Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2010, 11:47 uur
Thomzic schreef:
Komt Treme ook op de Nederlandse TV?
Komt Treme ook op de Nederlandse TV?
Ik betwijfel het. Veel te hard, rauw en moeilijk voor commerciële zenders. Acht is echt een uitzondering in de wereld van TV-zenders in de Lage Landen denk ik.
Sowieso is seizoen 1 nog maar recent geëindigd in de VS
0
geplaatst: 7 september 2010, 22:56 uur
Op uitzendinggemist.nl staat de docu Foute Vrienden die laatst op t.v is geweest. Indrukwekkende docu over een aantal Amsterdamse vrienden die niet helemaal eerlijk aan hun geld komen, sommigen lijken zo weggelopen uit Jiskefet. Toch kreeg ik wel sympathie voor ze en vooral het ouder worden van deze mensen is indrukwekkend.
Wel een aanrader.
Wel een aanrader.
0
geplaatst: 10 september 2010, 14:13 uur
trebremmit schreef:
Op uitzendinggemist.nl staat de docu Foute Vrienden die laatst op t.v is geweest. Indrukwekkende docu over een aantal Amsterdamse vrienden die niet helemaal eerlijk aan hun geld komen, sommigen lijken zo weggelopen uit Jiskefet. Toch kreeg ik wel sympathie voor ze en vooral het ouder worden van deze mensen is indrukwekkend.
Wel een aanrader.
Wel een aanrader.

0
geplaatst: 11 september 2010, 13:25 uur
Gisteren naar 'Neonletters' gekeken. Eindelijk weer iets gewoon vermakelijk op de televisie. Geweldig duo is dat toch; Van Koningsbrugge & Van de Ven.
Voor de Nederlanders die van humor houden trouwens een tip op Canvas. Vrijdagavond om 22u10 Neveneffecten met o.m. Jonas Geirnaert (tekenaar van Kabouter Wesley). Nog 5 (van de 6) afleveringen te gaan !
Volgende week afl. 2: Sint Inc.
Voor de Nederlanders die van humor houden trouwens een tip op Canvas. Vrijdagavond om 22u10 Neveneffecten met o.m. Jonas Geirnaert (tekenaar van Kabouter Wesley). Nog 5 (van de 6) afleveringen te gaan !
Volgende week afl. 2: Sint Inc.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 14:28 uur
Het nieuwe seizoen van Dexter is weer begonnen 
Deze zondag in Amerika de 2e aflevering, maandag staat ie alweer online.

Deze zondag in Amerika de 2e aflevering, maandag staat ie alweer online.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 14:28 uur
Binnenkort beginnen aan het eerste seizoen van True Blood. Ben benieuwd!
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 11:38 uur
In Overigen > Algemeen > Wie herkent deze tekenfilmserie?:
In steeds vaker opkomende vlagen van nostalgie zoek ik de tekenfilmseries na waar ik als kind naar keek. Een serie die me bijstaat kan ik echter nergens vinden, want ik heb de titel er van niet. In mijn herinnering was het iets met Atlantis, maar dat lijkt niet het geval te zijn bij nazoeken, want die titel levert weinig op (in de goede richting bedoel ik).
Het moet ergens eind jaren '90, begin jaren '00 uitgezonden zijn, op welke zender weet ik niet. Als ik mij niet vergis gaat het om een jongen die een keer bijna verdronken is, maar gered is door een soort mensachtig onderwaterwezen, waardoor deze jongen nu onder water adem kan halen. In deze serie duiken (ongelukkige woordkeuze) natuurlijk ook schurken op: volgens mij ging het om een vrouw als kwaadaardige spil en twee mannelijke hulpjes, waarvan er eentje zijn ene hand af kon schroeven en daar op zijn pols bijvoorbeeld een kettingzaag op kon zetten.
Weet iemand hoe deze serie heet? Alvast bedankt!
In steeds vaker opkomende vlagen van nostalgie zoek ik de tekenfilmseries na waar ik als kind naar keek. Een serie die me bijstaat kan ik echter nergens vinden, want ik heb de titel er van niet. In mijn herinnering was het iets met Atlantis, maar dat lijkt niet het geval te zijn bij nazoeken, want die titel levert weinig op (in de goede richting bedoel ik).
Het moet ergens eind jaren '90, begin jaren '00 uitgezonden zijn, op welke zender weet ik niet. Als ik mij niet vergis gaat het om een jongen die een keer bijna verdronken is, maar gered is door een soort mensachtig onderwaterwezen, waardoor deze jongen nu onder water adem kan halen. In deze serie duiken (ongelukkige woordkeuze) natuurlijk ook schurken op: volgens mij ging het om een vrouw als kwaadaardige spil en twee mannelijke hulpjes, waarvan er eentje zijn ene hand af kon schroeven en daar op zijn pols bijvoorbeeld een kettingzaag op kon zetten.
Weet iemand hoe deze serie heet? Alvast bedankt!
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 15:55 uur
nee, dit is "de prins van atlantis". keek ik ook vroeger
maar ik weet er niets meer van
http://animeguides.free.fr/series/princeatlantis/listing.htm
maar ik weet er niets meer vanhttp://animeguides.free.fr/series/princeatlantis/listing.htm
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 16:23 uur
Slowgaze schreef:
In mijn herinnering was het iets met Atlantis, maar dat lijkt niet het geval te zijn bij nazoeken, want die titel levert weinig op (in de goede richting bedoel ik).
Lekkere zoekmachine gebruik je In mijn herinnering was het iets met Atlantis, maar dat lijkt niet het geval te zijn bij nazoeken, want die titel levert weinig op (in de goede richting bedoel ik).

0
geplaatst: 18 oktober 2010, 16:31 uur
Volgens mij is dit meer iets voor moviemeter. Tenzij je de soundtrack er in wilt betrekken natuurlijk. 

0
geplaatst: 18 oktober 2010, 16:34 uur
Ja, Google is danig overschat, Tommeke.
Afijn, Jasper, je wordt bedankt!
('91 was een goed jaar.)
Afijn, Jasper, je wordt bedankt!
('91 was een goed jaar.)
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 16:45 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 17:05 uur
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 18:12 uur
Paalhaas schreef:
Dit topic hoort natuurlijk thuis op MovieMeter.
Dit topic hoort natuurlijk thuis op MovieMeter.
Daar was het inderdaad beter op zijn plek geweest. Heb het topic nu maar even samengevoegd met een al bestaand topic waar het prima bij kon.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 21:10 uur
Nicolage Rico schreef:
Wat waren jullie favoriete tekenfilms?
De Animaniacs. Die kunnen me nu ook nog boeien trouwens.
Verder Duck Tales, Teenage Mutant Ninja Turtles en nog een hele rits andere Telekids/Kindernet/Cartoon Express series.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:21 uur
Nicolage Rico schreef:
Dommel!

En bijna alles dat op Cartoon Network kwam.
0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:37 uur
FoxKids was ook fantastisch. Ik heb echt medelijden met de kinderen van nu, met dingen als een comedy over de Jonas Brothers, mangatroep en die mislukte aftreksels van Pokemon. 
Cartoon Network is ook wel geweldig ja. Dat bange hondje!

Cartoon Network is ook wel geweldig ja. Dat bange hondje!

0
geplaatst: 19 oktober 2010, 17:38 uur
"Mangatroep"? Ik neem aan dat je anime bedoelt, en dat is Pokemon natuurlijk ook gewoon, evenals Dragonball Z, Digimon enz. Hadden we vroeger, alleen is het niveau nogal omlaag gegaan naar mijn mening.
* denotes required fields.