MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
IllumSphere schreef:
Kijken er hier trouwens nog mensen naar Mad Men ?

Uiteraard

Ik ben trouwens ook bezig met het tweede seizoen van The Walking Dead en vind het voor de derde episode al stukken beter dan het eerste seizoen. Ik hecht me nu meer aan de personages en het einde van de derde episode is walgelijk doch realistisch. Eindelijk een serie die wat doet met het thema survival.

IllumSphere schreef:
Kijken er hier trouwens nog mensen naar Mad Men ?

Natuurlijk, in volle verwachting van het verschijnen van het vijfde seizoen volgende maand.
Een van de beste series ooit gemaakt, met een esthetiek waarbij je ogen tekort komt en een onderhuidse spanning die de personages zo fascinerend maakt.

Ik kijk bijzonder uit naar het stukje Beatles (Tomorrow Never Knows) waar de makers een fortuin voor hebben betaald

IllumSphere schreef:
Ik ben trouwens ook bezig met het tweede seizoen van The Walking Dead en vind het voor de derde episode al stukken beter dan het eerste seizoen. Ik hecht me nu meer aan de personages en het einde van de derde episode is walgelijk doch realistisch. Eindelijk een serie die wat doet met het thema survival.

Seizoen twee begon uitstekend. Vooral meteen de eerste aflevering met die horde (zal niet in details treden voor eventuele spoilers). Helaas begon het na een aflevering of drie steeds meer op een soap te lijken en wordt dat hele gedoe op de boerderij veel te lang gerekt. De serie mist daar echt de vaart uit de comic. Gelukkig weten ze in de tweede seizoenshelft wel naar een goed einde van het seizoen toe te werken waardoor ik wel weer zin heb in seizoen drie.

Deze fan gemaakte intro was niet zo gek bedacht overigens

Ik kijk momenteel Scandinavische crimi. Het eerste seizoen van 'The Bridge' ('Bron/Broen', er komt ook een tweede seizoen) was gewoonweg fantastisch, erg spannend, veel plotwendingen, en het kwam nooit geforceerd over of zo. Ook de personages waren bijzonder goed neergezet.

Nu 'The Killing' S01 ('Forbrydelsen'). Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien, en wat me vooral opvalt, is het tempo. Dat ligt tamelijk hoog (in de eerste aflevering nog iets hoger dan in de tweede). En zo zijn er een stuk of 20 afleveringen van een klein uurtje. Ik ben benieuwd naar het verdere vervolg van deze serie.

Ik kijk ook uit naar o.a. het nieuwe seizoen van 'Dexter' en 'Bones'.

AOVV schreef:
Nu 'The Killing' S01 ('Forbrydelsen'). Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien, en wat me vooral opvalt, is het tempo. Dat ligt tamelijk hoog (in de eerste aflevering nog iets hoger dan in de tweede). En zo zijn er een stuk of 20 afleveringen van een klein uurtje. Ik ben benieuwd naar het verdere vervolg van deze serie.

Ik heb recentelijk alle afleveringen van het eerste seizoen van Forbrydelsen gezien op de kijkbuis.
Had er al eens het een en ander over gelezen en was dan ook blij verrast dat het ineens elke avond op tv bleek te zijn...

Een heuze, tijdelijke, verslaving bleek geboren

Bleek een hoog Twin Peaks gehalte te hebben in mijn beleving, want net als de eerste serie van dat geniale programma, bleek ik na 1 aflevering van Forbrydelsen al niet te kunnen wachten hoe alles verder zou gaan.

Het feit dat ook deze serie gaat over de onopgeloste moord op een jonge meid, loopt dan ook als een rode draad door elke aflevering...

Ook bleek Forbrydelsen, net als Twin Peaks uit te blinken in het verdacht maken van zo ongeveer elk personage en dus blijf je tot bijna de laatste snik gissen naar de ware dader.

En zelfs dan, nadat de dader bekend is, is de serie nog geen echt gesloten boek, zonder verder meer te gaan verklappen...

Het is een verslavend en goed gemaakt programma, waarbij dus vrijwel elk karakter wel iets te maken zou kunnen hebben met de moord en elk zijn motieven en geheime agenda zou kunnen hebben.

Mooie combinatie tussen duistere detective en politiek steekspel en goede hoofdrollen van Sofie Gråbøl, die haar hele sociale leven en carriere op het spel zet met deze zaak en haar partner Søren Malling, die zich veelal tegen beter weten in, laat meeslepen in de onderbuikgevoelens van Sofie en de daarop gebasseerde olifant-in-porseleinkast-acties van zijn partner...

Zojuist de laatste aflevering van Freaks and Geeks gekeken. Echt geweldig genoten van die serie. Je gaat gewoon stuk voor stuk van al die karakters houden. En de culturele referenties naar dingen uit die tijd zijn ook echt te gek, ze hebben op een briljante manier de sfeer van die tijd weten te creëren daardoor. Echt belachelijk dat dit na één seizoen alweer verdween.

Stalin schreef:
Bleek een hoog Twin Peaks gehalte te hebben in mijn beleving, want net als de eerste serie van dat geniale programma, bleek ik na 1 aflevering van Forbrydelsen al niet te kunnen wachten hoe alles verder zou gaan.

Grappig, ik heb het ook een beetje. Nu is mijn situatie wat anders; ik heb van beide series enkel nog maar de eerste paar afleveringen gezien ('Twin Peaks' pak ik zeker nog eens op, aparte serie kon ik er na een paar afleveringen uit opmaken), en... het deed me gewoon aan Twin Peaks denken.

Verder loopt er bij ons in België een fictiereeks, 'Deadline 14/10', dat volgens mij toch wel geïnspireerd is door 'Forbrydelsen'. In volle verkiezingsstrijd wordt een meisje vermist.. Toch vind ik 'The Killing' voorlopig beter, al kan ik nog niet meteen zeggen hoe dat komt. Een gevoel.

Grappig, ik wilde hier nog vragen of mensen een serie a la Twin Peaks kennen. Bedankt voor het antwoord

Teunnis schreef:
Grappig, ik wilde hier nog vragen of mensen een serie a la Twin Peaks kennen. Bedankt voor het antwoord

Verkijk je er ook weer niet op, Teunnis; het is meer een gevoel bij mij. Voor het overige lijkt het er totaal niet op. Het is nogal moeilijk uit te leggen.

Teunnis schreef:

Twin Peaks zit dan wel weer meer humor in.
Wel de bizarre en zwarte David Lynch-humor, maar dat terzijde...

The Killing heeft dat dan weer niet, maar voor de rest wel een briljante serie

sxesven
Haven is in dat kader wel leuk, meer een moderne procedural maar de beschrijving X-Files meets Twin Peaks op het DVD-doosje was niet geheel onterecht. Overkoepelend verhaal is vooral de moeite waard en neemt wel een aantal erg toffe wendingen.

When FBI Special Agent Audrey Parker (Emily Rose) arrives in the small town of Haven, Maine, on a routine case, she soon finds herself increasingly involved in the return of The Troubles, a plague of supernatural afflictions that occurred in the town at least once before. With an openness to the possibility of the paranormal, she also finds a more personal link in Haven that may lead her to the mother she has never known.

Maar daar blijft het natuurlijk niet bij.

OT: net Dexter s6 binnen, dus zo kijken! Tevens begonnen aan het laatste seizoen van 24, dat zal ik me toch gaan missen zeg

The Killing vond ik erg leuk btw, althans, seizoen 1; seizoen 2 kon ons niet zo boeien helaas, na een paar afleveringen afgehaakt (komt nog wel eens). Binnenkort The Bridge eens gaan kijken, lijkt me erg leuk!

The Walking Dead, tja, ik vond s1 wel aardig maar ook niet meer dan dat, helaas. Had s2 wel in de pre-order destijds maar er maar weer uitgegooid, vond 30 eu voor een 'wel aardige' serie toch iets te veel van het goede.

Ik ben erg benieuwd naar Dexter seizoen 7. De cliffhanger leek de serie eindelijk weer voort te duwen, nu maar afwachten hoe het uitpakt.

Om het gat van Freaks and Geeks op te vullen zo maar meteen beginnen aan Undeclared. Een soort opvolger van Apatow over het college leven met een aantal acteurs uit F&G. Schijnt ook erg leuk te zijn, maar heeft ook maar één seizoen gedraaid helaas.

Misschien daarna toch maar eens Twin Peaks kijken. David Lynch is altijd goed.

Vanaf nu weet ik dat seks ook tot het takenpakket van een survival hoort.. Aflevering vier van The Walking Dead lijkt me inderdaad meer op een soap, maar ik neem de woorden van Linius als waarheid en ik hoop dat dit allemaal maar blijft bij enkele afleveringen.

Undeclared na Freaks and Geeks, heb ik ook een paar maanden zo gekeken. Vult elkaar goed aan, high school in de 70's naar college in de 00's. Leuk ook dat heb op dezelfde manier erg herkenbaar is in sfeer en humor, maar dat de personages ondanks de zelfde leeftijd en makers zoveel anders zijn. Heerlijk dat ze dat tijdsverschil tussen de twee (Undeclared is in principe een geestelijk opvolger van F&G) zo mooi duidelijk hebben gemaakt.

Jep, je spoelt gewoon twintig jaar vooruit ten opzichte van Freaks and Geeks. Ik moet zeggen dat ik Jay Baruchel nooit zo fantastisch vond, maar deze rol lijkt het hem op het lijf geschreven. En Jason Segel als het hysterisch vriendje dat niet op de campus woont is ook briljant zeg. Ik heb gisteren de eerste drie afleveringen gekeken en dit is gewoon weer genoten. Ik baal nu al dat het heel snel weer over is

Wat is dat toch met die Amerikanen? How I Met Your Mother is twee seizoenen terug al op een dood eind en dat blijft maar doorgaan en prachtige series zoals F&G en Undeclared scoren zulke matige kijkcijfers dat ze maar één seizoen overleven. Community heeft ook heel wat moeite gekost om in de lucht te houden. En ook Chuck heeft een dergelijk protest nodig gehad (en steun van Subway). Ik denk overigens als F&G nu was uitgezonden er zeker een groot protest uit was gebroken op internet wat de serie best had kunnen redden. Een fanbase heeft met het internet het perfecte medium om van zich te laten horen. 12 jaar terug was het helaas nog niet zo groot als nu.

Community heeft overigens ook steun van Subway (wat houd ik toch van subway).

Freaks and Geeks is echt een serie, samen met Undeclared, die weliswaar uiteindelijk toch de carriere van Apatow een goede richting en status hebben meegegeven, maar ook hij (en zelfs de cast anno 2012 - allemaal behoorlijk succesvol - nog) hadden liever lang doorgegaan met F&G. Werden gewoon beiden op het verkeerde moment, op de verkeerde plaats en in het verkeerde jaar uitgezonden.

IllumSphere schreef:
Vanaf nu weet ik dat seks ook tot het takenpakket van een survival hoort.. Aflevering vier van The Walking Dead lijkt me inderdaad meer op een soap, maar ik neem de woorden van Linius als waarheid en ik hoop dat dit allemaal maar blijft bij enkele afleveringen.

No shit. Als ik op ieder moment dood kan gaan, dan zou ik ook proberen om nog zoveel mogelijk uit de situatie te halen.

Ataloona schreef:
Community heeft overigens ook steun van Subway (wat houd ik toch van subway).

Die Subway winkel op Greendale was geen toeval nee

In Chuck hadden ze het wel briljant in de serie verwerkt met Jeff, Lester en Big Mike die telkens Sub's aan het eten waren

De laatste aflevering van het eerste seizoen van Mad Men is geweldig. Zo meeslepend, zowel die negatieve emoties als het feit dat de serie steeds Campbell aan het viseren is. Ik kon me echt niet inhouden toen die Olson meid zwanger bleek te zijn en het enkel van Campbell kan zijn.

Ik heb vandaag de laatste aflevering van Garth Marenghi's Darkplace gezien. Geweldige serie .

Ik heb laatst (lees binnen anderhalve week) enorm veel anime gekeken en die bui is nog steeds niet over. Heb wel voornamelijk animes met pubers in de hoofdrol gekeken, maar dat blijft lekker amusant. Heb dit gezien qua anime-series:

- Mobile Suit Gundam 00 (ontzettend vet, beste uit de Gundamreeks lijkt me, qua visueel's ontzettend tof en de personages komen heel goed uit de verf. Alleen al die code-namen: Setsuna F. Seiei, Allellujah, Lockon etc. )
- Death Note (zeer cool en spannend t/m episode 25, daarna enorm voorspelbaar en niet bepaald intelligent geschreven, itt het eerste deel)
- Full Metal Panic (zeer vermakelijke highschoolserie die per deel anders is qua opzet en sfeer, zo zijn S1 en S3 wat serieuzer en met wat meer actie, zo is S2 een zeer goede komedie. Helaas nog altijd geen 4e seizoen na 7 jaar, er zijn wel plannen, maar erg veel hoop heb ik niet.)
- Neon Genesis Evangelion (zeer verrassend, begint als typische puberanime en eindigt in desolate, depressieve en filosofische cinema met psycho-analytische, religieuze thema's á la J.L. Godard, mijn favoriete animeserie tot nu toe, veel beter dan bijvoorbeeld DBZ)

Niet echt de meest serieuze animes dus, wel series met hoge beoordelingen. Wat ik nu kijk (en later komt er nog wel meer bij):

- Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (net zo indrukwekkend als de films)
- Fullmetal Alchemist
- Mobile Fighter G Gundam
- Venture Bros. (S4)
- Cowboy Bepop
- En nog een aantal dingen die ik nog moet uitvogelen.

Verder ben ik eigenlijk gewoon in een Japanse film/serie bui. Momenteel gaan films van bijvoorbeeld Kore'eda, Sono en Aoyama er weer in als zoete koek.

Sons of Anarchy season 5

Om het even over The Walking Dead te hebben; Ik heb daarnet de eerste aflevering van het derde seizoen en heb toch weer de nodige hoop gekregen waardoor ik niet met tegenzin de serie zal vervolgen. En Carl weet eindelijk zijn smoel te houden en doet het enkel open als die wat nuttigs te zeggen heeft. Lori is nog altijd de grootste dramaqueen, maar die gaat toch dood.

Het zesde seizoen van The Big Bang Theory is trouwens ook heel goed begonnen en het ziet er naar uit dat men geluisterd heeft naar de feedback van de fans, want de eerste drie afleveringen hebben dezelfde sfeer en kwaliteit als dat van het eerste en tweede seizoen. Weliswaar met alle karakters er nog bij, maar dan nog.

En ben ik de enige die de toekomst van Community niet meer rooskleurig zie ? Dat is nu al de tweede keer dat Community uitgesteld is. Vorige keer in het midden van het derde seizoen en deze keer bij het begin van het vierde seizoen. En dat maakt het nieuws nog slechter als je weet dat het al in de tussentijd op vrijdag geprogrammeerd werd en gelukkig wel werd verplaatst, maar dan wel naar een data die uiteenloopt bij diverse bronnen.

Over Community heb ik ook wel enige scepsis, maar ik heb nu juist weer goede hoop gekregen. De serie wordt nu gelukkig bewaard en niet op die altijd ongelukkige vrijdagavond (waarop NBC sowieso al een zwak rooster had) uitgezonden. Ik ben vooral benieuwd naar (en dus bang voor) de kwaliteit van de serie, nu 3/4 van de crew is weggestuurd/ontslagen, zoals een aantalschrijvers en natuurlijk bedenker Dan Harmon. Al zijn de nieuwe uitvoerend producenten en schrijvers ook van een hoog kaliber. Ik ben benieuwd....

Ataloona schreef:
Undeclared na Freaks and Geeks, heb ik ook een paar maanden zo gekeken. Vult elkaar goed aan, high school in de 70's naar college in de 00's. Leuk ook dat heb op dezelfde manier erg herkenbaar is in sfeer en humor, maar dat de personages ondanks de zelfde leeftijd en makers zoveel anders zijn. Heerlijk dat ze dat tijdsverschil tussen de twee (Undeclared is in principe een geestelijk opvolger van F&G) zo mooi duidelijk hebben gemaakt.

Niet dat het veel uitmaakt, maar Freaks and Geeks speelt volgens mij in het begin van de jaren ´80, bij de eerste aflevering meen ik me te herinneren dat er 1980 of 81 stond als zogenaamd jaar waarin je de personages ging volgen.

Ik zal Undeclared eens de pilot van kijken dan, vond Freaks and Geeks echt erg goed. Luchtig en diepzinnig tegelijk, iets wat bij Six Feet Under bijvoorbeeld mist, vaak toch aan de erg zware kant (maar zeker niet altijd). Ook een erg goede serie, maar zelf vind ik Freaks and Geeks een over het geheel fijnere kijkervaring (is maar 1 seizoen maar goed).

Mijn favorieten tot nu toe in niet geheel onwillekeurige volgorde:

Twin Peaks
Freaks and Geeks
The Wire
Spaced
Breaking Bad
Band of Brothers
Dexter tm seizoen 4 (erg jammerlijk daarna naar mijn mening)

(en heel veel valt nu af, het moet een ietwat nuttige boodschap hebben om aan te raden en goed te zijn voor mij)

Bepaalde oude Twilight Zone (1959-1964) afleveringen vind ik erg goed, er valt via de optie 'episode list' op imdb op hoge rating iets uit te selecteren. Allemaal stand-alone episodes.
Deze staat qua rating net buiten de top 10, maar vind ik lichtelijk onderschat. Een Franse korte film die The Twilight Zone producers hebben gekocht en uitgezonden als horende bij hun serie, er wordt nauwelijks een woord in deze 23 minuten gezegd, maar pure kunst naar mijn mening. Hier staat 'ie zie ik.

sxesven
John Doe schreef:
Dexter tm seizoen 4 (erg jammerlijk daarna naar mijn mening)

Ik hoor dit wel vaker maar ervaar het zelf (gelukkig?) anders. Ik kijk altijd samen met mijn vrouw en aan seizoen 5 waren we dermate hooked dat we die in 2 avonden erdoorheen gejast hebben (en tot diep in de nacht TV-series kijken is met een kind erbij tegenwoordig zeldzaam). Ook seizoen 6 heel snel gekeken (altijd spijtig dat het maar 12 afleveringen zijn). Ik begrijp de kritieken wel, maar een beetje suspension of disbelief is altijd wel nodig geweest bij Dexter, en als je dat in vrij ruimte mate wil accepteren kom je een heel eind. Bovendien vond ik Lumen erg tof, en DDK een geweldige moordenaar. Gek genoeg misschien ondanks de geweldig eerste 4 seizoenen nog het meest van seizoen 5 genoten zelfs. Kan ook niet wachten op seizoen 7 na de geweldige cliffhanger aan het einde van seizoen 6 (en ja, ik volg series op DVD, dus ik moet nog even wachten).

Zelf net Big Bang Theory S5 gezien (wel aardig, paar hele goede afleveringen en een paar zwakke ook), Bones S7 (blijft een geweldige serie, helaas een wat kort en vreemd seizoen wegens Emily Deschanels zwangerschapsverlof, en met een schandalige cliffhanger ook ) en bezig met How I Met Your Mother S7 (nog altijd mijn favoriete sitcom). Heb verder Fringe S4 en Glee S3 nog liggen en krijg binnenkort zowel Grimm S1 als Once Upon A Time S1 - naar beide erg benieuwd.

John Doe schreef:
(quote)

Niet dat het veel uitmaakt, maar Freaks and Geeks speelt volgens mij in het begin van de jaren ´80, bij de eerste aflevering meen ik me te herinneren dat er 1980 of 81 stond als zogenaamd jaar waarin je de personages ging volgen.

Ah ja, klopt inderdaad. Er zitten ook een aantal nummers uit 1979 en 1980 in natuurlijk (denk oa. aan Rush en volgens mij ook de Ramones nog - tweede helft jaren 70 - ) dus 't moet zich wel afspelen in 1980/1981.

sxesven schreef:
(quote)

Ik hoor dit wel vaker maar ervaar het zelf (gelukkig?) anders. Ik kijk altijd samen met mijn vrouw en aan seizoen 5 waren we dermate hooked dat we die in 2 avonden erdoorheen gejast hebben (en tot diep in de nacht TV-series kijken is met een kind erbij tegenwoordig zeldzaam). Ook seizoen 6 heel snel gekeken (altijd spijtig dat het maar 12 afleveringen zijn). Ik begrijp de kritieken wel, maar een beetje suspension of disbelief is altijd wel nodig geweest bij Dexter, en als je dat in vrij ruimte mate wil accepteren kom je een heel eind. Bovendien vond ik Lumen erg tof, en DDK een geweldige moordenaar. Gek genoeg misschien ondanks de geweldig eerste 4 seizoenen nog het meest van seizoen 5 genoten zelfs. Kan ook niet wachten op seizoen 7 na de geweldige cliffhanger aan het einde van seizoen 6 (en ja, ik volg series op DVD, dus ik moet nog even wachten).

Lumen

Jammer dat zij maar één seizoen in de serie zat.

Dexter kijk ik altijd met een clubje vrienden op groot scherm, altijd gezellig om dan een paar afleveringen achter elkaar te kijken.

Nog even over Community...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.