MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik heb Digimon wel eens gespeeld op de playstation. Dat was het toch niet helemaal. Beyblade op de playstation was ook dom. Volgens mij had ik ook een spel van Yu Gi Oh.

Zelf beybladen heb ik wel gedaan. Ik won altijd, want ik lijmde een tweede ijzeren ring bovenop de andere.

Protonos schreef:
Ik heb nog een lade vol yugioh kaarten, daar heb ik veel spaarcentjes aan gespendeerd!

Digimon vind ik echter te veel eigen ideeen en elementen hebben om het te bestempelen als een Pokemon kloon.

Alleen die naam al. En 'Digivolven'.

Yu Gi Oh was ik ook fan van ja, niemand die Metabots nog kent?

Ik vond de verhaallijnen bij Digimon juist een stuk beter. Waar pokémon afleveringen dikwijls een niemendalletje zijn, was er bij digimon een overkoepelend thema van het kwaad. Maar als het over games gaat, steekt Pokémon er uiteraard met kop en schouders bovenuit.

Ik vond het idee met Questen wel leuk en je had daar te maken met een groep in plaats van een protagonist. Zeker wel sterke serie.

Bovendien had je bazen als Piedmon:

(afbeelding)

(afbeelding)

Metabots, dit zal wel het bekenste figuur zijn uit de reeks, neem ik aan.

Angemon was ook bruut!

(afbeelding)

de voorevolutie van Angemon was wel een faal, een soort mislukte pikachu

(afbeelding)

Ja Medabots was ook bruut, dat spel daarvan heb ik ook nog veel gespeeld, leuk vechtsysteem!

Protonos schreef:
Angemon was ook bruut!

(afbeelding)

de voorevolutie van Angemon was wel een faal, een soort mislukte pikachu

(afbeelding)

Zoals ik al zei, een Pokemon kloon met een ander verhaal en een volwassen tint.

Ook het gegeven dat je geen beesten kon vangen, er geen gym's (of iets wat er op leek) waren en het zich ook niet in de "gewone" wereld afspeelt (wat bij pokémon wel het geval was), geeft deze serie m.i. een duidelijke eigen identiteit.

(afbeelding)

Nuff said. Laat Blastoise daar maar eens aan tippen.

Kan aan mij liggen, maar ik vind al die Digimon er écht niet uitzien

Ikakumon!

niels94 schreef:

Ze hebben idd niet de charme van Pokemon. Vaak overdreven gespierd en menselijk.

niels94 schreef:
Als je het nooit hebt gezien voel je er niets bij, dat is logisch. Als ik dit soort figuren onbevooroordeeld zou zien, zou ik de bedenker ook voor gek verklaren. Vroeger vond ik het helemaal geweldig; hoe meer over-the-top, hoe beter.

(afbeelding)

Gallow
Digimon was wel tof ja, alleen die transform scenes elke keer waren zo lame.

Tsunomon...digivolved ....in...... GAAARURUMONNNn

Ataloona schreef:
Tja, back in the days was ik ook fan van Beyblade en Metabots, mensen hier die dat ook gezien hebben?

Foxkids

Jammer alleen dat Foxkids het altijd voor elkaar kreeg om vaak niet de seizoens finales uit te zenden. Vaak haalden ze dan zo'n serie alweer van de buis.

Metabots

Beyblade was ook wel eens leuk om te zien

sxesven
ontwerpen van digimon zijn extreem matig, verder dikke serie; de digimon movie is ronduit geniaal

sxesven schreef:
ontwerpen van digimon zijn extreem matig, verder dikke serie; de digimon movie is ronduit geniaal

Heb die hele serie nog ergens op mijn Pc staan

De Digimon-film is master, sowieso. En Medabots is ook gaaf, ik heb laatst die ene RPG voor de Game Boy Advance uitgespeeld omdat die mij vroeger nooit lukte en mijn savegame een paar jaar later vreemd genoeg weg was. Mega-Emperor, dat was nog eens een baas:

(afbeelding)

Ben aan Ruby begonnen op een emulator. Heb die namelijk nog nooit gespeeld (Sapphire dus ook niet).

Blue en Yellow uitgespeeld, Silver uitgespeeld en bij Ruby niet eens de league bereikt. De nieuwe pokemons vielen tegen(generatie IV vind ik een verbetering vergeleken hierbij), alle trainers hadden dezelfde pokemons (vooral die op het water) en het verhaal was me te veel van de hak op de tak, vooral in de stad van de 8ste gym. Gelukkig maakte mijn supercoole Sceptile en Manectric veel goed.

Protonos schreef:
Digimon vind ik echter te veel eigen ideeen en elementen hebben om het te bestempelen als een Pokemon kloon.

Digimon was er zelfs eerder dan Pokémon.

ArthurDZ schreef:
Blue en Yellow uitgespeeld, Silver uitgespeeld en bij Ruby niet eens de league bereikt. De nieuwe pokemons vielen tegen(generatie IV vind ik een verbetering vergeleken hierbij), alle trainers hadden dezelfde pokemons (vooral die op het water) en het verhaal was me te veel van de hak op de tak, vooral in de stad van de 8ste gym. Gelukkig maakte mijn supercoole Sceptile en Manectric veel goed.

Joa, heb bij nader inzien eigenlijk ook meer zin in zo'n oude. Leafgreen anders... Bekend en toch nooit gespeeld

EDIT: Ben nu daar aan begonnen

Slowgaze schreef:
(quote)

Serieus?

Daar stort Eveningguard's wereld even in

Jongens, welke Pokémon ga ik kiezen?

EDIT: Heb Squirtle gekozen en hem Damon genoemd

Lol dan faal ik wel een beetje. Wanneer was Digimon er dan al?

Stijn_Slayer
Slowgaze schreef:
(quote)

Niet.

''De digimon-franchise begon als een set van virtuele huisdieren genaamd "Digital Monster," welke sterk leken op de Tamagotchi. Deze werden bedacht door Wiz en uitgebracht door Bandai op 26 juni 1997.''

''De eerste Pokémon spellen, Pokémon Red and Green Versions, kwamen uit voor de Nintendo Game Boy in Japan op 27 februari 1996.''

De spellen van Digimon waren er eerder dan de Pokémon games volgens mij..

Hoe het zit met de Anime en tv-series, weet ik niet precies. De tv-serie van Pokémon was wel eerder.

Stijn_Slayer
Nee, want de spellen kwamen na die tamagotchi rip-offs.

List of Digimon video games - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.