MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik hou van de hele tijd dezelfde grappen.

CannabisFristi
De serie "This Is England '86", een spin-off van de film van Shane Meadows is een aanrader.
Er zijn 4 afleveringen van, elk duurt zo'n 3 kwartier.

Klik hier voor info.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik hou van de hele tijd dezelfde grappen.

Ik houd vooral van de willekeur van Family Guy. Qua verhaal is South Park wellicht superieur, maar de humor van Family Guy ligt mij meer. De 'waarom? omdat het kan en omdat we er gewoon zin in hebben!' structuur vind ik onovertroffen (zoals de gevechten met die grote kip). Family Guy vind ik ook een stuk herkenbaarder; South Park heeft dat voor mijn gevoel in mindere mate.

Stijn_Slayer
Family Guy gaat daalt af naar het allerlaagste niveau en gaat daar nog iets onder zitten zodat het zo dom en flauw is dat het grappig wordt. Ik mag dat graag kijken, maar niet meer dan twee, misschien drie afleveringen achter elkaar. South Park heb ik meer mee vanwege de setting, looks en maatschappelijke boodschappen.

panjoe (moderator)
South Park is tegenwoordig veel formulegebonder dan vroeger. Ze pakken nu gewoon een populair fenomeen, blazen het op, voegen er een moralistische boodschap erbij en klaar is kees. De laatste twee seizoenen heb ik al veel minder gelachen dan bij, pak 'm beet, seizoen 5 en 6.

Zelfde gevoel als panjoe. Ik blijf het wel volgen, maar ik vind dat het de laatste seizoenen ook allemaal wat minder is, met hier en daar een uitzondering, natuurlijk.

Stijn_Slayer
Op het gebied van humor is het inderdaad iets minder geworden. Ik bekeek laatst trouwens een paar afleveringen van de eerste seizoenen. Die zijn dan toch ineens wel heel erg simplistisch.

Ik ben blijkbaar een van de weinige die de nieuwe afleveringen beter vind. Natuurlijk zitten er ook zat pareltjes in de oudere afleveringen, zoals het loodzware Kenny Dies.

Ik vond de afleveringen van de eerste seizoenen ook een pak beter. Veel meer "belachelijke" moppen als ik het zo mag noemen.

Conjoined Twin Myslexia Week (Season 2, Episode 5) - Video Clips
Dit vind ik nu grappig. 'Het volk' is misschien wel één van de grappigste 'personages', naast Randy Marsh & Eric Cartman.

Ploppesteksel schreef:
'Het volk' is misschien wel één van de grappigste 'personages', naast Randy Marsh & Eric Cartman.

Je vergeet dit karakter:

(afbeelding)

Do you wanna get high?

South Park > The Simpsons > Futurama >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Family Guy en American Dad.

Mijn mening dan

Stijn_Slayer
Futurama vind ik ontzettend dom. American Dad ook. Wat moet ik met het B-merk van Family Guy?

Anders heb je altijd nog het C-merk: The Cleveland Show.

South Park > Futurama en Simpsons >>>> Family Guy >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> American Dad >>>>>>>>>>>>>> The Cleveland Show

Ik vind eigenlijk alleen South Park echt leuk, hoewel ik om die andere zo nu en dan best kan lachen.

The Cleveland Show was ik zelfs alweer vergeten

Family Guy heeft zeker z'n momenten

panjoe schreef:
South Park is tegenwoordig veel formulegebonder dan vroeger. Ze pakken nu gewoon een populair fenomeen, blazen het op, voegen er een moralistische boodschap erbij en klaar is kees. De laatste twee seizoenen heb ik al veel minder gelachen dan bij, pak 'm beet, seizoen 5 en 6.
Eens. Het is nog steeds, al vanaf het begin, mijn favoriete serie maar de oude(re) afleveringen vind ik het leukst. Feit is natuurlijk wel dat Parker en Stone het tegenwoordig veel drukker hebben dan zo'n tien jaar geleden en ze in ongeveer een week tijd een aflevering moeten maken, waardoor de geruchten ontstonden dat ze ermee wilden kappen na de aflevering You're Getting Old. Dit is gelukkig niet gebeurd en gisteren is de nieuwe aflevering van seizoen 15, Ass Burgers, in première gegaan en gaan ze minimaal door t/m seizoen 17.

En ik vind het best een goeie aflevering, 'Ass Burgers'.

Kan je 'm al op het net kijken?

Improvision
Ik vind Family Guy ook vele malen beter dan South Park.

Grappiger is mogelijk. Beter? De makers zijn een stel vreselijke verhalenvertellers.

AOVV schreef:
En ik vind het best een goeie aflevering, 'Ass Burgers'.

Vond het ook een vrij goede aflevering. Alleen is de ondertoon nogal deprimerend.

Eerste afleveringen van tweede seizoen Boardwalk Empire gezien en ik zit er weer helemaal in

De South Park aflevering met Radiohead blijft natuurlijk het mooiste van allemaal.

Kill_illuminati schreef:
De South Park aflevering met Radiohead blijft natuurlijk het mooiste van allemaal.

Helemaal mee eens!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:51 uur

geplaatst: vandaag om 07:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.