MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik vond de tekenfilmsseries van Spider-Man en de X-Men ontzettend goed, eigenlijk al die Marvel-tekenfilms.

Ohja, die had je ook nog! Heb ik vroeger ook vaak gekeken inderdaad.

Goed dat je Digimon noemt, dat was ook een erg mooie serie.

Dommel, Boes Boes, Ovide & zijn vriendjes (kijk uit malloot een kokosnoot. ), Teddy Ruxspin en Alfred Kwak. Dat was allemaal

Tiny Toons mochten er ook zijn. Heerlijke stijl; typische bonte animatie

Qua films was er overigens ook veel te beleven. De Koning en de Kraai vond ik op jonge leeftijd al erg fascinerend.

Pinky & The Brain ben ik dan weer gaan waarderen op latere leeftijd, toen ik het als kind zag snapte ik veel niet denk ik.

Ik vond Ed, Edd & Eddy ook altijd geweldig!

Jeetje dan ben ik wel een oude vent aan het worden als ik dit zo lees

Ik keek in mijn kinder en begin-tienerjaren naar:

Sandokan, Emil, Dick Turpin, Pipo de Clown, Stratenmakeropzee show, Ti Ta Tovenaar, The A-team, Knight Rider, De Film van Ome Willem, Bereboot, Peppi en Kokkie, De Fabeltjeskrant, Maja de Bij, Wicki de Viking, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen mijnheer?, Pommetje Horlepiep, De Familie Knots, De Freggels, Tom & Jerry, The Dukes of Hazard, de Hulk, de Zevensprong, Alleen op de Wereld, Karlsson van het Dak, De Poppenkraam, Muppet show, Swiebertje, Alf, Black Beauty, Don Quichot, Er was eens, Flinstones, Bolke de Beer, de Wonderlijke Avonturen van Herman van Veen, Lassie, Paulus de Boskabouter, Pippi Langkous, Sinbad

En dat veelal op de standaard woensdagmiddag.

Een greep van mij favorieten:
Bassie & Adriaan, De Film van Ome Willem, The Freggles (!), de Smurfen, de Snorkels, Telekids, David de Kabouter, de Gummiberen, Seabert, de Meneer de Kaktus Show, Boes, Ovide en z'n vriendjes, Inspector Gadget, Teddy Ruxpin, en nog vele anderen. Mooie tijd.

Maak je geen zorgen, aERodynamIC, dat waren nog eens leuke woensdagmiddagen niet waar.

Zeker, en als ik de hoeveelheid zie dan besef ik ook dat er toen veel meer aandacht aan kinder t.v. werd besteed dan tegenwoordig (of lijkt dat maar zo?).

Je had ook leuke programma's als Stuif Es In en Klassewerk. Die deden het ook altijd goed.
Het was toen ook allemaal wat naiever. Ik hoorde een paar jaar terug een 7-jarige zonder blikken of blozen zeggen dat ie naar Lord of the Rings keek. Ik bedoel maar.

Ik denk dat een heleboel series niet meer leuk zijn als je ze nu terugziet. Moet ik ook maar niet doen

aERodynamIC schreef:
Zeker, en als ik de hoeveelheid zie dan besef ik ook dat er toen veel meer aandacht aan kinder t.v. werd besteed dan tegenwoordig (of lijkt dat maar zo?).

Dat lijkt maar zo. Je wordt er nu mee dood gegooid, qua zender, zeker als je digitale tv hebt.

Er zit nu wel veel rotzooi tussen.

Dat bedoel ik ook: koop een grote hoeveelheid slechte tekenfilms in en je hebt kinder t.v.

Vroeger was tv maken nog een ambacht, tegenwoordig lopen de programma;s vanuit een fabriekshal en dienen een bepaalde doelgroep te bespelen.

Ja, dat vind ik ook al van de huidige kindertv in vergelijking met pak hem beet 8 jaar geleden. Kan me voorstellen dat het in de kindertijd van de users hierboven nog beter was. Maar het kan ook zijn dat het gewoon een kwestie van nostalgie is, en dat het gewoon zo lijkt omdat kindertv alleen in je kindertijd leuk is, wat natuurlijk best logisch is.

Toch proberen ze zichzelf telkens te onderscheiden. Daarnaast zijn er nog genoeg goede dingen. Vooral uit België.

Als kind keek ik altijd naar de DJ Kat Show met Linda de Mol. Alvin and the Chipmunks en Inspector Gadget vond ik wel leuk. Verder was ik fan van de Bluffers. Verder vond ik dingen als Airwolf, A-Team en Knightrider veel interessanter als klein kind.

Ik keek altijd op zondagmorgen naar de Duitse t.v. Die sendung mit der maus enzo, lang, lang geleden toen er nog maar twee zenders waren in Nederland.
Wel apart want ik verstond er niks van.

Inderdaad, Het Programma Met de Muis, dat was leuk. Je zou het een soort voorloper kunnen noemen van het huidige Klokhuis.

YouTube - Programma met de Muis

Ren & Stimpy, Rembo & Rembo, Purno De Purno en natuurlijk Telekids, Cartoon Express (met Anniko van Santen ), David De Kabouter, Prince Valliant, De Smurfen, Transformers ( ), Bassie & Adriaan, Pingu, Klokhuis en natuurlijk last but zeer zeker not least, mijn grote Franse held Jacques Cousteau:

Nils Holgersson

Ohja, Tom en Jerry!
Daar was ik echt verslaafd aan, samen met Pokémon.

@Arrie, je hebt gelijk, ik bedoelde natuurlijk anime, en Pokemon is dat ook. Maar die Japanse series van nu zijn wel echt heel slap.

Nog Chin-Chan fans hier?

Shin Chan was bij vlagen inderdaad wel geweldig. Die opa van Shin Chan.

En dat hondje!

Shin Chan inderdaad . En Nils Holgersson was ook echt geweldig.
En Boes Boes.. en Pokémon natuurlijk.

Jammer dat kinderen van nu het met Zack & Cody moeten doen enzo..
Enkel Phineas & Ferb vind ik nog leuk op ''DisneyXD''.

Kos

(afbeelding)

*ril*

dat lachje...

Ja, ik verstopte me achter de bank als die griezel in beeld kwam, en pas als ik "sein veilig" van m'n grote broer kreeg durfde ik weer te kijken

trebremmit schreef:
Ik keek altijd op zondagmorgen naar de Duitse t.v. Die sendung mit der maus enzo, lang, lang geleden toen er nog maar twee zenders waren in Nederland.
Wel apart want ik verstond er niks van.

Ik weet haast zeker dat ik daar ook naar keek. Ging ik naar m'n ouders: "ik ga reclame kijken," want ik wist niet hoe dat programma heette.

Kos schreef:
(afbeelding)

*ril*

dat lachje...

Dat is Jan Papparazzi.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.