Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2010, 11:18 uur
Van Gaal zou zeggen: Hoe ga je dit managen?
Zondag wordt FC Twente-Feyenoord weer een prachtpot voetbal hoop ik. I
Zondag wordt FC Twente-Feyenoord weer een prachtpot voetbal hoop ik. I
0
geplaatst: 14 april 2010, 11:43 uur
Hij zegt het letterlijk en ik heb veel meer ajacieden het horen zeggen.
0
Ace
geplaatst: 14 april 2010, 11:50 uur
Nicolage Rico schreef:
Ook zo'n rare opmerking: "het zou niet meer terecht zijn als ajax kampioen wordt, omdat ze na de winterstop zo goed voetballen." Tellen de wedstrijden voor de winterstop dan opeens niet meer mee?
Daarin was Twente de beste. Het gaat over 34 wedstrijden. Wie er dan bovenaan staat, is terecht kampioen.
Ook zo'n rare opmerking: "het zou niet meer terecht zijn als ajax kampioen wordt, omdat ze na de winterstop zo goed voetballen." Tellen de wedstrijden voor de winterstop dan opeens niet meer mee?
Daarin was Twente de beste. Het gaat over 34 wedstrijden. Wie er dan bovenaan staat, is terecht kampioen. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Je krijgt wat je verdient en degene die aan het einde van de rit bovenaan staat is de terechte kampioen. Cijfers liegen niet.
@Joy4ever: toepasselijk plaatje, je begint ondertussen een karikatuur van jezelf te worden

0
Ace
geplaatst: 14 april 2010, 11:54 uur
Nicolage Rico schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik hoop dat Twente wint van Feyenoord.
Ik heb niet gezegd dat ik hoop dat Twente wint van Feyenoord.
Nicolage Rico schreef:
Ik hoop dat Ajax nog punten gaat verspelen en Twente gewoon 2x wint.
Ik hoop dat Ajax nog punten gaat verspelen en Twente gewoon 2x wint.
Volgens mij zeg je hier toch echt dat je hoopt dat Twente van je club wint, aangezien Twente er nog 2 moet?
0
geplaatst: 14 april 2010, 11:56 uur
Je hebt gelijk, dat is mijn fout. Ik had gehoopt dat ze van AZ zouden winnen. Laat ik het zo stellen: ik zou het een x niet zo heel erg vinden als Twente van Feyenoord wint. Feyenoord heeft toch wel Europees voetbal. Maar ik ga niet hopen dat Feyenoord verliest. Dat zal ik nooit doen. Wel dat Twente wint. 

0
geplaatst: 14 april 2010, 11:56 uur
Ace schreef:
@Joy4ever: toepasselijk plaatje, je begint ondertussen een karikatuur van jezelf te worden
Retteketet @Joy4ever: toepasselijk plaatje, je begint ondertussen een karikatuur van jezelf te worden

0
geplaatst: 14 april 2010, 12:14 uur
Oowja want Ajax heeft het natuurlijk erbarmelijk gedaan de eerste seizoenshelft.
Twente kan dan vooralsnog meer punten hebben, over het hele seizoen genomen heb ik meer genoten van het voetbal van Ajax. Misschien is het scoreboordjournalistiek: maar kijk alleen maar naar het doelsaldo. En hoewel ook de laatste 10 minuten bij een wedstrijd horen: hoevaak heeft Twente wel niet gemazzeld in deze laatste fase door net dat ene doelpunt te maken? Laat ik het zo zeggen: over het hele seizoen genomen vind ik het niet meer dan terecht als Ajax kampioen wordt. Ze zijn de best voetballende ploeg van de eredivisie. 
Twente kan dan vooralsnog meer punten hebben, over het hele seizoen genomen heb ik meer genoten van het voetbal van Ajax. Misschien is het scoreboordjournalistiek: maar kijk alleen maar naar het doelsaldo. En hoewel ook de laatste 10 minuten bij een wedstrijd horen: hoevaak heeft Twente wel niet gemazzeld in deze laatste fase door net dat ene doelpunt te maken? Laat ik het zo zeggen: over het hele seizoen genomen vind ik het niet meer dan terecht als Ajax kampioen wordt. Ze zijn de best voetballende ploeg van de eredivisie. 
0
geplaatst: 14 april 2010, 12:21 uur
In het laatste kwartier toeslaan is ook een kwaliteit (geduld, concentratie, conditie). Dat beheerst Twente als de beste dit seizoen.
En er is uiteindelijk maar één terechte kampioen, degene die de meeste punten behaald.
En er is uiteindelijk maar één terechte kampioen, degene die de meeste punten behaald.
0
geplaatst: 14 april 2010, 12:24 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Oowja want Ajax heeft het natuurlijk erbarmelijk gedaan de eerste seizoenshelft.
Aan het einde van de rit - en niet eerder - worden de prijzen uitgedeeld; het gaat mij erg ver om Ajax' voetbal mooi te noemen; en "beste voetballende ploeg van de eredivisie" - hoezo: combinatorisch is Twente vaak beter; opportunistisch en effectief ware betere labels. Zelden heeft Ajax zo on-Ajax gevoetbald als dit jaar!
Wellicht die periode met Gas en Licht en Stapleton?
0
geplaatst: 14 april 2010, 12:26 uur
Maar daar gaat het niet om. Gewoon meer doelpunten maken als de tegenstander. Dat is uiteindelijk de hele bedoeling van het spel. Maakt geen hol uit hoe. Ik heb liever dat ajax 34 keer wint met 1-0 dan dat ze 2e worden met een doelsaldo van +80
0
geplaatst: 14 april 2010, 12:28 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Dat zeg ik niet, maar er zaten wel bedroevende potjes tussen.
Twente kan dan vooralsnog meer punten hebben, over het hele seizoen genomen heb ik meer genoten van het voetbal van Ajax. Misschien is het scoreboordjournalistiek: maar kijk alleen maar naar het doelsaldo.
Volgens mij word je kampioen op het aantal punten en niet op het doelsaldo. Anders moet de KNVB dat even veranderen. Grote klasse juist dat Twente zijn doelpunten zo weet te doseren. Wedstrijden lezen, mentaal sterk zijn. Iets waar Ajax dit seizoen (vooral voor de winterstop) niet sterk in is geweest. Als Ajax op voorsprong komt, denderen ze vaak door, zit het even tegen en komen ze achter, dan toont Ajax weinig veerkracht.
En hoewel ook de laatste 10 minuten bij een wedstrijd horen: hoevaak heeft Twente wel niet gemazzeld in deze laatste fase door net dat ene doelpunt te maken?
Nog een goed voorbeeld van mentale klasse. Ruiz die van tevoren al weet: "Ik scoor toch wel in die laatste 10 minuten." Lijkt me een heerlijk gevoel.
Laat ik het zo zeggen: over het hele seizoen genomen vind ik het niet meer dan terecht als Ajax kampioen wordt. Ze zijn de best voetballende ploeg van de eredivisie.
En daar zijn alleen de ajacieden het over eens, denk ik. Ik vind het onzin. Ik vind ze ook niet de best voetballende ploeg van de eredivisie. Voetbal is veel meer dan soms met 5-0 over je tegenstander heen denderen. Voetbal is een tactisch spel. En juist daarin heeft Ajax (voorlopig) gefaald. Als ze uiteindelijk toch kampioen worden, dan pas zijn ze de terechte kampioen.
0
geplaatst: 14 april 2010, 13:58 uur
zouden ze overigens al nagedacht hebben over het volgende:
Stel, Feyenoord wint de beker!
Stel, Ajax wordt kampioen!
Dan hebben we ineens een JC Schaal wedstrijd in de Arena. Kunnen de strijdplannen (en dan heb ik het niet die van de trainers) weer de kast uit getrokken worden...
Stel, Feyenoord wint de beker!
Stel, Ajax wordt kampioen!
Dan hebben we ineens een JC Schaal wedstrijd in de Arena. Kunnen de strijdplannen (en dan heb ik het niet die van de trainers) weer de kast uit getrokken worden...
0
geplaatst: 14 april 2010, 14:27 uur
Daarom wordt Twente kampioen en wint Feyenoord de beker. Dan is er letterlijk en figuurlijk niets in de ArenA.
0
geplaatst: 14 april 2010, 16:55 uur
Straks naar de Galgenwaard voor FC Utrecht-FC Groningen. Een voorproefje voor de Play Offs want het maakt geen ruk uit wie er wint behalve eventueel thuisvoordeel wat op het spel staat.
0
Zorin
geplaatst: 14 april 2010, 17:04 uur
Hup Willem II vanavond........(vanwege het lijfsbehoud uiteraard
).
).
0
geplaatst: 14 april 2010, 17:12 uur
Gaat er nog iemand bakstenen of stoeptegels naar de ajaxbus gooien van een viaduct?
0
Zorin
geplaatst: 14 april 2010, 17:14 uur
Nicolage Rico schreef:
Gaat er nog iemand bakstenen of stoeptegels naar de ajaxbus gooien van een viaduct?
Hoogstens lui uit Utrecht, maar "provincialen" gooien alleen hun 'eigen glazen in'.....

0
geplaatst: 14 april 2010, 17:21 uur
Zorin schreef:
Hoogstens lui uit Utrecht, maar "provincialen" gooien alleen hun 'eigen glazen in'.....
(quote)
Nou nou, een carriere als cabare-tier zit er in niet in met dit soort 13-in-een-dozijn-open-deur-opmerkingen - hoogstens por-tier!
0
geplaatst: 14 april 2010, 17:33 uur
Zometeen even naar Heerenveen - PSV in de Skybox. Ben nog nooit eerder in een Skybox geweest. Ik denk een gelijkspel.
0
geplaatst: 14 april 2010, 18:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Hooguit hun eigen supporters als het ze weer eens niet naar de zin is maar zeker geen lui uit Utrecht, dat zijn fatsoenlijke mensen.
0
geplaatst: 14 april 2010, 23:46 uur
Nog één puntje.. wat een spannende ontknoping word dit. Zou het armoedelegioen zich gaan keren tegen de eigen ploeg als Feynoord puntjes afhandig maakt van Twente? 

0
geplaatst: 15 april 2010, 00:12 uur
Geen avondje NAC deze keer? Er schijnen in elk geval al rare dingen te zijn gebeurt bij NAC thuis, zelfs dit seizoen is daar een voorbeeld van

0
geplaatst: 15 april 2010, 00:58 uur
Net dat programma Hooligans gezien op tv. Die mensen (lees: beesten) zijn echt wel zo debiel dat die ongeregeldheden zeker komen met de bekerfinale. Triest maar waar.
Ik heb niet eens veel zin meer om die wedstrijd te gaan kijken. Wat een aanfluiting ook: een bekerfinale in een half leeg stadion.
Ik heb niet eens veel zin meer om die wedstrijd te gaan kijken. Wat een aanfluiting ook: een bekerfinale in een half leeg stadion.
0
geplaatst: 15 april 2010, 08:40 uur
orbit schreef:
Geen avondje NAC deze keer? Er schijnen in elk geval al rare dingen te zijn gebeurt bij NAC thuis, zelfs dit seizoen is daar een voorbeeld van
Idd, die Calimero's uit Amsterdam hebben daar gelijkgespeeld Geen avondje NAC deze keer? Er schijnen in elk geval al rare dingen te zijn gebeurt bij NAC thuis, zelfs dit seizoen is daar een voorbeeld van

0
geplaatst: 15 april 2010, 09:21 uur
Iemand die Amrabat wil hebben? Top Oss? Telstar misschien? VV De Weebosch?
0
Ace
geplaatst: 15 april 2010, 10:01 uur
Weirdo Wizzy schreef:
Dan kijk je toch lekker niet?
Ik ga vanavond met een kakkerlak naar de Mezz in Breda, dat is pas link

0
geplaatst: 15 april 2010, 10:11 uur
Toevallig...ik met een neus van 020. Kan wel eens flink matten worden dan... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.