MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Het grote TV-kijk topic

zoeken in:
Dexter seizoen 7, daar begin ik binnenkort wel mee, eerst nog het eerste seizoen van Forbrydelsen uitkijken (geweldige serie, tot nu toe). Verder speelt er op Nederland 3 het tweede seizoen van Boardwalk Empire, en op Canvas het tweede seizoen van Breaking Bad. Mooi, dus!

En morgen begint Game of Thrones op 2BE en die moet je sowieso volgen, AOVV.

Ik heb het gezien, ik ga het proberen elke week op te nemen. Vanaf deze zondag is het ook de nieuwe reeks van Bart de Pauw, die wil ik absoluut zien. Verder neem ik op zondag ook al Alcatraz op, dus hopelijk kan Game of Thrones er ook wel bij. Leuk dat er zoveel goeie series te zien zijn op de Belgische TV.

IllumSphere schreef:
En morgen begint Game of Thrones op 2BE en die moet je sowieso volgen, AOVV.

Is dat seizoen 1 dat ze uitzenden?

Alcatraz heb ik vorig jaar ook geprobeerd maar ik kwam er al snel achter dat het niets voor mij was. Het was gewoon CSI met een sci-fi sausje. Leuk voor af en toe maar niet echt de moeite waard om het wekelijks te volgen. Het is ook al gecanceld.

JSPR_G schreef:
(quote)

Is dat seizoen 1 dat ze uitzenden?

Ja.

En over Alcatraz; Ik volg de serie ook en ik vind het wel iets hebben. Ik vind het zelfs jammer dat het na één seizoen al gecanceld was, want de serie wou zich wel verdelen in verschillende seizoen.

Ik kijk eigenlijk vooral omdat Jorge Garcia en Sam 'Dinosaur Man' Neill meedoen.

Over 5 minuten "de nacht van de popmuziek".

Inmiddels de eerste aflevering van Breaking Bad - S02 gezien, en die begint zoals het eerste seizoen eindigt. Ijzersterk. Ik heb het bizarre gevoel dat deze reeks naarmate ze vordert enkel beter en donkerder kan worden. Hank is trouwens één van m'n favoriete personages in deze reeks; hij zorgt voor humor, en is ook erg menselijk neergezet. Toont ons ook hoe problemen zich kunnen uiten. De manier waarop hij Skyler "troost", reddeloosheid op een prachtige,ontroerende manier.

Seizoen 1 --> seizoen 4, het blijft beter en beter worden. Seizoen 5 is voorlopig (halverwege) minder dan seizoen 4 maar ook geniaal. Machtige serie.

Seizoen 3 van Walking Dead is ook begonnen in Amerika, 't is voorlopig ook weer amusant.

Verder onlangs naar seizoen 1 van How I Met Your Mother gekeken, hilarisch!
De Zweedse serie Äkta Männispor vond ik ook echt goed, in nog geen 2 dagen uitgekeken (10 afleveringen van 1 uur).

Walking Dead staat ook nog op mijn lijstje, krijgt veel goeie kritieken, al wil dat niet altijd iets zeggen.

Verder loopt Forbrydelsen - S01 naar z'n eind, en tja, toch wel bijzonder sterk. Wat Vlaamse televisie betreft, vond ik gisteren (op Een) de eerste aflevering van Quiz Me Quick erg veelbelovend, en ook wel beter dan de quiz zelf van Bart De Pauw, die voor de fictiereeks geprogrammeerd staat.

Game of Thrones - S01 staat ingesteld op de digibox; het zal er dus eindelijk van komen!

De eerste aflevering van Quiz me Quick was inderdaad veelbelovend! Ook grappig dat in de eerste aflevering min of meer dezelfde vraag terugkwam als daarvoor in twee tot de zesde macht.

TV-tip: Vanaf vanavond geeft Canvas de nieuwe reeks van Belpop.

Vanavond is Jacques Brel aan de beurt. Daarna volgen Louis Neefs, Ann Christy, Toots Thielemans, Johan Verminnen en Soulwax.

Ik ben nog altijd in een enorme animeroes en het lijkt er niet op dat dat de komende maanden (!!) gaat veranderen. Heb behoorlijk wat fijne series gezien, maar ik wil speciaal School Rumble wel noemen. Ik dacht eerst dat dat een wat flauwe, cliché highschool anime zou zijn, maar ik ben verbaast over het niveau. Nog nooit zo hard en vaak gelachen bij een serie. Geniaal geanimeerd bij vlagen (vooral met de wisselende gezichtsuitdrukkingen), ontzettend leuke personages (Harima Kenji ftw ), geweldig ingesproken, leuke verhaallijnen, ontzettend groots aangezette, doch herkenbare situaties en veel over de top activiteitenscenes. (denk aan een schoolschietpartij om een thema voor een festival te bepalen - iets waar Community, de paintbalafleveringen, zeker naar heeft gekeken - )

Geweldige humor en Harima Kenji is misschien wel mijn favoriete karakter ooit. Ontzettend sympathiek persoon. Van teenage-delinquent naar populaire gozer met een hart van goud (dankzij z'n crush Tenma). Briljant is dan ook dat door de hele serie Tenma en Harima echt de Lords of Misunderstanding zijn. Mooi is ook dat Harima echt alleen maar op Tenma valt, terwijl de vrienden van Tenma hem beginnen te accepteren en daardoor juist in ongemakkelijke situaties met Harima komen. Goed voorbeeld: YouTube - school rumble funniest scene

Echt een ontzettend leuke en vermakelijke anime die na de eerste paar ''twijfelende'' afleveringen echt steeds leuker wordt. Jammer dat de manga vroegtijdig is gestopt en daardoor een matig eind heeft.

En nog series die voor de komende weken (waarschijnlijk maanden ) op het schema staan:
- School Rumble 2nd & 3rd Term
- Eureka Seven
- Elfen Lied
- Gurren Lagann
- Anohana

En series die ik nog in de nadere toekomst wil kijken (weliswaar vooral uitstelseries)

- Bleach
- Queen's Blade
- Green Green
- Clannad
- Kino's Journey
- Nog tientallen series

2BE lijkt in België het licht te hebben gezien, want enkele weken na het begin van de uitzending van Game of Thrones S01, gaan ze nu ook The Walking Dead S01 uitzenden. Allemaal tof, maar dat wordt steeds meer om te gaan volgen, natuurlijk..

Van een prachtige zondagavond gesproken: Quiz me Quick, Game of Thrones (weliswaar gelijktijdig) en The Walking Dead!

En Boardwalk Empire S02 op Nederland 3.

2BE moet nog enkel het HD-formaat weten te ontdekken en dan komt het wel goed.

Ik ben op zoek naar een nieuwe serie om mijn tijd mee te verdoen. Wie kan mij een gouden tip geven? Ik hou van dramaseries als Dexter, Mad Men, Twin Peaks. Als er een vleugje (of een boel) surrealisme in zit eet ik het graag. Andere series die ik leuk vond zijn Walking Dead, X-Files en Six Feet Under. Ik kijk ook graag comedy maar momenteel ben ik echt op zoek naar iets meer serieus. Alle tips zijn welkom!

sxesven
Fringe!

Enigszins vergelijkbaar: Haven. Beide hoekje X-files en Twin Peaks.

Lost misschien, als je dat nog niet hebt gezien? Ook al ging dat uiteindelijk nogal bergafwaarts imo.

Dn!S schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe serie om mijn tijd mee te verdoen. Wie kan mij een gouden tip geven? Ik hou van dramaseries als Dexter, Mad Men, Twin Peaks. Als er een vleugje (of een boel) surrealisme in zit eet ik het graag. Andere series die ik leuk vond zijn Walking Dead, X-Files en Six Feet Under. Ik kijk ook graag comedy maar momenteel ben ik echt op zoek naar iets meer serieus. Alle tips zijn welkom!

Je hebt blijkbaar een vergelijkbare tvsmaak als ikzelf, Six Feet Under en Mad Men zijn mijn absolute favorieten.

Fringe is goed in de eerste 2 seizoenen, maar in de loop van het derde seizoen gaat het volledig mis en wordt het nog absurder dan Lost. Een beetje zoals Twin Peaks de pedalen verliest nadat de moord op Laura Palmer opgelost is.

The Wire, hoewel totaal niet surrealistisch, is buiten categorie als een serie je ook wat inzicht mag geven in de hedendaagse Amerikaanse maatschappij. Seizoen 4 moet het beste zijn wat ik ooit in een serie heb gezien. The Wire is niet gemakkelijk en vraagt veel van je als toeschouwer, maar wat je ervoor terugkrijgt, is naast entertainment van de bovenste plank, inzicht waar geen documentaire tegenop kan.

Het geschifte familie-aspect van Six Feet Under vind ik dan ook weer terug in Big Love, over een polygame familie.

En ik zie the Soprano's niet in je lijstje? Tony Soprano, zijn familie en psychiater zijn zulke cultfiguren geworden dat je deze gewoon gezien moet hebben

The West Wing is ook onvoorstelbaar meeslepend. Een serie uit het Bushtijdperk over een democratische president (een overgetelijke Martin Sheen) met een snel tempo en veel humor.

Niet toevallig (op Fringe na) allemaal HBO ...

Dn!S schreef:

Carnivale al gezien? Ik vond er zelf weinig aan, maar dat ligt denk ik aan mij, want anderen zijn er vaak lovend over! Carnivàle (TV Series 2003–2005) - IMDb

De eerste 3 seizoenen Nip/Tuck (verder ben ik nog niet geraakt) zijn wat mij betreft ook de moeite. Wat surrealistisch aanvoelende verhaallijnen met de nodige portie maatschappijkritiek en (zwarte) humor vormen de fundamenten van de serie. Lijkt wat mij betreft een beetje op Six Feet Under (maar dan met plastische chirurgen i.p.v. begrafenisondernemers).

Bedankt voor alle tips! Ik heb inderdaad nog een aantal klassiekers niet gezien. The Wire ben ik zojuist aan begonnen. Mooie eerste aflevering, nog een beetje stroef maar dat heb ik vaak als ik een nieuwe serie begin.

The Sopranos heb ik inderdaad nog niet gezien. Is ook een hoop werk. Fringe klinkt als X-Files created by JJ Abrams. Ik ben sinds Cloverfield en Super 8 wel een Abrams fan. Volgens mij zijn al zijn projecten ook op de een of andere manier verbonden met elkaar. Ik heb Lost niet gezien maar m'n vriendin is er wel lovend over.

Haven lijkt op het eerste gezicht ook wel interessant. Ik zie inderdaad wel de Twin Peaks link daar. Carnivale klinkt voor nu eigenlijk het meest interessant van alle series die hier genoemd worden. Ik denk dat het The Wire en Carnivale worden. Bedankt allemaal!

Een van de volgende reeksen die ik ga bekijken: 'Luther', een Britse detectiveserie met Idris Elba (Stringer Bell uit 'The Wire') in de hoofdrol. Canvas begint vanaf zaterdag met het tweede seizoen uit te zenden (moet zijn dat ik dat eerste seizoen over het hoofd heb gezien), dus ik ga het eerste seizoen ook maar eens bekijken, zodat ik helemaal mee ben. Lees er veel over, bijna uitsluitend lovende dingen, en tja, één groot referentiepunt voor mij is natuurlijk Idris Elba, die in 'The Wire' toch wel schitterde als de architect achter Barksdale's drugshandeltje.

Carnivàle

Als optelsommetje misschien wel de beste serie ooit, (na de Heimatseries, maar dat zijn meer films) maar persoonlijk kies ik dan The Wire en (afhangende van het slotstuk) Breaking Bad. Dan nog wel echt top 5, Carnivàle.

Vanavond op Canvas trouwens ook 'Psychoville' (benieuwd naar), en vorige week de drie aflevering van het eerste seizoen van 'Black Mirror' (er staat een tweede seizoen gepland, dacht ik, en als je de drie afleveringen, waarvan de tweede de beste is, kent, dan weet je wel waarom).

Vandaag had ik het met een leeftijdsgenoot over het grootste jeugdtrauma dat onze generatie heeft opgelopen...

Prachtige televisie. Alweer 14 jaar geleden dat ik het zag. Met die gekke Karbonkel. Wat was hij gek, zeg. En analfabeet.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:40 uur

geplaatst: vandaag om 04:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.