MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Slowgaze schreef:
Ik ben begonnen met The Tick opnieuw kijken, bij vlagen meesterlijke parodie op superheldenseries. Zijn er nog anderen die hier vroeger naar keken?
Gek, de naam zei me helemaal niets maar toen ik het opzocht herkende ik de personages direct. Ik heb dit vroeger wel gekeken.

FlyLo schreef:
Het acteerwerk is bij BB van een bijzonder hoog niveau. Cinematografisch ook één van de betere series (bv. aflevering van The Fly). Verder is het verhaal ook gewoon goed.

Klopt allemaal, maar het eerste seizoen heb ik met hangen en wurgen uitgekeken. Ben tussentijds twee keer gestopt en heb er drie maanden over gedaan. Het kon me niet altijd even boeien, vind geen van de karakters ook echt interessant tot nu toe.

Maar cinematografisch is het af en toe wel genieten ja.

Precies hetzelfde gevoel als ik destijds had, komt dus nog wel

Afgelopen zondag was alweer de tweede aflevering van het nieuwe seizoen van Peking Express. Ik ben blij dat het weer terug op tv is. Zijn er hier nog meer mensen die dat volgen?

Slowgaze schreef:
Ik ben begonnen met The Tick opnieuw kijken, bij vlagen meesterlijke parodie op superheldenseries. Zijn er nog anderen die hier vroeger naar keken?

Spooooooooon!!!!

Gisteren de eerste aflevering van Coupling gezien nadat mijn interesse gewekt was door dat graf filmpje in het just a joke topic. Het was erg leuk, binnenkort maar verder kijken.

Eerste aflevering is vooral een introductie van de personages dus als je dat al leuk vond staat je nog veel goeds te wachten, en dan met name in het tweede en derde seizoen

Fantastische serie inderdaad! De dvd-boxen zijn ook spotgoedkoop te krijgen (al staan er ook niet zoveel afleveringen op). Alleen het vierde / laatste seizoen is wel een pak minder zonder Jeff.

kemm schreef:
Alleen het vierde / laatste seizoen is wel een pak minder zonder Jeff.

Correct, heb de gehele serie op DVD en heb er net de eerste 3 seizoenen opzitten. Destijds alles op tv gezien dus ik weet al dat serie 4 een heel stuk minder is. Gelukkig ga ik hierna beginnen aan m'n DVD-box van The Royle Family

Nog niet gezien denk ik... Ik ga binnenkort maar eens seizoen 2 van Green Wing online bestellen. Hier in de winkels nog niet tegengekomen helaas. Daar ga ik pas echt van in een deuk liggen! Die Statham!

Ulfat-e-Zulmat
Linius schreef:
Badger was zo'n fantastisch random personage.

Badger!

Breaking Bad.

Stijn_Slayer
Kijk ik uit naar de allerslechtste chauffeur van Nederland, worden mijn cognitieve vermogens ernstig onderschat door Ruben Nicolai. Wie denken ze voor de gek te houden met die botsing?

Je denkt dat het in scene is gezet?

Stijn_Slayer
Exactement.

Kan net zo goed zijn dat je jezelf voor de gek houdt.
Ik weet dat je graag kritiek hebt, dus ja.

Stijn_Slayer
Ach, wat is graag? Zeker als 't op huidige medialandschap aankomt zijn er nu eenmaal veel mankementen. Ik laat me niet graag voor de gek houden (tenzij het een leuke grap is).

Maar ontopic: niemand in shock, geen controle van de nek, hoge hakken aan, op 't moment van botsing zie je alleen maar haren i.p.v. de andere auto (even kort één vast shot ertussen). Heel toevallig, zo in de eerste aflevering. Ik ga 't nog even in de gaten houden de komende afleveringen, maar als ze de boel neppen, haak ik af.

Check: Dom blondje rijdt oldtimer in de prak (video) | Clint Mijn stem hebben ze.

"Er zijn namelijk een aantal dingen een beetje vreemd aan dat filmpje. Ten eerste kun je jezelf afvragen, of zo’n Suzuki Swift niet ernstiger beschadigd zou zijn na een aanrijding tegen 65 kilometer per uur en of het filmpje dus niet versneld werd."

Ja, er was ook nauwelijks schade joh...

"Ten tweede is er de eigenaar van de Volvo. Die wordt aangereden en vindt het vervolgens helemaal niet eigenaardig dat hij gefilmd wordt. Die stelt zich niet de vraag: “Van welk programma zijn jullie?”"

Ja, want er wordt natuurlijk alles laten zien wat er gefilmd wordt.

"Dus: reed de blonde juffrouw rond zonder keuring of werd er gewoon ergens een vehikel van stal gehaald om een sensationeel filmpje te maken?"

Wie zegt dat ze in hun eigen auto's reden?

"Niemand in shock"

Nou, ze was zelf toch aardig van slag af.

"Geen controle van de nek"

Nogmaals, er wordt niet alles laten zien in programma's, Dat kan ook niet, want dan duurt het programma te lang.

"Hoge hakken aan"

Ik snap dit argument niet? Ja, het is een of ander stom wijf die altijd met d'r hakken aan moet rondlopen. Dat maakt het natuurlijk niet meteen in scene gezet.

Maar ach, er zijn altijd mensen die alles in twijfel willen trekken, en overal wat achter gaan zoeken. Je kan ook gewoon onbevangen naar zo'n programma kijken. Probeer het eens, je hebt er een stuk meer plezier van.

Ik sluit verder niet uit dat het in scene gezet is, maar het lag er verder echt niet zo dik boven op dat het zo was, als je het mij vraagt. Wat mij betreft is er net zo'n grote kans dat het echt was.

Stijn_Slayer
Schade kun je ook op een andere manier toebrengen en een paar keer 'sorry meneer' vind ik niet veel voorstellen. Vind verder dat de nekcontrole wel getoond moet worden, wil je 't overtuigend maken. Ik weet niet of gezegd is dat het hun eigen auto's zijn, maar zo kwam het wel over (maar het was niet mijn argument).

Wat betreft die hoge hakken: misschien is ze echt zo dom, maar ik ken echt niemand die met hoge hakken auto rijdt. Met slippers is dat al niet te doen. Ik vind het niet echt geloofwaardig, maar misschien heb ik niet genoeg idioten in mijn omgeving. Dat zou kunnen.

Ze probeert trouwens ook niet eens te remmen. Ze gast gewoon door. Ik vind het te toevallig en al met al zijn er te veel dingen waar aan getwijfeld kan worden. Als 't nou één ding was waar je over kon twisten.

Je doet het nu voorkomen alsof ik met een kladblok voor de tv zit en bewust op zoek ga naar dingen die niet kloppen, maar ik zie iets en geloof 't niet. Dat is alles en dat plaats ik in twee regeltjes.

Stijn_Slayer schreef:

Ze probeert trouwens ook niet eens te remmen. Ze gast gewoon door.

Wel opletten, ze gaf zelf aan dat ze hem niet had gezien omdat ze met andere dingen bezig was.

Stijn_Slayer schreef:
Je doet het nu voorkomen alsof ik met een kladblok voor de tv zit en bewust op zoek ga naar dingen die niet kloppen

Het zou me niet eens verbazen.

Stijn_Slayer schreef:
Dat is alles en dat plaats ik in twee regeltjes.

In je kladblok ?

Ik heb gisteren ook een stukje van De Allerslechtste Chauffeur... gezien. Best een leuk programma, maar ook ik vraag me af of alles niet met een flinke korrel zout genomen moet worden. Ik krijg het gevoel dat de kandidaten lang niet allemaal zulke slechte chauffeurs zijn, maar dat ze zich alleen zo voordoen, omdat ze het leuk vinden op tv te komen.
Leuk voor de kijker, als zo'n jongen een piepschuimen mannetje voor zijn kloten rijdt, maar hij neemt de boel totaal niet serieus. Hebben die kandidaten eigenlijk wel reden om hun best te doen of is het een prestigestrijd om de allerslechtste te worden?

Jocharo-T
Verleden jaar was er toch een rijbewijs in beslag genomen na een aflevering van De Allerslechtste Chauffeur... ? Volgens mij zijn het echt zulke kneuzen die ze achter het stuur zetten. Je vraagt je wel af hoe die lui in godsnaam hun rijbewijs hebben kunnen halen. Anderzijds zie ik dagelijks op de weg mensen die er echt helemaal niets van kunnen. Vrouwlijke bejaarden zijn het ergst, maar vrouwen en bejaarden individueel komen ook behoorlijk in de buurt van de deelnemers van bovengenoemd programma.

Stijn_Slayer
Ik geloof wel dat sommige huisvrouwen of ouderen, waarvan de examinator weet dat ze toch alleen maar boodschappen gaan halen in 't dorp, wat flexibeler beoordeeld worden.

Maar verder is 't mij ook een groot mysterie. Ik ben erg streng beoordeeld toen ik moest afrijden. Bij mij werd er zelfs gelogen waardoor ik 'm niet haalde, en deze lui krijgen 'm (ogenschijnlijk) gewoon cadeau.

Het verschil natuurlijk per examinator, en daarbij rijden die asociale figuren en snelheidsduivels één keertje goed, om vervolgens in hun eigen stijl te gaan rijden. Maar wat betreft sommige mensen vraag ik het me ook af.

Stijn_Slayer
Ja, zoals die jongen van 19 uit het programma. Ik geloof wel dat hij 't allemaal kan en tijdens het examen normaal reed, maar dat is zo'n type dat zichzelf te stoer vindt zodra hij in een auto stapt.

GrafGantz schreef:
Eerste aflevering is vooral een introductie van de personages dus als je dat al leuk vond staat je nog veel goeds te wachten, en dan met name in het tweede en derde seizoen

Eerste seizoen nu helemaal af gekeken en het werd inderdaad nog veel beter. Het had aantal briljante scenes waar ik echt in een deuk van lag, waaronder het diner en Jeff die een anderstalige meid versiert.

Het eerste seizoen van Boardwalk Empire vind ik tot nu toe erg geslaagd. Ik heb nu de eerste 7 afleveringen gezien, en Steve Buscemi geeft op magistrale wijze gestalte aan Nucky Thompson. Ander favoriet personage is Chalky White. Straffe serie tot nu toe.

Ook begonnen met Twin Peaks. Moest er ooit van komen, natuurlijk. De pilot en de tweede aflevering nu gezien, en ik vind het erg apart. Leuk gevoel voor humor erin gestopt ook.

Boardwalk Empire is erg goed ja, kan niet wachten op seizoen drie.

Iemand die Buch in de bajes gaat kijken straks? Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk. En het is de gevangenis in de stad waar ik woon

Wie kijkt er straks nog meer naar Beavis And Butthead?

kanjedateten
Ik kijk geen Beavis en Butthead, na de 100ste keer heheheeheheheheeh heb ik het wel gehad.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:14 uur

geplaatst: vandaag om 00:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.