MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Ik volg nu nonstop Six Feet Under, zit nu halverwege seizoen 4. Echt een topserie. Verder volg ik nog een aardig lijstje met series die ik zo nu en dan kijk. Zelf kijk ik echt uit naar Breaking Bad seizoen 5, 15 juli de premiere, 16 juli gelijk kijken. ALL HAIL THE KING:

(afbeelding)

Jep, daar kijk ik ook enorm naar uit

Nu op BBC 4 Roy Orbison.
Prachtig concert uit Nederland, zwart wit, uit Singer concert Laren.
1965.

En nu een fantastisch concert met band bestaande uit een trits aan bekend artiesten zoals Jackson Browne, JD Souther, Bruce Springteen, Elvis Costello, Tom Waits, Bonnie Raitt e.v.a.
Super. Geopend met Only The Lonely, Sweet Dreams, Blue Bayou...

BBC4.

Stijn_Slayer
Black & White Night dus.

panjoe schreef:
Dit vind ik wel een héél sterke serie: Sherlock. Een BBC-serie gebaseerd op de boeken van Sir Doyle, bestaande uit 3 afleveringen van 1,5 uur elk per seizoen.

Inderdaad, een meer dan geweldige serie! Verreweg de leukste detective van dit moment. Eindelijk een beetje weg van familiedrama's en fancy fairs (althans, zo gaan Britse detectives nogal vaak in mijn ogen...).

Trouwens, iemand nog Zomergasten met Henny Vrienten gezien? Hij had leuke (muzikale) fragmenten, maar de man zelf zat me iets te veel te vitten op de presentator en blonk iets te veel uit in het uithangen van de geweldige muziekkenner.

Fathead schreef:

Trouwens, iemand nog Zomergasten met Henny Vrienten gezien? Hij had leuke (muzikale) fragmenten, maar de man zelf zat me iets te veel te vitten op de presentator en blonk iets te veel uit in het uithangen van de geweldige muziekkenner.

Her begon veelbelovend, maar op den duur ging het te eenzijdig over klank en geluid. Bij het fragment over die volksstammen en de geluiden die ze produceerden ben ik afgehaakt. De richting dat het gesprek toen al uitging, interesseerde me geen bal.
Er mocht wat mij betreft gerust wat dieper ingegaan worden op de Doe Maar hysterie, maar daar had Vrienten geen zin in, hij stuurde het gesprek heel sterk in zijn richting.

Ik heb ook een gedeelte gezien, maar ik vond een hoop wel interessant eigenlijk. Ik had het allemaal niet achter de gezellige popzanger gezocht.

Ik heb het niet gezien, maar ik vind het wel prijzenswaardig dat Henny Vrienten vooral niet in wil gaan op de Doe Maar-hysterie.
Als ik in zijn schoenen stond zat ik ook niet op sensatiebeluste vragen te wachten.
Gun de man z'n privacy.

Vandaag maar 'ns terug begonnen met Het Peulengaleis van Bart Peeters en Hugo Matthysen, seizoen 1. En wat blijft het toch een geweldig programma! Dat soort humor is echt m'n ding, en figuren als Jos Bosmans en Yvonne en Yvette zijn gewoonweg hilarisch.

Improvision
Ik ben nu bezig aan The Newsroom, nieuwe HBO-serie over een journalist die stopt met mainstreamen. In elke aflevering worden nieuwe waargebeurde nieuwsfeiten behandeld. Dit is de eerste scene:

Ik ben nu bezig met The IT Crowd, dat is misschien wel de beste comedyserie die ik ooit heb gezien!

Ik ben de laatste tijd verslaafd aan 'Allo 'Allo.
Geniaal gewoon!

kobe bryant fan schreef:
Geniaal gewoon!

"It is I, Leclerc!"

kobe bryant fan schreef:
Geniaal gewoon!

Is Nouvion nou nog steeds niet bevrijd?

kobe bryant fan schreef:
Geniaal gewoon!

Alleem maar dat goodmeurning en ik ben om.

Stijn_Slayer
'Allo Allo' is wel helemaal mijn humor, maar ik vind de setting zo vreselijk.

Ik vind de setting juist erg goed.
En inderdaad die agent is hilarisch.

Kijkt er hier eigenlijk iemand Cheers of heeft iemand dat gekeken vroeger? Dat kijk ik met m'n ouders en is wat mij betreft de beste comedyserie die ik ooit heb gezien.

Vond het zelf altijd wel een vermakelijke serie, heb het ook vrijwel volledig gevolgd (in de herhaling dan wel). Vond de spinoff Frasier persoonlijk wat leuker, maar beiden zijn gewoon lekker om eens een aflevering mee te pikken.

Heb verder het idee (ahum) dat Micha wel fan van de serie is

Stijn_Slayer
Cheers vind ik niets aan, ook al doet Ted Danson mee (al vind ik 'm eigenlijk niet eens grappig daar). In Becker is hij geniaal; op Python na de beste comedy ooit.

Frasier vind ik ook leuker dan Cheers, maar daar ben ik wat overheen gegroeid (of 't is gewoon niet leuk genoeg om een tweede keer te bekijken).

Ataloona schreef:
Heb verder het idee (ahum) dat Micha wel fan van de serie is

En dat is nog zacht uitgedrukt. Paar maanden terug weer eens alle afleveringen (11 seizoenen) achter elkaar gezien. Nou ja, niet in 1 ruk maar wel elke avond 2 of 3 afleveringen voor het slapengaan. Wat mij betreft de beste Amerikaanse sit-com ooit

Ik heb het afgelopen jaar alle afleveringen met mijn ouders gekeken. (ben nog niet klaar). Ze werden namelijk uitgezonden op de vpro volgens mij. Dus we hebben alles opgenomen en nu kijken we er vrijwel ieder avond één. Geniale serie gewoon. En ook knap hoe ze na een paar seizoenen de toch zeer belangrijke Coach en Diane opvangen met vooral Woody en Rebecca.

Snoeperd schreef:
Ik heb het afgelopen jaar alle afleveringen met mijn ouders gekeken. (ben nog niet klaar). Ze werden namelijk uitgezonden op de vpro volgens mij.

De uitzendrechten in Nederland zijn sinds jaar en dag in handen van de NCRV. Die hebben destijds alle originele seizoenen uitgezonden en vanaf het midden van de jaren '90 de hele reeks op gezette tijden weer in de herhaling gegooid. Lijkt me dus sterk dat het nu opeens de VPRO is die het uitzendt.

Ik bedoelde ook de NCRV. Ben nooit zo sterk in al die omroepen.

Ach ja, beiden op christelijke grondslag dus ik snap de verwarring .

Van Dis als Zomergast. Wat een heerlijke man is het toch ook, intelligent, charmant, belezen en openhartig, met een juiste dosis zelfkennis en zelfspot. Van mij mag ie volgende week terugkomen voor nogmaals 3 uur, en wellicht dan wat eerder aan de wijn .

Gast
geplaatst: vandaag om 17:45 uur

geplaatst: vandaag om 17:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.