MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik zat er na zo'n zes afleveringen in, maar wat wordt opgebouwd in seizoen 1 wordt ook weer afgebroken op het eind. De introtune van Tom Waits maakt een boel goed, maar seizoen 2 is inderdaad het minst boeiende. Mijn favorieten zijn 3 en 4. Het is sowieso een serie die zich op veel vlakken onderscheid en als geen ander alle kanten belicht.

Kijkt er hier iemand Boston Legal? Je moet een beetje tegen advocatenseries kunnen maar William Shatner schittert als Denny Crane

Quadraphonic schreef:
De introtune van Tom Waits maakt een boel goed, maar seizoen 2 is inderdaad het minst boeiende.

Elke introtune is van Tom Waits, wordt alleen ,m.u.v. seizoen 2, steeds door anderen gezongen

Inderdaad, het prachtige 'Way Down in the Hole'. Waits' versie is natuurlijk erg sterk, maar ook de andere versies vind ik leuk. Vooral die van seizoen 1.

Die vind ik zelf het minst eigenlijk, prefereer vooral de versie van de Neville Brothers, ook de versie van Steve Earle vind ik wel erg mooi. Sowieso vatten ze alle 5 mooi de sfeer samen van de 5 seizoenen.

Smaken verschillen. Zit nu trouwens aan seizoen 2, en ondanks het feit dat ik het al eens heb gezien (tijdje terug, dat wel), is het toch wel erg goed. Al heb ik minder met de haven, en komt Omar niet veel in beeld, toch één van m'n favoriete personages.

Ik vond die van DoMaJe (S4) persoonlijk de beste. Swingend:

AOVV schreef:
Smaken verschillen. Zit nu trouwens aan seizoen 2, en ondanks het feit dat ik het al eens heb gezien (tijdje terug, dat wel), is het toch wel erg goed. Al heb ik minder met de haven, en komt Omar niet veel in beeld, toch één van m'n favoriete personages.

Och, Omar kwam ook vrij weinig in beeld in seizoen 1, al had hij daar wel een grotere rol. Volgens mij komt hij pas in seizoen 3 of seizoen 4 echt volledig tot zijn recht om dan echt helemaal geweldig te spelen, geweldig karakter.

En idd FlyLo, DoMaje's versie is ook schitterend, allemaal wel

Gisteren Oz afgekeken. Toch een wat apart einde, (vrijwel niks word duidelijk eigenlijk) maar toch een mooi eind. Life goes on. Het laatste seizoen zat ook vol van ontroerende momenten, maar ook momenten die toch wel even schokken (verrassende moorden van personages) en ook al weet je dat in zo'n serie dat een laatste seizoen vol met verhalen zit, toch zag ik een aantal dingen niet helemaal aankomen. Favoriete seizoenen zijn toch wel de eerste 3 die fantastisch zijn. Seizoen 4 is matig, maar 5 en 6 zijn dan weer ouderwets goed. Uiteindelijk zaten er ook maar 2 verhaallijnen in die ik slecht vond, de verouderingspil en de Chinese vluchtelingen.

Oz zit vol ontroerende momenten en momenten die je vol adrenaline achterlaten. Wederom een geweldige HBO productie die van mij op een schaal van 10 een 9,1 zou krijgen. Topserie en dus een aanrader voor iedereen.

Momenteel kijk ik een aantal series die in Amerika midden in een nieuw seizoen zitten (South Park, Two and a Half Men, Community) en een aantal series die al afgelopen zijn of waar een nieuw seizoen voor in de maak is/uitgezonden wordt. Dat zijn (in volgorde van wat meeste gekeken wordt) Game of Thrones, Boardwalk Empire, (S1 herkijken, daarna aanhaken met het momenteel uitgezonden S2) Luther, Arrested Development en Bored to Death. Dat zijn wel zo'n beetje de series die ik nu volg

Ataloona schreef:
Game of Thrones

Wat vind je ervan? Top serie hè?

Ik ben nu bij E3, ga ik nu ook kijken. Tot nu toe erg goed en heeft weer zo'n duidelijke HBO verslavingswaarde

Oh, maar dan word het nog beter hoor .

Lukk0
Hebben jullie de boeken van George R.R. Martin ook gelezen? Valt wat mij betreft wel onder de betere fantasy. De serie moet ik nog kijken, maar momenteel heb ik een beetje weinig tijd. Is wel de moeite begrijp ik zo?

Ik ben zelf (nog) geen lezer, al houd ik wel van dat genre. De serie is, zoals je goed begrepen hebt, zeker de moeite waard.

Lukk0 schreef:
Hebben jullie de boeken van George R.R. Martin ook gelezen?

Ik onthoud de naam

Ik moet nog steeds aan de boeken beginnen. De serie heb ik alleen de pilot van gezien, maar tijdgebrek is er debet aan dat ik niet verder ben gegaan.

Na mijn portie Murakami en het laatste boek uit de Erfgoed reeks (Eragon) volgend jaar maar eens beginnen aan de boeken denk ik.

Nieuwe aflevering Community is awesome. Black Hitler! En weer een subplot met de loodgieter skills van Troy

Die moet ik zometeen maar eens kijken. De nieuwe South Park aflevering - 1% - was ook erg leuk. Dit seizoen begint toch nog een redelijk niveau te krijgen met een stuk of 4 goede episodes achter elkaar. Deze aflevering was misschien wel de leukste van dit seizoen, met een totaal geflipte Cartman. (ja, zelfs naar Cartmanbegrippen erg geflipt ) Leuke sneer ook naar de Wall Street Occupy.

Iemand vanavond nog DWDD gezien? Ik vroeg mij af wie die man was die Kraftwerk eruit haalde omdat hij vond dat muziek met echte instrumenten gemaakt moest worden.
Wel een leuk idee trouwens die belangrijkste artiesten lijst, ben alleen bang dat het weer een standaard lijstje gaat worden.

trebremmit schreef:
Iemand vanavond nog DWDD gezien? Ik vroeg mij af wie die man was die Kraftwerk eruit haalde omdat hij vond dat muziek met echte instrumenten gemaakt moest worden.

Jan Donkers - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Dank! Wel een onnozele mening trouwens voor een popjournalist.

Kan iemand deze popjournalist vragen z'n penning in te leveren? Hij is bij deze gediskwalificeerd.

/edit: oh, een babyboomer, dat verklaart een hoop

Ulfat-e-Zulmat
Bij dezen.

Ik merk steeds vaker dat ik alleen nog maar met cijfertjes werk, het tast echt m'n taalgevoel aan

trebremmit schreef:
Dank! Wel een onnozele mening trouwens voor een popjournalist.

Rustig, de beste man is wel even verantwoordelijk voor het noemen van Frank Zappa tijdens een DWDD aflevering. Dit vanwege een of ander onderwerp over de beste concerten ooit...

Zijn beste concert ooit was het optreden van The Mothers Of Invention in Amsterdam in 1967 geloof ik

Bovendien had hij geen goed woord over voor het immer voortdurende apengedrag dat Mick Jagger al weer een halve eeuw op het podium ten beste geeft.
Ook en passant nog even U2 (en het gitaarspel van De Rand) verbaal door de stront trekken en je begrijpt dat deze man bij mij wel een potje of 2 kan breken

Niet allleen een onnozele mening dus maar ook nog eens geen smaak.

Frank Zappa

Ja, dat dus.

trebremmit schreef:

Frank Zappa

Doe je best, maar ik ga op deze opmerking niet happen

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Vaak zegt die man nog wel zinnige dingen. Ik geloof ook wel dat hij inderdaad wel weet hoe het zit rondom Kraftwerk, hij houdt er alleen niet van (en ook niet van hun navolgers). Moet kunnen, toch?

Wat niet kan is zijn argumentatie dat muziek met echte instrumenten gemaakt moet worden. Prima als je electronica niks vind, maar kom dan niet met zulke onzin.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:53 uur

geplaatst: vandaag om 21:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.