Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2011, 22:59 uur
Ataloona schreef:
Cartoon Cartoons original programmings like Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, Johnny Bravo, The Powerpuff Girls, Ed, Edd n Eddy and Courage the Cowardly Dog.
Dat waren nog eens tijden, nu is CN niks meer
Cartoon Cartoons original programmings like Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, Johnny Bravo, The Powerpuff Girls, Ed, Edd n Eddy and Courage the Cowardly Dog.

0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:36 uur
Ataloona schreef:

0
geplaatst: 25 juni 2011, 23:55 uur
Ataloona schreef:
Cartoon Networks original programmings like Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, Johnny Bravo, The Powerpuff Girls, Ed, Edd n Eddy and Courage the Cowardly Dog.
Cartoon Networks original programmings like Dexter's Laboratory, Cow and Chicken, Johnny Bravo, The Powerpuff Girls, Ed, Edd n Eddy and Courage the Cowardly Dog.
Ja, dat waren de tijden. Maar ik vind dat het in de huidige generatie CN tekenfilms ook nog wel wat pareltjes verstopt zitten (al is het beduidend minder dan het feestmaal wat wij voorgeschoteld kregen).
Heb je bijvoorbeeld weleens Foster's Home For Imaginary Friends gezien? Die is echt heel leuk. Van de bedenker van Powerpuff Girls trouwens. Maar zelfs op mijn twintigste heb ik daar geregeld nog lachmomenten. Daarnaast is ook Chowder leuk (vooral erg mooi geanimeerd) en Flapjack kan er ook zeker mee door.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:06 uur
Kijk je CN nog steeds dan
Maar FHFIF bestaat ook al een heel tijdje, misschien maar een paar jaar later dan de dingen die ik opnoemde. Erg sterke cartoon, dat zeker.
Maar er zijn nog meer goede dingen van toen zoals I am Weasel en in mindere mate ook nog Samurai Jack. Het kan er aan liggen dat ik nu wat ouder ben, maar de CN en Foxkids van toen waren beter dan de CN en Disney XD van nu.
Maar FHFIF bestaat ook al een heel tijdje, misschien maar een paar jaar later dan de dingen die ik opnoemde. Erg sterke cartoon, dat zeker.Maar er zijn nog meer goede dingen van toen zoals I am Weasel en in mindere mate ook nog Samurai Jack. Het kan er aan liggen dat ik nu wat ouder ben, maar de CN en Foxkids van toen waren beter dan de CN en Disney XD van nu.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:15 uur
Ik zit even tussen alle series te kijken van CN, maar toen waren er nog wel meer leuke dingen zoals Sheep in the Big city ed.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:16 uur
Nou inmiddels kijk ik niet meer, maar dat komt omdat ik geen digitale tv meer heb. Als ik het nog had zou ik zeker afstemmen. En waarom zou je ook niet? Een van de vervelendste denkfouten die ik geregeld voorbij zie komen is dat tekenfilms per definitie voor kinderen zijn.
Samurai Jack was vooral stilistisch een hele mooie tekenfilm. Prachtige surreële landschappen waarin Jack rondwandelde, geweldig was dat. Ik vond het ook heel fijn dat hij bijna geen tekst had. De hele serie had iets rustgevends.
En nee, het ligt niet aan jou. De CN en Fox Kids van vroeger waren eindeloos veel beter dan de troep die kinderen van nu voorgeschoteld krijgen. De voornaamste oorzaak daarvan is nasynchronisatie.
Samurai Jack was vooral stilistisch een hele mooie tekenfilm. Prachtige surreële landschappen waarin Jack rondwandelde, geweldig was dat. Ik vond het ook heel fijn dat hij bijna geen tekst had. De hele serie had iets rustgevends.
En nee, het ligt niet aan jou. De CN en Fox Kids van vroeger waren eindeloos veel beter dan de troep die kinderen van nu voorgeschoteld krijgen. De voornaamste oorzaak daarvan is nasynchronisatie.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:17 uur
The Flintstones, Looney Tunes...
Ik was vroeger echt helemaal weg van Roadrunner! *MIEP MIEP*
Ik was vroeger echt helemaal weg van Roadrunner! *MIEP MIEP*

0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:18 uur
Maar Phineas & Ferb maakt veel, wat zeg ik, heel erg veel goed.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:21 uur
Ja, zou niet misstaan in kwaliteit van CN van vroeger. Maar voor de rest vind ik niet veel goed van Disney (XD).
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:23 uur
Dn!S schreef:
Nou inmiddels kijk ik niet meer, maar dat komt omdat ik geen digitale tv meer heb. Als ik het nog had zou ik zeker afstemmen. En waarom zou je ook niet? Een van de vervelendste denkfouten die ik geregeld voorbij zie komen is dat tekenfilms per definitie voor kinderen zijn.
Nee hoor, ik pik er soms nog een aflevering Pokémon mee, maar vind ik niet meer leuk en Dragon Ball Z heb ik een maand geleden nog gedeeltelijk herkeken. Ik zit er ook aan te denken om nog meer van die tekenfilms van vroeger weer eens te gaan kijken, sommigen zal ik wel minder vinden, maar series als Cow and Chicken en Courage blijf ik wel sterk vinden.
Maar nu nog niet, ik ben nu bezig met The Wire, ik zit nu bij E8 van S3 en ik kijk het in moordtempo.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:28 uur
Fijn! The Wire heb ik seizoen 1 klaar van staan. Maar momenteel ben ik bezig met Mad Men (S02 E02) ook heel interessante serie.
Terwijl wij het hier hebben over CN ben ik trouwens even de hele serie van Samurai Jack aan het downloaden
Terwijl wij het hier hebben over CN ben ik trouwens even de hele serie van Samurai Jack aan het downloaden

0
geplaatst: 26 juni 2011, 00:33 uur
Ja, Samurai Jack ben ik ook al aan het downloaden, eveneens Ed, Edd 'n Eddy 
The Wire is ongetwijfeld de beste serie die ik ooit gezien heb, en het uitgangspunt van de intro's is ook geweldig. Let vooral op Omar Little, mijn favoriete personage.

The Wire is ongetwijfeld de beste serie die ik ooit gezien heb, en het uitgangspunt van de intro's is ook geweldig. Let vooral op Omar Little, mijn favoriete personage.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 03:39 uur
En dan ben je nog niet eens bij het einde van seizoen drie, Dave.
0
geplaatst: 26 juni 2011, 12:34 uur
Ja, helaas heb ik goede vrienden die mij al dingen over later in de serie konden vertellen 

0
Gallow
geplaatst: 26 juni 2011, 17:17 uur
Ataloona schreef:
Ed, Edd n Eddy
Ed, Edd n Eddy
ik en 2 maten gingen die altijd naspelen opstraat, overal geld schooien om kaakrakers te kunnen kopen. En de langste van ons 3 die dan als een debiel achter ons aan rende.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 00:36 uur
Zonet The Wire seizoen 3 afgekeken en man o man, wat was dat een geweldig seizoen. Stukken beter zelfs dan seizoenen 1 en 2. Ook een stuk zwaarder dankzij de keuzes die sommige personages moesten maken. (vooral mooi gespeeld door Avon Barksdale) Nu ga ik de eerste aflevering van seizoen 4 bekijken en hopelijk is die net zo goed 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 00:59 uur
Gallow schreef:
ik en 2 maten gingen die altijd naspelen opstraat, overal geld schooien om kaakrakers te kunnen kopen. En de langste van ons 3 die dan als een debiel achter ons aan rende.
(quote)
Was er ook iemand met een plank?

0
Gallow
geplaatst: 27 juni 2011, 01:21 uur
Nee
maar we riepen wel 'hé muts!' naar iedereen op een fiets 
maar we riepen wel 'hé muts!' naar iedereen op een fiets 
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 28 juni 2011, 20:20 uur
Ataloona schreef:

CN kreeg later ook nog DBZ aka meest meesterlijke serie ooit.

Net overigens een aflevering van Medabots bekeken en ik vond het verrassend genoeg vrij boeiend. Op momenten erg grappig (de manier waarop personages hulen bijv.), leuke grappen en personages en natuurlijk vette Medabots. Een luchtige serie met toch genoeg actie. Ik vond het echt een stuk leuker dan Pokemon wat ik na jaren ook even heb opgezocht en bekeken. Pokemon is enorm voorspelbaar, dat vond ik toen ik wat jonger was eigenlijk ook al. Sterke serie dus Medabots, zou ik graag in z'n geheel willen zien. Nederlands gesproken, want de engelse stemmen van Metabee en Ikki vind ik toch wel een stuk minder. Mooie muziek ook overigens.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 20:24 uur
Medabots is inderdaad erg sterk en nogal ondergewaardeert en waar ik de Pokémon serie wat kinderachtig vond vind ik dat bij Medabots toch een stuk minder.
DB(Z)(GT) is inderdaad ook erg sterk en mijn favoriete serie toen, alleen nu ik het meeste heb teruggezien neem ik dat enigzins terug. 10+ Afleveringen er over doen om Frieza te verslaan, eveneens met Cell en Buu (Btw.
) is toch wat van de langdraderige kant..
DB(Z)(GT) is inderdaad ook erg sterk en mijn favoriete serie toen, alleen nu ik het meeste heb teruggezien neem ik dat enigzins terug. 10+ Afleveringen er over doen om Frieza te verslaan, eveneens met Cell en Buu (Btw.
) is toch wat van de langdraderige kant..
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 28 juni 2011, 20:42 uur
Ja, maar dat vond ik toen ook al. Maar dat maakt helemaal niks uit voor mij, ik blijf het geniaal vinden. Absoluut mijn favoriete serie ooit. Toen Gohan ssj2 werd kreeg ik mijn eerste orgasme. True story. Zoveel baasheid kon ik destijds simpelweg niet aan. Nu heb ik daar nog steeds moeite mee.
Overigens bestaat er een evenzo geniale parodie op DBZ. Onder het kopje Episodes kun je ze bekijken:
Team Four Star: Home of DBZ Abridged - teamfourstar.com
Overigens bestaat er een evenzo geniale parodie op DBZ. Onder het kopje Episodes kun je ze bekijken:
Team Four Star: Home of DBZ Abridged - teamfourstar.com
0
geplaatst: 28 juni 2011, 20:44 uur
Cell Saga is absoluut mijn favoriet, ik weet nog wel (dankzij mijn ouders) dat ik helemaal dol werd toen Gohan SSJ2 werd, eveneens toen Goku voor het eerst SS werd. Wel leuk dat hoofd van Frieza toen. Na de Cell Saga vond ik het al wat minder al heb ik alles gezien wat er nog kwam.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 28 juni 2011, 21:00 uur
Ik vond alle sagas geweldig!
Ja, ik was een enorm groot fan van de serie. Ik bedoel met gasten als Gohan, Vegeta, Trunks, Piccolo en in mindere mate Goku..
Een tijdje terug heb ik best wat afleveringen van Buu Saga herkeken en ik vond vooral de aflevering wanneer Majin Vegeta ten tonele komt prachtig. Dat gevecht tussen Goku en Majin Vegeta is misschien wel het vestste gevecht van de serie - al denk ik dat ik Gohan tegen Cell wat beter vind. Maar de speeches van Vegeta zijn onovertrefbaar. Voordat het gevecht begint - als ze nog in het stadion zijn - bijvoorbeeld:
“Meaningless huh! WHAT DO YOU KNOW OF MEANINGLESS?! Spend most of your life ruled by another. Watch your race dwindle to a handful! And then, tell me what has more meaning than your own strength!! I have in me the blood of a Saiyan prince. He is nothing but a joke! And yet I had to watch him surpass me in strength. My destiny, thrown to the wayside! He’s… he’s even saved my life as if I were a helpless child. He has stolen my honor. And his debts, must be paid!”

Vegeta is gek baas.
Ja, ik was een enorm groot fan van de serie. Ik bedoel met gasten als Gohan, Vegeta, Trunks, Piccolo en in mindere mate Goku..
Een tijdje terug heb ik best wat afleveringen van Buu Saga herkeken en ik vond vooral de aflevering wanneer Majin Vegeta ten tonele komt prachtig. Dat gevecht tussen Goku en Majin Vegeta is misschien wel het vestste gevecht van de serie - al denk ik dat ik Gohan tegen Cell wat beter vind. Maar de speeches van Vegeta zijn onovertrefbaar. Voordat het gevecht begint - als ze nog in het stadion zijn - bijvoorbeeld:“Meaningless huh! WHAT DO YOU KNOW OF MEANINGLESS?! Spend most of your life ruled by another. Watch your race dwindle to a handful! And then, tell me what has more meaning than your own strength!! I have in me the blood of a Saiyan prince. He is nothing but a joke! And yet I had to watch him surpass me in strength. My destiny, thrown to the wayside! He’s… he’s even saved my life as if I were a helpless child. He has stolen my honor. And his debts, must be paid!”

Vegeta is gek baas.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 28 juni 2011, 21:06 uur
Nee, ik heb geen obsessie ofzo.
Maar ik wist het ongeveer wel. Vegeta is denk ik wel na Gohan mijn favoriete personage. Vegeta heeft wel geweldige oneliners, maar Gohan is my man. 
Maar ik wist het ongeveer wel. Vegeta is denk ik wel na Gohan mijn favoriete personage. Vegeta heeft wel geweldige oneliners, maar Gohan is my man. 
0
geplaatst: 28 juni 2011, 22:27 uur
Ataloona schreef:
Cell Saga is absoluut mijn favoriet, ik weet nog wel (dankzij mijn ouders) dat ik helemaal dol werd toen Gohan SSJ2 werd, eveneens toen Goku voor het eerst SS werd. Wel leuk dat hoofd van Frieza toen. Na de Cell Saga vond ik het al wat minder al heb ik alles gezien wat er nog kwam.
De majin buu saga was het best. Ik tolereer geen discussie. Nee, serieus, majin buu saga was zo vet omdat je echt het gevoel kreeg dat het gewoon niet ging lukken om die gast te verslaan. Kid Buu is dan ook mijn favoriete personage. Die was pure evil.
Leuke trivia trouwens over DBZ: Mijn vriendin is bevriend met een kerel die voor Shonen Jump in Tokyo werkt (oftewel het manga magazine waar Dragonball is bedacht), hij werkt o.a. met de bedenker Akira Toriyama en heeft aan mijn vriendin uitgelegd wat het grote probleem was van Dragonball Z. Namelijk dat men de vijanden steeds sterker wilde maken dan de vorige. Hierdoor moesten de personages ook steeds sterker worden, waardoor het na een tijdje gewoon stompzinnige proporties aan had genomen. Zoals de Super Saiyan 2, 3 en Fusion ideeën. De power levels die maar bleven stijgen en stijgen. Na een tijdje was het einde simpelweg zoek.
Met hun volgende project (One Piece) hebben ze dus besloten om de vijanden niet per se sterker dan de vorige, maar gewoon anders dan de vorige te maken. Hierdoor hoeven de personages ook niet steeds meetbaar sterker te worden.
0
geplaatst: 28 juni 2011, 22:30 uur
Ach Super Saiyan 2 vond ik nog wel cool zoals bij Cell bijvoorbeeld. Daarna was het inderdaad stompzinnig al vond ik de SSJ4 ook nog wel te doen. SSJ3 is wel 

0
geplaatst: 2 juli 2011, 23:08 uur
De vraag die hij nu krijgt is wel belachelijk:
Welk traject kun je volgens de DNB volgen als je alle niet ingeleverde guldens achter elkaar legt?
A: Rotterdam-New York
B: Amsterdam-Parijs
C: Moskou-Bejing
D: Noordpool-Zuidpool
Hij is gestopt uiteraard.
Welk traject kun je volgens de DNB volgen als je alle niet ingeleverde guldens achter elkaar legt?
A: Rotterdam-New York
B: Amsterdam-Parijs
C: Moskou-Bejing
D: Noordpool-Zuidpool
Hij is gestopt uiteraard.

* denotes required fields.