MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het Grote Games-topic

zoeken in:
bro
Joren999 heeft inderdaad wel een punt.

In Competive battling wordt alleen de HM Surf gebruikt (en Waterfall in de 4e en 5e generatie, omdat het hier een goede physical attack is ipv een minder sterke aanval dan Surf). Zeker Fly wordt niet gebruikt, omdat deze aanval heel makkelijk te counteren is en zelfs voor een gratis set-up beurt gebruikt kan worden daardoor.

Haha , check de Smogcast 12: Black & White UU, gaat veel en veel dieper vooral met Aeroblast Flying 100.....................dus

Ulfat-e-Zulmat
Ik begrijp Amicus niet.

Als je een vlieg-aanval wilt moet je - als het mogelijk is - voor Aerial Ace gaan. Misschien niet sterker dan Fly, maar het is een snelle move, je valt sowieso als eerste aan, en altijd raak. Dus fok iedereen met Sand Attack bitchez!!

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik begrijp Amicus niet.

Als je een vlieg-aanval wilt moet je - als het mogelijk is - voor Aerial Ace gaan. Misschien niet sterker dan Fly, maar het is een snelle move, je valt sowieso als eerste aan, en altijd raak. Dus fok iedereen met Sand Attack bitchez!!

Dat is niet helemaal waar Ulfat Aerial Ace is een Attack wat nooit mist en niet altijd als eerste raak is

Gallow
Joren999 schreef:
In Competive battling....

Maar daar hebben we het niet echt over. In het spel heb je ook strength nodig en dan kan je het maar het beste aan snorlax leren. Als je later fly hebt en je snorlax body slam leert, kan je alsnog strength inruilen voor earthquake.

Ik heb echt zo bar weinig verstand van die aanvallen, ondanks dat ik het jaren heb gespeeld. Die stat lowering attacks gebruik ik bijvoorbeeld nooit. Ik doe eigenlijk maar wat, kijk een beetje wat het sterkste is en zorg ervoor dat ze een beetje verschillende soorten aanvallen hebben. Maar het gaat prima, dus ja

Zal ik mijn Parasect inruilen voor een Exeggcutor en mijn Nidoqueen voor een Kangaskhan of Rhyhorn? Jullie lijken er veel verstand van te hebben

Gallow schreef:
(quote)

Maar daar hebben we het niet echt over. In het spel heb je ook strength nodig en dan kan je het maar het beste aan snorlax leren. Als je later fly hebt en je snorlax body slam leert, kan je alsnog strength inruilen voor earthquake.

Ja, maar dat gaat zomaar nog niet, strength is een HM en niet zonder veel moeite in te wisselen. Maar de oplossing is ze allebei maar te leren en body slam te laten zitten. Dan houdt snorlax ook nog Yawn en Rest (ook geweldig) over en dan kun je een eind komen.

Surf e.d. aan Snorlax leren kan wel, maar heeft geen enkele nut. Hij is er niet sterk mee.

Daarom heb je HM slaves in het spel. Want je leert je Pokémon toch ook geen Flash? Earthquake heeft veel meer nut op Snorlax, alleen al vanwege Body Slam (30% paralysis kans, iets wat Snorlax bijzonder goed kan gebruiken)

Je hebt toch ook een huisje in het spel zitten waar je HM's kunt laten verwijderen, voor als je er niks meer aan hebt?

Vanaf Gold/Silver wel ja.

niels94 schreef:
Zal ik mijn Parasect inruilen voor een Exeggcutor en mijn Nidoqueen voor een Kangaskhan of Rhyhorn? Jullie lijken er veel verstand van te hebben

Dat eerste zou ik sowieso doen, gewoon omdat ik Parasect echt *drieletterwoord* vind. Exeggcutor is sterker omdat hij ook psychic is.

Dat laatste zou ik laten afhangen van de rest van je team. Al verkies ik wel Kangaskhan, gewoon uit persoonlijke voorkeur.

Pokemons die niet kunnen evolven zijn pauper saai. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om ze in mijn team te proppen.

bennerd schreef:
(quote)

Dat eerste zou ik sowieso doen, gewoon omdat ik Parasect echt *drieletterwoord* vind. Exeggcutor is sterker omdat hij ook psychic is.

Dat laatste zou ik laten afhangen van de rest van je team. Al verkies ik wel Kangaskhan, gewoon uit persoonlijke voorkeur.

Heb dat eerste al gedaan (heb nu nog een Exeggcute die ik aan het levelen ben, wanneer zal ik hem laten evolueren?) en dat tweede ga ik überhaupt niet meer doen, ik vind Nidoqueen ontzettend fijn.

Heb inmiddels een Farfetch'd die cut en fly voor mij kan doen, niet om mee te vechten. Zal mijn Raichu wel vervangen door een Zapdos tegen de tijd dat dat zover is en dan kan die voor me vliegen

Yes mannen, heb eindelijk Sprydong gevangen!
Duurde te lang, maar via youtube eindelijk zijn schuilplaats gevonden!

Ik begin echt een hekel te krijgen aan dat ge-sand-attack van die Sandshrews. Niks gaat meer raak, erg frustrerend.

Sprydong? Kan een Pokémon met strength de steen wegschuiven waar ik onder leef?

Die heeft hij verzonnen.

Mijn Mew wil Metronome leren, maar ik heb al vier aanvallen. Mijn Mew heeft Pound, Mega Punch, Dig en Transform. Zal ik één van deze aanvallen inruilen voor Metronome en zo ja, welke dan?

Ulfat-e-Zulmat
Ik doe LOL. Alle moves die je Mew nu kent zijn waardeloos. Vergeet niet; Mew kan alle aanvallen leren. Dan heb je toch niks aan Pound.

Denk eerder aan Thunder(bolt), Ice Beam, Flamethrower, Earthquake, Calm Mind, Toxic, Psychic, Shadow Ball etc. Het mooie aan Mew is dat hij zo onvoorspelbaar is. Leef je een beetje uit, maar dan niet met iets als Pound..

Slowgaze schreef:
Sprydong? Kan een Pokémon met strength de steen wegschuiven waar ik onder leef?

Mijn Mew bij Red kan Fly, Fireblast, Earthquake en Psychic.

Ik was aardig op weg met Silver, maar ik sloeg per ongeluk op toen het spel aan het opstarten was.

Stijn_Slayer
Mew leert vanzelf Psychic.

Ulfat-e-Zulmat
Japsper weet hoe shit moet, maar ik zou Fly wel vervangen door Ice Beam. Fireblast heeft wel wat weinig PP, maar ik begrijp de keuze. Een Fight-aanval is ook geen slecht idee - dan kun je immers ook Dark-pokemon aanpakken.

Bij pokemon red heb je toch geen dark pokemon?

Ice Beam had ik aan een andere pokémon geleerd en Dark-pokémon zijn er nog niet bij Red.

Ulfat-e-Zulmat
Ik weet niet welke versie hij speelt; ik spreek tot iedereen die het spel speelt. Zo rol ik nou eenmaal net The Beatles. Of was het The Stones?

Ulfat-e-Zulmat schreef:
Ik doe LOL. Alle moves die je Mew nu kent zijn waardeloos. Vergeet niet; Mew kan alle aanvallen leren. Dan heb je toch niks aan Pound.

Pound kent Mew uit zichzelf en ik kan nog geen TM's kopen, dus ik zat er nogal aan vast .

Het heeft even geduurd, maar mijn kleine Dratini is nu een grote Dragonite! Nog even m'n andere Pokémon trainen, en ik ga m'n kans wagen bij de Pokémon League!

Mijn party:

Dragonite Lvl. 55
Blastoise Lvl. 50
Victreebel Lvl. 50
Pidgeot Lvl. 51
Raichu Lvl. 51
Clefable Lvl. 51

De drie zeldzame vliegbeesten (Zapdos, Moltres en Articuno) vang ik wel na de League, net als Mewtwo en enkele Johto-schepsels.

Mij is het gelukt met Pokémon van level 47 anders.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:07 uur

geplaatst: vandaag om 14:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.