopic op MoMe een stuk meer leeft als hier

Bayern Munchen

Leuk voor de nederlanders bij München, die ik het wel gun. Maar als je eerlijk bent moet je ook toegeven dat het af en toe behoorlijk armoedig was. Heb het ook al in het MoMe-topic gezegd, maar die Altintop:

Bayern was wel heel slecht met voorzetten geven, de helft vloog zo de tribune in.

Grappig, op het forum van bild.de zijn ze erg enthousiast over diezelfde Altintop. Ik heb enkel de laatste tien minuten gekeken dus ik heb geen idee. Wel een mooi uitgangspunt voor Bayern, zeker als Robben erbij is tijdens de return. Ik zou het prachtig vinden als het saaie Man United eruit wordt geknikkerd.

Ach ja, hij werkte hard en frommelde nog een aardige doelpoging bij elkaar ook. Neemt niet weg dat hij het aanvallende voetbal vaak volledig ontregelde met die dramatische balbehandeling. Naast Ribery, Robben en Van Bommel is het sowieso een elftal van subtoppers. Müller zie ik op termijn ook nog wel een goede worden. Typisch zo'n speler waar Van Gaal wel wat mee kan.

Waarom heeft die verdediger van Bayern eigenlijk zo'n batman ding om zijn hoofd?

Zou jij wel herkend willen worden als je zo slecht verdedigt?

trebremmit schreef:
Waarom heeft die verdediger van Bayern eigenlijk zo'n batman ding om zijn hoofd?

Hij heeft een gebroken kaak.

Haha, hij wil niet herkend worden, logisch. Ik bedoelde eigenlijk Zorro, maar vreemd lijkt het wel.

Edit: aha een gebroken kaak dus.

Mooi dat Bayern toch nog een beetje een uitgangspositie heeft.. zeker te hopen dat Robben meedoet volgende week, dan zie ik SCUM er nog wel uitvliegen.

herman schreef:
(quote)

Hij heeft een gebroken kaak.

Gebroken kaak, oogkas en nog een paar dingen. Zijn halve gezicht lag in duigen.
Wat blijft Ferguson trouwens een ongelofelijk angsthaas en een tactische nul.

Nicholas123 schreef:
Zou jij wel herkend willen worden als je zo slecht verdedigt?

Inderdaad. Wat was ie slecht zeg.

FlyLo schreef:
(quote)

Gebroken kaak, oogkas en nog een paar dingen. Zijn halve gezicht lag in duigen.
Wat blijft Ferguson trouwens een ongelofelijk angsthaas en een tactische nul.

Britse coaches zijn bijna allemaal tactische onbenullen. In de eigen competitie wordt er niet op ingespeeld maar in Europa kan een slimme coach als Van Gaal zijn team er toch het voordeel mee geven.

Nicholas123 schreef:
(quote)

Britse coaches zijn bijna allemaal tactische onbenullen. In de eigen competitie wordt er niet op ingespeeld maar in Europa kan een slimme coach als Van Gaal zijn team er toch het voordeel mee geven.

Uiteraard maar na zoveel jaar zou je toch verwachten dat hij iets bijleert?

Onderschat niet hoe ontzettend eigenwijs men is daar op dat eiland. Trouwens, het is niet zo dat ze er niet zonder kunnen. De Engelse ploegen zijn nog steeds de meest succesvolle van Europa.

Marko
Laten we hopen dat daar vanaf dit jaar eens wat meer verandering in komt met die Franse, Duitse, Russische en Italiaanse ploegen.

P-DawG
Nicholas123 schreef:
(quote)

Je kan veel over Ferguson zeggen maar hem een tactische onbenul en angsthaas noemen op basis van 1 foute beslissing...

In de 23 jaar dat hij nu bij United zit heeft hij o.a., 11x de landstitel gewonnen, 5x de FA Cup, 4x de League Cup, 1x Europa Cup 2, en niet geheel onbelangrijk 2x de Champions League. Dat is toch vrij aardig voor een tactische onbenul.

Vergelijk dat maar eens met van Gaal's lijstje chef.

2-1 is een goede uitslag voor United, zeker gezien het spelbeeld (vooral in de 2de helft was United slecht). Maar ik heb veel hoop op een goede afloop volgende week op Old Trafford. Man United heeft nog steeds een goede kans om door te gaan naar hopelijk een derde finale op rij.

We'll Never Die.

Marko schreef:
Laten we hopen dat daar vanaf dit jaar eens wat meer verandering in komt met die Franse, Duitse, Russische en Italiaanse ploegen.

Inderdaad.. ben die Britse hegemonie wel een beetje beu. Vooral omdat de enige ploeg met aansprekend voetbal juist niet doorkomt, Arsenal dus. Verder is het altijd erg voorspelbaar met de speed in de neusgaten erop vliegen in de thuiswedstrijd en dan snel op 2-0 of 3-0 proberen komen, zodat de andere wedstrijd er vaak minder toe doet en de ploegen defensief achterover gaan hangen, geheel in strijd met hun vertoonde spel in eigen stadion. Chelsea en SCUM, maar ook Liverpool zijn daar erg goed in helaas.

P-DawG schreef:
(quote)
Je kan veel over Ferguson zeggen maar hem een tactische onbenul en angsthaas noemen op basis van 1 foute beslissing...

In de 23 jaar dat hij nu bij United zit heeft hij o.a., 11x de landstitel gewonnen, 5x de FA Cup, 4x de League Cup, 1x Europa Cup 2, en niet geheel onbelangrijk 2x de Champions League. Dat is toch vrij aardig voor een tactische onbenul.

2-1 is een goede uitslag voor United, zeker gezien het spelbeeld (vooral in de 2de helft was United slecht). Maar ik heb veel hoop op een goede afloop volgende week op Old Trafford. Man United heeft nog steeds een goede kans om door te gaan naar hopelijk een derde finale op rij.

We'll Never Die.

Ik zeg ook niet dat Ferguson een slechte coach is. Uitstekende coach natuurlijk die Manchester United nu echt al belachelijk lang aan de absolute top laat meedraaien en af en toe ook de beste laat zijn. Dan kun je echt wel wat. Er komt ook veel meer kijken dan alleen tactiek hierbij. Engelse coaches compenseren eventuele tactische naïviteit vaak ook met "people skills", uitstraling en een winnaarsmentaliteit. Tactisch onbenul was misschien ook wat overdreven. Ze hebben vaak echter de neiging om zich op één speelstijl toe te leggen, waardoor variatie vaak moeilijk is. Daardoor spelen al die Engelse ploegen ook hetzelfde in Europa. Ze gaan simpelweg uit van eigen kwaliteiten en weten wat werkt.

P-DawG schreef:
(quote)

Wow, één foute beslissing? Ik heb wel wat meer matchen gezien van Fergie en daaruit kon ik iedere keer dezelfde conclusie trekken: tactisch een nitwit en met name in de CL een echte angsthaas. Nog nooit heb ik hem tactisch positief zien verrassen, noch met een wissel noch met een interessante nieuwe tactiek of opstelling bij de aftrap. Als je in de CL, tegen Bayern München, tegen 10 man (Müller telt niet) er toch nog in slaagt om volledig achteruit te kruipen én kansen weg te geven.. Tja..

Ik snap niet wat je hier mee wil aantonen. Nooit heb ik gezegd dat Fergie een slechte coach is of dat Van Gaal zo'n geniale coach is. Wat je wel bewijst is dat tactiek niet belangrijk is als je met één van de duurste ploegen in de wereld speelt. Dan spelen dingen als motivatie, perfectionisme, leiderschap en een winnaarsmentaliteit veel meer mee.

We'll Never Die.

Klopt, die Duitsers zullen het vast nog weggeven, vooral dankzij die ontzettend zwakke centrale as.

P-DawG
orbit schreef:
Heleboel slap gelul.
Wat probeer je nou te bereiken met je 'scum'

Hou die achterlijke benamingen van Man United toch lekker voor je, ik ga hier toch ook niet Liverpool als inbred Scousers afdoen?

Daarnaast lieg je simpelweg als je zegt dat Man United geen goed/mooi voetbal speelt. Beetje simpel om zulke beweringen uit 1 wedstrijd te halen. Die kleuterklas van Wenger speelt soms goed voetbal inderdaad, maar heb je ze dat wel eens zien doen tegen de absolute top laatste jaren? Ik niet.

Jou beweringen over ploegen die in uitwedstrijden vaak meer achterover hangen gaat ook op voor Arsenal.Je hoeft niet eens heel ver terug te gaan in de tijd om met een goed voorbeeld hiervan te komen; dit jaar verloor een slecht Arsenal in de 16de finales van Porto om vervolgens thuis met 5-0 over de nummer 4 van Portugal (op dat moment) te walsen. Jou 'theorietje' geld sowieso voor elke ploeg in Europa, zelfs Barcelona is wat dat betreft niet vrijgesproken (zie de wedstrijd tegen Stuttgart in de vorige ronde). Dat Engelse ploegen in deze benaderingen een stuk effectiever zijn geweest de laatste jaren dan ploegen uit andere Europese landen kan je ze niet kwalijk nemen.

Liverpool en vooral Chelsea spelen inderdaad vaak vreselijk voetbal maar Man United speelt vanuit traditie altijd al aanvallend voetbal. Man United hangt bijna nooit achterover ze hebben in vrijwel elke grote wedstrijd de afgelopen jaren het meeste balbezit gehad en de meeste doelpogingen. Wat je zegt klopt dus gewoon niet.

3 Times without killing anyone.

P-DawG
FlyLo schreef:
Wow, één foute beslissing? Ik heb wel wat meer matchen gezien van Fergie en daaruit kon ik iedere keer dezelfde conclusie trekken: tactisch een nitwit en met name in de CL een echte angsthaas. Nog nooit heb ik hem tactisch positief zien verrassen, noch met een wissel noch met een interessante nieuwe tactiek of opstelling bij de aftrap. Als je in de CL, tegen Bayern München, tegen 10 man (Müller telt niet) er toch nog in slaagt om volledig achteruit te kruipen én kansen weg te geven.. Tja..

Het meest treffende voorbeeld van genialiteit is natuurlijk het inbrengen van Solksjaer in de finale van 1999. Ik kan je nu nog wel meer en recentere voorbeelden geven van geniale tactische zetten als je wilt, vraag maar. Maar jij kijkt duidelijk niet verder dan alleen de CL dat is jammer maar dan krijg je natuurlijk ook geen duidelijk beeld van alle kwaliteiten die Ferguson met zich mee brengt. Ten eerste brengt hij zijn spelers klasse mee, iets waar andere ploegen uit Engeland nog wat van kan leren. Ten tweede is hij een ware genie als het aankomt op mindgames, hij weet de managers van clubs waar hij tegen moet spelen al jaren op het verkeerde been te zetten. Maar goed, als coach kan je sowieso vrij weinig aan een wedstrijd veranderen zodra deze eenmaal is begonnen, natuurlijk kan je andere spelers inbrengen en je kan het tactisch vernuft wel hebben maar de spelers moeten het uiteindelijk wel doen.

Maar even serieus hoe blind kan jij eigenlijk zijn om te stellen dat een van de succesvolste coaches ooit een tactische nitwit is? Vandaar dat hij 2 keer achter elkaar in de CL finale heeft gestaan en er 2 heeft gewonnen. Nee dan kan je het echt veroorloven om een tactisch nitwit te zijn.

Als je nu je zelf niet voor de kop slaat heb ik verder ook geen behoefte om jou te overtuigen van mijn gelijk. Een kansloze operatie.

FlyLo schreef:
Ik snap niet wat je hier mee wil aantonen. Nooit heb ik gezegd dat Fergie een slechte coach is of dat Van Gaal zo'n geniale coach is. Wat je wel bewijst is dat tactiek niet belangrijk is als je met één van de duurste ploegen in de wereld speelt. Dan spelen dingen als motivatie, perfectionisme, leiderschap en een winnaarsmentaliteit veel meer mee.
Je noemt Fergie met volle overtuiging een tactisch nitwit maar je vind hem geen slechte coach?

En wie speelt hier met 1 van de duurste ploegen ter wereld? Man United heeft de laatste jaren minder aan transfers uitgegeven dan zowel Barca, Real, Inter en niet onbelangrijk de rest van de top 3 van Engeland. Bayern heeft afgelopen zomers ook het een en ander uitgegeven op de transfermarkt, o.a. 30 miljoen voor een matige spits als Gomez. Dat de spelers van Man United zelf meer gaan verdienen en meer waard worden op de transfermarjkt lijkt me niet meer dan logisch gezien de prestaties van de afgelopen jaren.

Dingen als motivatie, perfectionisme, leiderschap en een winnaarsmentaliteit zijn bij voorbaat al belangrijker dan een goede tactiek. Dat je een zogenaamd dure ploeg heeft verandert daar vrij weinig aan. Uiteindelijk moeten de spelers zelf presteren en zonder die bovengenoemde kwaliteiten helpt geen enkele tactiek je verder dat is ook het eerste wat Van Gaal je zal vertellen als je door hem wordt getraind.

Pffff..... Maak je niet zo druk man. Ferguson is uiteraard een topcoach. Ik was vroeger fan van Man United maar dat was ten tijde van Beckham. De laatste jaren vind ik het voetbal dat ze spelen echter niet om heel vrolijk van te worden. Wat Orbit al zei: ze vliegen er snel in, maken één of twee goals en dat was hem dan weer. Daarnaast beginnen ze mij te arrogant over te komen. Hopelijk lukt het Bayern om dit ook in de return af te straffen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:34 uur

geplaatst: vandaag om 12:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.