Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2011, 23:14 uur
rock-rick schreef:
Ik ben hem nu aan het trainen, maar het schiet niet echt op met tegenstanders van maximaal lvl 5.
Ik ben hem nu aan het trainen, maar het schiet niet echt op met tegenstanders van maximaal lvl 5.
Met een Butterfree met confusion heb je Brock in ieder geval zo te pakken. Sterke aanval.
@ArthurDZ: waarom Jigglypuff... vind dat niet zo'n sterke Pokémon (wel lekker veel HP though, maarja, met weinig defense heb je daar dan ook weer niet zoveel aan...).
0
geplaatst: 26 juni 2011, 23:19 uur
Jigglypuff komt van pas bij het vangen van Abra en dus het vangen van Mew denk ik. Ik heb hiervoor echter Oddish gebruikt; zijn Sleep Powder kwam van pas bij het vangen van Abra, zijn Stun Spore kwam van pas bij het daadwerkelijk vangen van Mew.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 09:58 uur
Arrie schreef:
Met een Butterfree met confusion heb je Brock in ieder geval zo te pakken. Sterke aanval.
Nou inderdaad, hele sterke aanval. Had Brock gisteren zo neer met Butterfree en ben nu erg veel op hem gaan vertrouwen. Ik ben nu bezig met de grot die daarna komt, maar moet dan eerst nog weer even mijn Pokémon trainen. Op het moment draag ik een Charmeleon, Butterfree, Spearow, Zubat, Jigglypuff en Paras en in de box zit een Clefairy. Die Jigglypuff ga ik denk ik maar omruilen voor de Clefairy.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:38 uur
Arrie schreef:
@ArthurDZ: waarom Jigglypuff... vind dat niet zo'n sterke Pokémon (wel lekker veel HP though, maarja, met weinig defense heb je daar dan ook weer niet zoveel aan...).
Ik wilde eerst een clefairy, maar die zijn zo verdomd zeldzaam, dus heb ik maar een jigglypuff gevangen. Ik heb hem nu trouwens al geditcht voor een drownzee, trouwens.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:42 uur
Mijn party bij Pokémon-Red:
- Gloom: Level 27
- Charmeleon: Level 27
- Nidorina: Level 27
- Mew: Level 28
Hier wil ik nog een Lapras bij en ik denk aan een Aerodactyl.
Ik ben op weg naar Lavender Town met drie badges.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:48 uur
Moet Mew trouwens gevangen worden met één of andere vaag maniertje zoals deze, of is er nog een officiële manier om het te vangen?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:50 uur
Dat is de officiële manier hoor. Als je die trainers al gevochten hebt, hoop voor je ik dat S.S. ANNE nog niet is uitgevaren.
EDIT: Sorry, ik las te snel. De officiële manier is:
- Abra vangen
- Teleporten voor de neus van de trainer in het grasje naast Nugget Bridge.
- Teleporten na het verslaan van Youngster met Slowpoke
- Nog een keer over Nugget Bridge wandelen
EDIT: Sorry, ik las te snel. De officiële manier is:
- Abra vangen
- Teleporten voor de neus van de trainer in het grasje naast Nugget Bridge.
- Teleporten na het verslaan van Youngster met Slowpoke
- Nog een keer over Nugget Bridge wandelen
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:54 uur
Ik heb die trainers nog niet bevochten, dus ik vang Mew wel op die manier dan
. Werkt het als je gewoon een zootje Pokéballs naar zijn hoofd gooit of moet je hem eerst verzwakken?
. Werkt het als je gewoon een zootje Pokéballs naar zijn hoofd gooit of moet je hem eerst verzwakken?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 juni 2011, 10:55 uur
Wie heeft hier ooit Mew bij die S.S. Anne gevangen dan? Toen ik online googlede las ik dat het slechts een gerucht is.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:56 uur
Je moet Mew zeker verzwakken, hij is van level 7 overigens. Moeilijker is echter het vangen van Abra, die moet je snel in slaap krijgen anders teleporteert hij.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:58 uur
Zo moeilijk is het niet om Abra te vangen hoor. Ik heb 'm gisteren nog gevangen in LeafGreen. Maar ik ben natuurlijk al vrij ver gevorderd in dat spel. Ik zette m'n Victreebel (Lvl. 49) in, deed Sleep Powder en gooide een ultra ball. En hupsakee, Abra was de mijne!
0
geplaatst: 27 juni 2011, 10:58 uur
Me dunkt dat je geen Victreebel van level 49 hebt als je Cerulean City voor het eerst binnenstapt. 
Het is ook niet overdreven moeilijk om Abra te vangen, maar je moet iemand hebben die hem snel in slaap kan krijgen. Dat is eigenlijk het enige.

Het is ook niet overdreven moeilijk om Abra te vangen, maar je moet iemand hebben die hem snel in slaap kan krijgen. Dat is eigenlijk het enige.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 juni 2011, 11:00 uur
Ik heb die Abra gewoon gevangen toen z'n teleport miste geloof ik. Dan doe je er alleen wel een paar keer over.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:01 uur
Oddish zijn Stun Spore is ook handig bij het vangen van Mew trouwens.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:04 uur
Ik heb dus die Butterfree met stun spore, gebruik ik die wel. Ik weet nog wel dat ik ontzettend veel moeite had met het vangen van Abra. Uiteindelijk heb ik het ook gedaan toen zijn teleport mistte.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:05 uur
Ben ik dan de enige die geen Mew wil hebben? Ik vind Mewto veel cooler en vecht gewoon elke trainer die ik tegenkom inplaats van me druk te maken over abra's en teleporten en dergelijke 
Abra used teleport.... but it failed
Ik vind het altijd zo grappig als die tekst op het scherm komt

rock-rick schreef:
Ik heb dus die Butterfree met stun spore, gebruik ik die wel. Ik weet nog wel dat ik ontzettend veel moeite had met het vangen van Abra. Uiteindelijk heb ik het ook gedaan toen zijn teleport mistte.

0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:07 uur
ArthurDZ schreef:
Inderdaad erg lollig, maar er zijn nog leukere teksten. De zuster in het Pokémon centre die je heel graag terug wilt zien, met half dode Pokémon.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:10 uur
Butterfree is evengoed ideaal, succes en houd ons op de hoogte! 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 11:28 uur
Eerst maar eens langs die grot na Brock komen, dan zien we wel weer verder
. Straks in de pauze snel eten en even trainen.
. Straks in de pauze snel eten en even trainen.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:02 uur
rock-rick schreef:
Inderdaad erg lollig, maar er zijn nog leukere teksten. De zuster in het Pokémon centre die je heel graag terug wilt zien, met half dode Pokémon.
(quote)
Of deze klassieker: metapod used harden.... nothing happend!

Heb daarnet overigens Lt. Surge verslagen zonder ook maar 1 HP te verliezen. voltorb werd verslagen door drowzee en kon niks doen om dat confusion hem confused had. en Sandslash maakte vlug werk van pikachu en raichu. Ik vind het trouwens heel onproffesioneel van een elecktric-type gym leader dat hij niet weet dat thundershock geen effect heeft op ground-types
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:05 uur
Die aanvallen van vijanden zijn sowieso random gekozen. Bij die derde van de Elite Four doet die Gengar voortdurend Dream Eater, of je nu in slaap bent of niet.
Rare vraag, maar jij bent al 26. Jij lijkt me dan toch net te oud om Pokémon meegemaakt te hebben?
Rare vraag, maar jij bent al 26. Jij lijkt me dan toch net te oud om Pokémon meegemaakt te hebben?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:09 uur
jasper1991 schreef:
Ik was destijds (en nu eigenlijk ook) wel wat ouder dan de gemiddelde pokemonfan, dat is waar. Maar je bent nooit te oud voor pokemon, vraag maar aan user musician.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:12 uur
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een ontzettend spannend spelletje vind, nog steeds. Het heeft iets oneindigs. 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:12 uur
jasper1991 schreef:
Het is wel een erge misvatting om te denken dat alleen tienjarigen toentertijd Pokémongek waren. Met enkel deze leeftijdscategorie als koper word je niet een van de best verkochte games (zo niet dé best verkochte) ooit.Rare vraag, maar jij bent al 26. Jij lijkt me dan toch net te oud om Pokémon meegemaakt te hebben?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:32 uur
Nou, van 8 tot 13 en het was over heel de wereld populair. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar ik denk dat iedereen bezeten was door de franchise in die leeftijd.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 12:35 uur
jasper1991 schreef:
Gloom

0
geplaatst: 27 juni 2011, 13:21 uur
Ik wil een paar van mijn Pokémon een andere naam geven, nog heel eventjes tot Lavender Town... Ik stopte net midden in de grot na Brock. Nu is de pauze voorbij en moet ik verder met mijn 'werk'.
* denotes required fields.