MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Van Dis als Zomergast. Wat een heerlijke man is het toch ook, intelligent, charmant, belezen en openhartig, met een juiste dosis zelfkennis en zelfspot. Van mij mag ie volgende week terugkomen voor nogmaals 3 uur, en wellicht dan wat eerder aan de wijn .

Inderdaad, hij en Micha Wertheim vond ik dit jaar het leukst. Mooie fragmenten over Francis Bacon, Indische animeermeisjes en vooral Breyten Breytenbach.

Momenteel volg ik enkele Scandinavische series. 'The Bridge' is een Zweeds-Deense krimi, met een uniek uitgangspunt; 'Borgen' is een Deense reeks over de eerste vrouwelijke premier van Denemarken.

Verder zijn er nog wel enkele programma's van Belgische makelij. Het nieuwe seizoen van 'Aspe' is net begonnen, en daar heb ik altijd wel een zwak voor gehad, eerlijk gezegd. Ook een nieuwe serie, 'Deadline 14/10', over de verkiezingen in Antwerpen en de mysterieuze verdwijning van een meisje, ben ik aan het volgen. Voorts is er natuurlijk altijd Pokémon!

Ik volg de laatste tijd de serie Hell on Wheels, alleen al de moeite waar door The Swede.

Lijkt me ook een toffe serie. Maar ik heb het jammer genoeg al een beetje te druk. De studie mag dit jaar niet in het gedrang komen

Volgende week weer Boardwalk Empire in ieder geval

Volgende week? Bedoel je op tv, of via een andere weg?

Ik heb het eerste seizoen al gekeken, nu zou het tweede seizoen moeten volgen. Op Acht zenden ze het eerste seizoen momenteel uit, maar of ze daarna ook het tweede gaan uitzenden, dat weet ik niet..

Als je HBO Nederland hebt via TV. Anders via je lokale torrent boer

Dat zal dan het tweede worden. Al ben ik momenteel ook nog een tijdje zoet met enkele andere series. En misschien krijgt 'Breaking Bad' wel voorrang. Daar heb ik alleen nog maar het eerste seizoen van gekeken, en ook erg, erg goed.

Breaking Bad is zeker briljant. Ik ben helemaal bij (twee weken terug de voorlopig laatste aflevering uitgezonden). Nu nog een klein jaartje wachten tot de laatste acht aflevering van de serie worden uitgezonden. Een serie die met het seizoen beter wordt in plaats van minder.

Dat is ook 'ns wat anders. Bij veel series zie je toch een soort uitmelkingseffect. Nu ken ik nog wel enkele series waarbij dat niet het geval is. 'The Wire', om maar eentje te noemen. Fantastisch.

Verder nog op m'n lijstje: 'The Killing', 'Oz', 'Game of Thrones',...

Nou, dat valt ook wel mee. Breaking Bad is een topserie hoor, maar het eerste gedeelte van seizoen 5 (nieuwe seizoen dus) is gewoon veel minder dan de voorgaande seizoenen. Nog steeds aardig, maar de makers lijken de verkeerde keuzes te maken.

Oz is fantastisch en Game of Thrones is nog wat te kort om te oordelen. Al kan dat niet mislukken met het bronmateriaal. (fantastische boekenreeks)

Forbrydselen en de Amerikaanse remake moet ik nog zien. Al heb ik van de eerste al wel twee afleveringen gezien.

Boardwalk Empire vind ik maar zozo, wel aardig verder. (al is het maar omdat Omar uit The Wire soms meedoet)

Ik merk dat wij niet helemaal op één lijn zitten

Boardwalk is wat mij betreft echt de top van de top in serie land. Zeker in het maffia genre valt alleen The Sopranos (ook al HBO) er tegenover te zetten. En Breaking Bad seizoen vijf is weer een stapje omhoog. Nog duisterder dan voorheen en weer prachtige montage scènes. Vooral bij het koken erg tof gedaan.

Sopranos vind ik ook al zo'n hopeloos overschatte serie. Dan toch liever Boardwalk Empire...

Blijkbaar heb ik hier nog nooit wat gepost, dat terwijl series kijken toch ook mijn favoriete tijdverdrijf is. De voorbije jaren heb ik al heel wat series geprobeerd en daarom dat ik even schets hoe ver ik sta :

Ik heb dit weekend het laatste seizoen van House M.D. uit gekeken en ik moet zeggen dat de laatste aflevering inderdaad zeer teleurstellend is. De voorlaatste aflevering daarentegen vind ik één van de betere uit de serie.

De volgende series gaan door, zitten aan hun laatste seizoen of zijn series waarmee ik ben begonnen.
Community : Seizoen drie vond ik enorm teleurstellend, maar toch heb ik weer zin in seizoen vier.
The Walking Dead : Ik begin deze week aan seizoen twee, zodat ik in oktober klaar ben voor seizoen drie.
The Big Bang Theory : Ik moet nog seizoen vijf zien, maar veel zin heb ik er niet meer in. TBBT wordt een beetje saai. Het zal van seizoen vijf moeten afhangen of ik nog blijf kijken.
South Park : Seizoen zestien zal het laatste seizoen zijn voor mij. Of de kans is toch heel groot. Het is niet meer de serie van toen ik begon met deze serie zes jaar geleden.
Criminal Minds : Deze tonen ze nog op de televisiezender, maar deze serie kijk ik tegenwoordig op de automatische piloot. De kans is hier ook groot dat ik er mee stop, want veel redenen om te kijken heb ik niet meer. De kans is tevens ook groot dat ik niet meer zal kunnen kijken, want de zender veranderd op zeventien september en ik weet niet of ze deze serie nog zullen uitzenden.
Flashpoint : Deze serie zenden ze op dezelfde zender uit, dus ik weet ook niet of ze hem zullen blijven uitzenden na zeventien september. Ook is seizoen vijf, wat nu zal beginnen, het laatste seizoen van deze serie.
Terminator: The Sarah Connor Chronicles : De laatste aflevering zou twee weken geleden moeten uitgezonden worden, maar dat is niet gebeurt en volgens de site van de zender wordt deze serie niet meer uitgezonden. Zo erg is het niet, want dit was een waardeloze serie, maar ik wil het toch kunnen vervolledigen. Ik heb dan ook de laatste aflevering via een andere weg gevonden, al weet ik niet wanneer ik zal kijken.
Breaking Bad : Hiervan heb ik het eerste seizoen gezien en ik vond hem wel leuk. Seizoen twee t.e.m seizoen vier heb ik via een andere weg gevonden, maar ik moet nog tijd kunnen maken.
Fringe : Idem dito zoals hierboven. Het eerste seizoen gezien, de rest via een andere weg gevonden en ik moet enkel nog tijd kunnen maken.
Mad Men : Deze zenden ze opnieuw uit vanaf het begin. Helaas heb ik de eerste aflevering gemist, maar ben ik wel begonnen met de tweede aflevering. En blijkbaar heb ik niet veel gemist.
Touch : Een splinternieuwe serie die ik ben beginnen kijken. De eerste twee afleveringen vind ik wel heel goed, maar ik ben benieuwd of deze serie het zal kunnen volhouden. Van de makers van 24.
Game of Thrones : Hier moet ik nog steeds mee beginnen, alleen moet ik nog tijd kunnen maken. Ik heb trouwens gehoord dat deze op de Belgische televisiezender uitgezonden zal worden, dus misschien dat ik nog even wacht en het dan via de zender zal bekijken.

En deze volgende series wil ik mee beginnen, maar wacht ik tot ik wat meer tijd heb :
Entourage
Arrested Development
Boardwalk Empire (die ik helaas heb gemist op zowel Canvas als Acht)
En Band of Brothers, maar daar start ik pas mee als ik de blu-ray set van deze serie heb.

'Curb Your Enthousiasm' is ook een enorme aanrader!

The IT Crowd, dat is echt een aanrader!

Dit topic heeft meer Parks & Recreation nodig.

Ik ben nu bezig met Peep Show, iemand daar bekend mee?

Breaking Bad en Boardwalk Empire moet ik ook maar weer eens mee verder gaan.

Van Breaking Bad is seizoen 1 toch het minste vind ik. Het is ook goed, maar in vergelijking met wat daarna komt..

herman schreef:

Op zich vond ik het concept van Peep Show wel aardig, maar de uitwerking ervan vond ik erg tegenvallen. Na 3 afleveringen ben ik er dan ook mee gekapt.

Nu ben ik net begonnen aan Nip/Tuck. En Weeds volg ik nog steeds. Naar het nieuwe seizoen van Boardwalk Empire kijk ik ook wel uit!
Bovendien ben ik Curb Your Enthusiasm voor de 2de keer aan het bekijken. Dat moet echt wel het geniaalste comedyprogramma zijn dat ik al gezien heb! Larry David (zogezegd als zichzelf) is het beste personage ooit.

Linius schreef:
Dit topic heeft meer Parks & Recreation nodig.

Toffe serie inderdaad (na het eerste seizoen)
herman schreef:

Breaking Bad en Boardwalk Empire moet ik ook maar weer eens mee verder gaan.

Peep Show heb ik twee seizoenen gekeken maar uiteindelijk toch mee gestopt. Niet slecht, behoorlijk grappig, maar mist toch dat beetje extra om het echt de moeite waard te maken.

Kijkt er hier nog iemand naar Sterren springen op het ijs?

JSPR_G schreef:
Van Breaking Bad is seizoen 1 toch het minste vind ik. Het is ook goed, maar in vergelijking met wat daarna komt..

Klopt, het eerste seizoen is vrij matig en nogal puberaal, maar wel essentieel voor het verhaal. Al merk je dat pas als je verder in de serie bent. Heb me er echt doorheen moeten worstelen.

Ik wil trouwens Last Resort hier nog even tippen. Wordt door de grote media in Amerika ook het meest opgemerkt als potentieel goede serie. De pilot is al te vinden, maar de officiële première is pas 27 september. Het wordt uitgezonden bij ABC.

Ik heb inmiddels het vijfde seizoen van The Big Bang Theory uit en ik moet toch zeggen dat ik een klein beetje teleurgesteld ben. Het einde is wel leuk, maar absoluut niet de beste aflevering van de serie.

Ik heb het momenteel eventjes rustiger aan gedaan met films. Zag er echt ontzettend film en om niet in een filmdip te belanden ben ik in een animebui beland. Ontzettend veel series gedownload en ook een paar coole films. Altijd fijn Heb net Neon Genesis Evangelion afgekeken en dat was echt indrukwekkend goed. Erg psychologisch en een fijne alternatieve religieuze inslag, zonder dat het de serie overneemt. Ook veel klassieke muziek en de nodige filosofische theoriën, oa. Freud.

Tussendoor kijk ik als ''reallife tv-serie'' het indrukwekkende Boss. Nog zeer nieuw, maar nu al een echte topper. Een product van Gus van Sant (regisseur van oa. Paranoid Park, Elephant, Gerry en Restless) en Kelsey Grammer (Frasier, Cheers) waarin laatsgenoemde de burgemeester van NY speelt. Hij krijgt als diagnose te horen dat hij in een beginfase van een soort alzheimer zit, hij heeft problemen binnen zijn gezin en moet ondertussen keihard NY runnen. Ondertussen is het cinematografisch echt genieten (binnen dat vlak een top 5 serie) en dat kan ook niet anders met Van Sant als uitvoerend producer en in de eerste episode als regisseur. Ontzettend tof

Ik ken het inderdaad, toch een klein succesje voor Starz. Een zender om in de gaten te houden voor nieuwe drama series. Proberen zich tussen FX, AMC, Showtime en HBO te mengen.

Zelf eergisteren begonnen aan Firefly. Die serie die veel te snel is gecanceld door Fox. Door eigen toedoen hebben ze de serie eigenlijk de afgrond in geholpen. Maar goed, ik kan nu alsnog genieten van de veertien afleveringen die er wel zijn. Met nog één aflevering te gaan ben ik bijna aan het 'einde' en dit is wel één van de beste series die ik heb gezien. Geweldige personages in spannende afleveringen. Prachtige humor en gewoon een hele toffe setting. Het heeft sci-fi maar ook veel western. Na de serie nog Serenity kijken om enigszins afsluiting te krijgen. Ik hoop dat ze de serie ooit nog eens nieuw leven inblazen maar ik zie het somber in.

Firefly Echt nooit zo gehecht geraakt aan karakters als tijdens die dertien afleveringen. (nou ja, Freaks and Geeks heeft die eer eigenlijk). Echt ontzettend gebaald dat die serie zo vroeg gecanceld is, maar Serenity is echt een perfect eind die het uiteindelijk toch verkropbaar heeft gemaakt.

Cancel top 10
1. Freaks and Geeks (mijn favoserie, echte tip, met oa. James Franco, Seth Rogen, Jason Segel en ultieme crush Linda Cardellini)
2. Carnivale (had gelukkig wel een redelijk eind, echter wel cliffhangers en er moesten nog 4 seizoenen komen)
3. Firefly
4. Arrested Development (krijg gelukkig een vervolg )
5. Undeclared (van de maker van Freaks and Geeks)
6. Twin Peaks (s2 was gewoon slecht nadat de moordenaar bekend werd, maar het eind was fantastisch)
7. Deadwood (er zijn plannen voor films)
8. Southland (kan nog opgepakt worden)
9. Jericho (gaat misschien/waarschijnlijk een vervolg krijgen)
10. Wonderfalls

En oh ja, wat is FOX toch een ongelovelijk kut en flut zender. Heeft een aantal van de beste series gemaakt, om vervolgens in het kader van geldverspilling hun series na enkele eps te cancelen of om series in verkeerde volgordes uit te zenden, heeft echt vaak geblunderd. Zelfs Family Guy hadden ze bijna gecanceld

Hadden ze Family Guy maar gecanceld, ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die dat vrijwillig kijken. Laat staan er om moeten lachen. Maar dat terzijde.

Toevallig had ik Freaks & Geeks van de week al binnen gehaald om na Firefly te gaan kijken dus dat zit helemaal goed dan. Sowieso veel mooie dingen over die serie gehoord.

Firefly nu dus klaar. Wat een leeg gevoel heb ik na die laatste aflevering (die overigens ijzersterk was). Mijn favoriete aflevering was in ieder geval 'Out of Gas'. Briljante achtergronden van de personages en gewoon top in beeld gebracht allemaal. Ondanks dat je dan pas bij aflevering acht bent van een nieuwe serie voel je de emoties, wat een hele prestatie is wat mij betreft. Komende maand maar even Firefly en Serenity op blu-ray bestellen, momenteel even geen geld

Kijken er hier trouwens nog mensen naar Mad Men ?

Nog niet, maar dat komt zeker nog wel. Lijkt me een hele toffe serie.

Inmiddels wel onderweg met Freaks and Geeks, vijf afleveringen gezien. Tot nu toe erg genoten van al die bekende (jongere) gezichten. Tot nu toe hebben alle personages in de serie wel wat leuks en het is echt genieten van de awkward scènes tussen Sam en zijn cheerleader crush Cindy. En in aflevering vier nog eens een bijrol voor Rashida Jones

Gast
geplaatst: vandaag om 07:34 uur

geplaatst: vandaag om 07:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.