Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2012, 15:27 uur
Neonletters valt tot nu toe ook behoorlijk tegen. Dit Was Het Nieuws was best wel leuk gisteren.
Ik wacht met smart op nieuwe afleveringen van Beavis & Butthead!
Ik wacht met smart op nieuwe afleveringen van Beavis & Butthead!

0
geplaatst: 1 april 2012, 16:41 uur
Dit Was Het Nieuws was zeker weer goed. LIJN ... LIJN ... LIJN ... 

0
geplaatst: 3 april 2012, 23:46 uur
Game of Thrones is - nu ik net de nieuwste aflevering (S2-E2) heb gezien - weer terug op zijn oude, fenomenale niveau. De eerste aflevering van het nieuwe seizoen begon aardig, maar was niet geweldig. Dat komt natuurlijk ook gewoon omdat je zoveel reusachtige en groteske verhaallijnen weer moet oppakken en eigenlijk ook weer moet (her)introduceren. En dat binnen 55 minuten. Die aflevering was gewoon goed, maar nu vandaag op HBO Go de tweede aflevering verscheen, ben ik weer flabbergasted. Geweldig! Onze Nederlandse trots Carice van Houten doet het verrassend goed als Melisandre. Vrij grote rol die ze uitstekend invult tot zo ver. Ook meteen uit de kleren, nice 

0
geplaatst: 4 april 2012, 00:09 uur
Ik vind dat duidelijk hoorbare Nederlandse accent van Carice van Houten ook wel vet
.
.
0
geplaatst: 4 april 2012, 09:29 uur
Ik wacht nog even met aflevering twee, anders moet ik daarna weer zo lang wachten.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 4 april 2012, 17:21 uur
Was inderdaad wel leuk. Wim Helson lijkt me een sympatieke man. Probeert niet grappig te zijn, maar is het gewoon. Komt dus heel natuurlijk over. Dit in tegenstelling tot Thomas Acda... Die mogen ze van mij wel vervangen. Misschien is Maxim Hartman iets?

0
geplaatst: 4 april 2012, 22:12 uur
Maxim Hartman heb ik helemaal niets mee. Kan maar weinig lachen om zijn grappige bedoelde vorm van TV. Thomas Acda vind ik daarentegen wel goed. En zeker niet nep. Eerder een one tick pony. Hij vervalt vaak in anekdotes die soms wel tien minuten lang kunnen duren op zijn manier van vertellen. En de chemie met Raoul is goed en dat maakt het ook zo'n leuk programma.
0
geplaatst: 5 april 2012, 01:47 uur
Ik vind Maxim Hartman wel erg grappig, maar hij zou in Dit Was Het Nieuws niet passen denk ik. Verder ben ik het helemaal met Linius eens.
0
geplaatst: 5 april 2012, 08:32 uur
Maxim is wel al eens als gast aanwezig geweest bij Dit Was Het Nieuws. Vind Maxim verder trouwens vaak erg grappig, ook zijn Omroep Maxim. Thomas Acda kan ik ook wel pruimen, al vond ik Jan Jaap van der Wal als teamcaptain toch beter... Raoul Heertje is en blijft de grootste held van de show!
0
geplaatst: 5 april 2012, 13:04 uur
Na een paar maanden ''clean'' te zijn geweest, ben ik weer in een serieverslaving gevallen. Na die 135 films die ik dit jaar al heb gezien, is het tijd voor een beetje afwisseling, dankzij het nieuwe seizoen van GoT.
Ik volg nu (en daar gaan er nog meer bijkomen)
Game of Thrones S2
Deadwood S1
Freaks and Geeks S1 (geweldig)
Desu Nôto S1
KaubÅi Bibappu S1
En in mindere mate ga ik deze series weer oppakken:
Arrested Development S3
The Sopranos S3 (enorm overrated, maar soms wel aardig)
Carnivále S2
En losjes aan volg ik nog de nieuwe seizoenen van Family Guy, South Park en Community.
Ik volg nu (en daar gaan er nog meer bijkomen)
Game of Thrones S2
Deadwood S1
Freaks and Geeks S1 (geweldig)
Desu Nôto S1
KaubÅi Bibappu S1
En in mindere mate ga ik deze series weer oppakken:
Arrested Development S3
The Sopranos S3 (enorm overrated, maar soms wel aardig)
Carnivále S2
En losjes aan volg ik nog de nieuwe seizoenen van Family Guy, South Park en Community.
0
Jocharo-T
geplaatst: 5 april 2012, 13:12 uur
Sopranos overated? 
Éen van de beste series die ik ooit gezien heb en heb er heel wat gezien.
Een mafiabaas die soms zware en gruwelijke beslissingen moet nemen, maar achter die brute wereld ook een liefhebbende vader is met een behoorlijk empatisch vermogen. Herkenbare problemen en een man die in sommige opzihten niet veel zal verschillen van jou en mij. Een zeer realistisch beeld van een man die niet alleen maar een koelbloedige mafiabaas is.
De term 'overated/overschat' vind ik trouwens echt een arrogant begrip. Je hebt je het dan naar mijn idee niet alleen over de mening van jezelf, maar ook over die van vele anderen. Je betrekt dus niet alleen je eigen mening erbij, maar ook die van vele anderen. Je zegt dan eigenlijk: 'Ik vind Sopranos niet zo sterk, maar de andere mensen hadden dit ook in moeten zien'.
Niet dat jij dat zo bedoeld, maar die term komt atijd op zo'n manier op mij over

Éen van de beste series die ik ooit gezien heb en heb er heel wat gezien.
Een mafiabaas die soms zware en gruwelijke beslissingen moet nemen, maar achter die brute wereld ook een liefhebbende vader is met een behoorlijk empatisch vermogen. Herkenbare problemen en een man die in sommige opzihten niet veel zal verschillen van jou en mij. Een zeer realistisch beeld van een man die niet alleen maar een koelbloedige mafiabaas is.
De term 'overated/overschat' vind ik trouwens echt een arrogant begrip. Je hebt je het dan naar mijn idee niet alleen over de mening van jezelf, maar ook over die van vele anderen. Je betrekt dus niet alleen je eigen mening erbij, maar ook die van vele anderen. Je zegt dan eigenlijk: 'Ik vind Sopranos niet zo sterk, maar de andere mensen hadden dit ook in moeten zien'.
Niet dat jij dat zo bedoeld, maar die term komt atijd op zo'n manier op mij over

0
geplaatst: 5 april 2012, 13:17 uur
Sopranos is erg goed inderdaad alleen ik zie Tony meer als een compleet gestoord figuur.
0
geplaatst: 5 april 2012, 13:19 uur
The Sopranos staat nog wel op mijn lijstje om eens te zien. Ik volg wel Boardwalk Empire, HBO's huidige maffia epos. Prachtige serie is dat.
Zo maar even de tweede aflevering kijken van GoT seizoen twee en ik heb bijna seizoen twee van Dexter afgerond. Nog twee afleveringen.
Zo maar even de tweede aflevering kijken van GoT seizoen twee en ik heb bijna seizoen twee van Dexter afgerond. Nog twee afleveringen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 5 april 2012, 13:23 uur
Gisteren begonnen op Film1 met de serie 'The Bridge'. Het is een Zweeds/Deense crime-serie en het was best onderhoudend die eerste aflevering en goed acteerwerk. De serie krijgt ook goede kritieken.
Afgelopen maanden veel series gevolgd op Film1 en de serie Revenge is ook een flinke aanrader. Spannende en leuke serie.
Afgelopen maanden veel series gevolgd op Film1 en de serie Revenge is ook een flinke aanrader. Spannende en leuke serie.
0
geplaatst: 5 april 2012, 14:13 uur
Vind The Sopranos meer een soap, dan een misdaadserie. Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat Christopher mij erg aanstaat. Zijn verleden, het acteren, maar ook zijn rol in de ''familie'' is erg mooi om te zien. Tony vind ik dan weer een karakter die ik juist enorm onherkenbaar vind, wat een vreselijke gek is dat toch zeg. Goed geacteerd door Gandolfini, no doubt, maar zou het niet erg vinden als er wat gebeurt met het karakter op het eind van de serie. Hoe hij zijn kinderen ''regeert'', zijn zogenaamde eer en hoe hij soms zo miserabel over komt. Nee, je zou maar zo'n mafiabaas hebben... Op het eind van het tweede seizoen met Pussy liet hij eindelijk eens zijn gifzwarte kant zien, dat heeft wel wat, maar The Sopranos vind ik tot zover meer een soap dan een ''meesterlijke serie''. Hopelijk word ik nog overtuigd in de resterende drie seizoenen.
En ja, overrated is een arrogante term, ben dat zelf dan ook gewoon op het vlak van muziek/film/series. Heb zelf ook aardig wat series gezien en wat er nou zoveel beter aan is dan andere ''high quality'' series, ik weet het niet.
Buiten dit alles vind ik het zelf ook aardig verbazend dat ik The Sopranos niks vind, degene die met oa. series het dichtst bij mij ligt qua smaak (korenbloem) vindt The Sopranos ook briljant, maar ja, wie weet wordt 't nog heel goed.
En ja, overrated is een arrogante term, ben dat zelf dan ook gewoon op het vlak van muziek/film/series. Heb zelf ook aardig wat series gezien en wat er nou zoveel beter aan is dan andere ''high quality'' series, ik weet het niet.
Buiten dit alles vind ik het zelf ook aardig verbazend dat ik The Sopranos niks vind, degene die met oa. series het dichtst bij mij ligt qua smaak (korenbloem) vindt The Sopranos ook briljant, maar ja, wie weet wordt 't nog heel goed.
0
geplaatst: 5 april 2012, 14:38 uur
Ik vond The Sopranos ook enorm overrated hoor. Zeker in het laatste seizoen heb ik me meer geërgerd aan hun belachelijk gedrag als met plezier gekeken.
Mad Men, The Wire, Breaking Bad etc. zijn gewoon veel betere series.
Mad Men, The Wire, Breaking Bad etc. zijn gewoon veel betere series.
0
geplaatst: 5 april 2012, 15:26 uur
Ach ja ieder zijn eigen, ik snap dan weer niet wat mensen aan Mad Men vinden.
Wat een saai gedoe is dat zeg, nee dan veel liever de Sopranos.
Wat een saai gedoe is dat zeg, nee dan veel liever de Sopranos.
0
geplaatst: 5 april 2012, 15:46 uur
Breaking Bad is ook briljant ja, ze zijn afgelopen week met het filmen van seizoen vijf begonnen. Zal wel komend najaar weer terug komen.
0
Jocharo-T
geplaatst: 5 april 2012, 16:01 uur
Ik heb Breaking Bad en Mad Men nog niet gezien, maar The Wire is inderdaad erg sterk, alleen totaal niet te vergelijken met Sopranos. Beide HBO en dat is dan gelijk het enige wat ze gemeen hebben.
0
geplaatst: 5 april 2012, 19:26 uur
Ik ben nu Breaking Bad aan het kijken (ben in seizoen 2), maar zo briljant is dat toch ook niet? Wel amusant, maar vind het niet echt hoogstaand. Zowel Mad Men als Sopranos ben ik twee keer aan begonnen, maar ook snel mee gestopt, vond er niet zoveel aan.
0
geplaatst: 5 april 2012, 19:43 uur
Breaking Bad vond ik de eerste 2 (en halverwege seizoen 3) seizoenen ook ''slechts'' heel erg leuk vermaak, echter werd het daarna wel zo snel een achtbaan vol adrenaline (tijdens seizoen 4 zat ik weleens met hartkloppingen
) dat het één van mijn favoriete series werd. Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen begint.
Qua verhaallijnen en vooral karakterontwikkeling (bouwt Breaking Bad nu echt op) vind ik Breaking Bad wel degelijk briljant, maar dat komt nog wel Herman
) dat het één van mijn favoriete series werd. Kan niet wachten tot het nieuwe seizoen begint.Qua verhaallijnen en vooral karakterontwikkeling (bouwt Breaking Bad nu echt op) vind ik Breaking Bad wel degelijk briljant, maar dat komt nog wel Herman

0
geplaatst: 5 april 2012, 20:07 uur
Ataloona schreef:
Qua verhaallijnen en vooral karakterontwikkeling (bouwt Breaking Bad nu echt op) vind ik Breaking Bad wel degelijk briljant, maar dat komt nog wel Herman
Je moet zo'n serie inderdaad tijd geven om onder je vel te kruipen. Breaking Bad had in seizoen 1 last van te weinig afleveringen, ik dacht door de staking van de scenaristen in der tijd.
Ik vond het pas briljant vanaf seizoen 2, waar een aantal nevenpersonages langskomen die werkelijk onvergetelijk zijn in hun afstotelijkheid

0
geplaatst: 5 april 2012, 21:00 uur
Badger was zo'n fantastisch random personage. Deze scène heb ik zo van genoten destijds. Alleen op klikken als je alles hebt gezien natuurlijk, weet ook even niet uit m'n hoofd van welke aflevering dit komt. En natuurlijk mijn favoriete TV advocaat, Saul Goodman 
Maar Herman, als ik zo lees welke series je hebt geprobeerd en weer mee bent gestopt ga ik bijna geloven dat het aan jou ligt en niet aan de kwaliteit van de series. Het zijn toch wel de pareltjes die jou niet hebben kunnen bekoren

Maar Herman, als ik zo lees welke series je hebt geprobeerd en weer mee bent gestopt ga ik bijna geloven dat het aan jou ligt en niet aan de kwaliteit van de series. Het zijn toch wel de pareltjes die jou niet hebben kunnen bekoren

0
geplaatst: 5 april 2012, 21:14 uur
Gisteren het eerste (en momenteel enige) seizoen van Alcatraz afgekeken. Ik ben een liefhebber van de door JJ Abrams gecreëerde series zoals Lost, Alias en Fringe, maar deze viel me toch wat tegen. Alle episodes worden volgens een vast stramien gemaakt, waardoor de spanning wat ontbreekt. En ondanks dat alle afleveringen op zich best wel ok waren, had ik een grotere rol voor de totale rode draad willen zien in elke aflevering. Toch werd het op het laatst wel steeds interessanter en hoop ik toch wel op een tweede seizoen. Maar aangezien de kijkcijfers in America van de pilot tot aan het slot waren gehalveerd vrees ik het ergste.
0
geplaatst: 5 april 2012, 21:24 uur
Ik ben begonnen met The Tick opnieuw kijken, bij vlagen meesterlijke parodie op superheldenseries. Zijn er nog anderen die hier vroeger naar keken? 

0
geplaatst: 5 april 2012, 21:24 uur
herman schreef:
Ik ben nu Breaking Bad aan het kijken (ben in seizoen 2), maar zo briljant is dat toch ook niet? Wel amusant, maar vind het niet echt hoogstaand. Zowel Mad Men als Sopranos ben ik twee keer aan begonnen, maar ook snel mee gestopt, vond er niet zoveel aan.
Het acteerwerk is bij BB van een bijzonder hoog niveau. Cinematografisch ook één van de betere series (bv. aflevering van The Fly). Verder is het verhaal ook gewoon goed.
* denotes required fields.