MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik zie Kevin Strootman ook al meer dan genoeg.

Interessante docu nu op NL2 over Nederlanders die zich vrijwillig aanmeldden bij de nazi's tijdens WOII. Moedige mensen die daarvoor durven uitkomen hoor.

Net de laatste aflevering van Entourage gekeken, jammer dat ze ermee gestopt zijn. Toch wel een heel goede reeks, het mag zich wat mij betreft qua comedy wel naast 'Curb Your Enthousiasm' plaatsen. Mijn favoriete personages zijn Drama en Ari Gold, die altijd bijzonder scherp uit de hoek weet te komen. Ik zal de afleveringen zeker nog wel 'n keertje kijken, zeer de moeite!

Amen. Super serie inderdaad, Ari Gold is echt mijn favoriete TV personage. Zoveel briljante momenten met hem. En Entourage is echt geweldig met de grote hoeveelheid bekende Hollywood sterren die voorbij zijn gekomen door de jaren heen. Van schrijvers tot acteurs en regisseurs. Nu is het uitkijken naar de film

Oh, komt er een film?

Ja, Ari Gold, wat een baas! Qua sterren is het inderdaad ook wel erg veel weelde. Leuk ook dat Turtle al die bekende hiphopperts kent.

Ze hebben er zelfs een meme mee gestart

Zelf ben ik overigens nog steeds bezig met Dexter, inmiddels alweer bij aflevering vijf van seizoen vier. Wat een top serie.

De film van Entourage is overigens nog steeds niet 100 procent zeker, maar het lijkt toch echt wel te gaan gebeuren. De cast is voor, Wahlberg is voor alleen Doug Ellin moet nog aan boord voor het script. En de fanbase is huge, dus dat moet wel goed komen.

Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat Kevin Dillon (Johnny Drama) de komst van de film al in een interview heeft bevestigd!

Maar briljante serie inderdaad! Ben hem nu voor de 3de keer aan het herkijken. Alleen S8 vond ik redelijk tegenvallen...

Inmiddels is het eerste seizoen van 'Boardwalk Empire' afgelopen op Canvas, en zendt men nu elke woensdag (vandaag te beginnen dus) 'Breaking Bad' uit. Het eerste seizoen dus.

'Boardwalk Empire' heeft de verwachtingen meer dan ingelost, groots drama, heel mooie sfeerzetting en Steve Buscemi die de show steelt als Nucky Thompson, met z'n geweldige pakken altijd. Fraaie serie, ik ga zeker verder kijken!

'Breaking Bad' ken ik niet echt, maar ik heb er wel een stukje over gelezen, en dat wist me wel te boeien. Gewoon kijken dus, en dan merk ik het wel. Ik las dat het een donkerder equivalent van 'Weeds' was.. Kenners hier?

Ja, BB is een briljante serie die pas vanaf midden S2 echt elke aflevering top is. S1 heeft zo zijn geweldige momenten, maar is nogal inkomen. Vanaf S3 wordt 't pas een onwerkelijke adrenalinerush met enorme spanning en geweldige karakterontwikkeling. Soms enorm over de top, maar al met al een favje hier, kan niet wachten tot dat S5 begint.

Ondertussen heb ik ook Sopranos (hoezo overgewaardeert ), Carnivále (briljant, zonde dat het is gecanceld, al heeft het wel een soort van eind) en Arrested Development (kan niet wachten tot de nieuwe reeks begint na al die jaren) afgerond en volg ik nu:

Game of Thrones - S2
Firefly
Lost S3 (herziening)
Deadwood S2

Losjes:
Community
Death Note
Kauboi Bebop
IASIP
The Venture Bros.

Breaking Bad is inderdaad erg tof. Het eerste anderhalve seizoen is wat minder, maar absoluut noodzakelijk voor het grote verhaal. Daarna wordt het met de aflevering beter. Dus vooral doorzetten als je het suf vindt, het loont namelijk. Al met al een fantastische serie.

AOVV schreef:
'Breaking Bad' ken ik niet echt, maar ik heb er wel een stukje over gelezen, en dat wist me wel te boeien. Gewoon kijken dus, en dan merk ik het wel. Ik las dat het een donkerder equivalent van 'Weeds' was.. Kenners hier?

Mezelf profileren als kenner doe ik liever niet, maar Weeds is toch vooral een komisch programma terwijl Breaking Bad hoofdzakelijk een dramareeks is. Op zich zit er dus wel een beetje waarheid in die quote, al zijn er naar mijn mening amper gelijkenissen buiten dan het feit dat beide hoofdpersonages drugsdealer worden vanwege geldnood.

Beide series zijn trouwens de moeite waard.

Ik heb inmiddels de eerste aflevering gezien, en die vond ik meteen erg goed. Dat wordt een blijvertje dus, als ik jullie mag geloven.

'Weeds' heb ik trouwens ook nog niet gezien, maar ik ken het wel. Enfin, ik heb er enkele fragmenten van gezien.

Ik ben ook de drie seizoenen van De Mol aan het herbekijken (de Belgische!), en dan valt toch gelijk op hoe goed dat wel niet was. Op Youtube, slechte beeldkwaliteit wel..

En 'House M.D.' nadert stilaan zijn ontknoping hier. Ik heb nog enkele afleveringen van het laatste seizoen voor de boeg. Jammer dat het ermee gedaan is, maar aan alles komt een eind.

Breaking Bad is meer dan fantastisch. En seizoen vijf start 15 juli. Eerst acht afleveringen dit jaar en dan in 2013 nog eens acht afleveringen. AMC is verder overigens druk bezig met seizoen drie van The Walking Dead, die zullen we rond Halloween wel weer terug zien.

Nog mensen hier die Awake (NBC) hebben gevolgd? Ik baalde best wel toen ze besloten het alweer te cancelen, morgen de seizoen finale en daarmee dus meteen de laatste aflevering. Hopelijk een beetje een waardig slot, het had echt potentie om tot iets moois uit te groeien
Verder is de enige netwerk drama serie die ik nog kijk momenteel Touch (Fox). Die hebben al een tweede seizoen gekregen dus dat is mooi. In het najaar gaan onder andere Revolution (NBC) en Last Resort (ABC) van start, die lijken me beide potentie te hebben. Met name de laatste is de moeite waard om even op te zoeken.

Verder bij seizoen zes van Dexter beland, bijna helemaal bij dus. Eind september komt Showtime weer terug met Homeland seizoen twee en Dexter seizoen zeven op dezelfde avond, ik heb er alvast zin in.

Verder nog twee afleveringen voor Game of Thrones dit seizoen en dan weer het lange wachten tot april volgend jaar, gelukkig heb ik nu de boeken om me mee te vermaken. HBO zal in oktober/november weer terugkomen met seizoen drie van Boardwalk Empire, dat moet weer genieten worden.

Verder zijn alle netwerk sitcoms zo'n beetje geëindigd voor dit seizoen. Community (NBC) ging er fantastisch uit met twee briljante (20 en 21) en één leuke (22) aflevering(en) vorige week. Parks & Rec. (NBC) leverde ook weer goed werk dit seizoen, Paul Rudd was een mooie toevoeging aan de cast als gast acteur. New Girl op Fox was een leuke nieuwkomer dit seizoen. Niet elke week even goed maar zeker de moeite waard. Modern Family (ABC) viel dit seizoen helaas ook regelmatig tegen maar daar staan ook weer mooie afleveringen tegenover.

Beetje lange post, maar dit is zo'n beetje wat ik heb gekeken het afgelopen jaar. Voor de overzichtelijkheid heb ik geprobeerd per netwerk de alinea's op te bouwen

panjoe (moderator)
Breaking Bad vind ik echt veeeel beter dan Weeds. Zit veel meer diepgang, spanning en actie in het verhaal en de uitwerking, bovendien zit er zo veel meer van dat in de personages. Ik hou totaal niet van vervolgseries, maar van Breaking Bad heb ik alle afleveringen met veel plezier gekeken en ik kan niet wachten op de rest. Weeds wist voor de paar afleveringen die ik heb gezien mijn aandacht niet half zo vast te houden.

Er zijn nog wel een paar series die ik graag wil kijken maar daar heb (maak) ik nooit genoeg tijd voor. The Wire en Broadwalk Empire staan hoog op het lijstje.

Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik niet dat je ze mag vergelijken. Weeds is echt een luchtige serie (haast een sitcom) terwijl Breaking Bad echt enorm zwaar te verteren is. Minpunt van Breaking Bad vind ik wel de erg beperkte hoeveelheid interessante personages. Ik zit nog maar aan het eind van seizoen 2 maar buiten Jesse en Walt himself vind ik de personages behoorlijk kleurloos (met als dieptepunt Walt's familie).

BB is niet te vergelijken met Weeds.
Veruit het beste dat ik dit jaar heb gezien was het derde seizoen van Archer. Geniaal.
Leuke nieuwkomer: Veep (HBO). Arrested Development meets The West Wing, al is het natuurlijk niet van zo'n hoog niveau.
GOT wordt trouwens met de week minder vind ik. De boeken zijn toch een stuk gelaagder en boeiender.

Ploppesteksel schreef:
Ik zit nog maar aan het eind van seizoen 2 maar buiten Jesse en Walt himself vind ik de personages behoorlijk kleurloos (met als dieptepunt Walt's familie).

Dat wordt ook steeds beter. Een van de mooiste scenes in seizoen 4 is die waarin Walt Jr. op een gegeven moment zijn vader helpt en op de bank wakker wordt (klinkt een beetje suf en algemeen, maar als ik het gedetailleerd vertel geef ik teveel spoilers weg). Verder is het ook wel mooi om te zien de stoere schoonbroer langzaam breekt.

Walt's familie het dieptepunt?! Juist een pluspunt. Sure, ik irriteer me wel eens aan Skylar, maar zeker Walt Jr. en Hank zijn echt sterke personages. Ik kon echt genieten van die tripjes die Walt en Hank maakte in seizoen vier.

Daarnaast kent de serie met bijv. Badger, Saul Goodman, Mike en Gustavo genoeg interessante personages buiten Walt en Jesse. Die Gale vond ik ook wel een tof personage overigens.

(afbeelding)

Alleen zijn Gale en Mike nog niet echt aan bod gekomen als je pas in seizoen 2 bent. Skylar vond ik soms ook maar irritant, toch doet ze het wel erg goed gezien de moeilijke situatie waar zij in zit (wel of niet loyaal blijven).

Saul Goodman is inderdaad tof, goed bedacht ook die naam.

Pas nu je 't zegt is het me opgevallen, die naam

De Zomergasten van dit jaar nodigen niet echt uit om te gaan kijken, alleen Van Dis kan me boeien.
Hoe kun je het bedenken om een trendsvoorspeller uit te nodigen? Waren er dan echt geen andere mensen te krijgen.

http://www.nu.nl/media/2831...

Henny Vrienten lijkt me ook erg interessant, evenals m'n naamgenoot dhr. Wertheim.

Wertheim lijkt me inderdaad ook nog wel interessant maar Vrienten lijkt me heel erg saai.

Ik ben heel erg benieuwd naar Jolande Withuis, al zal dat wel een zware avond worden.
En die trendvoorspeller lijkt me eigenlijk ook heel leuk. Van die Verwaayen heb ik nooit gehoord eerlijk gezegd.

Vrienten lijkt me ook wel leuk. Zou hij The Harder They Come als keuzefilm nemen?

Stijn_Slayer
Van Rossem bij VI Oranje. Wat een held! Net alsof ik weer Becker zit te kijken.

Nu op de buis Pearl Jam docu ned3

johannesA
PearlJam docu was m.i. zeer de moeite waard.

panjoe (moderator)
Dit vind ik wel een héél sterke serie: Sherlock. Een BBC-serie gebaseerd op de boeken van Sir Doyle, bestaande uit 3 afleveringen van 1,5 uur elk per seizoen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:43 uur

geplaatst: vandaag om 16:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.