MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Koop je die seizoen boxen van The Wire gewoon of valt het ergens te bekijken, want ik ben van plan daarmee te beginnen. Heb er veel goeds over gehoord

Net seizoen 5 van Entourage gekeken en seizoen 3 van The Office.
Ook begonnen aan HBO's Generation Kill.

Thank God dat de zender Acht in België is verschenen. Eindelijk een zender (naast Canvas) die niet non-stop bullshit op de wereld afvuurt.

Ataloona schreef:
Koop je die seizoen boxen van The Wire gewoon

Net als cd's koop ik dvd's, dus ook dit soort series

24 keek ik vroeger nog wel eens op tv maar nu is serie 8 sinds zondag begonnen en sla ik het over: die bekijk ik later wel vanaf dvd.
Lekker makkelijk en op tijdstippen dat ik het zelf wil zonder reclame e.d.

sxesven
aERodynamIC schreef:
(quote)

Net als cd's koop ik dvd's, dus ook dit soort series

Idem dito! Ook ik koop trouw al m'n series; kijk sowieso alleen op DVD, nooit op TV.

Oké ik koop cd's maar dvd's doe ik op de foute manier
Maar meestal als ik in de winkels kijk zijn die boxen zo duur.
Al heb ik nooit The Wire in de winkels zien liggen (maar dat komt waarschijnlijk opdat ik alleen een FRS en MusicStore in de buurt heb...) Maar ik denk dat de Wire het wel waard is.

sxesven
The Wire is tegenwoordig €20 per seizoen, dus da's goed te doen. Ook bij FRS.

Serieus? Laatste keer dat ik daar keek waren ze nog wel wat duurder. Maar misschien ben ik in de war met V&D of Van Leest.

Zelf koop ik sommige serieus op DVD, maar veel kijk ik ook van downloads. Hangt een beetje van de herkijkfactor af. Zoiets als Lost of Dexter kijk ik maar één keer en hoef ik echt niet in de kast te hebben staan, maar bv. Twin Peaks vind ik wel leuk om te hebben.

sxesven
The Wire is vrij recent nog zgn. "TV Serie van de Maand" geweest, actie van WB ofzo? The Sopranos ook bijvoorbeeld, die was tot een paar maanden terug nog steeds een euro of veertig, vijftig, maar toen 'ie TVSvdM werd ging 'ie naar €20 per seizoen, en da's nog steeds.

Ik heb nu de eerste 3 afleveringen van True Blood gezien, maar vind er vooralsnog niks aan. De personages zijn oninteressant en verhaallijnen lijken onbestaande (om van dat vervelend neppe southern accent nog maar te zwijgen). Wel weer een prachtige intro (altijd bij HBO)! Wordt de serie nog beter?

kemm schreef:
Ik heb nu de eerste 3 afleveringen van True Blood gezien, maar vind er vooralsnog niks aan. De personages zijn oninteressant en verhaallijnen lijken onbestaande (om van dat vervelend neppe southern accent nog maar te zwijgen). Wel weer een prachtige intro (altijd bij HBO)! Wordt de serie nog beter?

Nee. Persoonlijk vind ik het een vreselijke serie.
Ik kijk wel uit naar Boardwalk Empire. Hopelijk wordt dat weer old school HBO-niveau;

Ok, bedankt voor je opninie. Laat ik dan maar gewoon aan het derde seizoen van The Wire beginnen, lang genoeg gewacht.

kemm schreef:
Ok, bedankt voor je opninie. Laat ik dan maar gewoon aan het derde seizoen van The Wire beginnen, lang genoeg gewacht.

Zelf ben ik net begonnen aan Oz aangezien ik klaar/up-to-date ben met The Wire, SFU, Sopranos (wat ik nog niet half zo goed vond als de andere series uit mijn lijstje), Mad Men, Dexter & Breaking Bad

kemm schreef:
De personages zijn oninteressant en verhaallijnen lijken onbestaande (om van dat vervelend neppe southern accent nog maar te zwijgen).

Buiten dat ik het wel een erg leuke serie vind snap ik dit wel. Ik heb niks met de hoofdpersonen (bij Six Feet Under juist het tegenovergestelde: dat werden haast je naasten en het deed zeer om afscheid van ze te nemen toen de serie voorbij was).
Dat southern accent vind ik ook best vervelend.

Wel weer een prachtige intro (altijd bij HBO)! Wordt de serie nog beter?

Schitterende intro inderdaad. Doet me denken aan Tarantino.
Ik denk niet dat jij de serie nog leuk gaat vinden als je de eerste 3 afleveringen al niks vond.

Vanavond begin ik aan serie 4 van The Wire

De komende maanden begin ik met seizoen 1 van The Wire en van Mad Men. Worden leuke maanden denk ik

OMG: ik zie net dat de koe nog niet genoeg uitgemolken is. Nederland 1.

God nee toch... Boer Zoekt Vrouw

Na jarenlang voor geen programma thuis te zijn gebleven kijk ik sinds enkele weken Holland's Got Talent. Boeit me niet wat 'de weldenkende mens' van talentenshows op tv vindt, en in zekere zin ga ik daar ook wel in mee, maar van alle rotzooi vind ik deze toch erg de moeite van het kijken waard. De zogenaamde 'verrassingen' (goh, bakker zingt als Pavarotti, nou nou) zijn relatief oninteressant. Maar Patricia vind ik fenomenaal.

sxesven
BZV

Haters

Nog niets er over geplaatst zie ik maar die ma-di-wo-do-vrijdag show van Paul de Leeuw is toch wel het meest verschrikkelijke wat TV de laatste jaren aan ons gegeven heeft. Ik heb het 3 keer een kans gegeveven maar ik sla vanaf nu over. Vooral de uitzendingen met Erben Wennemars als side-kick waren schandalig slecht.

Boer Zoekt Vrouw. Heerlijke kneuterige televisie. Leuk om te zien hoe de boeren zich gisteren hebben geprofileerd. De knulligheid straalde er vanaf. Ik ga er weer goed voor zitten straks

sxesven schreef:
BZV

Haters

Wat Sven zegt.

Zorin
BZV !! Top. Gezellig met mijn vriendin op de bank gekeken, nadat ik eerst nog even wat in de stal moest doen; kopje koffie en een gevulde koek erbij.

Straks: The King Of Queens

Zorin schreef:

Straks: The King Of Queens

BZV heeft zo z'n charmes maar King of Queens moet toch wel zo'n beetje de slechtste sit-com zijn die momenteel op de Nederlandse zenders te zien is

FlyLo schreef:
(quote)

Zelf ben ik net begonnen aan Oz aangezien ik klaar/up-to-date ben met The Wire, SFU, Sopranos (wat ik nog niet half zo goed vond als de andere series uit mijn lijstje), Mad Men, Dexter & Breaking Bad

Is Breaking Bad de moeite waard? Ik moet er nog aan beginnen. Evenals aan Dexter trouwens.

Zelf ben ik ook nog aan Oz bezig (zit al een dikke maand ergens rond seizoen 4, episode 12, maar dat wil niets zeggen). Echt een goede serie met geweldige personages!

Ik vind beide absoluut de moeite. Niet van hetzelfde niveau als Mad Men of The Wire maar absoluut vermakelijk, goed gefilmd en sterk geacteerd.
Die verschillende Emmy's hebben ze niet voor niks gewonnen.

Dan weet ik wat er op het programma staat binnenkort.
Eerst maar eens Entourage / The Office USA / Generation Kill / Michael Palin's New Europe / Fawlty Towers / Oz afkijken. Heel binnenkort dus.

Op Acht zenden ze sinds kort ook 'Treme' uit. Een reeks van HBO (en de makers van The Wire) over New Orleans 3 maanden nadat Hurricane Katrina daar was gepasseerd. Met o.m. Khandi Alexander (Fran van minireeks 'The Corner').

Treme is ook geweldig. Nog ontoegankelijker en zwaarder dan de andere Simon-series (The Wire, Generation Kill, The Corner) maar psychologisch ook nog diepgaander.

Treme komt op het lijstje dus

Treme staat al een tijdje op mijn lijstje.

En verder erg blij dat Holland Sport weer begonnen is. Fantastische programma!

Komt Treme ook op de Nederlandse TV?

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.