MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik vind Rutger vermakelijk en vaak snap ik z'n bedoeling wel, maar hij gaat mensen beledigen als hij ze niet op de kast krijgt of als ze hem te pakken hebben.

Om dan om te draaien en tegen van Nieuwkerk 'wie is hij?' te zeggen is ronduit asociaal. Als 'ie het al echt niet wist, had hij het hem ook netjes in z'n gezicht kunnen vragen. Anderzijds snap ik wel dat hij daar komt om z'n boekje te promoten en niet om de zoveelste anti-discussie te voeren, maar dat kun je ook op een normale manier zeggen.

Vond de vraag aan Cohen waar hij nou het meest trots op was ook helemaal geen verkeerde. Dat is toch een soort korte conclusie van zijn tijd bij de PvdA. Je zag Cohen nadenken, en toen hij niets kon verzinnen, kwam hij met zo'n belegen antwoord. Dan roep je het over jezelf af.

panjoe (moderator)
Stijn_Slayer schreef:
Om dan om te draaien en tegen van Nieuwkerk 'wie is hij?' te zeggen is ronduit asociaal. Als 'ie het al echt niet wist, had hij het hem ook netjes in z'n gezicht kunnen vragen. Anderzijds snap ik wel dat hij daar komt om z'n boekje te promoten en niet om de zoveelste anti-discussie te voeren, maar dat kun je ook op een normale manier zeggen.

Volgens mij heeft geen van de mensen die Rutger zelf interviewt zin in 'de zoveelste anti-discussie', dus je kan er moeilijk wat van zeggen als hij een keertje op zijn plek wordt gezet (met betere argumenten dan dat hautaine opdemangespeel dat hij zelf gewoonlijk gebruikt). Rutger stelt af en toe best zaken aan de kaak die aandacht verdienen, maar doet dat meestal op een manier wat vermakelijke (jazeker, de entertainmentwaarde van POW news is toch het sterkste punt) doch niet erg hoogstaande items oplevert.

Rutger en het Pownews worden vaak aangevallen omdat ze niet inhoudelijk zouden zijn. Ik vind juist dat ze met hun brutaliteit soms zowaar oprechtere antwoorden lospeuteren dan de beleefdere journalisten. Al zijn ze wel enigszins selectief in wie ze negatief bejegenen en is het knip/plakwerk soms wel misleidend. Je moet er de humor van in kunnen zien, al begrijp ik ook wel dat sommige mensen dat niet zien.

Rutgers optreden bij DWDD vond ik niet zo sterk. Eerst zeggen, laat me uitpraten en dan mid-zin zich omdraaien en het over zijn boek willen hebben. Als voorvechter van het recht op hufterig gedrag heb je mijn inziens het recht niet geïrriteerd te raken door lastige vragen. Of je nou over het boek kwam praten of niet.

Hebben jullie ook dat akkefietje met Kinneging gezien? Hij zou Rutgers keel dichtgeknepen hebben. Ik meen het in het filmpje ook te horen. rond 2:10 ongeveer

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Zw1Xa5PsM44[/embed]

Met wat meer inhoud kan PowNews qua journalistiek het beste programma van de Nederlandse TV worden; nu is het nog te vaak entertainment boven inhoud. Maar goed, alleen al vanwege het bij vlagen hoge entertainmentgehalte kijk ik het programma vrijwel iedere werkdag.

MJ_DA_MAN schreef:
Maar goed, alleen al vanwege het bij vlagen hoge entertainmentgehalte kijk ik het programma vrijwel iedere werkdag.

En niet te vergeten de Braboneger en Jojanneke...

En uiteraard onze favoriete Holocaustontkenner Jeroen de Kreek...

Ik kijk het ook iedere dag. Heel serieus neem ik het niet, het is toch wel nieuws door een erg rechtse bril. Ze zoeken bij demonstraties bv. altijd de grootste idioten op, en als ze dan een paar keer euhh zeggen plakken ze dat lekker achter elkaar. Maar als amusementsprogramma vind ik het bijzonder geslaagd.

Stijn_Slayer
Die braboneger en duifmeneer mogen van mij ook wel opzouten, maar we moeten niet vergeten dat Pownews niet de andere nieuwsbronnen napraat. Ze richten zich niet (echt) op wat in het NOS of RTL journaal al wordt behandeld. Soms komt daar te veel meligheid voor in de plaats, dat is waar.

Items zoals over de koperheling en de APK-keuringen vind ik zeker van waarde. 'Echte' journalisten houden zich daar niet mee bezig en zijn allang blij als ze wat kunnen slijmen bij PR-mannetjes voor hun artikel.

Soms wordt dat cynische wat in de onderbuik bij sommige mensen leeft verwoord, en dat vind ik wel verfrissend.

Die kale engerd van hierboven moeten ze opsluiten. Die gast is niet goed met z'n 'zal ik ook eens in de camera kijken'. Rutger en die cameraman zijn echt niet voor niets zo bang.

Die kale kwam pas bij P&W, hij had ook echt absurde ideeën. Onder anderen dat de Tweede Kamer niet publiekelijk zichtbaar moet zijn want het zou niet meer om politiek gaan in de Tweede Kamer doordat iedere politicus zich zoveel bezig moet houden met journalisten.

Dat zeggen ze (sommige politici) in België ook al, en wij hebben niks dat überhaupt in de buurt komt van Powned. Typische reactie à la "vroeger was het beter"

panjoe (moderator)
Het idee dat politici zich bij hun gedrag in de Tweede Kamer meer laten leiden door de invloed die ze op de publieke opinie hebben dan door wat goed is voor het land lijkt me niet eens zo ongegrond hoor... En bovendien iets wat in dit tijdperk waarin de representatie van een gebeurtenis vaak meer invloed heeft dan de gebeurtenis zelf meer actueel is dan ooit, dus zo oubollig vind ik die reactie niet.

panjoe schreef:
Het idee dat politici zich bij hun gedrag in de Tweede Kamer meer laten leiden door de invloed die ze op de publieke opinie hebben dan door wat goed is voor het land lijkt me niet eens zo ongegrond hoor... En bovendien iets wat in dit tijdperk waarin de representatie van een gebeurtenis vaak meer invloed heeft dan de gebeurtenis zelf meer actueel is dan ooit, dus zo oubollig vind ik die reactie niet.

Een punt waar ik ook wel iets van kon begrijpen. Er is tegenwoordig nog maar weinig plek voor politici die ietwat autistisch in de omgang zijn, terwijl die grote waarde voor de samenleving zouden kunnen hebben. De maatregelen die het komisch duo noemde waren natuurlijk wel te absurd voor woorden. Een fatsoenscomissie voor journalisten? Geen camera's meer? Die kant moet je niet op willen, denk ik.

Wat betreft nieuwe onderwerpen aansnijden, ik zie het ze weinig doen. Ze geven er een andere kijk op, maar veel verder dan de neger omdat het moet(geniaal trouwens) en die prachtige actie met die koperdieven is het niet gekomen. Ze komen toch vooral met dingen die al door het NOS naar buiten zijn gebracht en melige reportages op huishoudbeurzen.

De voorbije week het zesde seizoen van Dexter gekeken. Tot nu toe het minste seizoen, naar mijn mening, maar nog altijd erg goed. Ik kijk zeker uit naar de twee laatste seizoenen. Enkele nieuwe personages vind ik niet zo interessant, de nieuwe detective Mike Anderson vooral. Louis is dan weer wel een interessant personage, met veel mogelijkheden.

Van Dis in Indonesië vanavond. Ik heb er zin aan

Het nieuwe seizoen van Dit Was Het Nieuws is ook weer gestart! Blijf ik toch één van de betere programma's op de Nederlandse televisie vinden.

Nicolage Rico schreef:
Ja. Het is Liesbeth.

Deren Bliksem schreef:
(quote)

Jocharo-T schreef:

Zaten wij even lekker fout.

Dexter opgepakt deze week. Inmiddels negeven afleveringen van het eerste seizoen gezien en ik ben blij dat ik er eindelijk aan ben begonnen. Fijne serie zeg. Ook een toffe soundtrack.

Linius schreef:
Dexter opgepakt deze week.

Hier liep ie nog vrij rond in seizoen 1.

Kos
Heb je je lolbroek aan, Herman?

Waarschijnlijk z'n grapjas

OldRottenhat schreef:
Het nieuwe seizoen van Dit Was Het Nieuws is ook weer gestart! Blijf ik toch één van de betere programma's op de Nederlandse televisie vinden.

Dat verhaal van Raoul Heertje aan het begin over Ik Hou Van Holland

maxinator schreef:
(quote)

Ja, dat was wel weer classic Heertje inderdaad!

maxinator schreef:
(quote)

Dat was inderdaad een leuk verhaal. Maar ik vind het wel jammer dat hij regelmatig zo doordraaft en er bijna een onemanshow van maakt.

Die grappen over Lutz Jacobi waren ook geweldig trouwens!

Kos
Hm nee, nogal laag bij de gronds.

Ja, dat wel. Erg makkelijk en ook behoorlijk grof, maar stiekem toch wel leuk

Lutz is een pracht mens. Iemand van de week het Jakhalzen item gezien met haar? Ze heeft ook zelfspot, ze kan het hebben.

Kos schreef:
Hm nee, nogal laag bij de gronds.

Dat vond Nico ook: Lutz Jacobi - DePers.nl

Prachtige column van meneer Dijkshoorn, en dat zeg als iemand die zelf schisis heeft. Zij het in een minder aanwezige vorm dan bij Jan Jaap

Also, even wat aandacht voor twee interessante nieuwe series bij de grote commerciële zenders in Amerika (Fox en NBC). Het gaat om Awake en Touch. Twee drama series met een sci-fi sausje die beide sterke pilots kennen. Van Awake is gisteren ook aflevering twee uitgezonden en ik ben nog steeds onder de indruk. Touch begint officieel pas eind maart.

Mooie uitzending gisteren van het programma College Tour bij de NPS. Dit keer met Sting. Aardige man die ondanks het succes normaal is gebleven. Goed programma dus, waar ik met plezier naar gekeken heb.

Ulfat-e-Zulmat
OldRottenhat schreef:
(quote)

Ja, dat was wel weer classic Heertje inderdaad!

Ik dacht in het begin nog dat hij serieus was.

Die grap over prins Friso was overigens ook geniaal. De vlaggetjes op de haring halfstok hangen..

Dit was het nieuws van gisteren was ook weer goed. Die theater griet naast Raoul was wel redelijk wazig

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.