MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Favoriete Cabaretiers

zoeken in:
Ik heb een stukje van Youp van 't Hek gezien, dat vond ik dan wel weer geslaagd.

Jocharo-T

Youp van 't Hek was echt geweldig. Vooral dat stuk met de Carglass-reclame!

Ja, Youp van 't Hek kan ik ook wel pruimen.

Jocharo-T
Ponty Mython schreef:
Spiksplinter van Hans Teeuwen is werkelijk waar om te huilen. De beste man is een karikatuur van zichzelf geworden. En dat publiek dat hij trekt zou zelfs nog krom liggen als hij 100 minuten scheten zou laten en als toegift over de eerste rij heen zou pissen.

Ik kreeg bij zijn show echt een Ik ben Hans Teeuwen, alles wat ik doe is toch wel leuk! gevoel. Jammer Hans, maar dit is een herhaling van zetten. Elke grap in je nieuwe show is al eens eerder gemaakt in een oudere show. Mijn mening? Je had na het meesterlijke Trui moeten stoppen.

Ze zenden die show nu uit op RTL 4. Ik heb nog geen moment kunnen lachen. Inderdaad zwaar drama! Er wordt ook vanuit de zaal weinig gelachen. Wel veel geklapt, maar dat lijkt me niet de bedoeling van Hans.

Ik vind het een geweldige show! In Breda was het publiek verder lyrisch...

Ziegler
Herman Finkers.
Gisteren was er een herhaling van 'Na de Pauze'.

Op een terras:

Man: zullen we wat bij de koffie nemen?
Vrouw: ik doe wat jij doet.
Man: in dat geval ga ik er lekker een potje bij masturberen.

Ik vond Spiksplinter wel leuk eigenlijk Wel wisselvallig. Sommige stukjes waren niet leuk (het complete einde), maar de stukken over wereldmuziek, linkse meisjes, de singer-songwriter, dat hij het publiek in ging, die goocheltruc, dat sprookjesbos en dat beschuit waren prachtig

Ziegler schreef:
Herman Finkers.
Gisteren was er een herhaling van 'Na de Pauze'.

Op een terras:

Man: zullen we wat bij de koffie nemen?
Vrouw: ik doe wat jij doet.
Man: in dat geval ga ik er lekker een potje bij masturberen.

Ik heb 'm gister ook gezien. Ik had deel 1 al een keer gezien maar het was weer erg leuk. Knap hoe hij de toch niet al te leuke onderwerpen van de laatste jaren zo leuk kan vertellen.

Dat stuk met dat bloedonderzoek is echt geweldig. En natuurlijk het liedje over de Fuxia.

Jocharo-T schreef:
(quote)

Ze zenden die show nu uit op RTL 4. Ik heb nog geen moment kunnen lachen. Inderdaad zwaar drama! Er wordt ook vanuit de zaal weinig gelachen. Wel veel geklapt, maar dat lijkt me niet de bedoeling van Hans.

Komt vooral door de opname zelf en de afstand tussen podium en publiek. Vreemde opname dus. Ik ben naar de show geweest en er werd genoeg gelachen, kan ik je melden.

Geweldige show. Alleen komt het op tv inderdaad mat over door de slechte opname/interactie.

Wel jammer dat ze het - misschien wel leukste - stukje met de quizmaster bij de deleted scènes hebben gezet. Daar begrijp ik echt niets van.

Tsja heb gisteren ook een poging gewaagd om naar zijn "come back" op de Nederlandse podia te kijken maar na een half uurtje had ik het wel gezien. Niets bijzonders beetje schreeuwen, gekke bekken trekken, op een piano rammellen, publiek voor schut zetten het bekende Hans Teeuwen werk dus, dat werkt 1 of 2 shows maar nu nee ik ken het wel, gelukkig heb ik besloten om er maar niet naar toe tegaan in het theater had pure geldverspilling geweest.

niels94 schreef:
Ik vond Spiksplinter wel leuk eigenlijk Wel wisselvallig. Sommige stukjes waren niet leuk (het complete einde), maar de stukken over wereldmuziek, linkse meisjes, de singer-songwriter, dat hij het publiek in ging, die goocheltruc, dat sprookjesbos en dat beschuit waren prachtig
Hier kan ik me wel bij aansluiten. Er zaten zeker wat mindere momenten in, maar dat gebeurt bij (bijna) iedere cabaretvoorstelling wel.

Ik heb helemaal dubbelgelegen na dat liedje over Leo die op zijn adoptiekindje was gaan zitten

Net het deel voor de pauze van 'Na de Pauze' van Finkers bekeken. Erg goed tot nu toe.

Ik heb gisteren ook een stukje Na de Pauze gezien. Die show kende ik al, maar blijft erg leuk. Al vind ik zijn eerdere shows toch sterker.

Ik heb een heel klein stukje van die show gezien en ik heb erg gelachen, maar wel iets minder dan oudere shows. Maar ik wil die nieuwe show toch wel een keer in z'n geheel zien.

thelion schreef:
Tsja heb gisteren ook een poging gewaagd om naar zijn "come back" op de Nederlandse podia te kijken maar na een half uurtje had ik het wel gezien. Niets bijzonders beetje schreeuwen, gekke bekken trekken, op een piano rammellen, publiek voor schut zetten het bekende Hans Teeuwen werk dus, dat werkt 1 of 2 shows maar nu nee ik ken het wel, gelukkig heb ik besloten om er maar niet naar toe tegaan in het theater had pure geldverspilling geweest.

Ik was er graag tweemaal naar toe gegaan. Misschien wel z'n beste show.

Eerste kwartier was inderdaad even inkomen. Daarna was het één grote snellachtrein.

Het sprookjesbos vond ik heel leuk, maar eigenlijk viel het wel een beetje tegen voor de rest, more of the same maakt me niks uit, als het maar goed is, en Hans Teeuwen deed dat wel enigzins, maar niet helemaal, ik lag niet zo in een deuk ervan als van Dat Dan Weer Wel.

Vond Hans Teeuwen's laatste show vrij teleurstellend; een paar sterke stukken (voornamelijk de liedjes), maar Hans was bij vlagen een parodie op zichzelf tijdens de show en speelde, tot het geforceerde toe, veel te veel op safe met een overtal aan rare stemmetjes (een aantal waren overigens wel gewoon erg leuk) en gekke bekken. Volgens mij heeft hij ook niet zo lang gedaan over het schrijven van de teksten gezien de show eigenlijk niet meer was dan één grote brok meligheid.

De laatste show van Hans Teeuwen is inderdaad meer van hetzelfde maar ik kan er nog steeds om lachen. Sterker nog, ik heb helemaal in een deuk gelegen. Het eerste kwartier was inderdaad wel iets minder.

Vorige week voor het eerst naar Theo Maassen geweest. Dat was ook echt fantastisch. Vanaf de eerste seconde meteen raak. Zelfs de pauze was leuk. Wat zeg ik, het leukste gedeelte van de show!!

Zijn er mensen die gisteren Van der Laan en Woe op tv hebben gezien? Ik in ieder geval wel en ik vond het geweldig! Geen boodschap, geen moraal, geen politiek getinte grappen, maar gewoon humor. Ook wel eens lekker!

Stukjes gezien ja. Die twee zijn echt een van de grootste talenten die het Nederlands caberet rijk is.

Bij dat stukje in de Tweede Kamer lag ik echt dubbel, bij de vergadering wat minder.

In Muziek > Toplijsten en favorieten > De MuMe Top 2000 besproken.:

chevy93 schreef:
288 [0641] Klein Orkest - Over De Muur (1984)
Eén van de beste Nederklassiekers die ik ken. Uiteraard vanwege de sterke tekst van dit voor de rest vrij onbekende Orkest.

Dat valt wel mee toch, ik neem aan dat Harrie Jekkers wel bekend bij je is (tenminste bij de meeste Nederlanders wel).

Die naam zegt me eerlijk gezegd niets.

Maar op Wiki staat wel dit: Hij scoorde in 1982 solo een groot succes onder het pseudoniem Harry Klorkestein (anagram van Klein Orkest) met de hit O O Den Haag.

Ik vrees toch dat we hier een generatiekloof hebben.

Huh..

Buiten wiki is er blijkbaar ook nog iets van leven want volgens mij was hij een van de populairste cabaretiers in Nederland van de jaren '90.

Youtube staat er in ieder geval vol mee

Ik haal dat van wiki alleen maar aan om iets te noemen waarvan ik hem zou kennen, maar dat ik hem daar niet van ken, omdat hij een pseudoniem gebruikt heeft daarvoor.

Overigens ben ik geboren in 1993, dus...
Zijn laatste cabaretshow was in 1999, toen was ik 6. Wat natuurlijk niet per definitie een excuus is, maar het aantal cabaretiers dat ruim 10 jaar na hun laatste show nog bekend is bij het dan jonge publiek, is erg schaars.

En andere leeftijdsgenoten kennen hem ook niet (even snel wat mensen gevraagd), dus, zoals ik al zei, waarschijnlijk een generatiekloof.

Onweerwolf
Ik ken Jekkers ook slechts van dat vreselijke Den Haag nummer en enkele KO nummers. Dat 'ie cabaretier was is voor mij ook nieuw en de 90's heb ik toch wel helemaal bewust meegemaakt.

Dan zal het wel aan mij liggen...

Dat vind ik dan wel apart, dat een leeftijdsgenoot van me Jekkers niet als cabaretier kent. Was inderdaad een van de grotere namen in de jaren '90.

vigil schreef:
Dan zal het wel aan mij liggen...

Ik vind het ook erg vreemd, en ik ben niet veel ouder dan Chevy. Leek mij toch ook wel erg bekend, Harrie Jekkers.

Oef, het ligt toch niet helemaal aan mij

Ik vind het ook vreemd (of laat ik zeggen apart), wellicht een VARA verbod in huize Onweerwolf?

Gast
geplaatst: vandaag om 00:20 uur

geplaatst: vandaag om 00:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.