MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
Jeetje, wat spelen jullie snel. Hoeveel tijd per dag zitten jullie wel niet Pokémon te spelen? (en dan bedoel ik vooral de mensen die de league al hebben uitgespeeld)

Met de spatiebalk kun je het spel versnellen op de emulator

Ik heb bij elkaar een uur of twee gedaan over Red. Ik ben nu een half uurtje met Silver bezig, maar dit gaat iets minder voortvarend. Mede door die verrekte Pidgeotto van Falkner.
Ataloona schreef:
Inderdaad, daarbij moet je gewoon altijd Repels en de fiets gebruiken.

Stijn_Slayer
Ataloona schreef:

Dat scheelt inderdaad super veel tijd. Bij elke wilde pokémon, bij elke aanval tegen een trainer e.d.

Ik speel hem op de gameboy en heb mijn derde badge pas

Die spatiebalk gaat lekker hard ja Ik ben nu bij Fuchsia City en dit is mijn team:
Blastoise lvl 37
Nidoqueen lvl 37
Raichu lvl 38
Parasect lvl 37
Hitmonchan lvl 37
Flareon lvl 37

Wie vliegt je?

jasper1991 schreef:
Ik heb bij elkaar een uur of twee gedaan over Red.

jasper1991 schreef:
Wie vliegt je?

Ja, daar kwam ik ook laat achter... Als ik het nodig heb haal ik wel een vogel uit mijn pc

Heb zojuist die poison gym verslagen. Easy

Ik zit nu ongeveer waar niels zit, alleen heb ik de badge nog niet. Al mijn pokemons zijn level 36. Met poisonkillers als sandslash en hypno in mijn team, en een venusaur die niet poisoned kan worden, zal de gym wel geen probleem zijn

- venusaur
- pidgeotto
- sandslash
- hypno
- jolteon
- kingler

Harco
niels94 schreef:
Die spatiebalk gaat lekker hard ja Ik ben nu bij Fuchsia City en dit is mijn team:
Blastoise lvl 37
Nidoqueen lvl 37
Raichu lvl 38
Parasect lvl 37
Hitmonchan lvl 37
Flareon lvl 37

Damn son, Pikachu leert pas Thundr op 41 en Raichu leert helemaal niets meer nadat je de Thunderstone op Pikachu hebt gebruikt. Toch?

Mijn party is nu level 33. Ben ook in Fuschia, zo'n beetje en ram constant de spatiebalk in. Maar ik heb Fuschia alleen nog maar benaderd van de rechterkant (waar Snorlax langs het water ligt).

Doen jullie ook spatie tijdens het lopen? Ik loop dan overal tegenaan

Gallow
Jep, ik loop dan voorbij deuren en sla verkeerde wegen in waardoor het uiteindelijk nog meer tijd kost. Toch blijf ik het doen.

Ben al een tijdje verslaafd aan Pokémon Gold, dat je hier (mod-edit: heb de link maar weggehaald, denk niet dat het legaal is) gratis kan spelen. Ben nu bij de Elite Four van Johto en heb:

- Een Eevee van level 38 (die maar niet blij wil worden en dus wil evolueren naar een espeon )
- Een Ampharos van level 38
- Een Ho-Oh van level 41
- Een Graveler van level 38
- Een Staryu van level 38

De zesde pokémon moet ik nog even vinden.

Gallow
hoi123 schreef:
- Een Eevee van level 38 (die maar niet blij wil worden en dus wil evolueren naar een espeon )

Als je regelmatig naar die kapper gaat in de Goldenrod tunnel gaat het vrij snel.

Ik zou hem wel 's nachts laten evolueren, die vind ik wat mooier dan die ander.

Het is maar hoe je wilt spelen. Een Umbreon met Toxic, Sand Attack, Confuse Ray en Faint Attack is killer.

Gallow
Espeon is vele malen beter met Psybeam, Swift, Psychic en Morning sun (hoewel ik ShadowBall zou aanleren ipv Swift). Sowieso vind ik Umbreon maar zwakke aanvallen hebben.

Klopt, maar met de aanvallen die ik vermeld heb leg je iedere tegenstander plat. Of het moet al een fighting zijn.

Alles zou zelfs nog leuker worden als je Confuse Ray verwisselt met Mean Look.

Maar uiteindelijk ligt het er maar aan hoe je het liefst speelt.

De Pokémon Seal is pas een killer.

Gallow
bennerd schreef:
Klopt, maar met de aanvallen die ik vermeld heb leg je iedere tegenstander plat. Of het moet al een fighting zijn.

Met toxic zul je ze uiteindelijk wel plat krijgen inderdaad, maar ik ben bang dat je eerder zelf plat ligt. In een linkgevecht zal umbreon het wel winnen van espeon, ook omdat psychic niet werkt op dark, maar beiden stellen eigenlijk niet veel voor.

In principe heb je meer aan de evoluties van Evee van de 1e generatie ja.

Ik heb mijn Eevee op LeafGreen bij de daycare achtergelaten, ik weet nog niet welke ik wil!

Is Snorlax beter met Strength dan met Earthquake, vroeg ik mij af.

Earthquake is als aanval weliswaar sterker, maar geldt dat ook voor Snorlax? Earthquake is een ground aanval, Strength een normal aanval. En Snorlax is een normal Pokemon, geen ground. Bovendien is Strength volgens mij altijd te gebruiken en Earthquake niet.

Maar voor je gevoel is Earthquake altijd beter.

Voor je gevoel is Charm het beste.

Maar in de eerste twee generaties is Earthquake sowieso beter dan Strength.

Gallow
Ik zou zelf strength kiezen omdat Strength 1.5x het aantal damage doet omdat het een normal type is en het heeft 15pp tegenover earthquake 10pp.

Alleen in 2 vs 2 battles in earthquake wel handig, maar ik zou nog steeds voor strength kiezen.

En je kan het gebruiken buiten de gevechten, Strength dan.

Gallow schreef:
Alleen in 2 vs 2 battles in earthquake wel handig (...)

Ja dat dacht ik ook, totdat blijkt dat je ook je eigen partner flink schade toebrengt met Earthquake!
Dus toch maar Strength voor Snorlax. Je moet je inderdaad niet laten leiden door de kracht van een aanval. Soort Pokemon en soort aanval moeten dezelfde zijn, voor de beste kracht.

Gallow
Het is wel verminderde schade, of je zet er gewoon een vlieg pokemon naast

Earthquake natuurlijk, omdat die Super Effective is tegen Electric, Rock, Steel, Fire enz. Strength is nergens Super Effective tegen + Snorlax leert nog andere normal aanvallen (gebruik nooit 2 dezelfde typen aanvallen, tenzij de aanvallen wezenlijk verschillen).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.