MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic

zoeken in:
Ergens lijkt het me wel geinig om Mun. Ure. op de bek te zien gaan. Maar ik denk dat ze aan drie keer gas geven genoeg hebben. Die zijn gewoon veel te sterk.

rayman schreef:
Mun. Ure

Familie van Midge?

boomkat
Joy4ever schreef:
Pffff..... Maak je niet zo druk man. Ferguson is uiteraard een topcoach. Ik was vroeger fan van Man United maar dat was ten tijde van Beckham. De laatste jaren vind ik het voetbal dat ze spelen echter niet om heel vrolijk van te worden. Wat Orbit al zei: ze vliegen er snel in, maken één of twee goals en dat was hem dan weer. Daarnaast beginnen ze mij te arrogant over te komen. Hopelijk lukt het Bayern om dit ook in de return af te straffen.

Is gewoon onwaar. United speelt dit seizoen bij vlagen leuker, gevarieerder (= leuker) en beter voetbal dan Arsenal. Slagvaardiger ook waardoor de bal niet nog eens elke linie rond gaat zoals bij Arsenal om vervolgens weer vast te lopen op de 16. En toegegeven v. Persie heeft daar veel mee te maken (12 uit 7) dit seizoen en zoals ik al zei, na Torres en Rooney de beste spits ter wereld.

boomkat schreef:
(quote)

Is gewoon onwaar. United speelt dit seizoen bij vlagen leuker, gevarieerder (= leuker) en beter voetbal dan Arsenal. Slagvaardiger ook waardoor de bal niet nog eens elke linie rond gaat zoals bij Arsenal om vervolgens weer vast te lopen op de 16. En toegegeven v. Persie heeft daar veel mee te maken (12 uit 7) dit seizoen en zoals ik al zei, na Torres en Rooney de beste spits ter wereld.
Is gewoon onwaar. Je hebt eerst Messi, dan een tijdje niets en dan pas Torres en Rooney. Daarnaast speelt Arsenal iig leuker voetbal (beter voetbal is suggestief) dan Man United.

Het is een kwestie van smaak wie de beste speler van de wereld is. Er staan een aantal spelers aan de top. En daaruit kun je kiezen. Rooney is momenteel net zo bepalend als Messi, maar ik vind Messi een veel mooiere stijl hebben en dus de beste van de wereld, momenteel. Ronaldo hoort natuurlijk ook in dat rijtje. De dunne Ronaldo dan hè.

Ace
rayman schreef:
Als AGR staat voor Parijs - Roubaix ben ik het met je eens.

Ik vind Parijs - Roubaix de saaiste. AGR staat uiteraard voor Amstel Gold Race Die ga ik touwens in tourvariant de dag ervoor fietsen. Parijs - Roubaix ook weleens gefietst, maar daar word je niet blij van. Knap vermoeiend, die kasseien.

Trouwens wel balen dat Johnny Hoogerland niet meedoet aan de Tour. Iemand enig idee waarom er geen interesse voor hem is van andere wielerploegen? Ik noem een Rabobank..

boomkat
Maar ik bedoelde spits spits. Beste aanvaller van de wereld is absoluut Messi. Ben geen fan van zijn stijl (allemaal net wat te hoekerig en uitgekiemd) maar objectief gezien (in hoeverre dat kan) wel absoluut de beste. Maar zo zijn er wel meer aanvallers die beter of net zo goed dan v. Persie. Absoluut. Maar als centrumspits, vooruit een kleine nuance , top 5 van de wereld.

Maarja daar ging het niet over. Ik heb lang gewoon geen leuke wedstrijd van Arsenal gezien. Allemaal zo voorspelbaar. Een typische ploeg die ook geen 'plan B' heeft, enkel het tik-tik spelletje. Als dat niet lukt dan krijg je eindeloos gebrei

Ze missen gewoon echt nog een topper (rijtje Arshavin, Fabregas, v. Persie) om dat spelletje een heel seizoen goed te kunnen spelen. En dan heb je zo'n 'plan B' niet eens nodig . Chamakh, nogmaals, is een zeer welkome kracht!

Joy4ever schreef:
Trouwens wel balen dat Johnny Hoogerland niet meedoet aan de Tour. Iemand enig idee waarom er geen interesse voor hem is van andere wielerploegen? Ik noem een Rabobank..

Hmm, zo lang is ie nog niet doorgebroken. Bovendien krijgt ie bij Vacansoleil de kans om voor eigen kansen te rijden, terwijl hij bij Rabobank of een andere topploeg wrs in dienst van de kopman zou moeten rijden...

Verder is het idd jammer dat Vacansoleil niet mee mag doen, buiten de nationalistische gevoelens is het gewoon één van de leukste ploegen van het huidige peloton, met goede, aanvallend ingestelde renners (Hoogerland, Westra, Lagutin), sterke sprinters (Bozic en R. Feillu) en het grootste Franse klimtalent sinds Virenque (B. Feillu). Helaas is die achterlijke afspraak dat de Pro-Tour teams van 2 jaar geleden nu sowieso mee mogen doen, waardoor een nietszeggend team als Footon wel mee mag doen, terwijl teams als Vacansoleil en Skil niet. Al moet ik zeggen dat Skil er toch niet zo veel heeft te zoeken, behalve de fietsende bezemwagen van Hummel hebben zij toch niet echt aansprekende renners...

Rooney staat vier weken aan de kant wegens een enkel blessure, Manchester krijgt het nog moeilijk in de return tegen Bayern.

boomkat
Man U.-Bayern zonder Rooney en met Robben. Dat zou wat zijn.

Nondeju wat een klassenverschil in de eerste helft tussen Arsenal en Barcelona...

Strafschop en rood voor Puyol. De wedstrijd gaat op z'n kop!

Ik zeg wel strafschop, geen rood. Maar ja, ben de scheids niet.

Vond het niet eens een strafschop eigenlijk.. maar rood is te gek voor woorden! Wat een dwaling!

Belachelijk die strafschop en rood.

Vond het ook absoluut geen strafschop, hij trapt gewoon tegen het been van Puyol. De scheids had sowieso een aantal rare beslissingen..
Verder een heerlijk wedstrijd met een verrassende uitslag, waardoor het volgende week toch nog spannend kan worden.

Zie nu ook dat het geen strafschop was.

Een vette schwalbe was het.

Vond het geen schwalbe, want er was wel contact. Hij ging inderdaad wel makkelijk liggen en het was zeker geen strafschop en rode kaart. Benieuwd hoe Barca het volgende week gaat opvangen zonder Pique en Puyol. Aan de andere kant mist Arsenal Fabregas. Het zal een interessante wedstrijd worden denk ik zo..

VanDeGriend schreef:
Een vette schwalbe was het.

Ik merk sarcasme dus jij vond het wel een strafschop?

Puyol haakt het been waarmee Fabregas van een paar meter voor doel wil uithalen = ontnemen scoringskans = penalty + rood.

Sorry scheids, maar dat zie ik dus heel anders.
Puyol deed helemaal niks. Die stond daar gewoon te staan.

Absoluut een strafschop (been van Fabregas blijft haken tussen de benen van Puyol). Rood vind ik dan weer overdreven, want echt opzettelijk was het niet.

De vraag is maar of het been van Fabregas blijft steken tussen de benen van Puyol omdat Puyol dit doet, of omdat Fabregas zijn been tussen de benen van Puyol steekt.

Moeilijk om op te antwoorden, maar van 1 ding ben ik zeker: het was niet opzettelijk van Puyol. En gezien het feit dat Puyol zo goed als stil staat, ben ik geneigd om optie 2 te kiezen, fabregas steekt zijn been tussen de benen van Puyol en dus GEEN strafschop.

Kreeg de neiging dat de penalty onder druk van het publiek werd gegeven, en na aandringen van Fabregas rood werd gegeven aan Puyol.

Ik zeg ook dat de penalty (en die belachelijke rode kaart) nooit gegeven mocht worden.

FlyLo schreef:
(quote)

Ik merk sarcasme dus jij vond het wel een strafschop?
Zeker niet...een blunder van de scheids...maar weer eens. Wel een professionele reactie van Puyol. Kan Van Velthoven cs een voorbeeld aan nemen

VanDeGriend schreef:
(quote)
Zeker niet...een blunder van de scheids...maar weer eens. Wel een professionele reactie van Puyol. Kan Van Velthoven cs een voorbeeld aan nemen

OK maar een schwalbe vond ik het ook niet. Busacca heb ik trouwens altijd een geweldige scheids gevonden maar gisteren vond ik hem toch niet helemaal op niveau.
Cygnus schreef:
Puyol haakt het been waarmee Fabregas van een paar meter voor doel wil uithalen = ontnemen scoringskans = penalty + rood.

De-noir schreef:
Absoluut een strafschop (been van Fabregas blijft haken tussen de benen van Puyol). Rood vind ik dan weer overdreven, want echt opzettelijk was het niet.

Fabregas moet zijn been daar helemaal niet steken. Geen enkele prof schiet vanuit de heup op die positie.
corn1holio1 schreef:
De vraag is maar of het been van Fabregas blijft steken tussen de benen van Puyol omdat Puyol dit doet, of omdat Fabregas zijn been tussen de benen van Puyol steekt.

Moeilijk om op te antwoorden, maar van 1 ding ben ik zeker: het was niet opzettelijk van Puyol. En gezien het feit dat Puyol zo goed als stil staat, ben ik geneigd om optie 2 te kiezen, fabregas steekt zijn been tussen de benen van Puyol en dus GEEN strafschop.

Voilà

Kos
Of het opzettelijk is of niet doet er helemaal niet toe.

Op YouTube kan je alles nog eens bekijken (evt. in fasen door de pauzeknop te gebruiken). Puyol kruipt hem ongeveer op zijn huid en Fabregas wil uithalen om een halve omhaal te maken om de bal echt in het net te jagen. Puyol brengt hem gewoon uit balans (en ontneemt hem daardoor een scoringskans), al dan niet opzettelijk. Dat rood is dan wel zwaar.

P-DawG
De scheids moet rood geven in zo'n situatie. Als hij dat niet doet wordt hij namelijk gelijk op zijn vingertjes getikt door de UEFA/FIFA.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.